Juupa juu eli kuten ajattelinkin, ei 12v sähkövastuslämppäreillä kuuhun mennä.
Meidän kärryyn ei pysty rakentelemaan mitään ylimääräisiä lämmitys koneikkoja, koska kärryä tarvitaan tuottavimmissa hommissa arkena. Silloin kaikki tila on hyödynnetty.
Vetoautossa on kiinteänä voimavirta alligaattori. Sen käyttö tosin liikenteessä on hieman kyseenalaista, mutta sen kun laittaa kaffetauoilla rytkyttämään ja parin kW:n lämppärin kärryyn pöhisemään niin eiköhän sillä jo vähän lämpöä saa koppiin. Asiaa auttaa myös se, että kärry ja auto on sisätiloissa reissua edeltävän päivän ja yön.
Mutta kiitos kaikille hyvistä ideoista ja pidetään mielessä jos tulevaisuudessa tarvitsee asiaan vielä paneutua!
Umpikärryyn lämmitin
-
Re: Umpikärryyn lämmitin
Me ollaan laitettu "hattuhylly" ja sinne ilma-Webasto. Pikku akku ja autosta latausvirta, pieni dieseltankki. Viime talvena -20, niin pikku teholla +15 kärryssä. Kisareissuilla välillä koko yön päällä. Vie täysteholla 0.3 litraa dieseliä. Aivan loistava,on kuin kesällä pistäis auton tulille!!!
- MJT
- WRC
Re: Umpikärryyn lämmitin
JL1 kirjoitti:Moro.
Onkos kukaan viritellyt umpitraileriin minkäänmoista lämmitintä?
Haaveissa ois laittaa lämmitin millä sais pidettyä talvella kisareissujen aikana lämpötilan kärryssä plussan puolella. Pystyykö mikään 12v lämppäri tähän vai onko suosiolla katteltava kunnon lämppäri ja invertteri väliin?
Nii ja tarkotus olisi tosiaan, että lämmitin saa virtansa vetoauton omista sähköistä.
Kiitoksia jo etukäteen ongelman ratkaisuun johtavista vihjeistä!
Itse olen toisinaan jättänyt auton kärryyn käymään. Lämmittää itse itsensä. Pidettävä silti huoli ilmanvaihdosta jotta auto ei tukehdu "häkään".
-
Re: Umpikärryyn ovet
Aihetta vähän lainaten, onko Varsinais-Suomessa tekijöitä, jotka muokkaisivat tuollaisen moottorikelkkojen kuljetuksessa olleen Kingwagon umpitraileriin oven toiselle sivulle ja eteen "huoltoluukun" liinojen vetoa varten. Sopuhintaan tietenkin, muuten pitää itte puukkosahalla käyrä hommiin.