2tg gurua?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja jknR » 24.02.2012 01:45

samikip kirjoitti:Onko ketään joka on itse rakentanut toyotan 2tg pannun?
Kannattaa unohtaa noi riisinkeittimet ja ostaa LS3.

samikip
Viestit: 9
Liittynyt: 01.11.2011 20:45

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja samikip » 24.02.2012 09:56

jknR kirjoitti:
samikip kirjoitti:Onko ketään joka on itse rakentanut toyotan 2tg pannun?
Kannattaa unohtaa noi riisinkeittimet ja ostaa LS3.

Kuten viimekesänä nähtiin esim.Joensuun lentokentällä nopeusmittauksissa.

Heitti LS3 ukkelit heiluttamasta tähtiristilippua, ku 2JZGTE veti pohjat :lol:
samik

Avatar
pena1212
Yleinen
Yleinen
Viestit: 225
Liittynyt: 13.01.2007 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja pena1212 » 24.02.2012 12:48

kyllä yli 200hv,pääsee,meillä Tuning World 218 hv,lisääkin olisi mahdollisuus.........

samikip
Viestit: 9
Liittynyt: 01.11.2011 20:45

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja samikip » 24.02.2012 13:01

pena1212 kirjoitti:kyllä yli 200hv,pääsee,meillä Tuning World 218 hv,lisääkin olisi mahdollisuus.........

Yes..Hyvä Hyvä :P
Kertoisitko lisää, millä specseillä kasattu?

Olisi tosi kiva kuulla, millä saadaan noin hyvät lukemat?
samik

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja bax » 24.02.2012 16:27

no niin kerron mitä kaikkea koneessa pitää olla että kestää
ja kiertää :roll: kansi portattu ,venttiilit muotoiltu JR TEHOKANSI lohko porattu 89 ja plaanattu 1.5mm pois lokon pinnasta 2t akseli eaglen veivit pituutta en muista mutta pidemmät kuin vakiot.wiceko männät ,granex 3000 sytytys , jakaja räätälöity oikeille ennakoille. teräs vauhtipyörä ,ap racing kytkin 450nm eli ei luista :lol: 45mm weberit billet sisäkurkuilla ja imutorvilla ,special motors kilpaimusarja! ps:kaikki pyörivät osat luonnollisesti tasapainoitettu
pakosarja käsityönä tehty RR EXTHAUS ja siihen asiantuntian mitat SPECIAL MOTORS Noormarkku ! näillä eväillä penkissä 161hv takapyöriltä :!: koneteho 180/194nm

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja bax » 24.02.2012 16:40

juu ja nokat on imu 308 /11.80 pako 304 11.30 Volvon profiililla hiottu ! Lapuan KONEISTUS JA HIOMO :P

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja bax » 24.02.2012 17:37

Levin37 kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe...itsellänikin 2T-G -projekti meneillään, mutta historicin 2.ryhmän sääntöjen puitteissa. Eli kampurana pitää säilyä 2T:n orggiksena, kiertokanget tulee olla myös vakiot ja poraus alle 85,3mm. Paljonkohan parhaista näin toteutetuista alle 1600cc 2T-G:stä on irronnut tehoa?

Laittakaahan vinkkejä, että mitä tällaista "hisse"-moottoria rakennettaessa tulisi ottaa huomioon.
Miten esim:
-nokissa paljon vai vähän asteita/nostoa?
-max.puristussuhde ?
-paljonko orggiskanget kestää kierrättää?
-muut eteen tulevat ongelmat korkeaviritteisenä kilpakäytössä?

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja bax » 24.02.2012 17:50

Mä uskon että jotain 140-150hv ! joskus ainakin sai toyotan alkuperäisiä korkeampi puristeisia mäntiä 2 tg:hen no kiillota veivit ja tasapainoita tee kannelle mitä säännöt sallii niin kyllä se siitä paranee!
ja käy oikeassa jarrupenkissä semmoisessa paikassa missä säätäjä
ymmärtää kaasutinmoottorin sielun elämän !!

Avatar
JarmoYli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 26.01.2009 00:00
Paikkakunta: Alahärmä

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja JarmoYli » 24.02.2012 19:24

Historic-cortinoihin oon tehnyt kansia, sekä yhteen -66 1580cc lotuscortinaan, lotuskansi samantapainen kuin tojo mutta ei ihan niin tehokas kuitenkaan, 160-165 hv oli huipputeho tässä lotuksessa, 39.5mm imuvenat, 40 tuplawebereillä ja aika lievät nokat, vetoalue todella hyvä.
Voitti mestaruuden ja senjälkeen laittoi arvokkaan auton säilöön..
GT-cortinoiden tehot 130hv paikkeilla 40 tuplilla.

Toyota Levinistä alle 1600cc pitäis lähteä ilman senkummempaa tuskaa 180hv historic-viritteisenä.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 27.02.2012 16:48

.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
toy2t
Viestit: 19
Liittynyt: 03.07.2007 00:00

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja toy2t » 17.07.2012 23:05

Kyllähän tosta saa hyvän saa ihan 2t kannellakin ja ehkä hitusen halvemmallakin kuin 2tg.Meidän rintti carinassa nykyään vapari 3t motti josta irtoo nokan ajoituksesta riippuen 188-192hv ja vääntöä 228nm.
Ja tämä miedolla 290 nokalla,onnettomilla 9,5:1 puristuksilla kun enempää ei saanut helpolla vaikka 89 wisecot.Palotila isompi kuin 2tg:ssa ja meillä isot trd venat niin ei pystynyt juurikaan laskemaan kantta ilman että lähtis seeteistäkin siivua.No mutta hienosti se silti vetää kun toimii niin loistavasti alhaalta ylös asti mikä onkin tärkeämpää kuin älytön huipputeho.Niin muita speksejä kannen virtaus 210hv mallia ite tehty tosin virtauspenkissä tarkastettu,42mm suzuki gxr läppikset,hukkakipinä ja näitä ohjaa megasquirt,ite väsätty 421 pakosarja keraami pinnotteilla,teräs veivit,noin 5kg vauhtipyörä 4age trd kytkimellä niin ja motin tilavuus se 1940cc.Tehot mitattu Motestilla jyväskylässä jossa käymme säätämässä automme itse kun oikarin mika ystävällisesti opetti penkin käytön jotta voimme ite sitten rauhassa säätää ja ihmetellä mitä sai aikaiseksi.Ei sitten kannata laittaa tarvike rattaita jakopäähän ei perkule kestä just jalasjärvellä huomattiin ja nyt ne hienot trd venat keturallaan ja uusia piti ruveta hommaileen kun kammen päästä meni ratas paskaks.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Re: 2tg gurua?

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 21.08.2012 20:38

toy2t kirjoitti:Kyllähän tosta saa hyvän saa ihan 2t kannellakin ja ehkä hitusen halvemmallakin kuin 2tg.Meidän rintti carinassa nykyään vapari 3t motti josta irtoo nokan ajoituksesta riippuen 188-192hv ja vääntöä 228nm.
Ja tämä miedolla 290 nokalla,onnettomilla 9,5:1 puristuksilla kun enempää ei saanut helpolla vaikka 89 wisecot.Palotila isompi kuin 2tg:ssa ja meillä isot trd venat niin ei pystynyt juurikaan laskemaan kantta ilman että lähtis seeteistäkin siivua.No mutta hienosti se silti vetää kun toimii niin loistavasti alhaalta ylös asti mikä onkin tärkeämpää kuin älytön huipputeho.Niin muita speksejä kannen virtaus 210hv mallia ite tehty tosin virtauspenkissä tarkastettu,42mm suzuki gxr läppikset,hukkakipinä ja näitä ohjaa megasquirt,ite väsätty 421 pakosarja keraami pinnotteilla,teräs veivit,noin 5kg vauhtipyörä 4age trd kytkimellä niin ja motin tilavuus se 1940cc.Tehot mitattu Motestilla jyväskylässä jossa käymme säätämässä automme itse kun oikarin mika ystävällisesti opetti penkin käytön jotta voimme ite sitten rauhassa säätää ja ihmetellä mitä sai aikaiseksi.Ei sitten kannata laittaa tarvike rattaita jakopäähän ei perkule kestä just jalasjärvellä huomattiin ja nyt ne hienot trd venat keturallaan ja uusia piti ruveta hommaileen kun kammen päästä meni ratas paskaks.
Toihan kuulostaa aika hyvältä. Itelläni tuolla varastossa hyvin pitkälti samanlainen kokoonpano, paitti että ruttuja tais olla 12,7 ja hattu 18R imuvenoilla. Isommista ei välttämättä ole suurtakaan iloa, kun kanavasta loppuu koko kesken tossa tikkukannessa. Paljonkohan paukkua siittä ollenkaan mahtaa irrota... Pitäs vissiin joskus käynnistää se.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Vastaa Viestiin