Sprinttiin kartturi??

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...

Srinttiin kartturi

Jyrkkä ei kartturille
49
9%
Jyrkkä ei kartturille
49
9%
Jyrkkä ei kartturille
49
9%
Jyrkkä ei kartturille
49
9%
Jyrkkä ei kartturille
49
9%
Kartturit mukaan
66
11%
Kartturit mukaan
66
11%
Kartturit mukaan
66
11%
Kartturit mukaan
66
11%
Kartturit mukaan
66
11%
 
Ääniä yhteensä: 575

Avatar
CoDriver78
B-junnu
B-junnu
Viestit: 48
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

hoh-hoi...

Viesti Kirjoittaja CoDriver78 » 01.04.2005 22:24

Teinpä tän taas vaikeeks... Eli siis tarkennus: toi viimesin kartturin näkökulmasta kirjotettu viesti oli mun... En vaan ollu omilla tunnuksilla sisällä, niin lipsahti toisella nimimerkillä. Vielä kerran, nöyrimmät anteeksipyyntöni :roll:
- Täysillä on sopiva säätö -

PasiR
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 13.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja PasiR » 02.04.2005 01:02

eiköhän jo unohdeta,eiku rajan taakse ne ajamaan sprinttiä jotka kyytiläisiä haluaa...

BMWWBS
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 119
Liittynyt: 16.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja BMWWBS » 02.04.2005 01:02

No ei siinä kyllä mitään kartturilla tee. Mutta .. Voishan se olla kiva, ottaa esim sponsori toiselle kierrokselle niinkun vippinä kyytiin :wink:

Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ekeri » 02.04.2005 01:50

osmoracing kirjoitti:eiköhän jo unohdeta,eiku rajan taakse ne ajamaan sprinttiä jotka kyytiläisiä haluaa...
kannattaako tuota unohtaa,,, eikös tuo ois jokaisen oma asia ottasko ketään kyytiin,,, eli kannatan vapaaehtoisena kyytiläisen ottamista,,,

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 02.04.2005 08:14

Hmm.Silloin voisi menetellä kun on OMA luokka Ralliautoille(kuten nyt on kotamestarit-sarjassa äffäläisille),muuten täytyy ajatella sitäkin että kuitenkin puhutaan hiukan riskialttiista lajista jossa turhien riskien ottaminen on turhaa :wink:

Avatar
jari-t
B-junnu
B-junnu
Viestit: 29
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja jari-t » 02.04.2005 10:51

Asia on ollut esillä rallisprintin lajiryhmässä ainakin kahteen kertaan ja aina lajiryhmä on tullut hetken pohdinnan jälkeen tulokseen että ei kartturia.Syitä tähän on useita,mutta tässä muutama

Kuljettajien onnettomuusriski ulosajossa tuplaantuu.

Autot sprint lajissa ei aina ole rakennettu siten että kartturi olisi huomioitu.

vakuutus ja lisenssi (onko järkevää hommata lisenssiä esim yhtä kisaa varten.

Jos kyydissä esim sponsorin edustaja onko kyyditettävä aina tajunnut lajiin liittyvät riskit ja valmiit hyväksymään ne.

Sprintissä ajetaan ehkä hieman enemmän limiitillä kuin rallissa ja tästä syystä ulosajojakin sattuu helpommin.

Tässä muutamia asioita ja tosiaankin ahvenanmaalla on ollut mahdollista pitää kartturia koska sääntöjä on sovellettu myös ruotsista ja mikäli ajaa ruotsalaisella lisenssillä.
On toki Sieltäkin esimerkki kun kartturia irroiteltiin autosta ja kisa oli pari tuntia poikki, olisikohan ollut pari vuotta sitten.
Saattaa hieman kuullostaa holhoamiselta mutta näin on päätetty ja jatkossakin asiakasajelut pitää järjestää yksityisesti.
Se on aisasta kii

Avatar
numppa
KV
KV
Viestit: 592
Liittynyt: 07.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja numppa » 02.04.2005 13:15

Niin ajelen kyllä ihan suomen lisenssillä ja toiseksi meillä ainakin on myös huoltomiehillä lisenssi takataskussa.
ja kysehän oli VAPAAEHTOISESTA kartturin mukaan ottamisesta.
jos nyt ottaa ton kilpailemisen noin vakavasti nii eihän sitä painolastia tarvi kyytiin ottaa mutta tää on se yksi mielipide ja jollain on se toinen.
lisäksi kilpailusäännöissähän lukee "osallistuminen omalla vastuulla"

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 02.04.2005 15:02

Mun mielestä nuortenluokassa vois olla toi huoltaja kyyissä ihan huoletta. Vois sitten potkia lisää kyytiä tai antaa jotai neuvoja, varsinkaan kun sen ei niin silmät ristissä ajelua tartte olla, mutta siihen o nuortenluokkaki menossa.

Avatar
petrux
WRC
WRC
Viestit: 1036
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja petrux » 02.04.2005 20:46

kyllä olis hauska idea ottaa joku kyytiin sprintteihinkin. mutta ei ratakisoihin.

siellä vois joku sponsorin tai huollon tai muun sidosryhmän jäsen kokea vauhtia ja tuskin se juurikaan vauhtia hiljentäisi. toki vakuutukset oltava kunnossa! helpompi olisi kerätä rahaa sprintin lähtöön jos pystyisi hehkuttamaan vaikka että tonnilla pääset kyytiin. siinä olis tuttu toimari vetelät housussa jos oikeesti näkis miten mennään. rallissahan kartturi (nuottikisoissa) on korvaamaton joten se paikka ei ole kaupan mutta muuten hyvä idea.

Avatar
escortcosworth
WRC
WRC
Viestit: 905
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja escortcosworth » 04.04.2005 09:16

ariwalk kirjoitti:
escortcosworth kirjoitti:Toisaalta kyllä, mutta Ralli ja Sprint on erikseen, ja olkootkin.
kyllä sä loistat noilla vastauksillas. :F
Ja sinä se jaksat aina valittaa... v***u on sullakin murheet TAAS.. :roll:
http://www.rallizoom.net/

-Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.-

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 06.04.2005 20:29

escortcosworth kirjoitti:
ariwalk kirjoitti:
escortcosworth kirjoitti:Toisaalta kyllä, mutta Ralli ja Sprint on erikseen, ja olkootkin.
kyllä sä loistat noilla vastauksillas. :F
Ja sinä se jaksat aina valittaa... v***u on sullakin murheet TAAS.. :roll:
en valita, kehuin sun vastausta.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 06.04.2005 21:06

Eikös tuo auton liikennevakuutus korvais ne mahdolliset kyytiläisen henkilövahingot, niinkuin rallissakin? Et eihä ne välttämättä mitää lisenssiä sen puolee tarviis.
Mut kai niille kyytiläisille jonkun näköisen ohjaaja kokouksen voisi ennen lähtöä pitää..
jari-t kirjoitti:Asia on ollut esillä rallisprintin lajiryhmässä ainakin kahteen kertaan ja aina lajiryhmä on tullut hetken pohdinnan jälkeen tulokseen että ei kartturia.Syitä tähän on useita,mutta tässä muutama

Kuljettajien onnettomuusriski ulosajossa tuplaantuu.

Autot sprint lajissa ei aina ole rakennettu siten että kartturi olisi huomioitu.

vakuutus ja lisenssi (onko järkevää hommata lisenssiä esim yhtä kisaa varten.

Jos kyydissä esim sponsorin edustaja onko kyyditettävä aina tajunnut lajiin liittyvät riskit ja valmiit hyväksymään ne.

Sprintissä ajetaan ehkä hieman enemmän limiitillä kuin rallissa ja tästä syystä ulosajojakin sattuu helpommin.

Tässä muutamia asioita ja tosiaankin ahvenanmaalla on ollut mahdollista pitää kartturia koska sääntöjä on sovellettu myös ruotsista ja mikäli ajaa ruotsalaisella lisenssillä.
On toki Sieltäkin esimerkki kun kartturia irroiteltiin autosta ja kisa oli pari tuntia poikki, olisikohan ollut pari vuotta sitten.
Saattaa hieman kuullostaa holhoamiselta mutta näin on päätetty ja jatkossakin asiakasajelut pitää järjestää yksityisesti.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 06.04.2005 21:19

Mutta.JOS sattuu pahemmin ei sitä korvaa mikään vakuutus.Ei tarvitse kuin teloa penkkaan pökkäyksessä selkänsä,saattaa kärsiä koko lopun ikäänsä.Ja kun ei siitä ole mitään kilpailuetua niin miksi ottaa turhaan riski :?:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 10.04.2005 00:10

Nii i, vaaralline laji eli kannattaa hylätä koko kisatuohut?
kyllähä siin riskit pitää tiedostaa, lähtee sitä ajaa tai kyytii..
northwest kirjoitti:Mutta.JOS sattuu pahemmin ei sitä korvaa mikään vakuutus.Ei tarvitse kuin teloa penkkaan pökkäyksessä selkänsä,saattaa kärsiä koko lopun ikäänsä.Ja kun ei siitä ole mitään kilpailuetua niin miksi ottaa turhaan riski :?:

Vastaa Viestiin