pikku ja isoluokka yhteen ryhmässä F
- funrally
- A-Junnu
- Viestit: 51
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
RACE42 ideassa on mieltä, että itse iso f-ryhmä vapautettaisiin nykyisistä säännöistä vaikka nimellä "super f" ja siinä olisi todella vapaat säännöt, tekisi mieli sanoa että jopa turbo moottorit sallittuja kuutiorajoituksin, muuten tilavuus vapaa.
Sitten olisi nyky ryhmä f josta rahamiehet siirtyisivät varmasti kisaamaan ja rakentelemaan huippupelejä superin puolelle, joten nyky ryhmä f:stä voisi kieltää esim lisäsäiliö alustat ja kokonaan säädettävät kalliit moottorin ohjaukset sun muut zydeemit mitkä oikeasti tekee autoon hintaa
Melkein kuin ryhmä b takaisin!!!
..Ja näin saataisiin taas harrastaja ystävällinen luokka nimeltä ryhmä f, joka kisaisi samoissa kisoissa ison super f luokan kanssa
Veikkaan että jos tämmöinen menisi läpi, niin ei jäisi kuskit eikä katsojat kylmiksi...
Sitten olisi nyky ryhmä f josta rahamiehet siirtyisivät varmasti kisaamaan ja rakentelemaan huippupelejä superin puolelle, joten nyky ryhmä f:stä voisi kieltää esim lisäsäiliö alustat ja kokonaan säädettävät kalliit moottorin ohjaukset sun muut zydeemit mitkä oikeasti tekee autoon hintaa
Melkein kuin ryhmä b takaisin!!!
..Ja näin saataisiin taas harrastaja ystävällinen luokka nimeltä ryhmä f, joka kisaisi samoissa kisoissa ison super f luokan kanssa
Veikkaan että jos tämmöinen menisi läpi, niin ei jäisi kuskit eikä katsojat kylmiksi...
- PPiironen
- Yleinen
- Viestit: 181
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: kajaani
Kyllä on hyvä idea :DJo on aikakin että äffän sääntöihin tulis muutoksia :D Muutenhan ryhmä kuolee omaan kalleuteensa.Ison ja pikkuluokan HITEC autot vaan samaan luokkaan nehän on tasavertaisia kisoissakin
Ois kyllä tosi hyvä, jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoon
Nykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista
Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä
Oisko muutoksen paikka 




-
- A-Junnu
- Viestit: 119
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
- Samil
- KV
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.03.2004 00:00
- Viesti:
- Riesa
- Yleinen
- Viestit: 156
- Liittynyt: 20.11.2004 00:00
northwest kirjoitti:...ja kertokaas missä näitä "400hv" bemareita äffässä oikein on?
Kun nimittäin ei ole penkissä kuulemma näkynyt
Ja täältä tulee vähintään 280 heppanen Bemarintappaja Sierra.



- emk
- KV
- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Viesti:
Mitäs jos ei muutettaisikaan sääntöjä vaan luokajakoa?
Alle 1400 ja yli 1400. Näin pikkuluokan kärkiautot nousisivat ison luokan kanssa samoihin ja alle 1400 luokkaan saataisiin uutta väriä autoihin ja kustannuksia alas. A-Ryhmän trophy autot, 4k starletit ja onhan valmiinakin jo jonkun verran alle 1400 äffäläisiä, 1300 corsia ym... Ja luokituksia kun vapautuu niin löytyy alle 1400 autoja hyvin noista 90-lukuisista. Luokkaan riittäisi varmasti autoja ja väitän että kustannukset olisivat pienempiä.
Alle 1400 ja yli 1400. Näin pikkuluokan kärkiautot nousisivat ison luokan kanssa samoihin ja alle 1400 luokkaan saataisiin uutta väriä autoihin ja kustannuksia alas. A-Ryhmän trophy autot, 4k starletit ja onhan valmiinakin jo jonkun verran alle 1400 äffäläisiä, 1300 corsia ym... Ja luokituksia kun vapautuu niin löytyy alle 1400 autoja hyvin noista 90-lukuisista. Luokkaan riittäisi varmasti autoja ja väitän että kustannukset olisivat pienempiä.
- kprt
- KV
- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Tässä teille luokka jaot:
8- venttiliset alle 1600ccm
8- venttiiliset yli 1600ccm, max 2200ccm
16- ventiiliset alle 1600 ccm
16- ventiiliset yli 1600 ccm, max 2400 ccm
Ikäraja max 2000. Mutta myös vanha 4 ryhmä sallittu, eli ascona 400, Manta 400, Talbot Lotus , BDA jne.
Eikö tää kävis ja kaikki max 4 syl.
Tässä yhteen veto mitä olette kirjoittaneet ja ne jotka haluaa " upottaa " rahaa ni ajaa yleisten A ryhmässä vaikka WRC:llä
8- venttiliset alle 1600ccm
8- venttiiliset yli 1600ccm, max 2200ccm
16- ventiiliset alle 1600 ccm
16- ventiiliset yli 1600 ccm, max 2400 ccm
Ikäraja max 2000. Mutta myös vanha 4 ryhmä sallittu, eli ascona 400, Manta 400, Talbot Lotus , BDA jne.
Eikö tää kävis ja kaikki max 4 syl.
Tässä yhteen veto mitä olette kirjoittaneet ja ne jotka haluaa " upottaa " rahaa ni ajaa yleisten A ryhmässä vaikka WRC:llä

- SN
- A-Junnu
- Viestit: 147
- Liittynyt: 10.03.2004 00:00
- Viesti:
Ei mitään muutoksia!
Mun mielestä äffä ei vaadi mitään muutoksia!!! Jatketaan samalla tavalla kun nyt ollaan jo vuosia toimittu. Voittajaauton saa kuitenkin todellisuudessa jo 20000¤:n paikkeilla. Se ei ole vielä mikään aivan ylitsepääsemätön hinta voittajapelistä. Luokkajako on ihan jees. Näillä säännöillä on yleiskilpailu mahdollista voittaa pelillä kuin pelillä näin voisin väittää. MITKÄ ON NE SYYT MIKSI HYVÄÄ SARJAA SITTEN PITÄISI MUUTTAA???
"Se on hianoo kun pojat soittaa pianoo"
kyllä siellä nykyäänkin tarvii kuitekii KUSKIN olla puikoissa, jos pärjätä meinaa..
säännöt on nykyää viel iha OK.PPiironen kirjoitti:... jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoonNykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista
Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä
Oisko muutoksen paikka
- PPiironen
- Yleinen
- Viestit: 181
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: kajaani
- PPiironen
- Yleinen
- Viestit: 181
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: kajaani
- Kartanlukija
- KV
- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Jos laskin oikein viimeisimpään F-cupin osakilpailuun hyväksyttyjen listalta löytyi osallistujia luokittain:PPiironen kirjoitti:Joo,niin tekee mutta onko kehityksen suunta oikeaKumpi parempi se että luokassa 50autoa vai 3 autoa
F1 38 kpl
F2 59
F3 23
F4 31
F5 31
F6 38 Yhteensä täydet 220 kilpailijaparia!
Mikähän luokka tässä nyt uhkaa kuolla pois, niin ettei mukana enää ole kuin 3 autoa? Kaiken suurin tyhmyys olisi nimenomaan luokkien yhdistäminen. Kyllä vähenis pienimmillä budjeteilla kilpailevat harrastajat ja tulis uudelle " kevytluokalle" tilaa. Siinä loppuis motivaatio ja rahat monelta, kun ero luokkakärjen kalustoon repeäisi tavoittamattomiin.
Miten paranee mahdollisuudet pärjätä sillä "10000¤" starletilla samassa luokassa "400 hv- bemujen kanssa". Ja miten muka säästyisi kustannuksia, kun "Corollan koneita porattaisiin yli-ylikokoihin" tai keksittäisiin muita hulluuksia, nyt hyvin toimiviin laitteisiin.
Eniten muutostarpeita lienee SM-sarjoissa, ja siellä ison A:n ja Nuorten SM:n kohdalla. Kilpailijoita on välillä jo niin vähän, että ihmetyttää koko SM-arvo. Keksikää tuhoisia muutosehdotuksianne näihin luokkiin, missä ei tapahtuisi suurtakaan vahinkoa vaikka loppuisivat kokonaan. Näihin verrattuna F-ryhmä toimii nykysäännöillään loistavasti !!