Pakarin Juhanin CV

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja sps1 » 19.11.2011 20:13

Asiaan liittyen tuli seuraavanlainen sähköposti:



Arvoisa seurapäättäjä,



Autourheilussa itse urheilu ja sen harrastaminen tulee asettaa aina etusijalle. Tästä syystä tuemme Kari O. Sohlbergin valintaa liiton puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle.



Rauno Aaltonen

Markku Alén

Marcus Grönholm
Mikko Hirvonen

Juho Hänninen
Jyrki Järvilehto

Juha Kankkunen

Jukka Korhonen

Jarmo Kytölehto

Lasse Lampi

Simo Lampinen

Esapekka Lappi

Jari Matti Latvala

Sebastian Lindholm

Tommi Mäkinen

Jussi Pinomäki
Kalle Pinomäki

Jouko Puhakka
Keke Rosberg

Harri Rovanperä
Kimi Räikkönen
Juha Salo
Mika Salo

Timo Salonen

Ari Vatanen

Toni Vilander
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Frog » 19.11.2011 20:21

Joillakin on jopa velvollisuus tehdä tuo. Kovaa hommaa näköjään että saa pidettyä puolensa.
P.S. Suurimmallaosalla. Ja kuka heistä on perillä kansallisesta "hädästä" ei kukaan!

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 19.11.2011 20:41

Aika yllättävää nähdä toi puhakan nimi tossa listassa onkohan tämän vuotinen lista.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja sps1 » 19.11.2011 20:50

Luinpa itsekin tuon listan oikein ajatuksella läpi ja jotenkin tarttui silmään nimi Jouko Puhakka. Oliskohan Jouko jo unohtanut pikku erimielisyydet AKK:n kanssa... Vai liittyykö siihen että muistaakseni GWS oli joskus muinoin Joukon tukija?
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
eddyfin
Yleinen
Yleinen
Viestit: 166
Liittynyt: 19.02.2009 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 19.11.2011 21:43

Tuossa listassa on jopa 26 nimeaä n.32000 jasenestä. Jokaisella on oikeus omaan mielpiteeseen eikä ns. nimimiehet voi olla mikään syy miksi pitäis valita ko. henkilö.

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 19.11.2011 22:26

Eihän se voikkaan vaikuttaa mitä mieltä nimimiehet ovat vai kuinka?

Avatar
jjp-racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 02.10.2005 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja jjp-racing » 20.11.2011 02:48

varsinkin tommi, markus ja basti sun muut niin ei paljoo junnu toimintaan jeesiä ole tullu!!!!

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Mikä mahtaa olla etusijalla? Osa 1

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 20.11.2011 03:27

"Autourheilussa itse urheilu ja sen harrastaminen tulee asettaa aina etusijalle. Tästä syystä tuemme Kari O. Sohlbergin valintaa liiton puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle."

Ymmärrän kyllä, jos joku haluaa osoittaa tukensa nykyisen puheenjohtajan uudelleenvalinnalle. Sensijaan en ymmärrä, mitä tällä perustelulla tarkoitetaan. Onko Kari Sohlberg jotenkin ainutlaatuinen ja ainoa vilpitön tässä suhteessa. Ja onko edes autourheilu jotenkin poikkeus urheilulajien joukossa? No voi toki olla, että esim. hiihtourheilussa ei etusijalla ole urheilu, vaan menestys hinnalla millä hyvänsä, vaikkapa doupaten. Tosin tunnen monia, jotka lähtevät ralliin katselemaan tai huoltoon ihan vain sen kaljoittelun takia :-)

Vai viitataanko tässä siihen, että Timo Heinonen saattaisi unohtaa John F. Kennedyn lausuman viisauden poliitikoille (vähän mukailtuna): "Älä kysy, miten AKK palvelee uraasi, vaan miten itse voit palvella AKK:ta". Poliitikolta saattaa tällainen toki helposti unohtua ja Timo on toisekseen saanut ainakin osittain leipänsä autourheilusta (kuuluttamalla, selostamalla, jne), joskin sekin on eräänlaista harrastamista, joskaan ei urheilua. Eli Timon omakohtainen kokemustausta niin autourheilun kuin johtamisenkin suhteen on aika ohut ja omakohtaista, harrastuskokemukseen pohjautuvaa annettavaa tällaisessa tehtävässä ei järin paljon ole, vaikka on ralliauton kyydissä joskus istunutkin ja siinä rallin liepeillä hyörinyt. Tällöin puheenjohtaja saattaisi helposti ajautua "neuvonantajiensa sätkynukeksi". Timo tunnustaa julkisesti rakkautensa autourheiluun ja uskon hänen vilpittömyyteensä tässä asiassa. Autourheilu ei kuitenkaan pode ehkä niinkään rakkauden puutetta, vaan pitäisi löytyä sitä Substansraliakin. Mielestäni hänellä voi olla merkittävä rooli autourheilun asian edistämisessä poliittisissa ja julkishallinnon yhteyksissä niiltä osin kuin tällaisia hankkeita on meneillään. Ja onhan niitä mm. tämä Iitin ratahanke, jossa Timo voi olla mukana vaikuttamassa omalta osaltaan autourheilun asemaan ja tulevaisuuteen Suomessa. Mutta kuten sanottu, sulan tavoitteleminen poliitikon hattuun näinkin ison (ja valmiiksi riitaisan) urheilujärjestön johdossa ilman riittäviä paukkuja omasta takaa, voi johtaa helposti sulkasatoon. jatkuu ...

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Mikä mahtaa olla etusijalla? Osa 2

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 20.11.2011 03:28

Juhani Pakari on minulle sen verran vieras nimi autourheilukuvioista, etten suoralta kädeltä osaa arvioida, minkä muun hän asettaa etusijalle autourheilussa jossei urheilua ja sen harrastamista. Tuo nimen vieraus varmaan johtuu siitä, että Pakari on eri lähteistä näkemäni mukaan vaikuttanut enemmän pienoisautoilu ja ratapuolella, kun taas itselleni ralli on tutumpaa. Pakarin juttu ralli.netissä ja joissain muissa medioissa on sisältänyt paljon sellaisiakin kommentteja, joista olen itsekin varsin samaa mieltä. AKK:n jäsenistölle tarkoitettu sähköinen keskustelufoorumi (puhtaasti kilpailija-asioissa kilpailijoille ja puhtaasti järjestämiseen liittyvissä kysymyksissä kisajärjestäjille ehkä omat alafooruminsa) on antanut odotuttaa itseään. Olen itsekin tuollaista ehdotellut milloin missäkin yhteydessä ja olen kuullut, että sellainen olisi tekeilläkin, muttei ole vaan näkynyt. AKK:n hallitus on toimeenpaneva elin ja tämän asian puute menee kyllä sen piikkiin. Niinikään se, että mahdollisimman laaja kasvupohja tuottaa myös huippuja, on asia, josta olen ihan yhtä mieltä Pakarin kanssa. Olen joskus sanonut, ettei Marcus Grönholmin uran lopettaminen ole lajin kannalta vakava asia, mutta jos hänen tilalleen ei tule uutta B.junnua, niin laji näivettyy. Sama pätee kisajärjestäjien suhteen. Jos joku ei enää lähde sulkumieheksi, täytyy tilalle löytää joku toinen tai kisoja ei ennenpitkää saada järjestetyksi. En kuitenkaan ole vakuuttunut siitä, että Pakari on ihan loppuun asti harkinnut kaikkia kommenttejaan, vaan kysymys on pikemmin kentän kosiskelusta: "Yhdessä lajin harrastajien kanssa on mietittävä ratkaisuja sääntöjen ja kilpailujen muun toteuttamisen suhteen. … Johtamisessa haluan nähdä, että hallitus kuuntelee kenttää herkällä korvalla, vastaanottaa ajatuksia, suodattaa niistä kehityskelpoisia, haastaa ja tulee haastetuksi." Jotenkin noista harrastajista ja kentästä tulee mieleen "markkinavoimat" , jotka ovat aina oikeassa, mutta kukaan ei ole koskaan niitä nähnyt.

Jo itse termi harrastaja on aika epämääräinen. Osa on sitä mieltä, että vain sellainen on oikea harrastaja, jolla ei ole varaa kunnon välineisiin eikä edes kilpailemiseen, mutta on omasta mielestään lyömätön, jos vain muillakaan ei ole kunnon vehkeitä. Osa on sitä mieltä, että sellaiset eivät ole harrastajia, jotka ajavat muiden piikkiin isojen sponssien turvin. Osan mielestä taas omilla rahoillaan kunnon kalustolla kilpailevat eivät ole harrastajia, vaan rahamiehiä. Jos kuunnellaan "harrastajan" ääntä, saattaa käydä niin, että ei kuulu kuin pienen ja kaikesta purnaavan vähemmistön ääni. Ja jos uskoo, että se edustaa harrastajien tahtoa, erehtyy pahemman kerran. Valtaosa ainakaan rallia harrastavista kilpailijoista ei juurikaan kommentoi eikä purnaa, mutta miettii kyllä mielessään. Jos haluaa saada selville, mistä kiikastaa ja mitä odotetaan, on hyvä konsti viettää aikaa rallin huoltoparkissa ja jututtaa kilpailijoita ja heidän huoltoporukoitaan. Ja ehdottomasti kannattaa vierailla siellä kuraisellakin puolella, jossa B-junnujen pilttuut ovat, kun kaikissa ralleissa ei kestopäällystettä tai soraakaan riitä kuin kärkikuskeille. Kuten tuossa edellä totesin "kosiskelusta", minusta Pakarin kirjoituksessa on jonkin verran sellaista "liirum laarumia", jolla ei ole yhteyttä lajituntemukseen (siis nyt puhun rallista). Esimerkiksi tuo kommentti: "Sama jatkuu kesällä, jolloin purevat renkaat lisäävät paitsi kilpailijoiden kuluja, myös rallien järjestäjien menoja." Kun Rauno Aaltonen voitti Jyväskylän suurajot 1961 Mercedes-Benzillä, oli yksi voiton avaimista jyrkkäolkaiset renkaat, joilla sai merkittävästi pyöreäolkaisia paremman pidon. Ja koko tämän 50 vuoden ajan on rallirenkaalta haettu pitoa, pitoa ja pitoa … sekä tietty kestävyyttä. Kun itse kilpailin silloin nelisenkymmentä vuotta sitten, oli minulla 1300 GT Escortissa Michelinin M&S -renkaat kesällä. Jokuset käyttivät Volkkareissa kesäralleissa Hakkapeliittoja. Nyt 2000 -luvulla minäkin pääsin käyttämään oikeita ralli-misukoita ja kyllä niillä oli ilo vetää. Totta kai rallirengas kuluu ja kuluttaa tietä ja niinhän sen kuuluukin tehdä, kun kyse on rallista eikä tasanopeuskilpailusta. Mitä kilpailijan omiin rengaskuluihin tulee, niin aika paljon niihin voi vaikuttaa omilla valinnoillaan jopa SM-kisoissakini nyt, kun Pirelli-sopimuskin on päättynyt. Vaikka suhtaudunkin aika varauksellisesti Pakarin kirjoituksiin ja sanomisiin, niin en minä niistä löydä sellaista, etteikö häntäkin voisi tukea samalla perusteella kuin nimimiehet ovat ilmaisseet tukensa nykyiselle puheenjohtajalle. Mutta voi toki olla, etten ole jotain huomannut tai en tiedä miehestä kaikkea, mitä muut tietävät. jatkuu ...

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Mikä mahtaa olla etusijalla? Osa 3

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 20.11.2011 03:29

Mitä Kari O Sohlbergiin tulee, en minä osaisi häntä nimetä, jos kysyttäisiin kuka tulee mieleen lauseesta: "Hän asettaa autourheilussa aina urheilun ja sen harrastamisen etusijalle"? Hän on tehnyt pitkän uran AKK:n puheenjohtajana, mutta on tosiasia, että jo aika pitkään autourheilu on Suomessa kärsinyt näivettymisestä erityisesti rallin kohdalla. Tuo viimevuotinen soutaminen ja huopaaminen vaikuttaa siltä kuin yht'äkkiä olisi mieleen joulahtanut jotain, joka oli noiden 30 vuoden aikana jäänyt tekemättä. Tai jos se sitten onkin tuo Iitin keskeneräinen hanke, niin ainakin toiminnan jatkuvuus luopumisen hetkellä oli jäänyt huolehtimatta. Toisaalta puheenjohtajan valinta on liittokokouksen murhe eikä puheenjohtajan tarvitsisi huolehtia seuraajastaan. Sohlberg on todennut, että kentän hajanaisuus oli toinen syy Iitin lisäksi, joka sai hänet pyörtämään päätöksensä olla asettumatta ehdolle. Ehkä tuo nimimiesten tuenilmauksen peruste liittyykin näpäyksenä tuohon hajaannukseen. Ainakin eräiltä tahoilta olen kuullut, että jokkiksen "kapinassa" oli nimenomaan kyse rahasta eikä urheilusta ja sen harrastamisesta. No minulta tämän arviointi menee kyllä ohi, koska en tunne jokkista lajina, vaikka muutamia kilpailijoita tunnenkin.

AKK:n hallituksen puheenjohtajahan on vain yksi toimielin koko autourheilun kentässä. Muita ovat jo edellä mainittu liittokokous, joka valitsee paitsi liiton puheenjohtajan myös alueittain liittovaltuuston jäsenet. Liittovaltuusto puolestaan valitsee AKK:n hallituksen jäsenet vuosittain kaksivuotiskaudeksi kerrallaan erovuoroisten tilalle (periaatteessa siis kolme jäsentä vuosittain kuudesta vaihtuu ellei samaa jäsentä valita uudelleen). Liittokokous on kytketty myös liiton strategiatyöhön. Hallitus tekee päätöksensä enemmistöpäätöksinä ja äänten mennessä tasan (kokouksessa läsnä vain 4 tai 6 jäsentä) kokouksen puheenjohtajan kanta ratkaisee (puhetta voi johtaa liiton puheenjohtaja tai toinen hallituksen kaskuudestaan valitsemista kahdesta varapuheenjohtajasta). Hallitus on toimeenpaneva elin eli hallituksen jäsenellä on kohtuullisen iso leiviskä hoidettavanaan. Lisäksi liitolla on toimitusjohtaja ja pääsihteeri sekä muuta henkilökuntaa (mm. lajipäälliköt, toimistoväkeä). Hallitus nimittää niinikään laji- ja sarjatyöryhmät, jotka ovat asiantuntijoista koostuvia toimielimiä. Tässä vastuiden ja valtuuksien sokkelossa voi joskus mennä puurot ja vellit sekaisin. Niinpä pitääkin olla tarkkana, kun halutaan haukkua AKK:ta. Aiemmin se oli helpompaa, kun riitti kirota Mahosta ihan kaikesta. Nyt kaikki haukut kohdistuvat lähinnä hallitukseen, vaikka vika voi olla "virkamiehistössä" tai lajiryhmien toiminnassa yhtä kaikki. No hallitushan noiden elinten toiminnasta viime kädessä vastaa. Mutta toisaalta on niinkin, että liittovaltuusto on valinnut hallituksen jäsenet, joten pitäisikö haukkuakin sitä? Tai vielä pidemmälle mentäessä liittokokous on ansainnut kaikki haukut, kun se on nimittänyt moisen epäkelvon liittovaltuuston, joka ei ole osannut valita edes oikeanlaisia hallituksen jäseniä. Ja kaikkein pahinta on, että liittokokous ei ole osannut valita oikeanlaista puheenjohtajaa. Tai oikeastaan vikahan ei ole liittokokouksenkaan, vaan niiden, jotka ovat nuo kelvottomat liittokokousedustajat nimittäneet. Seurat ovat siis lopulta syypäitä kaikkeen ja siellä pahimpia ovat jäsenet, kun ovat valinneet seuransa johtoon "kelvottomia henkilöitä". Näin se yleensä menee demokratiassa eli viime kädessä kansan syytä kaikki.

Autourheiluseuroissa on yli 30.000 jäsentä, joista vain varsin pieni osa on aktiivisia ja niistä vielä pienempi osa kiinnostunut yhdistys- ja järjestötoiminnasta. Useimpia kiinnostaa itse harrastus eli kilpaileminen ja kilpailiujen järjestäminen sekä niihin liittyvät aktiviteetit. Kaikki edellämainitut puheenjohtajaehdokkaat peräänkuuluttavat aktiivisuutta, yhdessä tekemistä ja talkoohenkeä. Mutta kuka heistä pystyy kokoamaan rivit ja viemään asioita eteenpäin, kun yhtä ainoaa oikeaa suuntaa ei hajanaisessa kentässä ole. Jos katsoo esim. rallin lajistrategian kuvausta, on se aikamoista sanahelinää ilman konkretiaa. Tekstissä heijastuu kyllä sekin, ettei liiton leivissä ole Laineen Ripan jälkeen ollut rallin maailman omakohtaisesti läpikotaisin tuntevaa henkilöä. Enempi siellä on sellaisia Sega Ralli kuskeja kuin edes joskus pimeälle nypylle nostamatta vetäneitä kilpailijoita. Minusta kukaan ehdokkaista ei täysin vakuuta kyvystään saada kenttää puhaltamaan yhteen hiileen. Siihen tarvittaisiin henkilö, jolla on poikkeuksellisia näyttöjä ja tuore, omakohtainen tuntuma ralliautoiluun, joka on ykköslajimme kaikesta F1 -menestyksestä huolimatta. Kun näin tuon nimimiesten listan, niin minusta tuntui, että se oli väärin päin. Listalla on liuta maailmanmestareita, joilla on tunnettuutta ja karismaa ja jotka tuntevat lajin harrastamisen ja "urheilijan polun" ihan alkumetreistä alkaen. Vahvasti nousee esiin Marcus Grönholm tuoreimpana rallin suomalaisena maailmanmestarina. Jos nämä kaikki yhteen hiileen puhaltamista korostavat puheenjohtajaehdokkaat toteaisivat olevansa Bossen takana, niin tiedä vaikka hän suostuisi asettumaan ehdolle. Siinä mitattaisiin tuon nimimiesten perusteen merkityskin. Onko itse urheilu ja sen harrastaminen etusijalla vaiko oma asema. Laajalti tunnettu uusi keulakuva olisi merkittävä signaali kenttäväelle ja symbolisoisi uutta aikaa. Nämä nyt ehdolla olevat puheenjohtajakandidaatithan voisivat asettua ehdolle hallitukseen jäseniksi. Heillä olisi mitä parhain mahdollisuus siellä puhaltaa yhteen hiileen ja vaikuttaa suomalaisen autourheilun positiiviseen kehittämiseen.


- hannulehessaari



Ps. Jos taas haluttaisiin hieman toisenlaista painotusta puheenjohtajalta, olisi minusta Timo Jouhki ihan omassa luokassaan. Hän on ollut vahvasti mukana Suomen kansainvälisen rallimaineen luomisessa.

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Joox » 20.11.2011 07:31

Kertoisiko joku minulle ja muille miksi Iitin ratahanke on niin tärkeä? Suomessa on ratoja jotka ovat tänään jollain tapaa elinvoimaisia kun ovat käyneet läpi vähintään yhden konkurssimenettelyn. Eli velat on annettu vähintäänkin kerran anteeksi.
Iitti maksaisi noin 30me. Mistä nämä höyrypäät luulevat sellaisen rahoituksen tulevan kun varmasti rahoittajat osaavat katsoa jo toteutuneiden ratojen taustoja.
Iittiin on spekseissä kaavailtu vaikka minkälaista ei autourheilutoimintaa. Puolustusvoimia ja Opetusministeriötä. Valtion rahat on nyt finito ja lainoilla eletään, kuka taivastelija olettaa että valtio osallistuisi radan rakentamisen kustannuksiin?
Iitin rata hankkeen voisi unohtaa. Unohtaa siihen tuhlatut autourheilun varat. Se täytyy varmistaa että lanttiakaan sinne ei enää laiteta!

Avatar
Ali
Yleinen
Yleinen
Viestit: 198
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Ali » 20.11.2011 08:03

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että foorumin nimimerkki "frog" olisi myös loistava valinta liiton keulahahmoksi, alkais oleen vähän maallisemalla tasolla tää harrastajakunnankin tarpeiden huomioiminen, eikä loppuis ammattitaito kansainvälisissäkään asioissa, noh, ainahan sitä voi haaveilla että asiat menis joskus parempaan suuntaan :D

Avatar
JUSE
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Paikkakunta: Pösölandia
Viesti:

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja JUSE » 20.11.2011 09:23

Ps. Jos taas haluttaisiin hieman toisenlaista painotusta puheenjohtajalta, olisi minusta Timo Jouhki ihan omassa luokassaan. Hän on ollut vahvasti mukana Suomen kansainvälisen rallimaineen luomisessa.


Tama hyva tama

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Frog » 20.11.2011 09:26

Joox kirjoitti:Kertoisiko joku minulle ja muille miksi Iitin ratahanke on niin tärkeä? Suomessa on ratoja jotka ovat tänään jollain tapaa elinvoimaisia kun ovat käyneet läpi vähintään yhden konkurssimenettelyn. Eli velat on annettu vähintäänkin kerran anteeksi.
Iitti maksaisi noin 30me. Mistä nämä höyrypäät luulevat sellaisen rahoituksen tulevan kun varmasti rahoittajat osaavat katsoa jo toteutuneiden ratojen taustoja.
Iittiin on spekseissä kaavailtu vaikka minkälaista ei autourheilutoimintaa. Puolustusvoimia ja Opetusministeriötä. Valtion rahat on nyt finito ja lainoilla eletään, kuka taivastelija olettaa että valtio osallistuisi radan rakentamisen kustannuksiin?
Iitin rata hankkeen voisi unohtaa. Unohtaa siihen tuhlatut autourheilun varat. Se täytyy varmistaa että lanttiakaan sinne ei enää laiteta!
Samaan voisi lisätä pari muutakin kysymystä : Miksi liitto otti ratapuolen taas hoitaakseen ja lanseeraa sinne uutta finrace luokkaa joka on vastaava kuin v1600 ( harrastajat ei lisäänny) vaan hajoitetaan olevaa porukkaa ?
Miksi Nesterallin aikaan toimistolta ei saa oikeestaan mitään palvelua ?
Missä on ne lajistratekiaviivat jotka on piirretty jollakin muulla tavalla kuin pesäpallokentän rajat joita ei ole yhden pelinjälkeen edes näkyvissä ?
Miksi ylipäätään tehdään kandenlaisiasääntöjä KV ja Kansallinen?
Miksei liitovaltuustoon valituthenkilöt ei ole aikaisemmin äänestäneet sillä mielipiteellä mikä suurimalla osalla on ollut ennen kokousta ?
Miksi Nesterallin pitää saada tukea kaupungilta jossa se järjestetään ?
Miksi hallitus soutaa ja huopaa päätöksissä ?
Miksi liitto sakottaa säntörikkeestä ? (hyödytöntä rahan keruuta)
Miksi säännöt muuttuu kokoajan ? painot,renkaat,bensat,vyöt,penkit,luokat ym ym.....
Lopuksi:
Miksi lajit Endurace, ralli, jokkis ovat ruvenneet järjestään erillisiä kilpailuja ? Se ei ole kenenkään etu että näin käy vaan porukan tulisi pysyä kasassa ja liiton tulisi tehdä sen asian eteen voimakkaita ponnisteluja eroittamalla Nesteralli ja huippu-urheilu kokonaan kansallisesta harrastustoiminnasta ( eri henkilöt hoitamaan) ja päätösvalta lajiryhmille.
Sports perustettiin uhkaavien ja todellisten hinnannousujen suojamuuriksi ja sen toiminnan aikana sportsin taloutta on hoidettu kiittettävän hyvin ja periksiantamattomalla tavalla mutta on unohdettu ihan kokonaan se kivijalka jossa ja josta se Sports saa voimansa. Eli toisin sanoen perusta on ruvennut homehtuun kun sille on rakennettu niin hienot "salaojat" joiden kulkua ja toimintaa on lähestulkoon mahdoton seurata. Kentällä on epätietoinen ja huolestunut ilmapiiri mikä luo suurta epäluottamusta kyseisien ojien ja niiden olinpaikkojen tietäjin suuntaan. Epäilen että vaikka vaihdetaan kaivo niin homma ei tule muuttumaan joskaan ei varmaan pahenemaankaan, siksi tulisi viemäröinti kartoittaa uudelleen ja kulmiin (lajiryhmiin tulisi valita avoimesti pätevät eikä vain sopivat kaivot) nykyiset selitykset ja raportit tulevista kulmakaivoista on ihan täyttä hölynpölyä mikä ei aukea yhdellekään perusharrastajalle, koska pitäisi selvittää julkisesti missä ne asiat virtaa ja kuka oikeasti on se henkilö tai henkilöt jotka asioista vastaavat, vanhat ja jokakertaiset selitykset hallitus, lajiryhmät, liitovaltuusto, kerhot, jäsenet ei yksinkertaisesti riitä koska moottoriurheilija on erittäin yksinkertainen henkilö silloin kun pitää itse tehdä päätoksiä ! Ainoastaan silloin kun mietitään miten asian tai sääntöpakotteen voisi välttää tulee kyseisellä moottoriurheiluhenkilöllä huomattavia kykyjä esiin oivaltaa porsanreikiä muistuttavia kanavia. :mrgreen:

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Pakarin Juhanin CV

Viesti Kirjoittaja Joox » 20.11.2011 10:44

Frog kirjoitti:
Samaan voisi lisätä pari muutakin kysymystä :
Miksi Nesterallin aikaan toimistolta ei saa oikeestaan mitään palvelua ?

Eli toisin sanoen perusta on ruvennut homehtuun kun sille on rakennettu niin hienot "salaojat" joiden kulkua ja toimintaa on lähestulkoon mahdoton seurata. :mrgreen:[/quote]

Siksi kun koko toimisto on työskentelemässä Nesterallissa. Toimistolle on tuotannollisin ja taloudellisin syin saatu palkattua väkeä joka on aikaisemmin ollut Sportsin palveluksessa juuri siksi että he olisivat tarvittaessa rallin käytössä. Palkkauksissa ei ole huomioitu lajiosaamista juurikaan, on huomioitu sopivin ei pätevin. Enkä tarkoita että näitä palkattuja pitäisi vaihtaa, onhan he nyt jo jotain oppineet. Salaojavirtaamat kuulemma palautuu takaisin tavalla tai toisella autourheiluun. Kukaan ei tunnu tietävän koska ja mihin. Yksi vahva suunta on Iitti. Tätäkö suojamuuria tarkoitettiin Sportsia perustettaessa?
Liitton logot ja materiaalit on uudistettu isolla rahalla. Pakkeli peittää ruosteen vain vuoden tai kaksi sen tietää useakin autojen parissa toimiva.

Vastaa Viestiin