Kannattaa unohtaa noi riisinkeittimet ja ostaa LS3.samikip kirjoitti:Onko ketään joka on itse rakentanut toyotan 2tg pannun?
2tg gurua?
-
- KV
- Viestit: 416
- Liittynyt: 02.08.2007 00:00
- Viesti:
Re: 2tg gurua?
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01.11.2011 20:45
Re: 2tg gurua?
jknR kirjoitti:Kannattaa unohtaa noi riisinkeittimet ja ostaa LS3.samikip kirjoitti:Onko ketään joka on itse rakentanut toyotan 2tg pannun?
Kuten viimekesänä nähtiin esim.Joensuun lentokentällä nopeusmittauksissa.
Heitti LS3 ukkelit heiluttamasta tähtiristilippua, ku 2JZGTE veti pohjat

samik
- pena1212
- Yleinen
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13.01.2007 00:00
Re: 2tg gurua?
kyllä yli 200hv,pääsee,meillä Tuning World 218 hv,lisääkin olisi mahdollisuus.........
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01.11.2011 20:45
Re: 2tg gurua?
pena1212 kirjoitti:kyllä yli 200hv,pääsee,meillä Tuning World 218 hv,lisääkin olisi mahdollisuus.........
Yes..Hyvä Hyvä

Kertoisitko lisää, millä specseillä kasattu?
Olisi tosi kiva kuulla, millä saadaan noin hyvät lukemat?
samik
- bax
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.08.2009 00:00
Re: 2tg gurua?
no niin kerron mitä kaikkea koneessa pitää olla että kestää
ja kiertää
kansi portattu ,venttiilit muotoiltu JR TEHOKANSI lohko porattu 89 ja plaanattu 1.5mm pois lokon pinnasta 2t akseli eaglen veivit pituutta en muista mutta pidemmät kuin vakiot.wiceko männät ,granex 3000 sytytys , jakaja räätälöity oikeille ennakoille. teräs vauhtipyörä ,ap racing kytkin 450nm eli ei luista
45mm weberit billet sisäkurkuilla ja imutorvilla ,special motors kilpaimusarja! ps:kaikki pyörivät osat luonnollisesti tasapainoitettu
pakosarja käsityönä tehty RR EXTHAUS ja siihen asiantuntian mitat SPECIAL MOTORS Noormarkku ! näillä eväillä penkissä 161hv takapyöriltä
koneteho 180/194nm
ja kiertää


pakosarja käsityönä tehty RR EXTHAUS ja siihen asiantuntian mitat SPECIAL MOTORS Noormarkku ! näillä eväillä penkissä 161hv takapyöriltä

- bax
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.08.2009 00:00
Re: 2tg gurua?
juu ja nokat on imu 308 /11.80 pako 304 11.30 Volvon profiililla hiottu ! Lapuan KONEISTUS JA HIOMO 

- bax
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.08.2009 00:00
Re: 2tg gurua?
Levin37 kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe...itsellänikin 2T-G -projekti meneillään, mutta historicin 2.ryhmän sääntöjen puitteissa. Eli kampurana pitää säilyä 2T:n orggiksena, kiertokanget tulee olla myös vakiot ja poraus alle 85,3mm. Paljonkohan parhaista näin toteutetuista alle 1600cc 2T-G:stä on irronnut tehoa?
Laittakaahan vinkkejä, että mitä tällaista "hisse"-moottoria rakennettaessa tulisi ottaa huomioon.
Miten esim:
-nokissa paljon vai vähän asteita/nostoa?
-max.puristussuhde ?
-paljonko orggiskanget kestää kierrättää?
-muut eteen tulevat ongelmat korkeaviritteisenä kilpakäytössä?
- bax
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.08.2009 00:00
Re: 2tg gurua?
Mä uskon että jotain 140-150hv ! joskus ainakin sai toyotan alkuperäisiä korkeampi puristeisia mäntiä 2 tg:hen no kiillota veivit ja tasapainoita tee kannelle mitä säännöt sallii niin kyllä se siitä paranee!
ja käy oikeassa jarrupenkissä semmoisessa paikassa missä säätäjä
ymmärtää kaasutinmoottorin sielun elämän !!
ja käy oikeassa jarrupenkissä semmoisessa paikassa missä säätäjä
ymmärtää kaasutinmoottorin sielun elämän !!
- JarmoYli
- B-junnu
- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
Re: 2tg gurua?
Historic-cortinoihin oon tehnyt kansia, sekä yhteen -66 1580cc lotuscortinaan, lotuskansi samantapainen kuin tojo mutta ei ihan niin tehokas kuitenkaan, 160-165 hv oli huipputeho tässä lotuksessa, 39.5mm imuvenat, 40 tuplawebereillä ja aika lievät nokat, vetoalue todella hyvä.
Voitti mestaruuden ja senjälkeen laittoi arvokkaan auton säilöön..
GT-cortinoiden tehot 130hv paikkeilla 40 tuplilla.
Toyota Levinistä alle 1600cc pitäis lähteä ilman senkummempaa tuskaa 180hv historic-viritteisenä.
Voitti mestaruuden ja senjälkeen laittoi arvokkaan auton säilöön..
GT-cortinoiden tehot 130hv paikkeilla 40 tuplilla.
Toyota Levinistä alle 1600cc pitäis lähteä ilman senkummempaa tuskaa 180hv historic-viritteisenä.
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Re: 2tg gurua?
.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- toy2t
- Viestit: 19
- Liittynyt: 03.07.2007 00:00
Re: 2tg gurua?
Kyllähän tosta saa hyvän saa ihan 2t kannellakin ja ehkä hitusen halvemmallakin kuin 2tg.Meidän rintti carinassa nykyään vapari 3t motti josta irtoo nokan ajoituksesta riippuen 188-192hv ja vääntöä 228nm.
Ja tämä miedolla 290 nokalla,onnettomilla 9,5:1 puristuksilla kun enempää ei saanut helpolla vaikka 89 wisecot.Palotila isompi kuin 2tg:ssa ja meillä isot trd venat niin ei pystynyt juurikaan laskemaan kantta ilman että lähtis seeteistäkin siivua.No mutta hienosti se silti vetää kun toimii niin loistavasti alhaalta ylös asti mikä onkin tärkeämpää kuin älytön huipputeho.Niin muita speksejä kannen virtaus 210hv mallia ite tehty tosin virtauspenkissä tarkastettu,42mm suzuki gxr läppikset,hukkakipinä ja näitä ohjaa megasquirt,ite väsätty 421 pakosarja keraami pinnotteilla,teräs veivit,noin 5kg vauhtipyörä 4age trd kytkimellä niin ja motin tilavuus se 1940cc.Tehot mitattu Motestilla jyväskylässä jossa käymme säätämässä automme itse kun oikarin mika ystävällisesti opetti penkin käytön jotta voimme ite sitten rauhassa säätää ja ihmetellä mitä sai aikaiseksi.Ei sitten kannata laittaa tarvike rattaita jakopäähän ei perkule kestä just jalasjärvellä huomattiin ja nyt ne hienot trd venat keturallaan ja uusia piti ruveta hommaileen kun kammen päästä meni ratas paskaks.
Ja tämä miedolla 290 nokalla,onnettomilla 9,5:1 puristuksilla kun enempää ei saanut helpolla vaikka 89 wisecot.Palotila isompi kuin 2tg:ssa ja meillä isot trd venat niin ei pystynyt juurikaan laskemaan kantta ilman että lähtis seeteistäkin siivua.No mutta hienosti se silti vetää kun toimii niin loistavasti alhaalta ylös asti mikä onkin tärkeämpää kuin älytön huipputeho.Niin muita speksejä kannen virtaus 210hv mallia ite tehty tosin virtauspenkissä tarkastettu,42mm suzuki gxr läppikset,hukkakipinä ja näitä ohjaa megasquirt,ite väsätty 421 pakosarja keraami pinnotteilla,teräs veivit,noin 5kg vauhtipyörä 4age trd kytkimellä niin ja motin tilavuus se 1940cc.Tehot mitattu Motestilla jyväskylässä jossa käymme säätämässä automme itse kun oikarin mika ystävällisesti opetti penkin käytön jotta voimme ite sitten rauhassa säätää ja ihmetellä mitä sai aikaiseksi.Ei sitten kannata laittaa tarvike rattaita jakopäähän ei perkule kestä just jalasjärvellä huomattiin ja nyt ne hienot trd venat keturallaan ja uusia piti ruveta hommaileen kun kammen päästä meni ratas paskaks.
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Re: 2tg gurua?
Toihan kuulostaa aika hyvältä. Itelläni tuolla varastossa hyvin pitkälti samanlainen kokoonpano, paitti että ruttuja tais olla 12,7 ja hattu 18R imuvenoilla. Isommista ei välttämättä ole suurtakaan iloa, kun kanavasta loppuu koko kesken tossa tikkukannessa. Paljonkohan paukkua siittä ollenkaan mahtaa irrota... Pitäs vissiin joskus käynnistää se.toy2t kirjoitti:Kyllähän tosta saa hyvän saa ihan 2t kannellakin ja ehkä hitusen halvemmallakin kuin 2tg.Meidän rintti carinassa nykyään vapari 3t motti josta irtoo nokan ajoituksesta riippuen 188-192hv ja vääntöä 228nm.
Ja tämä miedolla 290 nokalla,onnettomilla 9,5:1 puristuksilla kun enempää ei saanut helpolla vaikka 89 wisecot.Palotila isompi kuin 2tg:ssa ja meillä isot trd venat niin ei pystynyt juurikaan laskemaan kantta ilman että lähtis seeteistäkin siivua.No mutta hienosti se silti vetää kun toimii niin loistavasti alhaalta ylös asti mikä onkin tärkeämpää kuin älytön huipputeho.Niin muita speksejä kannen virtaus 210hv mallia ite tehty tosin virtauspenkissä tarkastettu,42mm suzuki gxr läppikset,hukkakipinä ja näitä ohjaa megasquirt,ite väsätty 421 pakosarja keraami pinnotteilla,teräs veivit,noin 5kg vauhtipyörä 4age trd kytkimellä niin ja motin tilavuus se 1940cc.Tehot mitattu Motestilla jyväskylässä jossa käymme säätämässä automme itse kun oikarin mika ystävällisesti opetti penkin käytön jotta voimme ite sitten rauhassa säätää ja ihmetellä mitä sai aikaiseksi.Ei sitten kannata laittaa tarvike rattaita jakopäähän ei perkule kestä just jalasjärvellä huomattiin ja nyt ne hienot trd venat keturallaan ja uusia piti ruveta hommaileen kun kammen päästä meni ratas paskaks.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)