Escort MK2 etujarrut
-
- B-junnu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.10.2006 00:00
Escort MK2 etujarrut
Mulla on RS2000:ssa Volvon satulat edessä, mutta mikä mahtaa olla syynä että jarrupoljin on melko löysän tuntuinen ja painuu mielestäni liikaa eli poljin pitäisi olla paljon "kovempi". Ilmaa järjestelmässä ei varmasti ole. Voiko satulat antaa periksi jarrutettaessa?
- DB990
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01.11.2009 00:00
Re: Escort MK2 etujarrut
Tuliseinä notkuu pääsylinterin kohdalta, vai onko pedalbox ? 240 volvon pääsylinteri sopii suoraan tehostamattoman pääsylinterin tilalle.
-
- B-junnu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.10.2006 00:00
Re: Escort MK2 etujarrut
Pedalbox löytyy...
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12.06.2011 21:27
Re: Escort MK2 etujarrut
Muutamaan vaihtoehtoon on joskus törmätty
-Satulan linjaus suhteessa levyyn ei ole 100% jolloin puristusvaiheessa satula ensin oikaisee itsensä suhteessa levyyn, sama ilmiö tulee jos laakerivälys on karannut suureksi.
-Tuplamäntä satulassa voi palojen vaihdon yhtedessä toinen jarrumännistä jäädä eri syvyyteen painamaan paloja riippuen siitä miten putkitukset on tehty sylinterille.(ihme sinänsä) mutta esim subarun etusatuloissa voi käydä niin että palojen vaihdon jälkeen jarrut ns hirttää kiinni lämmittyään, asia korjaantuu kun molemmat sylinterit puristaa yhtäaikaa pohjilleen ja asentaa palat, ei siis sylinteri kerrallaan.
-Jos takanakin sattuu olemaan volvon jarruja, ilmausta varten sylinterin irroittamalla saa käännettyä sen niin että se yksi ilmausnippa satulassa on ylöspäin. ( kokeiltu on alipainetta ja painetta joskus heikoin tuloksin)
-Niin ja kumiset jo vähänkin enemmän jarrutellut letkut pullistuu poljinta painaessa, uudetkin sellaiset jossain määrin.
Toivottavasti näistä jotain apua olisi.
-Satulan linjaus suhteessa levyyn ei ole 100% jolloin puristusvaiheessa satula ensin oikaisee itsensä suhteessa levyyn, sama ilmiö tulee jos laakerivälys on karannut suureksi.
-Tuplamäntä satulassa voi palojen vaihdon yhtedessä toinen jarrumännistä jäädä eri syvyyteen painamaan paloja riippuen siitä miten putkitukset on tehty sylinterille.(ihme sinänsä) mutta esim subarun etusatuloissa voi käydä niin että palojen vaihdon jälkeen jarrut ns hirttää kiinni lämmittyään, asia korjaantuu kun molemmat sylinterit puristaa yhtäaikaa pohjilleen ja asentaa palat, ei siis sylinteri kerrallaan.
-Jos takanakin sattuu olemaan volvon jarruja, ilmausta varten sylinterin irroittamalla saa käännettyä sen niin että se yksi ilmausnippa satulassa on ylöspäin. ( kokeiltu on alipainetta ja painetta joskus heikoin tuloksin)
-Niin ja kumiset jo vähänkin enemmän jarrutellut letkut pullistuu poljinta painaessa, uudetkin sellaiset jossain määrin.
Toivottavasti näistä jotain apua olisi.
- fjr1300
- Viestit: 10
- Liittynyt: 24.01.2007 00:00
Re: Escort MK2 etujarrut
Meitä riivasi sama ongelma pitkään, vika oli lopuksi pedalboxin säädöissä. Jarrupaineen olelessa päällä pitää pääsylitereiden välikappale olla suorassa.