Ralliautoissa, pitääkö olla?
- rafu
- KV
- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Sääntö kirja vai sääntökirja?
-
- A-Junnu
- Viestit: 72
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- Viesti:
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
No rafu sääntökirja "rallimiehen raamattu"
-
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 02.02.2006 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Joo o . Kyllä mulla on valkokilpi escortissa merkattu bedalbox ja hydraulinen käsijarru ja lukee vielä että saa käyttää vain rallikilpailussa (mites sit jos tarvii käsijarrua ku käy nakkikiskalla ??? )
PS. Pakki valo ei pelaa. Ku ei tu volvon lootasta ees johtoja :)
PS. Pakki valo ei pelaa. Ku ei tu volvon lootasta ees johtoja :)
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
kysyin trafilta ja vastaus oli: Tieliikenteessä käytettäville kilpa-autoille ei ole mitään erivapauksia muihin autoihin nähden. AKK:lla ja Moottoriliitolla on poikkeuslupa, mikä sallii ylimääräiset lisävalot ja tieliikenteeseen hyväksymättömät renkaat heidän kalenterikilpailuissa.Trophy kirjoitti:Frog kirjoitti:Trafilla on ohjeet konttoreille kilpa-autojen erivapauksiata! Ja noita kyseisiä varusteita ei tarvii,
Olisin tosi kiitollinen jos noi ohjeet saisi luettavaksi, koska mulla jäi valkokilpinen kilpuri jälkinäyttöön toimimattoman peruutusvalon takia......
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Hienohomma että on sekin selvitettyjake74 kirjoitti:kysyin trafilta ja vastaus oli: Tieliikenteessä käytettäville kilpa-autoille ei ole mitään erivapauksia muihin autoihin nähden. AKK:lla ja Moottoriliitolla on poikkeuslupa, mikä sallii ylimääräiset lisävalot ja tieliikenteeseen hyväksymättömät renkaat heidän kalenterikilpailuissa.Trophy kirjoitti:Frog kirjoitti:Trafilla on ohjeet konttoreille kilpa-autojen erivapauksiata! Ja noita kyseisiä varusteita ei tarvii,
Olisin tosi kiitollinen jos noi ohjeet saisi luettavaksi, koska mulla jäi valkokilpinen kilpuri jälkinäyttöön toimimattoman peruutusvalon takia......


Sääntökirjalla ei ole mitään tekemistä kun konttorilla katsastetaan autoja, se tulee kuvioihin siinä vaiheessa kun niillä ajetaan kilpaa, kirjan julkaisijan alaisissa kilpailuissa.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Jarrutasapainon säätäminen ajon aikana siviililiikenteessä on kielletty = Pedalbox´n säätäminen. Käsijarrua saa kyllä käyttää.teemupelli kirjoitti:Joo o . Kyllä mulla on valkokilpi escortissa merkattu bedalbox ja hydraulinen käsijarru ja lukee vielä että saa käyttää vain rallikilpailussa (mites sit jos tarvii käsijarrua ku käy nakkikiskalla ??? )
PS. Pakki valo ei pelaa. Ku ei tu volvon lootasta ees johtoja :)
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
MJT kirjoitti:Jarrutasapainon säätäminen ajon aikana siviililiikenteessä on kielletty = Pedalbox´n säätäminen. Käsijarrua saa kyllä käyttää.teemupelli kirjoitti:Joo o . Kyllä mulla on valkokilpi escortissa merkattu bedalbox ja hydraulinen käsijarru ja lukee vielä että saa käyttää vain rallikilpailussa (mites sit jos tarvii käsijarrua ku käy nakkikiskalla ??? )
PS. Pakki valo ei pelaa. Ku ei tu volvon lootasta ees johtoja :)
Kannattaa lukea rekisteriote tarkkaan. Ettei ole kirjoitettu omana rivinään tuota kilpailukäyttöä, silloin tarkoittaa koko autoa! Kerran asiaa kysyneenä silloisesta ARK:sta lauseke oli tarkoitettu koskevaksi koko autoa, ei vain jotain tiettyä osaa!
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Aika kahvilla on tää porukka näistä asioista
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Noniin, eli olikos homma nyt niin, että vaikka ralliauto olisikin valkokilpinen, se voi siitä huolimatta olla pelkästään kilpakäyttöön hyväksytty, kuten punakilpisetkin? Että nakkarille joutuu sotkemaan munamankelilla. Ja eikös kässärin pitäis just olla mekaaninen tieliikenteessä?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Eihän niillä ralliautoilla tarvii missään nakkarilla tai kaupassa käydä !
Joka paikkakunnalla on vähintään yksi "karvaranne" joka vetää Micralla raittia edes takas milloin on takapenkillä pitsaa ja milloin kuumaa kissanlihaa pitaan käärittynä. Hyvää ja teknistä uuttavuotta.
Joka paikkakunnalla on vähintään yksi "karvaranne" joka vetää Micralla raittia edes takas milloin on takapenkillä pitsaa ja milloin kuumaa kissanlihaa pitaan käärittynä. Hyvää ja teknistä uuttavuotta.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Näinhän se on. Jos otteessa lukee " Vain Kilpailukäyttöön tarkoitettu ajoneuvo", ei sillä ajella kauppaan eikä kirkkoon. Omissa kilpureissani,osassa niitästä, asia johtuu saastenormeista, koska A-ryhmän autot ei välttämättä läpäise saastenormeja. N-ryhmäläisillä ja mustakilpisillä voi käydä kaupassa. Niissä ei ole rajoitteita. Eikä varmaan koske esim. Historic Escort tms. F-ryhmäläiset asia erikseen, mutta on niitäkin alkuperäisillä kilvillä, joko mustilla tai valkoisilla.Spoileri kirjoitti:Noniin, eli olikos homma nyt niin, että vaikka ralliauto olisikin valkokilpinen, se voi siitä huolimatta olla pelkästään kilpakäyttöön hyväksytty, kuten punakilpisetkin? Että nakkarille joutuu sotkemaan munamankelilla. Ja eikös kässärin pitäis just olla mekaaninen tieliikenteessä?
Lisänä Pieni mukaeltu runo:
Alkuvuodesta autotalliin,
Sieltä lähtö talviralliin.
Kartturi mukaan, kaulassa Hans´si.
Siitä alkaa lumiteiden tanssi.
Heti päälle vauhti tuhti.
Mistä Skodaan tuollainen puhti?
Hyvää Uutta Vuotta. t. MJT
- Marko Tähkä
- KV
- Viestit: 488
- Liittynyt: 30.12.2006 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Eikö olisi iisimpi tehdä ne valot niin kuin ne on vakio autossa ei ole mitään ihmeteltävää katsastuksessa ja se paino mikä niistä johdoista tulee vähenee kun lähdössä kusella(molemmat).
- jph78
- B-junnu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 24.09.2008 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
Ei taida montaa valkokilpistä ralliautoa olla , jolla vois joka päivä maitokaupassa käydä. Maininta "vain kilpailukäyttöön" taitaa saada käydä se pakollinen vuotuinen katsastus reissu. ja punakilpi autoilla ei sitäkään. Kun trafiin pistäny ilmoituksen käyttöönotosta kilpailukäyttöön, niin siirtokilvillä ei ajeta kuin kilpailuissa. Auto on monesti verottamatta/ tai osia vaihdettu yli 50% eli uusi autovero paukkuu. verottamatta olevaan autoon taitaa olla tulli joka myöntää siirtoluvat. Törmännyt vaan muutamaan otteeseen siihen, haetaan punakilpeen tarrat kilpailun ulkopuolella ja siirretään ja testaillaan, näihän ei voisi tehdä, tulee ongelmia virkavallan kanssa jos kiinni jää.
- ohc
- Yleinen
- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
"Arcos" sen sijaan kyllä tietää...Arcos kirjoitti:Aika kahvilla on tää porukka näistä asioista
- TemeR
- B-junnu
- Viestit: 41
- Liittynyt: 02.08.2010 00:00
Re: Ralliautoissa, pitääkö olla?
jph78 kirjoitti:Ei taida montaa valkokilpistä ralliautoa olla , jolla vois joka päivä maitokaupassa käydä. Maininta "vain kilpailukäyttöön" taitaa saada käydä se pakollinen vuotuinen katsastus reissu. ja punakilpi autoilla ei sitäkään. Kun trafiin pistäny ilmoituksen käyttöönotosta kilpailukäyttöön, niin siirtokilvillä ei ajeta kuin kilpailuissa. Auto on monesti verottamatta/ tai osia vaihdettu yli 50% eli uusi autovero paukkuu. verottamatta olevaan autoon taitaa olla tulli joka myöntää siirtoluvat. Törmännyt vaan muutamaan otteeseen siihen, haetaan punakilpeen tarrat kilpailun ulkopuolella ja siirretään ja testaillaan, näihän ei voisi tehdä, tulee ongelmia virkavallan kanssa jos kiinni jää.
Mulla on äffäläinen valkokilpinen escortti mitä saa liikutella muutenkin kuin kilpailuissa. Pedal-box -jarrusäädin on hyväksytty ja sitä saa käyttää vain kilpailun aikana. Tästä on maininta rekisteriotteessa ja siinä mainitaan että päätös on pidettävä ajossa mukana. Helposti toi päätös kulkee mukana jos kilpuria tarvii liikuttaa mutta tuskin kauppareissuille tarvii lähteä kilpurin kanssa?
