Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 10.02.2012 22:03
Lukekaa tarkasti ! mitähän tämäkin keitto pitää sisällään:
lainattu AKK
F-ryhmän tulkinnat, taka-akseli kiinnitys: Kohdassa 3.3.1. " Tukivarret ovat vapaat..." Kohdassa 3.3.2. "Pyörän ripustuksen osien kiinnityspisteet ovat vapaat." kohtassa 3.3.3. " Lisätuentoja saa asentaa, vain välttämättömät korimuutokset ovat sallittuja."
On huomattava, että kiinnityspaikan muuttaminen ei ole sallittu.
Sitten Tämä kuultu kun keskusteltu tuosta ylemmästä : Bemarit M3 E36 kaikki ovat sääntöjen vastaisia :5.1.8.3. Rajoitus rallikilpailuissa Ryhmä A sääntö
Moottorin sylinterien lukumäärä saa olla enintään kuusi.
Moottorin iskutilavuus on rajoitettu seuraavasti:
a) Vapaastihengittävät moottorit:
- enintään 3 L, kun on kaksi venttiiliä sylinteriä
kohden enintään 2,5 L, kun on enemmän kuin 2 venttiiliä
sylinteriä kohden
Jos viikonpäästä ajetaan Kisaa ja säännöt on tallaiset niin kukahan sitä oikeen kilpailut voittaa ? epäilen että ei ole montaa autoo jotka läpäisee uudet "tulkinnat" 
Toivon että asiaan saadaan pikainen "tulkinta" jos nämä asiat näin kerta muuttuu vuosien päästä !!! 
-
saana
- KV

- Viestit: 420
- Liittynyt: 13.12.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja saana » 10.02.2012 22:31
Minusta selkeetä?Kaikki mikä on vapaata on kai kiellettyä??Vai oliko se päinvastoin??Joo,oli se!

-
gianni
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 20.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja gianni » 10.02.2012 23:18
Opettele lukemaan oikeasta paikasta ennen kuin tulet huutelemaan tänne.
Frog kirjoitti:Lukekaa tarkasti ! mitähän tämäkin keitto pitää sisällään:
lainattu AKK
F-ryhmän tulkinnat, taka-akseli kiinnitys: Kohdassa 3.3.1. " Tukivarret ovat vapaat..." Kohdassa 3.3.2. "Pyörän ripustuksen osien kiinnityspisteet ovat vapaat." kohtassa 3.3.3. " Lisätuentoja saa asentaa, vain välttämättömät korimuutokset ovat sallittuja."
On huomattava, että kiinnityspaikan muuttaminen ei ole sallittu.
Sitten Tämä kuultu kun keskusteltu tuosta ylemmästä : Bemarit M3 E36 kaikki ovat sääntöjen vastaisia :5.1.8.3. Rajoitus rallikilpailuissa Ryhmä A sääntö
Moottorin sylinterien lukumäärä saa olla enintään kuusi.
Moottorin iskutilavuus on rajoitettu seuraavasti:
a) Vapaastihengittävät moottorit:
- enintään 3 L, kun on kaksi venttiiliä sylinteriä
kohden enintään 2,5 L, kun on enemmän kuin 2 venttiiliä
sylinteriä kohden
Sitten vähän myös Kit kuskeille jääkylmää:
Kaikkiin 2- vetoautoihin, joissa sylinteritilavuus on
suurempi kuin 1600cm3 ja jotka käyttävät osia VK –luokituksista
(Kit Variant), tulee asentaa imuilman kuristin
luokitustodistuksen mukaisesti.
Jos viikonpäästä ajetaan Kisaa ja säännöt on tallaiset niin kukahan sitä oikeen kilpailut voittaa ? epäilen että ei ole montaa autoo jotka läpäisee uudet "tulkinnat" 
Toivon että asiaan saadaan pikainen "tulkinta" jos nämä asiat näin kerta muuttuu vuosien päästä !!! 
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 10.02.2012 23:43
-
markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja markomartini » 11.02.2012 00:54
Ton mukaan kiinnityspisteen lisääminen on sallittu ei muuttaminen. Käytännössä jätä vanha lisää uusi.Lopputulos sama.
3.1.5 Sylinterinkansi on vapaa seuraavin rajoituksin:
A) Ainoastaan 2 venttiiliä sylinteriä kohti sallitaan,
paitsi niissä A-ryhmän autoissa, joihin on luokiteltu
moniventtiilimoottori. Venttiilien maksimilukumäärä
on korkeintaan neljä/sylinteri tai luokiteltu. Venttiilien
koko ja muoto on vapaa.
B) Moniventtiilisylinterikannen saa korvata kannella,
jossa on korkeintaan vastaava määrä venttiilleitä/
sylinteri kuin alkuperäisessä.
C) Sylinterikannen (-kansien) tulee olla sarjavalmisteisesta
autosta.
D) Mikäli käytetään sylinterikantta (luokiteltuakin), jossa
on enemmän kuin 2 venttiiliä/sylinteri, tai muuta
sylinterikantta, kuin kyseiseen automalliin on luokiteltu,
on aineen lisääminen sylinterikanteen kielletty
3.1.6 Imuilman ahtaminen on kielletty, ahtimen saa
poistaa. Imujärjestelmä on vapaa.
3.1.7 Kaasupolkimen ja kuristinläppien välisen yhteyden
tulee olla mekaaninen
-
Riesa
- Yleinen

- Viestit: 156
- Liittynyt: 20.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Riesa » 11.02.2012 01:26
Jos vaikka luetaan/opetellaan sääntökirjaa kuin piru raamattua niin siellä sääntökirjassa tekniikka puoli on ensimmäisenä ja sitten vasta kun on kokemusta aletaan tulkitsemaan niitä sääntöjä/ vapauksia ja etsimään porsaanreikiä joita on löydetty useita. VALITETTAVASTI.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 11.02.2012 08:16
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 11.02.2012 10:37
Mikä siitä M3 bemarista tekee sääntöjenvastaisen?
Taka-akselin kiinnitys, milloin se on ollut "vapaa"?
-
markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja markomartini » 11.02.2012 11:05
Säännöt on sääntöjä tulkinnat varmaan jokaisella erilaiset vai miten se meni.Oli miten oli mutta näin on.
Suora kopio lajiliiton sivuilta.
Tulkintoja
Istuimen kiinnitys. Kierteettömiä holkkeja ei voida hyväksyä kansallisesti. koska holkin hitsauksen jälkeen ei mutteria saada asennettua kunnolla profiiliin tai putkeen. Kansallinen lisäys hyväksyy myös turvakehikkoputken kv-säännön kuvan mukaisesti. Liiton lehdessä julkaistiin näihin asioihin selvennyksiä.
F-ryhmän tulkinnat, taka-akseli kiinnitys: Kohdassa 3.3.1. " Tukivarret ovat vapaat..." Kohdassa 3.3.2. "Pyörän ripustuksen osien kiinnityspisteet ovat vapaat." kohtassa 3.3.3. " Lisätuentoja saa asentaa, vain välttämättömät korimuutokset ovat sallittuja."
On huomattava, että kiinnityspaikan muuttaminen ei ole sallittu.
RC kansallinen divisioona 1: kahden peräkkäisen ahtimen asentaminen (sarjaan asennus). Sääntö ei anna vapautusta kuristimen asennukseen, vaikka ahtimet ovat peräkkäin, joten molemmissa pitää tuo sääntöjen mukainen kuristin olla.
-
jupu
- A-Junnu

- Viestit: 102
- Liittynyt: 21.06.2006 00:00
- Paikkakunta: Rauma
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jupu » 12.02.2012 14:12
Tulkintoja
Istuimen kiinnitys. Kierteettömiä holkkeja ei voida hyväksyä kansallisesti. koska holkin hitsauksen jälkeen ei mutteria saada asennettua kunnolla profiiliin tai putkeen. Kansallinen lisäys hyväksyy myös turvakehikkoputken kv-säännön kuvan mukaisesti. Liiton lehdessä julkaistiin näihin asioihin selvennyksiä.
No joo, eli miten tässä nyt sitten saadaan varmuus että istuimen "raudat" istuu tuohon hitsattuun holkkiin (oli siinä kierteet tai ei) mutterin istuminen on murhe?
Onhan se mukavaa toisaalta kun "kansallinen lisäys" hyväksyy kv-säännön mukaisen kiinnityksen.
Miksi nyt ei voi hyväksyä kansallista sääntöä vuodelta 2010?(09), "läpi pulteilla, profiilin läpi yms.." ja varmasti kestää sen mitä nuokin.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 12.02.2012 15:49
jupu kirjoitti:Tulkintoja
Istuimen kiinnitys. Kierteettömiä holkkeja ei voida hyväksyä kansallisesti. koska holkin hitsauksen jälkeen ei mutteria saada asennettua kunnolla profiiliin tai putkeen. Kansallinen lisäys hyväksyy myös turvakehikkoputken kv-säännön kuvan mukaisesti. Liiton lehdessä julkaistiin näihin asioihin selvennyksiä.
No joo, eli miten tässä nyt sitten saadaan varmuus että istuimen "raudat" istuu tuohon hitsattuun holkkiin (oli siinä kierteet tai ei) mutterin istuminen on murhe?
Onhan se mukavaa toisaalta kun "kansallinen lisäys" hyväksyy kv-säännön mukaisen kiinnityksen.
Miksi nyt ei voi hyväksyä kansallista sääntöä vuodelta 2010?(09), "läpi pulteilla, profiilin läpi yms.." ja varmasti kestää sen mitä nuokin.
Tuo tiedote on kirjoitettu niin päin peetä kuin vaan voi olla, siinä tarkoitetaan kiinnitystä pyöreänputkenläpi jolloin mutteri kiristää vain reunoilta eikä koko säteeltä. Mitään muutosta ei ole tapahtunut säännössä, eikä kiinnitystavoissa ! Asioita tulkitaan ja pilkkuja viilataan ja pestään asioita niin että lapset menee pesuvesienmukana

Soitin pääkonttorille ja tiedote tukitangoista sun muista on pelkkää potaskaa ja linkit saa olla niin kuin ne on ollu tähänkin asti, samoin penkin kiinnitykset sääntökirjan mukaan.
P.S. Jos joku on kiinnostunut ryhmä F säännöistä ja niiden selvittämisestä ! Niin voin henkilökohtaisesti ottaa murheita ja epäselvyyksiä koskevia sähköposteja ja välittää ne kaikki yhdessä suoraan lajiryhmälle sekä yrittää järkeistää tätä sekä sotkua mikä koko ryhmän kohdalla on.
asiakaspalvelu@saxspeed.fi. Rohkeesti vaan niin saadaan jotAin yhdessä aikaiseksi paremmin kuin jokainen yksin. Kangasniemellä voi tulla juttusille numero on 87