Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Avatar
pele
Yleinen
Yleinen
Viestit: 234
Liittynyt: 16.07.2004 00:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja pele » 26.01.2012 20:25

Siviiliautoissa on vielä se ero että etupenkkien vyölukot ovat kiinnitetyt penkkiin,ja liikkuvat penkin mukana.Kiskot joutuvat silloin törmäyksessä huomattavasti kovemmalle,koska istuimella olevan massa ei ole sidottu suoraan auton koriin vaan penkkiin ja kiskojen välityksellä koriin.
Itsellä on nuo liukukiskot.Vähän niinkuin pakko.Sprintissä meidän ajovuorot on usein niin lähekkäin ettei siltikään ehdi aina omalle vuorolle.
Välillä niitä katsastuksissa rytkitään ja ihmetellään kun penkki hieman heiluu.No eihän se välyksetön voikaan olla.Silloin se olisi kiinteä.Ja jos ottaa selkänojan yläosasta kiinni ja rytkii(mikä mielestäni ei vastaa mitenkään normaali rasitusta),niin 0,5-1,0mm välys alhaalla kiskoissa kertaantuu.Sehän on selvä.
Isompi riski mun mielestä on kun kiireessä ja äkkiä koittaa kierrellä pultteja auki ja kiinni...
Usein ajovuorojen välillä on tarve tehdä vielä jotain muutakin.Esim. nimet/numerot peittää.Voipa rengaskin olla rikki toisen ajon jäljiltä jne..
Ja onpa joskus törmätty p**kan tärkeään lähdön järjestelijään jonka tuomio oli "jos ette ehdi omalle vuorolle,niin sitten ette aja"! No,eipä olla sen koomin käyty kyseisen seuran kassaa kartuttamassa...Vähän OT:na...

Avatar
Turtle
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 13.06.2005 00:00

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja Turtle » 26.01.2012 21:39

Akk:n vastaus oli, että pääasia on että ei pääse liikkumaan törmäyksessä!

Tehtiin liukukiskoihin nomaalien lukitusten lisäksi 8 mm pulteilla lisälukitus. Eipä liiku vaikka lukitusvipu vapauttaisi lukituksen.

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja -AP- » 26.01.2012 22:31

Oliko tämä Saarion vastaus vai jonkun muun kanta?

Avatar
Turtle
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 13.06.2005 00:00

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja Turtle » 27.01.2012 20:38

Saario vastasi erittäin asiallisesti ja nopeasti!

Avatar
puuhis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja puuhis » 28.01.2012 08:07

siis oliko vastaus kokonaisuudessaan tuossa, välitä muillekkin koko vastaus, löytyy varmaan käyttöä muillakin

Avatar
Turtle
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 13.06.2005 00:00

Re: Kilpaistuimen pikäsäätö eri kuskeille sprintissä

Viesti Kirjoittaja Turtle » 20.02.2012 22:02

Kysymyksessä viittasin tähän keskusteluun ja saman linkin tuotteeseen joka on tässä keskustelussa.

Tässä koko vastaus:

KLIP_______

Moi
Pääasia tuossa on, että säätö voidaan lukita siten, ettei istuin pääse liikkumaan onnettomuustapauksissa.

Terveisin


Jari Saario
Lajipäällikkö (tekniikka/pienoisautoilu/AS) – Technical Executive

AKK-Motorsport ry
PO BOX 19 (Kellokukantie 7)
FI-01301 Vantaa
Finland
KLOP__________________

Vastaa Viestiin