Quaife Opelissa

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rasvaranne
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Quaife Opelissa

Viesti Kirjoittaja Rasvaranne » 15.01.2012 19:47

Hankin Kadetin missä on Quaifen suorakytky ja lukko. Itellä ei ole pienintäkään kokemusta tuommoisesta paketista, puhumattakaan suorakytkyllä ajamisesta. Minkälaisia kokemuksia muilla on vastaavasta laatikosta? Onko lukko pelannut ja kestääkö vaihtaa pykäliä ilman kytkintä, vai saako keräillä rattaan palasia pitkin maita ja mantuja :?:

Masa
KV
KV

Re: Quaife Opelissa

Viesti Kirjoittaja Masa » 15.01.2012 20:24

Itellä ei kokemusta ko. paketista, mutta ajattelin vastailla ja kertoa omia kokemuksia, kun et ole ajanut aikaisemmin suorakytkentälaatikolla.

Itse olen käyttänyt ylöspäin aina kytkintä, koska ei se hidasta vaihtoa. Moni varmaan vaihtaa myös ilman kytkintä ja laadukas laatikko sen kestää.

Jos katsot esim. SM-sarjan kärkikuskien incaria niin suurin osa heistä myös vaihtaa ylös kytkimellä. Osalla asia voi johtua, että sytytyksen katkaisu on kytketty kytkimeen, mutta se on sitten jo asia erikseen.

Etuvetoisessa alaspäin vasurijarrun vuoksi ilman kytkintä. Jos on selkeä suora jonka päässä hidas risteys, olen käyttänyt myös alaspäin vaihtaessa kytkintä, kun sitä ehtii hyvin silloin käyttää. Kannattaa myös huomioida alaspäin vaihdossa että vaihdat vaihde vaihteelta, etkä esim 5-vaihteelta suoraan 2-vaihteelle. Säästää laatikkoa.

MJT
WRC
WRC

Viesti Kirjoittaja MJT » 15.01.2012 22:40

Rasvaranne kirjoitti:Hankin Kadetin missä on Quaifen suorakytky ja lukko. Itellä ei ole pienintäkään kokemusta tuommoisesta paketista, puhumattakaan suorakytkyllä ajamisesta. Minkälaisia kokemuksia muilla on vastaavasta laatikosta? Onko lukko pelannut ja kestääkö vaihtaa pykäliä ilman kytkintä, vai saako keräillä rattaan palasia pitkin maita ja mantuja :?:
Jos ei ole paljon rahaa käytä kytkintä. Muussa tapauksessa voit vaihtaa raakana. Itse työnnän raakana vain ylläreissä. Laatikot kestäneet paremmin kuin muilla vastaavilla ajaneilla. Kyse ei ole Opelista.

Rasvaranne
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rasvaranne » 15.01.2012 23:26

MJT kirjoitti:
Rasvaranne kirjoitti:Hankin Kadetin missä on Quaifen suorakytky ja lukko. Itellä ei ole pienintäkään kokemusta tuommoisesta paketista, puhumattakaan suorakytkyllä ajamisesta. Minkälaisia kokemuksia muilla on vastaavasta laatikosta? Onko lukko pelannut ja kestääkö vaihtaa pykäliä ilman kytkintä, vai saako keräillä rattaan palasia pitkin maita ja mantuja :?:
Jos ei ole paljon rahaa käytä kytkintä. Muussa tapauksessa voit vaihtaa raakana. Itse työnnän raakana vain ylläreissä. Laatikot kestäneet paremmin kuin muilla vastaavilla ajaneilla. Kyse ei ole Opelista.
Mun raha-tilanne on onneks semmonen ettei sitä tarvi miettiä, kun sitä ei ole :lol:

GreenSlide
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja GreenSlide » 15.01.2012 23:59

Kyllä minä oon ainakin sellasen vinkin kuullut, että suorakytkyt on tehty ilman kytkintä ajettaviksi, ettei se kytkin säästä laatikkoa pätkääkään ei ylös eikä alas vaihdettaessa. Kytkintä käytetään vain lähdössä. Pitää vaan muistaa käydä jokainen vaihde läpi,ettei hypi esim. neloselta kakkoselle, välttää vaihde missejä ja muistaa keventää kaasua vaihtaessa, tässä uskossa olen ollut,en tiedä sitten oonko ollu väärässä uskossa? :D vaihdelaatikko sepät varmasti osaa tämänkin asian korjata jos oon väärässä?

Toiset kehuu Quaifea maasta taivaaseen ja toiset haukkuu ihan pask*ksi , mutta veikkaan ettei se vika aina välttämättä laatikossa ole.

Itse omistan astran quaifen kytky laatikolla mutta auto on vielä sen verran vaiheessa että ajokilometrit autolla on tasan 0.. Hakusessa ois siihen kunnon tornikeppi systeemi että jos jollain ois edulliset, toimivat lääkkeet tähän niin yhteyttä vaikka yv:llä ?

SYYSPOIKA65

Viesti Kirjoittaja SYYSPOIKA65 » 16.01.2012 00:18

eli, kun rakennan mantaa f-ryhmään(n.170-180hv), quaife passaa harrastajalle?

colabi
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja colabi » 07.02.2012 23:24

Ei nyt liity tuohon laatikkoon mutta mistä löytäs semmosen quaifen kopio kepin? onko se joku es-trac tai vastaava? etin semmosta korkeaa mallia... kuka niitä myy???

Vastaa Viestiin