Pakarin Juhanin CV

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
MS-R
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 15.06.2010 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja MS-R » 11.11.2011 10:34

En ymmärrä mistä tämä usko tulee ihmisille siitä, että yhden ihmisen vaihtaminen (tai muutaman) muuttaisi mitään. Olen muissa yhteyksissä nähnyt tätä järjestötoimintaa sen verran, että voin kokemuksesta sanoa vaikutuksen olevan himskutin pieni. Netissä voidaan huudella ja paukuttaa päätä vaikka kuinka paljon, mutta kun puheet pitää kääntää teoiksi niin tulee seinä vastaan. Jos ajatellaan koko harrastaja kuntaa on esim. ralli.netissä mielipiteitä esittävien määrä aika pieni. Toimintatavat ovat juurtuneet syvälle ja vaikka miten yritetään päättää ja kääntää asioita on prosessi vaan hirmuisen hidas. Avain asemassa on kilpailujen järjestäjät ja tietysti kilpailijat. On erittäin täkeä muistaa vanha totuus siitä että asioita halutaan tehdä totutulla ja jo opitulla tavalla. Suomessa vaan homma menee tyylillä "Näin on aina tehty ja näin tullaan jatkossakin tekemään". Muutoksen saamiseen ei yksi mies ja hänen elinikänsä riitä.
Ihmettelyä aiheuttaa myös tilanne jossa sm-sarjan säännöt oli jo julkistettu ja viikon päästä niitä muutettiin. Syy on ihan yksinkertainen. Kaverit ottivat päättäjiin yhteyttä ja pyysivät tapaamista. Tapaamisessa heillä oli mukana kunnollinen asialista josta halusivat puhua ja laskelmat esim. pistelaskutavan vaikutuksesta. Kukaan siihen palaveriin osallistuneista ei ruikuttanut netissä sääntöjen virheistä, vaan ottivat asian asiallisesti pöydälle ja esittivät sen silmästä silmään. Ja kas kummaa, muutosta asiaan tuli.
On aivan varmaa, että oli kyse rallista, endurancesta, ratasarjoista tai jostain muusta autoilu lajista niin ottamalla yhteyttä henkilökohtaisesti ja puhumalla asioista saadaan asiat järjestykseen.
Kun oikeasti mietitte mistä tämäkin möykkä on lähtenyt niin juuret johtaa siihen ettei joku/jotkut halunneet ostaa säännöissä uusina tulleita TURVAVARUSTEITA. Itsellänikin on tilanne, että kypärä ja hans tulee ostettavaksi. Voi jopa olla tilanne veromätkyjen maksun jälkeen ettei rahaa näihin löydy ja talvella ei ajeta. Silti vielä salaa toivoisin, että korvaläppä penkit tulisi pakollisiksi. Muuten niitä ei tule ostettua. Ikävä kyllä.
Nämä ovat sitten omia ajatuksiani ja eivät kohdistu kehenkään yksilönä. Toivon siis ettei kukaan ota hernettä nenään

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja jaki » 11.11.2011 11:31

MS-R kirjoitti:En ymmärrä mistä tämä usko tulee ihmisille siitä, että yhden ihmisen vaihtaminen (tai muutaman) muuttaisi mitään. Olen muissa yhteyksissä nähnyt tätä järjestötoimintaa sen verran, että voin kokemuksesta sanoa vaikutuksen olevan himskutin pieni. Toimintatavat ovat juurtuneet syvälle ja vaikka miten yritetään päättää ja kääntää asioita on prosessi vaan hirmuisen hidas.
Niinpä, tyypillistä virkamiehen puhetta. Ei kannata, ei onnistu, älä nyt viitsi, turha homma. Olet oikeassa, että mikään ei muutu, ellei joku sitä aloita. Joskus pelkästään muutos henkilöissä (vaikka eivät olisi sen ns aikaansaavampiakaan) auttaa. Tulee uusi ja erilainen näkökulma.
Edelleen: jos ei ole edes halua kuunnella ja kiinnostua, mitään ei tapahdu.
vanha totuus siitä että asioita halutaan tehdä totutulla ja jo opitulla tavalla. Suomessa vaan homma menee tyylillä "Näin on aina tehty ja näin tullaan jatkossakin tekemään". Muutoksen saamiseen ei yksi mies ja hänen elinikänsä riitä.
Muutosvastarinta ei ole mikään Suomi-ilmiö. Ihan samanlaista se on muuallakin. Senkö perusteella mitään ei pitäisi muuttaa? Varmaan Neuvostoliittokin olisi ihan hyvä juttu.
tilanne jossa sm-sarjan säännöt oli jo julkistettu ja viikon päästä niitä muutettiin. Syy on ihan yksinkertainen. Kaverit ottivat päättäjiin yhteyttä ja pyysivät tapaamista. Tapaamisessa heillä oli mukana kunnollinen asialista josta halusivat puhua ja laskelmat esim. pistelaskutavan vaikutuksesta.
Uskotkohan itsekään tuohon. Ai, muutokset tehdään ns turpakäräjillä. Kuka eniten jaksaa Kellokukantiellä juosta, saa muutokset paperille? Entä onko tuo ns viimeinen versio säännöistä. Mikä estää ettei seuraava karvalakkilähetystö riennä sinne ehdottomaan asiallisesti ja hyvin pukeutuneina omia muutoksiaan? Hyvässä hallintotavassa asiat pohjustetaan hyvin etukäteen ja kenttää kuunnellen. Huomaa sana kuunnellen. Näin tulee laakista parempaa jälkeä.
niin juuret johtaa siihen ettei joku/jotkut halunneet ostaa säännöissä uusina tulleita TURVAVARUSTEITA. Itsellänikin on tilanne, että kypärä ja hans
Mihinkäs penkit ja vyöt jäi? Yhtäkkkiä niistä tulikin turvallisia vielä 5:n vuoden jälkeenkin. Ja: ei maailma vielä valmis ole. Nurkan takana varmasti on muitakin asioita, Hyvällä hallinnolla, niitä epäkohtia kaivellaan (tai tulevat muuten esiin) koko ajan pöydälle ja mutustellaan, mitä pitäisi tehdä, vai mitään.
toivoisin, että korvaläppä penkit tulisi pakollisiksi.
Sama mieltä, mitähän muuta vielä on turvapuolellakin tutkimatta.

En tiedä, mutta esim ympäristöasioissa AKK olii voinut olla huomattavasti agressiivisempi, jottei aina kaikkia rata- jne hankkeita torpattaisi alkumetreillä. Se, että esim Kokoomus 100% nuoleskelee vihreitä eikä autourheiluharrastajia tai lajista kiinnostuneita, laitan osaltaan AKK:n johdon piikkiin.

Avatar
MS-R
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 15.06.2010 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja MS-R » 11.11.2011 14:56

Luinpa uudelleen ton oman tekstini ja huomasin että siitä saa väärän kuvan siihen nähden mikä oli tarkoitus.
Eli muutos vastuu henkilöiden kohdalla ei taatusti tuo asioihin muutosta sillä nopeudella ja laajuudella kun ihmiset kuvittelevat. Varsinkaan sillä nopeudella. Huono asia vaihtuminen ei varmasti olisi, kunhan vaan ei olla parin vuoden päästä tilanteessa jossa haukutaan uutta puheenjohtajaa kun mitään ei tapahdu.
SM sääntöjen muuttumisen osalta kommentoin tässä kohden vain, että se mitä kirjoitin on täysin faktaa. AKK:lle on viety näkemys siitä miten säännöt kilpailijan näkökulmasta toimii ja silloin päättäjien keskuudessa on huomattu viat heidän keksimissä säännöissä. Pointti on siis se että asiat muuttuvat olemalla yhteydessä oikeisiin ihmisiin, eikä ruikuttamalla netissä. Näitä kirjoituksia kun lukee ei koskaan tule esiin, että joku olisi käynyt henkilökohtaisen keskustelun asioista oikeiden tahojen kanssa, vaan mielipiteet pitäisi poimia keskustelupalstalta. No mutta se siitä.

Mitä tohon ympäristöaisiaan tulee, niin siinä on AKK:n parannettava toimintaansa 100% potenssiin 10.

En ole ottanut edellisistä kommenteista hernettä nenään mutta lopetan tämän keskustelun omalta osltani tähän etten sorru tekemään asioita joita itse kritisoin.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja saana » 11.11.2011 15:34

Taas tuntuu että sanonta pessimisti ei pety on kukassaan.Ihan niinkuin istuttas liikkuvan junan kyydissä ja veturinkuljettaja olis hypänny jo aikaa sitten kyydistä.Kyllä uudet ihmiset pystyvät muuttamaan asioita jos haluavat ja todella noppeesti.Eikä kysymys ole pelkästään jostain Hanssista tai Fia merkinnöistä vaikka ovathan ne toki rikkana rokassa.Kyllähän esim.330 e ilmottautumismaksu pistää köyhää harrastajaa miettimään että rahottaako tässä isojen poikien SM-sarjaa vai Neste oil rallia vai meneekö se sixty/fifty mutta väärinhän se on HARRASTAJALLA maksattaa jos näin on.Aina olen kuitenkin Neste ralliinkin lipun joutunut ostamaan.Jos kilpailuja ei muka halvemmalla pysty järjestää lopetetaan koko homma ja antaa tosiaan etelän poikien vuoriteillä päästellä.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 11.11.2011 17:52

saana kirjoitti:Taas tuntuu että sanonta pessimisti ei pety on kukassaan.Ihan niinkuin istuttas liikkuvan junan kyydissä ja veturinkuljettaja olis hypänny jo aikaa sitten kyydistä.Kyllä uudet ihmiset pystyvät muuttamaan asioita jos haluavat ja todella noppeesti.Eikä kysymys ole pelkästään jostain Hanssista tai Fia merkinnöistä vaikka ovathan ne toki rikkana rokassa.Kyllähän esim.330 e ilmottautumismaksu pistää köyhää harrastajaa miettimään että rahottaako tässä isojen poikien SM-sarjaa vai Neste oil rallia vai meneekö se sixty/fifty mutta väärinhän se on HARRASTAJALLA maksattaa jos näin on.Aina olen kuitenkin Neste ralliinkin lipun joutunut ostamaan.Jos kilpailuja ei muka halvemmalla pysty järjestää lopetetaan koko homma ja antaa tosiaan etelän poikien vuoriteillä päästellä.
No jos sitä ootellaan että täysmittasen rallin ilmottautumismaksu halpenee liiton puheenjohtajaa vaihtamalla niin minä ainakii asetun sille pessimistipuolelle. Vaan voihan siitä haaveilla.

Vai onko tämä Pakari niin pätevä kaveri että käy lanaamassa tiet ilmaseks kisan jälkeen ja säästöt saadaan sitä kautta?
Ei taitu!

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 11.11.2011 19:29

Minun mieltäni on ihmetyttänyt aika monta asiaa,mutta yksi niistä on se että miten ihmeessä pienoisrallin järjestäminen 220 autolle ei kannata, mutta lähes samoilla teillä ajettava sm-rallin järjestäminen on erään seuran entisen puheenjohtajan mukaan kannattavaa noin 180 autolle.Tiedän että tämä menee nyt ohi aiheen mutta palatakseni aiheeseen,lähetin kyseiselle ehdokkaalle sähköpostia eilen ja sain vastauksen????.Nostan hattua sille niin korkealle että sitä ei edes paljaalla silmällä näe.Se onko tämä vastaus vain pelkkää vaalityötä jää nähtäväksi olisi todella kiinnostavaa saada ihan itse äänestää mutta nykyään se ei ole mahdollista kun sinun ja minun pitää antaa äänesi jonkun muun käyttöön.Valinta prosessi on päin persettä jos ajatellaan että eletään vuotta 2011.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja MJT » 11.11.2011 22:03

Tämä ei suoranaisesti liityPakarin CV:hen, mutta liittyy kyllä AKK:n liittokouksessa tehtäviin päätöksiin. Aikoinaan ollessani AKK:n eri lajivaliokuntien jäsenenä 13 vuotta päätettiin siellä esityksistä mm. sääntömuutoksiin ja myös muihin lajiasioihin. Nämä esitykset vei silloinen "lajipäällikkö" AKK.n hallituksen kokouksiin päätettäviksi tai mahdollisesti palautettaviksi takaisin valiokuntiin. Eli sääntömuutos ja muut esitykset tehtiin silloisissa lajiryhmissä, koska siellä oli paras mahdollinen asiantuntemus. AKK:n hallituksen puheenjohtaja hoiti omaa rooliaan johtamalla hallituksen kokousta. Toimiston henkilökunnalla ei kansallisten sääntöasioiden kohdalla ollut muuta roolia kuin huolehtia asioista jotka lajiryhmien esityksistä ja hallituksen päätöksien myötä tuli heidän tehtäväkseen. Eli hallituksen puheenjohtajan muutos ei tähän asiaan mielestäni vaikuta. Kari O:n panos mm. FIA:n kuvioissa suomen hyväksi vuosien saatossa on todella kovaa valuuttaa. Valitettavasti siitä ei ole suuremmalti AKK:n puolesta esille tuotu. Myös hänen henkilökohtaiset panoksensa suomalaisten autourheilijoiden pääsystä maailman huipputalleihin ja sitä kautta voittamaan mm. Maailmanmestaruuksia on todella erittäin korkeallearvostettua. Myös Kari O:n erittäin hyvät suhteet FIA:n päättäviin henkilökohtaiset elimiin on syytä huomioida. AKK:n hallituksen tehtävänä on luonnollisesti valvoa suomalaista autourheilua että se toimii sääntöjen ja määräysten mukaisesti, mutta kansalliset säännöt ja sääntömuutokset tulevat lähinnä jäsenistön edustajien taholta lajiryhmien välityksellä.
Parempi vaikutuskanava on yrittää vaikuttaa " kyläkisojen" järjestäjien kautta lajiryhmiin ,kuin koettaa vaihtaa henkilöä "huipulta" joka suoranaisesti ei näihin asioihin suoranaisesti vaikuta. Ei tarvitse mennä kovin pitkää aikaa takaisinpäin kuin jäsenistön hampaissa oli Jarmo Mahonen. Aivan sama asia sääntömuutosten kohdalta. Ei Jarmo niitä laatinut. Toimiston henkilöstö vaan toteutti asioita jotka hallitus oli hyväksynyt lajiryhmien esityksistä. Nyt kun on mahdollisuus vaikuttaa, kannattaa harkita onko suomen autourheilussa tarve panostaa vain kyläkisoihin vaiko myös huolehtia SM- ,sekä kansainvälisten ja hyvin järjestettyjen kilpailujen järjestämiseen suomessa ja siten myös saada esille kansainvälisiä huippuja maailman huipputaleihin?

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja jaki » 11.11.2011 23:05

MJT kirjoitti:Tämä ei suoranaisesti liityPakarin CV:hen, mutta liittyy kyllä AKK:n liittokouksessa tehtäviin päätöksiin. Aikoinaan ollessani AKK:n eri lajivaliokuntien jäsenenä 13 vuotta päätettiin siellä esityksistä mm. sääntömuutoksiin ja myös muihin lajiasioihin. Nämä esitykset vei silloinen .........
Ihan hyvä kirjoitus ja tottahan se on, että K.O.S:n aikana on tullut rallimestaruuksia useita sekä monta F1-mestaruutta jne päälle.
Toinen puoli on se, että jokkisjengi lähti, endurance mietti vai miettiikö vieläkin sekä ralliporukkakin oli kai lähtökuopissa. Sekin kertoo jostakin.
Kyllähän nyt kaikki tajuaa, että ei PJ tee käytännön asioita, mutta suunnan näyttäjä, esikuva ja organisoija kylläkin. Yksityispuolella olisi TJ lentänyt jo ajat sitten, jos vastaava määrä noita työpaikkahäslinkejä olisi ollut. Jos aikoinaan minun johtamassani firmassa olisi menty oikeuteen työriidoista, olisin hävennyt silmät päästäni etten kyennyt asioita muuten hoitamaan.

Eniten ihmetelen, että AKK tuntuu elävän vieläkin jotain 80-lukua, kun asiat hoidettiin kirjeillä tai fax:lla. Miksi AKK ei ole jo aktiivisesti perustanut keskusteluryhmiä, missä on AKK Facebook:ssa, eri lajien omilla saiteilla, Twittaako Mahonen missä (tämä ei ollut vitsi) jne.

Avatar
Keitele
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Keitele » 12.11.2011 00:09

AKK:n Hallituksen pöytäkirjat pitäisi julkistaa....
silloin nähtäisiin kuka esittää ja mitä :?:

mutta ne taitavat olla yhtä salaiset kuin Stasin arkistot?

Avatar
micco
B-junnu
B-junnu
Viestit: 48
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja micco » 12.11.2011 00:53

Vielä sen verran hyvästä vanhasta ajasta ja toivottavasti paremmasta tulevaisuudesta.
Mielestäni meidän kaikkien pitäisi ottaa huomioon ja kunnioittaa vanhaa. Vääriä ja oikeita päätöksiä on varmasti tehty. Onko vaan niin että tarvitaan joitain toista vaihtoehtoa? Onko tämä nykyinen jo nähty?
On Kari.O tehnyt paljon ja hyvää, mutta milloin on aika väistyä? Kari.O voi mielstäni edelleen hoitaa KV-edustusta, on ammattitaitoa ja vaikutusvaltaa. Hänet voidaan aateloida vaikka "autourheiluritariksi" Hän voi olla ammattiurheilun airo, yhdessä mahosen kanssa..Fia, Nesteralli what ever..
Harrastuspuoli erilleen saman katon alle..ja sitten tuetaan talkoolla amatimiehiä..Kummankin puolen intressien mukaan??
Eikx oo heleppoo..?

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja jake74 » 12.11.2011 01:01

jaki kirjoitti:

Toinen puoli on se, että jokkisjengi lähti, endurance mietti vai miettiikö vieläkin
ainaki jokkisracen puolelle on ilmestynyt endurancen säänöt

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 12.11.2011 09:34

Eikös se ole jouhkin puuhaamia miehiä tuolla mailmalla väittäisin että nämä suomen akk:n miehet ovat niitä selkään taputtelijoita,kyllä raha kelpaa kun sen eteen ei vaan tarvii tehä mitään ei suomessa ole mitään kansallisia sääntöjä.Vai onko?

pive
Viestit: 3
Liittynyt: 27.07.2011 15:32

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja pive » 12.11.2011 09:45

MJT kirjoitti:Tämä ei suoranaisesti liityPakarin CV:hen, mutta liittyy kyllä AKK:n liittokouksessa tehtäviin päätöksiin. Aikoinaan ollessani AKK:n eri lajivaliokuntien jäsenenä 13 vuotta päätettiin siellä esityksistä mm. sääntömuutoksiin ja myös muihin lajiasioihin. Nämä esitykset vei silloinen "lajipäällikkö" AKK.n hallituksen kokouksiin päätettäviksi tai mahdollisesti palautettaviksi takaisin valiokuntiin. Eli sääntömuutos ja muut esitykset tehtiin silloisissa lajiryhmissä, koska siellä oli paras mahdollinen asiantuntemus. AKK:n hallituksen puheenjohtaja hoiti omaa rooliaan johtamalla hallituksen kokousta. Toimiston henkilökunnalla ei kansallisten sääntöasioiden kohdalla ollut muuta roolia kuin huolehtia asioista jotka lajiryhmien esityksistä ja hallituksen päätöksien myötä tuli heidän tehtäväkseen. Eli hallituksen puheenjohtajan muutos ei tähän asiaan mielestäni vaikuta. Kari O:n panos mm. FIA:n kuvioissa suomen hyväksi vuosien saatossa on todella kovaa valuuttaa. Valitettavasti siitä ei ole suuremmalti AKK:n puolesta esille tuotu. Myös hänen henkilökohtaiset panoksensa suomalaisten autourheilijoiden pääsystä maailman huipputalleihin ja sitä kautta voittamaan mm. Maailmanmestaruuksia on todella erittäin korkeallearvostettua. Myös Kari O:n erittäin hyvät suhteet FIA:n päättäviin henkilökohtaiset elimiin on syytä huomioida. AKK:n hallituksen tehtävänä on luonnollisesti valvoa suomalaista autourheilua että se toimii sääntöjen ja määräysten mukaisesti, mutta kansalliset säännöt ja sääntömuutokset tulevat lähinnä jäsenistön edustajien taholta lajiryhmien välityksellä.
Parempi vaikutuskanava on yrittää vaikuttaa " kyläkisojen" järjestäjien kautta lajiryhmiin ,kuin koettaa vaihtaa henkilöä "huipulta" joka suoranaisesti ei näihin asioihin suoranaisesti vaikuta. Ei tarvitse mennä kovin pitkää aikaa takaisinpäin kuin jäsenistön hampaissa oli Jarmo Mahonen. Aivan sama asia sääntömuutosten kohdalta. Ei Jarmo niitä laatinut. Toimiston henkilöstö vaan toteutti asioita jotka hallitus oli hyväksynyt lajiryhmien esityksistä. Nyt kun on mahdollisuus vaikuttaa, kannattaa harkita onko suomen autourheilussa tarve panostaa vain kyläkisoihin vaiko myös huolehtia SM- ,sekä kansainvälisten ja hyvin järjestettyjen kilpailujen järjestämiseen suomessa ja siten myös saada esille kansainvälisiä huippuja maailman huipputaleihin?
Eikös se jokkiksen puolella ollut juuri niin että akk:n hallitus tyrmäsi ja antoi piupaut monesti lajiryhmän esityksille?Jos näin oli niin minun mielestä kritiikki hallitusta ja pj:ta kohtaan ei ole aiheetonta.

Avatar
Midas
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 123
Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Midas » 12.11.2011 10:47

Suomessa, jos jossain on erittäin paljon kansallisia helpotuksia Fia:n säännöistä!

Esimerkkejä:
-Bsi kypäränormin käyttö sallittu Suomessa 31.12.2018 asti => muualla loppuu 31.12.2013
-Istuinten 5-vuoden jatkoaika leimassa, jokkiksessa käy pelkkä Fia:n standartoima istuin ilman käyttöaikaa...
-Vöiden 5-vuoden jatkoaika leimassa
-Enrurance- ja Jokkis-puolella voidaan käyttää Fia 86- (vanhaleimaisia) ajovarusteita joita ei saa käyttää juurikaan muualla
-Ei alusasu pakkoa jokkispuolella jos Fia 2000-varusteet
-Ei sammutinjärjestelmä pakkoa rallissa
-ei Hans-käyttöpakkoa jokkis/endurance

Tässä on vain joitakin lievennyksiä verrattuna Fia:n sääntöihin...

Avatar
jjp-racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 02.10.2005 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja jjp-racing » 12.11.2011 12:52

se on hyvä et on nuo helpotukset mut jos ei ole kisoja missä HARRASTAJAT pääsis niistä hyötymään!!

Vastaa Viestiin