No jos F-ryhmän kuskit eivät saa palkkaa ajamisestaan niin kyllä se on ihan harrasterallia sekin.markomartini kirjoitti:Ai onks f ny harrasterallia
Gt corolla kuskit huomio...
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Gt corolla kuskit huomio...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.08.2011 22:47
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Mielestäni olisi tärkeintä se että turvavarusteet olisivat kunnossa ja kaikki muu vapaata riistaa. Olisi nykyaikaa että saisi istuttaa eri valmistajien moottoreita autoihin kuin yrittää pusertaa 200 heppaa jostain vanhasta maamoottorista. Näillä säännöillä ei missään muualla ajeta rallia kuin täällä kekkoslovakiassa. Ja minkä takia ? Mikä ihme estää tätä lajia kehittymästä. Ajetaanko täällä vielä 10 vuoden päästäkin näillä samoilla kamppeilla ja tingataan jostain rivoituksesta. Oivoi....
Nykyään kun on tarjolla tehokkaita vakiomoottoreitakin jotka kestää ja kestää niin luulis olevan paljon järkevämpää harrastaa tämmösillä koneilla. Nuo äffän perusjyrät on nähty jo. Minusta mutina että tulis kalliiks ku pitäs olla kaikki niin hipoa sitten on jotain käsittämätöntä kun tuollaisen kilpailemiseen/ryskäämiseen soveltumatoman tekniikan pitäminen kuosissa se vasta kallista onkin. Ja kuitenkin eniten siihen vauhtiin vaikuttaa se kuski.
Minusta tärkeintä olisi et saisi auton niputettua millä tekniikalla tahansa jolloin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa siihen pilkunviilaamiseen/tulkitsemiseen kun kuitenkin tärkeintä on et OSALLISTUU SIIHEN AJAMISEEN ja jengiä tulee penkoille katsomaan näitä laitteita. Otettais vaikka englannista mallia. Siellä ajetaan monenmoisila rasseilla - ihan vakiolaitteilla ja toiset satsaa enemmän - ihan miljoona vehkeisiin. Eikä oo keltään pois. Kyl ne nopeet kaverit on nopeita oli tekniikka mikä tahansa. Kaikki pääsee mukaan ja kaikilla kivaa.
Eli mitäs täällä ollaan naama kurtussa kun vois olla rennompaakin. Onko se ihan pakko olla niin himskutin pykälän päälle. Vai hä ?
Nykyään kun on tarjolla tehokkaita vakiomoottoreitakin jotka kestää ja kestää niin luulis olevan paljon järkevämpää harrastaa tämmösillä koneilla. Nuo äffän perusjyrät on nähty jo. Minusta mutina että tulis kalliiks ku pitäs olla kaikki niin hipoa sitten on jotain käsittämätöntä kun tuollaisen kilpailemiseen/ryskäämiseen soveltumatoman tekniikan pitäminen kuosissa se vasta kallista onkin. Ja kuitenkin eniten siihen vauhtiin vaikuttaa se kuski.
Minusta tärkeintä olisi et saisi auton niputettua millä tekniikalla tahansa jolloin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa siihen pilkunviilaamiseen/tulkitsemiseen kun kuitenkin tärkeintä on et OSALLISTUU SIIHEN AJAMISEEN ja jengiä tulee penkoille katsomaan näitä laitteita. Otettais vaikka englannista mallia. Siellä ajetaan monenmoisila rasseilla - ihan vakiolaitteilla ja toiset satsaa enemmän - ihan miljoona vehkeisiin. Eikä oo keltään pois. Kyl ne nopeet kaverit on nopeita oli tekniikka mikä tahansa. Kaikki pääsee mukaan ja kaikilla kivaa.
Eli mitäs täällä ollaan naama kurtussa kun vois olla rennompaakin. Onko se ihan pakko olla niin himskutin pykälän päälle. Vai hä ?
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
No sun pitää ajaa jokkista niin saat tehä auton lähes millä osilla tahansa!harrasteauto kirjoitti:Mielestäni olisi tärkeintä se että turvavarusteet olisivat kunnossa ja kaikki muu vapaata riistaa. Mielestäni olisi nykyaikaa että saisi istuttaa eri moottoreita autoihin kuin yrittää pusertaa 200 heppaa jostain vanhasta maamoottorista. Näillä säännöillä ei missään muualla ajeta rallia kuin täällä kekkoslovakiassa. Ja minkä takia ? Mikä ihme estää tätä lajia kehittymästä. Ajetaanko täällä vielä 10 vuoden päästäkin näillä samoilla kamppeilla ja tingataan jostain rivoituksesta. Oivoi....
Nykyään kun on tarjolla tehokkaita vakiomoottoreitakin jotka kestää ja kestää niin luulis olevan paljon järkevämpää harrastaa tämmösillä vehkeillä. Nuo äffän perusjyrät on nähty jo. Minusta mutina että tulis kalliiks ku pitäs olla kaikki niin hipoa sitten on jotain käsittämätöntä kun tuollaisen kilpailemiseen/ryskäämiseen soveltumatoman tekniikan pitäminen kuosissa se vasta kallista onkin. Ja kuitenkin eniten siihen vauhtiin vaikuttaa se kuski.
Minusta tärkeintä olisi et saisi auton niputettua millä tekniikalla tahansa jolloin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa siihen pilkunviilaamiseen/tulkitsemiseen kun kuitenkin tärkeintä on et OSALLISTUU SIIHEN AJAMISEEN ja jengiä tulee penkoille katsomaan näitä laitteita. Otettais vaikka englannista mallia. Siellä ajetaan monenmoisila rasseilla - ihan vakiolaitteilla ja toiset satsaa enemmän - ihan miljoona vehkeisiin. Eikä oo keltään pois. Kyl ne nopeet kaverit on nopeita oli tekniikka mikä tahansa. Kaikki pääsee mukaan ja kaikilla kivaa.
Eli mitäs täällä ollaan naama kurtussa kun vois olla rennompaakin. Onko se ihan pakko olla niin himskutin pykälän päälle. Vai hä ?
Ja saathan ajaa niillä vakiomoottoreilla jos omassa kopassa moottori!
yli 10 vuotta f-cuppia kiertäneenä omasta mielestäni nykysäännöt hyvät ja aivan pieniin pilkunviilauksiin ei tarttis mennä! se nyt on sama jos lohkossa joku rivoitus tai logo erilainen ku ei se sitä vauhtia tuo vaan ennemminki kestävyyttä autoihin! eiköhän se ole niin et jos ruvetaan f-ryhmän autoja kattoon täysin läpi niin kaikista taitaa löytyä jotain sääntöjen tulkitsemiseen liittyviä epäkohtia!
Ja jos rahaa on saahan sitä tehä vaikka kuinka kuinka hifin auton mut onko siitä sit vastaavaa hyötyä jos ei ole ranteita!
Tää rallinetti on nykyään tällänen itkupaikka mut ei kovin moni kuka kiertää sarjaa itke täällä vaan pitää nykysääntöjä hyvänä kuhan ei ruvettais viilaan pilkkuja säännöissä!
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
On olemassa luokka SS.harrasteauto kirjoitti:Mielestäni olisi tärkeintä se että turvavarusteet olisivat kunnossa ja kaikki muu vapaata riistaa. Mielestäni olisi nykyaikaa että saisi istuttaa eri moottoreita autoihin kuin yrittää pusertaa 200 heppaa jostain vanhasta maamoottorista. Näillä säännöillä ei missään muualla ajeta rallia kuin täällä kekkoslovakiassa. Ja minkä takia ? Mikä ihme estää tätä lajia kehittymästä. Ajetaanko täällä vielä 10 vuoden päästäkin näillä samoilla kamppeilla ja tingataan jostain rivoituksesta. Oivoi....
Nykyään kun on tarjolla tehokkaita vakiomoottoreitakin jotka kestää ja kestää niin luulis olevan paljon järkevämpää harrastaa tämmösillä vehkeillä. Nuo äffän perusjyrät on nähty jo. Minusta mutina että tulis kalliiks ku pitäs olla kaikki niin hipoa sitten on jotain käsittämätöntä kun tuollaisen kilpailemiseen/ryskäämiseen soveltumatoman tekniikan pitäminen kuosissa se vasta kallista onkin. Ja kuitenkin eniten siihen vauhtiin vaikuttaa se kuski.
Minusta tärkeintä olisi et saisi auton niputettua millä tekniikalla tahansa jolloin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa siihen pilkunviilaamiseen/tulkitsemiseen kun kuitenkin tärkeintä on et OSALLISTUU SIIHEN AJAMISEEN ja jengiä tulee penkoille katsomaan näitä laitteita. Otettais vaikka englannista mallia. Siellä ajetaan monenmoisila rasseilla - ihan vakiolaitteilla ja toiset satsaa enemmän - ihan miljoona vehkeisiin. Eikä oo keltään pois. Kyl ne nopeet kaverit on nopeita oli tekniikka mikä tahansa. Kaikki pääsee mukaan ja kaikilla kivaa.
Eli mitäs täällä ollaan naama kurtussa kun vois olla rennompaakin. Onko se ihan pakko olla niin himskutin pykälän päälle. Vai hä ?
Minun mielestä alkas olla aiheellisempaa vaihtaa niiden OHC:den ympärille tuoreempaa koria...
Ei taitu!
- Tomsak
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19.05.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Peke kirjoitti:Oliskohan joitakin iso moottorisilla ajavia ruvennu närästämään Kuhasen ym. pikkukone miesten vauhti.
ja kuinkas joku 200 lohko,pitää olla materiaalia lisäävä työstökone![]()
ps.Toivottavasti ei ,tekniikkaryhmällä varmaan ollu kesäjuhlat ja tullu mieleen asia?
Tarviiko 200:seen lohkoon lisätä tavaraa että siitä saa 20 lohkoa vastaavan? Vai oisko siitä helpompi ottaa pois...
AKK:n mielestä koneistamalla ei saa FX lohkosta ylimäärisiä ripoja pois

-
- A-Junnu
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17.08.2011 11:48
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Annetaan tekiämiehille nyt työrauha ja keskitytään nyt vaan kaikki ajamiseen, paremmin tietävät hoitaa asioita että me tojota, voortti ja volvomiehet saadaan ajaa kilpaa, asiassa on otettu aikalisä ja Saxspeed kommentoi ku uutta tietoa tulee.
Ei muutakun ilmoittautumisia kisoihin, ei se lohkosta oo kiinni.
Ja jos jonkun merkkikerhon sivulla lukee että luurankolohkossa on kirjoittajan oman muistin mukaan isommat runkolaakerit niin voiko sen perusteella tehdä jotkut henkilöt päätöksiä mikä on laillinen ja mikä ei?
Ei muutakun ilmoittautumisia kisoihin, ei se lohkosta oo kiinni.
Ja jos jonkun merkkikerhon sivulla lukee että luurankolohkossa on kirjoittajan oman muistin mukaan isommat runkolaakerit niin voiko sen perusteella tehdä jotkut henkilöt päätöksiä mikä on laillinen ja mikä ei?
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Mikäs mk1 ja mk2 Escorteis vikaa, perusauto f-ryhmässä ja saathan itse ajaa millä haluut vaikka tuoreemmalla sierralla ei ne säännöt kiellä ajasmasta uudemmallakaan kalustolla!henkka_ok kirjoitti:On olemassa luokka SS.harrasteauto kirjoitti:Mielestäni olisi tärkeintä se että turvavarusteet olisivat kunnossa ja kaikki muu vapaata riistaa. Mielestäni olisi nykyaikaa että saisi istuttaa eri moottoreita autoihin kuin yrittää pusertaa 200 heppaa jostain vanhasta maamoottorista. Näillä säännöillä ei missään muualla ajeta rallia kuin täällä kekkoslovakiassa. Ja minkä takia ? Mikä ihme estää tätä lajia kehittymästä. Ajetaanko täällä vielä 10 vuoden päästäkin näillä samoilla kamppeilla ja tingataan jostain rivoituksesta. Oivoi....
Nykyään kun on tarjolla tehokkaita vakiomoottoreitakin jotka kestää ja kestää niin luulis olevan paljon järkevämpää harrastaa tämmösillä vehkeillä. Nuo äffän perusjyrät on nähty jo. Minusta mutina että tulis kalliiks ku pitäs olla kaikki niin hipoa sitten on jotain käsittämätöntä kun tuollaisen kilpailemiseen/ryskäämiseen soveltumatoman tekniikan pitäminen kuosissa se vasta kallista onkin. Ja kuitenkin eniten siihen vauhtiin vaikuttaa se kuski.
Minusta tärkeintä olisi et saisi auton niputettua millä tekniikalla tahansa jolloin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa siihen pilkunviilaamiseen/tulkitsemiseen kun kuitenkin tärkeintä on et OSALLISTUU SIIHEN AJAMISEEN ja jengiä tulee penkoille katsomaan näitä laitteita. Otettais vaikka englannista mallia. Siellä ajetaan monenmoisila rasseilla - ihan vakiolaitteilla ja toiset satsaa enemmän - ihan miljoona vehkeisiin. Eikä oo keltään pois. Kyl ne nopeet kaverit on nopeita oli tekniikka mikä tahansa. Kaikki pääsee mukaan ja kaikilla kivaa.
Eli mitäs täällä ollaan naama kurtussa kun vois olla rennompaakin. Onko se ihan pakko olla niin himskutin pykälän päälle. Vai hä ?
Minun mielestä alkas olla aiheellisempaa vaihtaa niiden OHC:den ympärille tuoreempaa koria...
Mut jos ongelma on et Escorteilla ja muilla vanhemmilla kalustolla ajetaan vielä f-ryhmässä sit kannattaa vaihtaa sarjaa tai lajia!
kaikkia ei voi miellyttää!
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Arvasin, että joku pahastuu kun pyhää Hoppaa solvaa.2000 kirjoitti:Mikäs mk1 ja mk2 Escorteis vikaa, perusauto f-ryhmässä ja saathan itse ajaa millä haluut vaikka tuoreemmalla sierralla ei ne säännöt kiellä ajasmasta uudemmallakaan kalustolla!henkka_ok kirjoitti:Minun mielestä alkas olla aiheellisempaa vaihtaa niiden OHC:den ympärille tuoreempaa koria...
Mut jos ongelma on et Escorteilla ja muilla vanhemmilla kalustolla ajetaan vielä f-ryhmässä sit kannattaa vaihtaa sarjaa tai lajia!
kaikkia ei voi miellyttää!
Jos kahtoo ajatuksen kanssa lauantain kuvia niin saattaa löytyä Escorteista vika tai kaks. En minä f-ryhmän "ikonia" ole keneltäkään kieltämässä, mutta ajattelemisen aihetta vois olla itse kullakin sen korin suhteen.
Ei taitu!
- emppu
- KV
- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Onko korit tuoreempia historiikeissä? Sinne ei kukaan vouhota tuoreutta, ja melko saman ne kulkee.
Uudemmissa automalleissa on ongelmana että niitä ei ole läheskään kaikkia luokiteltu, tosin se saattaa olla mahdollisuus säännönvartijoille. Kun ei ole mihin vertaa, jää tulkinnatkin minimiin.
Nykyiset säännöt kun päivitetään tähän päivään sopiviksi, se riittäköön. Autot uusituu jos on tarve, oma-aloitteisesti. Katsastuksella on edelleen mahdollisuus karsia huonot korit pois kilpailuista.
Uudemmissa automalleissa on ongelmana että niitä ei ole läheskään kaikkia luokiteltu, tosin se saattaa olla mahdollisuus säännönvartijoille. Kun ei ole mihin vertaa, jää tulkinnatkin minimiin.
Nykyiset säännöt kun päivitetään tähän päivään sopiviksi, se riittäköön. Autot uusituu jos on tarve, oma-aloitteisesti. Katsastuksella on edelleen mahdollisuus karsia huonot korit pois kilpailuista.
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
No se vaatiskii tietynlaista luonteenlujuutta vaatia uusia autoja hisseen...emppu kirjoitti:Onko korit tuoreempia historiikeissä? Sinne ei kukaan vouhota tuoreutta, ja melko saman ne kulkee.
Juu, kun kattoo vanhoja filmejä vaikkapa vuodelta 1995 niin siellon ihan eri autot ku nykyään..emppu kirjoitti:Nykyiset säännöt kun päivitetään tähän päivään sopiviksi, se riittäköön. Autot uusituu jos on tarve, oma-aloitteisesti. Katsastuksella on edelleen mahdollisuus karsia huonot korit pois kilpailuista.

Sääntömuutoksia en tällä hae ja asennemuutoksiakaan en varmaan saa kuitenkaan aikaan, mutta kuhanpahan sohin ajatuksilla.
Ei taitu!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.08.2011 22:47
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Äffäs nuo "uudet" vehkeet on sieltä 90 luvulta. Ite näkisin mielelläni uudempia malleja kisaamas. Esimerkkinä uudempi koppaista bemukkaa tai vaikka 2005 focusta takapotkuksi muutettuna wrc korisarjalla. Samalla rahalla minkä maksaa gt corollan aihiosta saa ympättyä uudemman auton johon löytyy osaa mielin määrin hajoittamoilta. Ajatuksena tätä tyrkytän tuolta driftaus/timeattack puolelta missä kalustoa on laajalti ja myös ne katsojamäärät eivät ainakaan tästä konseptista ole laskeneet. Ehkäpä väljemmillä säännöillä nämä kyseisten lajien harrastajat siirtyisivät rallin pariin. Minusta lajille kuin lajille on vain hyväksi jos harrastajia on paljon. Harjoittelupaikkoja yms järjestyy helpommin jne
Kenen harrastamista edistää tiukat säännöt rakentelun suhteen ?
En olisi kieltämässä ajamista nykyisellä kalustolla. Siinä ajakaa. Mutta miksi pitää olla poikkiteloin näiden uudempien autojen suhteen? Ei se ole teiltä poies. Vai onko ?
Selvennyksenä escorttia ja sierraa on ollut ralliautona ja kaikista tykkäsin. Escort on vieläkin se kaikkien aikojen rallipirssi ;) Mutta ajaisin mielelläni uudemmilla rasseilla. Ja ihan rallia. Jokkis on jotain muuta samoin ss
Kenen harrastamista edistää tiukat säännöt rakentelun suhteen ?
En olisi kieltämässä ajamista nykyisellä kalustolla. Siinä ajakaa. Mutta miksi pitää olla poikkiteloin näiden uudempien autojen suhteen? Ei se ole teiltä poies. Vai onko ?
Selvennyksenä escorttia ja sierraa on ollut ralliautona ja kaikista tykkäsin. Escort on vieläkin se kaikkien aikojen rallipirssi ;) Mutta ajaisin mielelläni uudemmilla rasseilla. Ja ihan rallia. Jokkis on jotain muuta samoin ss
- ohc
- Yleinen
- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Meinaat että jos esim. bemarilla tai jollain muulla uudemmalla japanin kipolla vetää vastapenkkaan kylkiedellä niin heti on auto turvallisempi. Ihan kuin se olisi vaan escortin kopasta kiinni kun törmätään kylki edellä maapalloon. Kaikki kopat siinä antautuu merkistä riippumatta.henkka_ok kirjoitti:Arvasin, että joku pahastuu kun pyhää Hoppaa solvaa.2000 kirjoitti:Mikäs mk1 ja mk2 Escorteis vikaa, perusauto f-ryhmässä ja saathan itse ajaa millä haluut vaikka tuoreemmalla sierralla ei ne säännöt kiellä ajasmasta uudemmallakaan kalustolla!henkka_ok kirjoitti:Minun mielestä alkas olla aiheellisempaa vaihtaa niiden OHC:den ympärille tuoreempaa koria...
Mut jos ongelma on et Escorteilla ja muilla vanhemmilla kalustolla ajetaan vielä f-ryhmässä sit kannattaa vaihtaa sarjaa tai lajia!
kaikkia ei voi miellyttää!
Jos kahtoo ajatuksen kanssa lauantain kuvia niin saattaa löytyä Escorteista vika tai kaks. En minä f-ryhmän "ikonia" ole keneltäkään kieltämässä, mutta ajattelemisen aihetta vois olla itse kullakin sen korin suhteen.
- rasvasammakko
- A-Junnu
- Viestit: 69
- Liittynyt: 24.07.2006 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
escortissa numero 156 istuneena voin sanoa että samanlailla uudemmassa autossa ne kylkiputket vääntyy jos törmäys tulee oveen meillä tuplaputket ja pääkaari ovat littosia niinkuin joku olisi alasimella hakannut niistä kyljet yhteen,onneksi oli ehjä ruosteeton koppa ja kaarentekiä tehnyt työnsä niinkuin kuuluu,uudemmassa koreissa on tosin helmassa ja a ja b pilareissa suurlujuusteräksiä jotka sitovat energiaa hyvin eivätkä taivu samalailla ku 70 luvun pelti mutta meitä pöhköjä kuitenkin riittää jotka haluavat ajaa just sillä escortilla tai corollalla ku siin on se jokin.
pidetään huoli että kori on hyvä ja kaaret kunnolliset niin harrastamista voi jatkaa vanhemmallakin kalustolla.
pidetään huoli että kori on hyvä ja kaaret kunnolliset niin harrastamista voi jatkaa vanhemmallakin kalustolla.
Näyttäis jatkuvan suoraan!!!
- Masa
- KV
- Viestit: 345
- Liittynyt: 14.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Vanhempi kalusto ei rallista luontaisesti poistu. Aina löytyy jostakin koreja vanhojen tilalle. Escortien, Corollien, Starlettien jne. etuna on keveys, minkä vuoksi ovat edelleen erittäin nopeita. Jos näistä Akk haluaa eroon niin nostaa autojen minimipainoja, jonka jälkeen ei enää ajeta kuin Bemareilla...
- henkka_ok
- WRC
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Näinpä. Näkisin, että mitä vanhempaa aihiota on kyseessä, sitä enempi pitäs nähdä vaivaa niihin kaariin. Monesti se vaan menee juuri päin vastoin, se 90-luvulta asti rallia nähnyt 70-luvulla valmistettu koppa on edelleen minimikaarilla liikkeellä.rasvasammakko kirjoitti:pidetään huoli että kori on hyvä ja kaaret kunnolliset niin harrastamista voi jatkaa vanhemmallakin kalustolla.
Meinaan että on turvallisempi. Ainakii jos on jossain Bemarissa vähänkää nähty vaivaa kaariin. Enemmän tilaa ja enemmän terästä 90-luvun kopassa, siitä et sinäkää pääse mihinkää vaikka kuinka Voorttia fanittasit. Siihen ei mullakaan analyysit riitä, oisko henkilövahingoilta esimerkiks tässä tilanteessa vältytty vai oisko rytkäys ollu silti turhan kova.ohc kirjoitti:Meinaat että jos esim. bemarilla tai jollain muulla uudemmalla japanin kipolla vetää vastapenkkaan kylkiedellä niin heti on auto turvallisempi.
Ei taitu!