V1600 Suzuki Swift Sport
- TeamRintamo
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.11.2006 00:00
- Viesti:
V1600 Suzuki Swift Sport
Haloo haloo. Joo.
En tiedä onkohan tämä oikea foorumi kysellä, mutta
oliskohan kukaan kiinnostunut rakennella Swftin uudesta V1600 luokkaan kilpuria?
Mulla lähtee kyselyt tehtaalle että saisiko autoja ostettua suoraa ns. raakana eli ei tarvitsisi käydä hinkaa maaleja ym sellaisia pois.
Auto on nimittäin jo siviilissä todella hyvä ajaa
ja tehoja 136heppaa.
Tosin nuita sääntöjä kun lukee niin pitää lihottaa autoa ja 6 lovinen laatikko joka on muuten tiuha + X kg ?
ksk.rintamo@kymp.net
En tiedä onkohan tämä oikea foorumi kysellä, mutta
oliskohan kukaan kiinnostunut rakennella Swftin uudesta V1600 luokkaan kilpuria?
Mulla lähtee kyselyt tehtaalle että saisiko autoja ostettua suoraa ns. raakana eli ei tarvitsisi käydä hinkaa maaleja ym sellaisia pois.
Auto on nimittäin jo siviilissä todella hyvä ajaa
ja tehoja 136heppaa.
Tosin nuita sääntöjä kun lukee niin pitää lihottaa autoa ja 6 lovinen laatikko joka on muuten tiuha + X kg ?
ksk.rintamo@kymp.net
- TeamRintamo
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.11.2006 00:00
- Viesti:
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Tehdas ei toimita ns raakaa autoa. Uuden valkoisen tax free auton saa minun kautta
16500 euroon sisältäen toimituskulut.
http://www.ksk-auto.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ksk.rintamo@kymp.net
16500 euroon sisältäen toimituskulut.
http://www.ksk-auto.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ksk.rintamo@kymp.net
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
[quote="TeamRintamo"]Haloo haloo. Joo.
En tiedä onkohan tämä oikea foorumi kysellä, mutta
oliskohan kukaan kiinnostunut rakennella Swftin uudesta V1600 luokkaan kilpuria?
Mulla lähtee kyselyt tehtaalle että saisiko autoja ostettua suoraa ns. raakana eli ei tarvitsisi käydä hinkaa maaleja ym sellaisia pois.
Kannattaa hankkia Skoda Fabia 1400 16 V moottorilla, Tehoa saanee 125 -130 hv Boxi muutoksilla. Tosin koria joutuu vähän laihduttamaan . Vajaa tilavuuksisen moottorin vuoksi. Katsokaa Tunturin tuloksia. Pekka Vuorio ajoi käytännössä V 1600 ( 1400 Fabia) moottorilla ja olisi voittanut oman luokkansa lisäksi myös V1600 luokan sekä ollut SM3 luokassa 3.s heti Amberg´in jälkeen.
En tiedä onkohan tämä oikea foorumi kysellä, mutta
oliskohan kukaan kiinnostunut rakennella Swftin uudesta V1600 luokkaan kilpuria?
Mulla lähtee kyselyt tehtaalle että saisiko autoja ostettua suoraa ns. raakana eli ei tarvitsisi käydä hinkaa maaleja ym sellaisia pois.
Kannattaa hankkia Skoda Fabia 1400 16 V moottorilla, Tehoa saanee 125 -130 hv Boxi muutoksilla. Tosin koria joutuu vähän laihduttamaan . Vajaa tilavuuksisen moottorin vuoksi. Katsokaa Tunturin tuloksia. Pekka Vuorio ajoi käytännössä V 1600 ( 1400 Fabia) moottorilla ja olisi voittanut oman luokkansa lisäksi myös V1600 luokan sekä ollut SM3 luokassa 3.s heti Amberg´in jälkeen.
- Trophy
- KV
- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Tai ostaa Alfa 147 (n 9000 €)MJT kirjoitti:TeamRintamo kirjoitti:Haloo haloo. Joo.
En tiedä onkohan tämä oikea foorumi kysellä, mutta
oliskohan kukaan kiinnostunut rakennella Swftin uudesta V1600 luokkaan kilpuria?
Mulla lähtee kyselyt tehtaalle että saisiko autoja ostettua suoraa ns. raakana eli ei tarvitsisi käydä hinkaa maaleja ym sellaisia pois.
Kannattaa hankkia Skoda Fabia 1400 16 V moottorilla, Tehoa saanee 125 -130 hv Boxi muutoksilla. Tosin koria joutuu vähän laihduttamaan . Vajaa tilavuuksisen moottorin vuoksi. Katsokaa Tunturin tuloksia. Pekka Vuorio ajoi käytännössä V 1600 ( 1400 Fabia) moottorilla ja olisi voittanut oman luokkansa lisäksi myös V1600 luokan sekä ollut SM3 luokassa 3.s heti Amberg´in jälkeen.
Suzukin aihion hankinta- ja valmistushinnalla ajaa noin pari kautta uusilla renkailla n. 140 heppaisella voittaja-autolla kaikkine kustannuksineen.
Elämä on valintoja täynnä!
Kulubudjetti 2010 Ralli SM Luokka SC5 V1600
http://www.ralli.net/foorumit/off-topic ... sana/12816" onclick="window.open(this.href);return false;
ps. kattokaas keskustelua Rata SM 2012 arvosarjasta osoitteesta:
http://www.v1600.com/keskustelu.html/1508?p=&c=" onclick="window.open(this.href);return false;
Heti kun tulee ralliin SM luokaksi, niin kaivetaan lisää Alfa Romeoita viivalle....
- Powerslide
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Se Swift Sport on hyvä valinta. Halvempikin vaihtoehto Suzukilla ajamiseen löytyy, jos ei halua välttämättä käyttää auton rakentamiseen noin 25 000€ (uusi auto + rakentaminen + osat)
Saksasta, Ranskasta ja Englannista löytyy käytettyjä Suzuki Rally Cup -autoja hintaan 5000 - 10000. Näissä on kaikki penkit, kaaret, sammutijärjestelmät ja muut jo valmiina. Pienillä muutoksilla (n. 1000€) valmiina V1600 -luokkaan. Hintasäästö noin 15 000€, jolla ostaa aika kasan uusia renkaita ja maksaa muutaman vuoden osallistumismaksut. Vai onko tämä vaihtoehto liian helppo (ja halpa)?
Tietoa löytyy Jyväskylän suunnalta.
Saksasta, Ranskasta ja Englannista löytyy käytettyjä Suzuki Rally Cup -autoja hintaan 5000 - 10000. Näissä on kaikki penkit, kaaret, sammutijärjestelmät ja muut jo valmiina. Pienillä muutoksilla (n. 1000€) valmiina V1600 -luokkaan. Hintasäästö noin 15 000€, jolla ostaa aika kasan uusia renkaita ja maksaa muutaman vuoden osallistumismaksut. Vai onko tämä vaihtoehto liian helppo (ja halpa)?
Tietoa löytyy Jyväskylän suunnalta.
- TeamRintamo
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.11.2006 00:00
- Viesti:
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Juu tiedän että maksaa mutta tässä oli vaan ehdotusta kiinnostukseen kyseiseen autoon.
Kehittelen asiaa.
terv Mikkis
Kehittelen asiaa.
terv Mikkis
- viitjo93
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 20.04.2009 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Tietääkö muuten kukaan että onko suzukiin tehty esim r2 kittipakettia ollenkaan? (samaan tyyliin mitä citikkaa saa rakennuspaketilla)
- Trophy
- KV
- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Onko em. Cup Suzuki samanlainen kuin Hytosen Karilla oli se punainen 2010? vai jo tätä uudempaa korimallia?.Powerslide kirjoitti:Se Swift Sport on hyvä valinta. Halvempikin vaihtoehto Suzukilla ajamiseen löytyy, jos ei halua välttämättä käyttää auton rakentamiseen noin 25 000€ (uusi auto + rakentaminen + osat)
Saksasta, Ranskasta ja Englannista löytyy käytettyjä Suzuki Rally Cup -autoja hintaan 5000 - 10000. Näissä on kaikki penkit, kaaret, sammutijärjestelmät ja muut jo valmiina. Pienillä muutoksilla (n. 1000€) valmiina V1600 -luokkaan. Hintasäästö noin 15 000€, jolla ostaa aika kasan uusia renkaita ja maksaa muutaman vuoden osallistumismaksut. Vai onko tämä vaihtoehto liian helppo (ja halpa)?
Tietoa löytyy Jyväskylän suunnalta.
Saisiko näin julkisesti kysellä tuollaisen Cup version paino ja tehoa, hinta ainakin on erittäin asiallinen.
- Powerslide
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Sama malli kuin Karilla oli. Uudemmalla ei tietääkseni ole Cupia ajettu.
Esimerkki tarjolla olevista:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=58023" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimerkki tarjolla olevista:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=58023" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.01.2012 08:37
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Kannattaa hankkia Skoda Fabia 1400 16 V moottorilla, Tehoa saanee 125 -130 hv Boxi muutoksilla. Tosin koria joutuu vähän laihduttamaan . Vajaa tilavuuksisen moottorin vuoksi. Katsokaa Tunturin tuloksia. Pekka Vuorio ajoi käytännössä V 1600 ( 1400 Fabia) moottorilla ja olisi voittanut oman luokkansa lisäksi myös V1600 luokan sekä ollut SM3 luokassa 3.s heti Amberg´in jälkeen.[/quote]
MJT tosin tuossa fabiassa Sadevin 6 pykäläinen sekventiaali laatikko ja isot jarrut. Mutta muuten kyllä... Harmi ettei tuolla päässyt mukaan SM3 luokkaan
MJT tosin tuossa fabiassa Sadevin 6 pykäläinen sekventiaali laatikko ja isot jarrut. Mutta muuten kyllä... Harmi ettei tuolla päässyt mukaan SM3 luokkaan

- Trophy
- KV
- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Järkevän hintaisia ja houkuttelevia. Mitkähän kaaret noissa peleissä on?.Powerslide kirjoitti:Sama malli kuin Karilla oli. Uudemmalla ei tietääkseni ole Cupia ajettu.
Esimerkki tarjolla olevista:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=58023" onclick="window.open(this.href);return false;
En tunne Suzukin alustaratkaisua. mutta Alfassa oli minusta suurin ongelma etuylityksessä ja maavarassa moottorin alla. Panssari ja puskuri kovilla, mutta alustahan Alfassa on hieno. Etupää on vastaavanlainen kuin Hondassa eli MC Pherson kahdella "päällekkäisellä" tukivarrella, joka takaa sen että etupyörä pysyy samassa pystykallistuskulmassa liikkuessaan. Taka-akseli nykymuodista poiketen erillisjousitettu, joka on harvinaista herkkua etuvetoisissa autoissa, mutta se tekee Alfasta ihan pirun rauhallisen ajettavan vaikka millä alustalla. Sitten vielä ne painot ja tehot esille Suizasta, kiitos
Alfa oli mitattu ST Motors 142 hp ja painoa oli Joensuun Ralli-SM jälkikatsatuksessa muistaakseni 1230 kg
- Kormat
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.10.2006 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Neste-rallissa punnittu 1167kg kahdella varapyörällä, täydellä tankilla ja 40kg pohjapanssarilla. Myyjän mukaan tehoja 145 hv, mikä takapuolituntumalla voisi pitää paikkansa. Tehot tosin aika ylhäällä, mutta maailmalta tuntuu löytyvän aika paljon tieto-taitoa ECU:uun. Välitykset saattavat olla vanhassa jopa paremmat kuin uudessa.
- Powerslide
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
Cup-autot on tehty tyhjään koriin. Kaaret samat tehtaan luokitellut kuin S1600 -autoissa.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: V1600 Suzuki Swift Sport
MJT tosin tuossa fabiassa Sadevin 6 pykäläinen sekventiaali laatikko ja isot jarrut. Mutta muuten kyllä... Harmi ettei tuolla päässyt mukaan SM3 luokkaanJuhis_espoo kirjoitti:Kannattaa hankkia Skoda Fabia 1400 16 V moottorilla, Tehoa saanee 125 -130 hv Boxi muutoksilla. Tosin koria joutuu vähän laihduttamaan . Vajaa tilavuuksisen moottorin vuoksi. Katsokaa Tunturin tuloksia. Pekka Vuorio ajoi käytännössä V 1600 ( 1400 Fabia) moottorilla ja olisi voittanut oman luokkansa lisäksi myös V1600 luokan sekä ollut SM3 luokassa 3.s heti Amberg´in jälkeen.

Minähän kerroinkin vain moottorista ja taisin unohtaa sanoa Pekan moottorin olleen aivan vakio, lukuunottamatta boxi hommaa. Kyllä sillä osaava henkilö pärjää vakiolaatikollakin. Itse ajoin 3 vuotta vakioaskilla. Ehkä ikätasoituksen vuoksi ei tulokset olleet kärkipäässä. Laatikon vaihdon jälkeen , 5-vaihteinen Hewland, ei tulokset sen parempia, joten meillä ei ainakaan laatikolla ollut isompaa merkitystä muuten kuin rahan menon lisääntymisellä.