Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 19.04.2012 20:29
Tere!
ois tossa tollanen -93vm k11 micra 1.3 16v koneella eli CG13DE moottori, ja siihen tarttis saada lisää voimaa, jotenka onkos kellään osia/vinkkejä miten tosta sais kutiteltua lisää hevosia, tällä hetkellä muutettu etanolille toimivaks ja sytkä ennakkoa nostettu + k&n paneelisuodatin joka oli jo autossa ku sen ostin.

-
pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pete1 » 19.04.2012 21:11
Mikä on tavoite ja mitä autolla tullaan ajamaan? Itsellä on tuollainen rallipeli, KitCar osilla varustettu..
Nokka-akselit hiontaan, männät ja kanget vaihtoon, kansi alan expertille, läppärunkoa, pakosarjaa... etc. Kyllä sieltä jonkinverran saa kutiteltua.
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 19.04.2012 21:18
tavoite on se mitä saadaan, ja katukäytössä, tai tietty jos tarpeeks saa lyöntii nii kai tolla kehtaa käydä radallakin, almeran jarrut ois tarkotus laittaa kans,
ei mitään ihan noin radikaaleja muutoksia et kankia ja mäntää tässa vaiheessa ku auto on kuitenki melkee jokapäiväisessä käytössä ja mun toiseen nissaniin on tulossa kankea ja mäntää jne.. mut tähän meinasin just ehkä maximissaan nokat voisin vaihtaa jos jostain löytyy hyvään hintaan ja tietty pakosarjaa ja läppärunkojakin oon himoinnu, mut sit tarvii vissii vaihtaa moottorinohjaus MAP:illiseen.
-
re japi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29.01.2012 10:02
Viesti
Kirjoittaja re japi » 21.04.2012 06:42
Noi oli hyviä linkkejä! :) Kiitoksia, sain paljon ideoita
Mulla on Sunny N14 GA16DE projekti mitä rakentelen ihan huvin vuoksi. Kansi on kohta portattu. Mutta tarkoitus on mennä minimi budjetilla.
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 21.04.2012 12:50
molemmmat on luettu jo

ei kellään mitää peltisatsia tai nokkia tollasee ois ?
-
Evanssi
- B-junnu

- Viestit: 31
- Liittynyt: 05.06.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Evanssi » 21.04.2012 16:06
Linkit on ihan ok, mutta tyypillistä nettis...aa ilman yhtään todellista neuvoa. No kierrosluvun rajoittimen rukkaamisen voi laskea oikeaksi ohjeeksi jos on pakko ajaa vakoiboxilla.
Ikävä tosiasia on että tollaseen ei ole mitään katupoikien helpeitä kuleksimassa koskapa kaikki kulkevat koneet on alunperin rakennettu suoraan rallikäyttöön. Kolmen auton koneet on tehty meillä. Voi olla että velipojan viimeisen 1,4 mallin alakerta on vielä tallella, täytyy kysyä sillä sais muutaman hepan oisko ollut 82 hp vakiona.
Microjen katuvireosat on aika pitkälti finito, koska Micra rallisarjat loppui jo 8 vuotta sitten. Ainoastaan Englannissa ajetaan vielä 1000cc ja 1,3 luokissa. Micra-sarjojen aikaiset lievän vireen osat on kuollu ja kuopattu. Ei kysyntää ei valmistusta.
Piperilta saa vielä nokkaa (270 versio ) joka pelittää jotenkin vakioboxin kanssa. Ja sitten se Janspeedin pakosarja on ensimmäinen ostos teet miten tahansa muuten ei tule juurikaan tuloksia. Imupuoli riittää 125-130 hp asti jos on tietoa mitä tehdään. Vakio imuilmanotto koteloineen viedään kierrätyskeskukseen ja korvataan toisenlaisella, joka ei kuiteskaan maksa juuri mitään.
Micra sarjan N+ koneet kehitti n. 100 hp ja sillä pystyy vielä ajamaan siviiliäkin ihan mukavasti jos tekee kunnon putket ettei tule liikaa ääntä. Päästöjen kanssa on nippanappa.
Teräskankia ei tarvita 8500 asti jos on pakko tehdä halvemmalla.
Vauhtipyörä pitää rakentaa /ostaa yksiosainen. Vahvistettuja kytkimiä saa vielä.
6 vuotta rumuttiin sinisen sammakon kanssa mutta onneksi se on jo kauan sitten taaksejäänyttä elämää.
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 22.04.2012 03:43
no joku 100hv riittäis jo vallan mainiosti ainaki aluks, kaikkist paras ois tietty jos jostai löytyis toi ga16de koska se sopii suoraan micran laatikon kylkee ja on muutenki aika simppeli lyödä kiinni.
-
jake74
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Viesti
Kirjoittaja jake74 » 22.04.2012 15:20
razz3 kirjoitti:tavoite on se mitä saadaan, ja katukäytössä,
katukäytöön ja vähäpäästönen?
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 22.04.2012 22:15
jake74 kirjoitti:razz3 kirjoitti:tavoite on se mitä saadaan, ja katukäytössä,
katukäytöön ja vähäpäästönen?
päästöt ei oo ongelma, ensinnäkin siksi että auto käy re85 tällä hetkellä ja saa ne laput aina jotenkin ;)
-
jake74
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Viesti
Kirjoittaja jake74 » 23.04.2012 11:11
razz3 kirjoitti:jake74 kirjoitti:razz3 kirjoitti:tavoite on se mitä saadaan, ja katukäytössä,
katukäytöön ja vähäpäästönen?
päästöt ei oo ongelma, ensinnäkin siksi että auto käy re85 tällä hetkellä ja saa ne laput aina jotenkin ;)
tarkotan sitä että vähäpäästösen auton virittäminen on vaikeempaa johtuen osista joista pitää olla laput ja yms että auto läpäsee päästövaatimukset virittämisen jälkeen ja jos lappuja ei oo ni joudut suorittaa päästömittauksen vtt:llä ja se maksaa.
eli helpompi ku vaihat isomman koneen joka on myös vähäpäästösestä autosta ni saat sen leimaanki.
-
razz3
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27.08.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja razz3 » 23.04.2012 21:11
jake74 kirjoitti:
tarkotan sitä että vähäpäästösen auton virittäminen on vaikeempaa johtuen osista joista pitää olla laput ja yms että auto läpäsee päästövaatimukset virittämisen jälkeen ja jos lappuja ei oo ni joudut suorittaa päästömittauksen vtt:llä ja se maksaa.
eli helpompi ku vaihat isomman koneen joka on myös vähäpäästösestä autosta ni saat sen leimaanki.
ei se katsuri tiiä mitä siellä sisällä on

mut enivei, neuvoja siihen virittämiseen kaipaan, en moraalista saarnaa katsastamisesta.
-
ksi
- KV

- Viestit: 360
- Liittynyt: 10.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja ksi » 23.04.2012 22:22
uuden seelannin pojat ne ajaa cg13de:llä rallia vielä nykyäänkin,tosin finni datsunin korissa ;), vähän enempi on tehoa kuin 100hp...
kirraa,kirraa..... OSU!!!