iskaria ladaan

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vilerace
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

iskaria ladaan

Viesti Kirjoittaja vilerace » 29.03.2005 19:39

no niin löyty mieleiset jarruhilut ladaan (ferodon palat ja levyt taakse)
Ni mites iskarit sitte, nyt on bilsteinit: edesä volvon, takana ladan, löytyykö parempia jostain? tuntuu vaan aika lullalta viä ku on pahempaa pattia!
jouset on edes volgan ja takana omat...

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: iskaria ladaan

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 29.03.2005 20:29

vilerace kirjoitti:no niin löyty mieleiset jarruhilut ladaan (ferodon palat ja levyt taakse)
Ni mites iskarit sitte, nyt on bilsteinit: edesä volvon, takana ladan, löytyykö parempia jostain? tuntuu vaan aika lullalta viä ku on pahempaa pattia!
jouset on edes volgan ja takana omat...
rakenna kynäjouset taakse, sit toimii. näin meillä. :> ainiin, ja meillä ois sitten jo putsattuja ladan banjoja, ettei tarvii mistää ruoskasta enää sitä tehä sitte.

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 29.03.2005 21:52

Minulla oli AVO:n kynäjousitolpat takana ja toimi loistavasti. Siinä on 22 asentoinen säätö.Edessä oli Bilsteinit(Volvon) ja Ladan omat jouset.
Elikkä alat tekeen taakse pysty iskari koteloita..!
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 30.03.2005 07:48

Eli taakse pystyiskari, merkillä ei väliä kunhan on säädettävä ja joustoa paljon.
Edessä ladan oma tai sitten volvon bilstein.
Jouset molemmissa päissä omat, edessä vois olla kovempikin jousi.

Mutta, tärkein asia mikä taakse kannattaa tehdä on muuttaa lyhyet tukivarret pidemmiksi ja samalla muokata alemman tukivarren kiinnityspistettä alemmas jne. Lisäksi sen alatukivarren korvakkoon kannattaa tehdä lisätuki eteenpäin jotta ei heilu ja revi lattiaa paskaksi!

Laita yv:tä mikäli ei asia selvinnyt noista... Noita mun takapään rakennelmia saa tulla ihan vapaasti tutkimaan, toimivat alkuperäiseen verrattuna todella paljon paremmin!
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
vmvmasa
Viestit: 7
Liittynyt: 13.10.2004 00:00

säädettävät

Viesti Kirjoittaja vmvmasa » 30.03.2005 10:36

SPAX perusmallilla pärjää aluksi. Kun ottaa sen 28-asentoisen krypton mallin. Competiton osaltolta löytyy taatusti sopivat eli www.spax.co.uk

Gazzard www.gaz-shocks.com säädettävät on suosikkini rajuun menoon soralle. Perus iskarin 36 asentoa riittää hyvin. Paksulla rungolla ja 14mm varrella säädettävä on tosi hyppijöille. GP-sarjan säädettävä BDA kynätolppa tai sama 14mm varrella on sekin hyvä valinta..

Mulla on Ladassa ollut alla SPAX perusmalliset, Mantassa SPAX lyhennetyt ja GAZ 14mm sekä Escortissa BDA 12mm pystyt.

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 30.03.2005 20:04

Missäs hinnoissa noi spaxit pyörivät? Pitäis olla asconan/corolla gt:n mitoilla about. Onkohan itse sylinteriosan paksuudessa eroa perusbilsteiniin verrattuna? (Eli pitäis saada holkit kynäjousille sopimaan niiden päälle.

Edit: Hinnat löytykin jo, kutakuinkin saman verran kustantavat ku bilsteinitkin. Taitaa ne Gaz- merkkisetkin olla samaa hintaluokkaa? Kummatko olis paremmat? Kestävätkö saman verran ku bilsteinitkin?(Lähes ikuiset)

Vastaa Viestiin