vähän olis jousipaineet hukassa et mitä ne pitäis olla?
nyt ainakin omien mittausten mukaan seetipaine 35kg ja max nostolla 110kg, mut auto ei oikein jaksa kiertää loppun asti olisko jousipaineet liian pienet kun kyseessä rullanokka ja nosto lähes 15mm
jousilla ajettu jo vuosia ainakin yli 20kisaa ja muut päälle!
tosin pitää nyt vielä tarkistaa sytytys ja muut!
tai sit pitäis koittaa 4-1 formula mallin kollektorilla olevaa pakosarjaa!
joskus ainakin toi sarja paljo parempi!
Ja sit vielä mistähän hämpin pakosarjoja saa tietääkö kukaan noin hintaa? itellä oli sellanen pakosarja joskus mut kulu loppuun joka kisan jälkeen sai jostain paikata ku oli niin ohut jo! ja siinä oli myös ne takaisinvirtausesto putket pakosarjan lähdössä!
ford ohc rullakansi
- jjs
- Yleinen
- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Re: ford ohc rullakansi
Omassa oli seetipaineet 55-60 kg levossa, ja max. nostolla 185-190 kg joka -muistaakseni- oli hieman liikaa optimiin.
Nokka oli Cranen Billet 310 (vai 308?)
Nokka oli Cranen Billet 310 (vai 308?)
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: ford ohc rullakansi
kiitokset vastauksesta jostain sainkin tollasta tietoa et noin 50kg väh ja ainakin yli 120kg paineet pitäis olla.jjs kirjoitti:Omassa oli seetipaineet 55-60 kg levossa, ja max. nostolla 185-190 kg joka -muistaakseni- oli hieman liikaa optimiin.
Nokka oli Cranen Billet 310 (vai 308?)
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: ford ohc rullakansi
Yleensä venttiilinjousia uusitaan kun kansikin tulee huoltaa muutaman kisan välein kun venttiilivuotoa ym ohivuotoa esiintyy toisinaan jos haluaa sen 100 tikissä säilyvän.
Mitä tämä "ei kierrä loppuun" tarkoittaakaan niin kuulostaa huoltamattomuudelta jos ei mene ylhäällä niinkuin ennen. Ennen formula sarjoja kantsii huoltaa kaikki jiiriin ja mittaa vaikka ohivuodot
Hämpin sarjan saa hämpiltä.
Mitä tämä "ei kierrä loppuun" tarkoittaakaan niin kuulostaa huoltamattomuudelta jos ei mene ylhäällä niinkuin ennen. Ennen formula sarjoja kantsii huoltaa kaikki jiiriin ja mittaa vaikka ohivuodot

Hämpin sarjan saa hämpiltä.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: ford ohc rullakansi
Arcos kirjoitti:Yleensä venttiilinjousia uusitaan kun kansikin tulee huoltaa muutaman kisan välein kun venttiilivuotoa ym ohivuotoa esiintyy toisinaan jos haluaa sen 100 tikissä säilyvän.
Mitä tämä "ei kierrä loppuun" tarkoittaakaan niin kuulostaa huoltamattomuudelta jos ei mene ylhäällä niinkuin ennen. Ennen formula sarjoja kantsii huoltaa kaikki jiiriin ja mittaa vaikka ohivuodot![]()
Hämpin sarjan saa hämpiltä.
kansi juuri oli pöydällä ja huollettiin, seetit ja venttiilit koneistettiin muotoon ym, ja samalla mittasin noita jousipaineita ja ne tuntu matalalta, mut kun en varmasti tiedä mitä ne ollut uutena tos kannes, sit toi kansi ollut vanhassa moottorissa ennen, eri alakerta ja pakoputkisto ja yleensäkin koko auto eri!Arcos kirjoitti:Yleensä venttiilinjousia uusitaan kun kansikin tulee huoltaa muutaman kisan välein kun venttiilivuotoa ym ohivuotoa esiintyy toisinaan jos haluaa sen 100 tikissä säilyvän.
Mitä tämä "ei kierrä loppuun" tarkoittaakaan niin kuulostaa huoltamattomuudelta jos ei mene ylhäällä niinkuin ennen. Ennen formula sarjoja kantsii huoltaa kaikki jiiriin ja mittaa vaikka ohivuodot![]()
Hämpin sarjan saa hämpiltä.
ja vanha auto oli tosiaan hämpin sarjallakin, itellä ainakin ollut 4-1 pakosarja paljo pelaavampi kuin 4-2-1 joka nyt on.
täytyy ens viikol käydä oikein penkis jos kerkee ja sen jälkeen simmata jousipaineet ja koittaa uudestaan et paraneeko.
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: ford ohc rullakansi
Nyt jos on tuollaisesta sekoituksesta kyse kannattaa käydä kaikki perusasiat läpi.
Ei kokonaisuus ole sama jos kantta heitellään alakerrasta toiseen.
Selvitettävä ja laitettava kohdalleen esim mahdolliset venttiilitaskut männässä onko kohdallaan juuri kyseiselle nokalle ja venttiileille, puristussuhde/männän deggikorkeus, tällä on moni hävittänyt tehoa ja vetoaluetta jos paljealue mitä sattuu.
Alle milli alkaa ole sielläpäin juuri tässä käytetyllä kansitiivisteellä joissa on myös eroja.
Paljealuemittaushan pitäisi olla tuttu juttu, apuna heittokello ykk ja työntömitta ja liuskamitta tapin suuntaisesti tai vaihtoehtoisesti tinalanka mittaus männänpäältä kansi vanhalla tiivisteellä kiinni kiertäen....
4-2-1 hämpin kammiosarjalla tullut ainakin rallikäyttöön parhaat koneet niin alueen kuin lukujen puolesta.
Wanha kansa sano myös että tieto luo tuskaa
Ei kokonaisuus ole sama jos kantta heitellään alakerrasta toiseen.
Selvitettävä ja laitettava kohdalleen esim mahdolliset venttiilitaskut männässä onko kohdallaan juuri kyseiselle nokalle ja venttiileille, puristussuhde/männän deggikorkeus, tällä on moni hävittänyt tehoa ja vetoaluetta jos paljealue mitä sattuu.
Alle milli alkaa ole sielläpäin juuri tässä käytetyllä kansitiivisteellä joissa on myös eroja.
Paljealuemittaushan pitäisi olla tuttu juttu, apuna heittokello ykk ja työntömitta ja liuskamitta tapin suuntaisesti tai vaihtoehtoisesti tinalanka mittaus männänpäältä kansi vanhalla tiivisteellä kiinni kiertäen....
4-2-1 hämpin kammiosarjalla tullut ainakin rallikäyttöön parhaat koneet niin alueen kuin lukujen puolesta.
Wanha kansa sano myös että tieto luo tuskaa

- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: ford ohc rullakansi
Arcos kirjoitti:Nyt jos on tuollaisesta sekoituksesta kyse kannattaa käydä kaikki perusasiat läpi.
Ei kokonaisuus ole sama jos kantta heitellään alakerrasta toiseen.
Selvitettävä ja laitettava kohdalleen esim mahdolliset venttiilitaskut männässä onko kohdallaan juuri kyseiselle nokalle ja venttiileille, puristussuhde/männän deggikorkeus, tällä on moni hävittänyt tehoa ja vetoaluetta jos paljealue mitä sattuu.
Alle milli alkaa ole sielläpäin juuri tässä käytetyllä kansitiivisteellä joissa on myös eroja.
ei alakerrassa juurikaan ero ole, kun molemmat wicekoilla 92mm ja mäntä tasan lohkon kanssa molemmis ja sama kannentiiviste, hyvin se nyt kuitenki kierti loppuun lapuan rallis ja vetojakin oli mut niitä venttiilin jousia kyl meinaan vähän jäykentää ja ainakin koittaa hämpin sarjaa jos sais vieläkin paremmaksi!
nyt ei ollut autosta kiinni et kisa meni penkin alle vaan ranteista ja ajovirheestä valui prkle syvään ojaan 2:la
Paljealuemittaushan pitäisi olla tuttu juttu, apuna heittokello ykk ja työntömitta ja liuskamitta tapin suuntaisesti tai vaihtoehtoisesti tinalanka mittaus männänpäältä kansi vanhalla tiivisteellä kiinni kiertäen....
4-2-1 hämpin kammiosarjalla tullut ainakin rallikäyttöön parhaat koneet niin alueen kuin lukujen puolesta.
Wanha kansa sano myös että tieto luo tuskaa