Volvot PV ja Amazon
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Volvot PV ja Amazon
Missä on vanhat rallivolvot? Muistan kun katselin n. 10-20 vuotta sitten kodin ohi meneviä historic -autoja niin Amazonia ja PV:tä oli melko paljon. Miksi niitä ei enää ole käytössä? Entä missä ne vanhat pelit nyt on?
Tekisi oikeastaan mieli ajaa tuollaisella Esi -Historiallisella autolla. Kyllä niitä talven aikana muutamia myynnissäkin oli. Ja taitaa nytkin olla. Jostain syystä kysyntää ei taida olla. Vai onko hinnat liian kovia. Ennen Avengerin ostoa minulle kyllä taidettiin tarjota jotain Amazonia, mutta kyllä se minusta suorituskykyyn ja kilpailukykyyn omassa luokassa suhteutettuna oli liian kallis.
Nouseeko vanhojen Amazon/PV Volvojen myynti- tai käyttöarvo tallissa pölyä kerätessä vai kannattaisko niitä myydä aloittelijoille sopivaan hintaan pois?
Nii ja minkälaisia noi on ajaa? Entä oliko niihin luokiteltuja osia? Tehot?
Kiitos neuvoista (taas)!!!
Tekisi oikeastaan mieli ajaa tuollaisella Esi -Historiallisella autolla. Kyllä niitä talven aikana muutamia myynnissäkin oli. Ja taitaa nytkin olla. Jostain syystä kysyntää ei taida olla. Vai onko hinnat liian kovia. Ennen Avengerin ostoa minulle kyllä taidettiin tarjota jotain Amazonia, mutta kyllä se minusta suorituskykyyn ja kilpailukykyyn omassa luokassa suhteutettuna oli liian kallis.
Nouseeko vanhojen Amazon/PV Volvojen myynti- tai käyttöarvo tallissa pölyä kerätessä vai kannattaisko niitä myydä aloittelijoille sopivaan hintaan pois?
Nii ja minkälaisia noi on ajaa? Entä oliko niihin luokiteltuja osia? Tehot?
Kiitos neuvoista (taas)!!!
- viljami76
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Samaa ihmetelty ja puhuttu Volvojen omistajien kanssa. Usein komennenteissa on nostettu keskeiseksi tekijäksi Volvojen häviämiseen, kun luokkia yhdistettiin siten että Porchet ja Bemarit tuli Volvojen kanssa samaan luokkaan. Myös muiden kohtuuhintaisten Historic-autojen määrä on lisääntynyt uudemmissa vuosimalleissa.
Itse tiedän kilpa-amoja tai PV:tä lähiseudun talleista noin 10 kappaletta. Rafu tietänee tarkan talleissa makaavien kilpa-autojen määrän, amazoneja lienee 30-50 kpl ja Pevettejä ehkä parikymmentä. Harvaan kilpaileville uuden varustesäännöt ja leimavaatimukset ovat myrkkyä. Niiden hinta muodostaa kohtuuttoman suuren osan kuluista, jos kilpailee muutaman kisan vuodessa. Toivottavasti harrasteralli saa jatkua, niin uskon noita tallien helmiä palaavan viivalle.
Amazonien pyyntihinnat on kohtuu korkeita. Silti oikeassa kohdassa ostettuna niitä saa hintaluokassa 3500 -6000 e ja pienellä vaivalla viivavalmiiksi. Osien hinnat on vielä nykymaailman tasolle "ilmaisia" mm. M40 vaihdelaatikko maksaa muutaman kympin ja ainakin meillä on toiminut kisakäytössä 4-5 kisaa ilman ongelmia. Muutenkin osien saatavuus on hyvää ja hintataso järkevää. Ainoa ongelma on DANA 27 kitkalukon sisuskalut, joita ei ole löytynyt järkevään hintaan mistään. Käytettyjä lukkoja saa edullisemmin kuin muutaman rattaan lukon sisälle. Jos jollain on linkkejä lukon varaosatoimittajiin niin laittakaa viestiä.
Volvojen osalta saattaisi onnistua sama kuin VW porukka teki jokin aika sitten. Järjestivät tiettyihin kisoihin oman luokan. Jos ensi talvena ajetaan Keuruulla, se voisi olla hyvä kokeilupaikka.
Onko jollain kuvia arkistossa / linkkejä 1964 tai 1965 vuoden Suurajoihin osallistuneista Amazoneista. Molempina vuosinahan Amoilla ajettiin podiumille. Linkkejä ja kuvia voi lähettää yv:nä tai viljami76@gmail.com
Vilppu
Itse tiedän kilpa-amoja tai PV:tä lähiseudun talleista noin 10 kappaletta. Rafu tietänee tarkan talleissa makaavien kilpa-autojen määrän, amazoneja lienee 30-50 kpl ja Pevettejä ehkä parikymmentä. Harvaan kilpaileville uuden varustesäännöt ja leimavaatimukset ovat myrkkyä. Niiden hinta muodostaa kohtuuttoman suuren osan kuluista, jos kilpailee muutaman kisan vuodessa. Toivottavasti harrasteralli saa jatkua, niin uskon noita tallien helmiä palaavan viivalle.
Amazonien pyyntihinnat on kohtuu korkeita. Silti oikeassa kohdassa ostettuna niitä saa hintaluokassa 3500 -6000 e ja pienellä vaivalla viivavalmiiksi. Osien hinnat on vielä nykymaailman tasolle "ilmaisia" mm. M40 vaihdelaatikko maksaa muutaman kympin ja ainakin meillä on toiminut kisakäytössä 4-5 kisaa ilman ongelmia. Muutenkin osien saatavuus on hyvää ja hintataso järkevää. Ainoa ongelma on DANA 27 kitkalukon sisuskalut, joita ei ole löytynyt järkevään hintaan mistään. Käytettyjä lukkoja saa edullisemmin kuin muutaman rattaan lukon sisälle. Jos jollain on linkkejä lukon varaosatoimittajiin niin laittakaa viestiä.
Volvojen osalta saattaisi onnistua sama kuin VW porukka teki jokin aika sitten. Järjestivät tiettyihin kisoihin oman luokan. Jos ensi talvena ajetaan Keuruulla, se voisi olla hyvä kokeilupaikka.
Onko jollain kuvia arkistossa / linkkejä 1964 tai 1965 vuoden Suurajoihin osallistuneista Amazoneista. Molempina vuosinahan Amoilla ajettiin podiumille. Linkkejä ja kuvia voi lähettää yv:nä tai viljami76@gmail.com
Vilppu
"Rallydrivers do it sideways"
-
- A-Junnu
- Viestit: 111
- Liittynyt: 26.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Siinä ne syyt katoamiseen tais jo tulla, luokassa ei "kerkiä" ja varusteet... mutta onko pakko ajaa aina voitosta, eikös historiikin ajatus ole autojen historian kunnioittaminen?
Eihän tärkeintä ole voitto vaan päivä pois kotoo...
850 coupe palaa viivalle ehkä jo talvella, kaipaa viellä ehjää pelliä kittiä ja maalia. Ei sekään luokan nopein oo mutta kivaa se on aina kun pääsee kartturoimaan.
Eihän tärkeintä ole voitto vaan päivä pois kotoo...
850 coupe palaa viivalle ehkä jo talvella, kaipaa viellä ehjää pelliä kittiä ja maalia. Ei sekään luokan nopein oo mutta kivaa se on aina kun pääsee kartturoimaan.
-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
[quote="Api"]Siinä ne syyt katoamiseen tais jo tulla, luokassa ei "kerkiä" ja varusteet... mutta onko pakko ajaa aina voitosta, eikös historiikin ajatus ole autojen historian kunnioittaminen?
Eihän tärkeintä ole voitto vaan päivä pois kotoo...
Itse olen aina ajanut heikkotehoisella autolla. Nykyisi jöutuu ajamaan tosi nopeitakin vastaan. ikinä ei ole tullut mieleen että jättäisin lähtemättä 71 hv tehoisella autolla esim.Lancia 037, Toyota Corolla GT:tä, MB 190 2.3 16 v tai Fiat Uno turboa vastaan. Lahdessakin EM-historic näytti että kyllä kannatti. Cat E4. Toinen sija Valter Chr. Jensenin Lancian jälkeen. Luokkavoitot ryhmässä A, sekä lisäksi . HRT Teijo-Talo puolella. Ei se ole autosta kiinni, joskus tarvitaan myös onnea. Luokkavoitto tuli aiemmin myös Estonia Rallissa ja E4 Categorian 3.s. Lancian ja Lada VFTS:n jälkeen. Autona kuitenkin "pahainen Skoda 120". Joskus kannattaa valita millä ajaa, vaikka 850 Fiat´ lla. Silläkin voi voittaa isompia. Suotta säästätte autoja tallissa. Ei muuta kuin käyttöön. Varusteitakin voi vuokrata. OriUA:llakin vuokrattava esim. Hans niskatuki.
Eihän tärkeintä ole voitto vaan päivä pois kotoo...
Itse olen aina ajanut heikkotehoisella autolla. Nykyisi jöutuu ajamaan tosi nopeitakin vastaan. ikinä ei ole tullut mieleen että jättäisin lähtemättä 71 hv tehoisella autolla esim.Lancia 037, Toyota Corolla GT:tä, MB 190 2.3 16 v tai Fiat Uno turboa vastaan. Lahdessakin EM-historic näytti että kyllä kannatti. Cat E4. Toinen sija Valter Chr. Jensenin Lancian jälkeen. Luokkavoitot ryhmässä A, sekä lisäksi . HRT Teijo-Talo puolella. Ei se ole autosta kiinni, joskus tarvitaan myös onnea. Luokkavoitto tuli aiemmin myös Estonia Rallissa ja E4 Categorian 3.s. Lancian ja Lada VFTS:n jälkeen. Autona kuitenkin "pahainen Skoda 120". Joskus kannattaa valita millä ajaa, vaikka 850 Fiat´ lla. Silläkin voi voittaa isompia. Suotta säästätte autoja tallissa. Ei muuta kuin käyttöön. Varusteitakin voi vuokrata. OriUA:llakin vuokrattava esim. Hans niskatuki.
- juppe
- B-junnu
- Viestit: 47
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Joo, kyllähän se noinkin on, mutta...MJT kirjoitti:Siinä ne syyt katoamiseen tais jo tulla, luokassa ei "kerkiä" ja varusteet... mutta onko pakko ajaa aina voitosta, eikös historiikin ajatus ole autojen historian kunnioittaminen?
Eihän tärkeintä ole voitto vaan päivä pois kotoo...
Kyllä nuo hisse luokat 2-3 on varmaan eniten menettäneet kilpailijoita, kun niihin luokkiin otettiin uudempi ikäkausi mukaan.
Moni kuitenkin tarvitsee ajamiseen jonkinlaisia sponsoreita ja aika hyvä kaveri (yhteiskumppani) tarvii olla, jos antaa kilpailijalle rahaa kun ajetaan luokassa jämä sijoista. Kyllä esim luokassa 3 vaikka 1500S volkkarilla saa painaa aika haipakkaa Liukkosen Twincamiä vastaan.
Tämähän on vaan minun mielipide, mutta kyllä nuo vanhat autot pitäisi saada viivalle
Juha
- 911_Rally
- A-Junnu
- Viestit: 70
- Liittynyt: 12.04.2007 00:00
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Volvot PV ja Amazon
Ei 911 Porschea yhdistetty tuohon Volvo luokkaan eli Historic F:n vaan aina se on siinä ollut muistaakseni luokitustodistuksella 183. Volvonhan (Amazon PV ja P1800) voi myös passittaa E:n mutta onko niillä ikinä suomessa omaa luokkaa ollutkaan ?viljami76 kirjoitti:keskeiseksi tekijäksi Volvojen häviämiseen, kun luokkia yhdistettiin siten että Porchet ja Bemarit tuli Volvojen kanssa samaan luokkaan.
Voittajiahan voi olla vain yksi ja eihän se voitto saisi historiikissa pääasia olla. Toki myönnän molempia autoja ajaneena että eihän se lähtökohta kovin tasaväkinen ole.
Ex. P1800
- viljami76
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Ei tässä autoja säästellä. Rahaa tässä säästellään...
Tuohon tallivolvojen tapahtumaan täisi löytyä kisa Leivonmäellä 26.1.2013 http://harrasteralli.net/i-savenahoralli-leivonmaella/" onclick="window.open(this.href);return false;
Komeaa mittauttaa taas vauhti Hirvosta vastaan...
Sitähän voisi muutenkin markkinoida talleissa pölyttyville vanhemmalle hisse-kalustolle.
Tuohon tallivolvojen tapahtumaan täisi löytyä kisa Leivonmäellä 26.1.2013 http://harrasteralli.net/i-savenahoralli-leivonmaella/" onclick="window.open(this.href);return false;
Komeaa mittauttaa taas vauhti Hirvosta vastaan...
Sitähän voisi muutenkin markkinoida talleissa pölyttyville vanhemmalle hisse-kalustolle.
"Rallydrivers do it sideways"
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Volvot PV ja Amazon
Minkäslainen tuo Amazon tai PV sitten on ajella? Oliko niille vakio ja viritetyt erikseen? Ja minkä verran tehoa on?
Minä en ole ajanut kuin omalla Avengerilla. Jos joku on ajanut Avengerilla ja Volvolla niin vois vertailla. Avenger tuntuu todella helpolta ajaa. Usein tuntuu, että se korjaa kuskin tekemät virheetkin. Tosin vertailukohtaa ei ole kun en ole ajanut muilla.
Tulee sellainen älytön ajatus mieleen, että jospa vaikka vaihtas Volvoon ton Avengerin. Se sopis sellaiselle joka haluais ja pystyis ajamaan luokkavoitoista. Tai tietty mun olis kyllä sillä nopeampi kerätä ne kirotut nousupisteet joilla pääsis Lahteen joskus ajamaan. Hyvin jos kävis vaihto niin saatais yksi klassikkoauto takaisin ralleihin ja yksi klassikkokuski myös. Vois kai sitä tietysti ajatella sitäkin vaihtoehtoa, että laittais Sumpin lisäksi Volvon veronpalautuksista.
Minä en ole ajanut kuin omalla Avengerilla. Jos joku on ajanut Avengerilla ja Volvolla niin vois vertailla. Avenger tuntuu todella helpolta ajaa. Usein tuntuu, että se korjaa kuskin tekemät virheetkin. Tosin vertailukohtaa ei ole kun en ole ajanut muilla.
Tulee sellainen älytön ajatus mieleen, että jospa vaikka vaihtas Volvoon ton Avengerin. Se sopis sellaiselle joka haluais ja pystyis ajamaan luokkavoitoista. Tai tietty mun olis kyllä sillä nopeampi kerätä ne kirotut nousupisteet joilla pääsis Lahteen joskus ajamaan. Hyvin jos kävis vaihto niin saatais yksi klassikkoauto takaisin ralleihin ja yksi klassikkokuski myös. Vois kai sitä tietysti ajatella sitäkin vaihtoehtoa, että laittais Sumpin lisäksi Volvon veronpalautuksista.
- viljami76
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Itsellä ei ole kovin paljon vertailupohjaa eri hisse-autoista, mutta aiemmin ajamaani 1600-kuutioiseen vakioluokan Asconaan ero Amazonilla on huima. Ascona oli toki kevyempi ja ehkä helpompi ajaa mutta muutoin kyse oli vakio-autosta. Amazon tuntui jo kilpa-autolta, koska kevennetyn vauhtipyörän ja muun viriosan myötä kulkupuoli ja kiihtyvyys on ihan toista verrattuna Asconaan. Ama on melko keulapainoinen ja varsinkin talvella spoorissa vaikea ajaa ja hieman huono kääntymään. Mulla Asconan ja Amazonin tulosero on noin minuutin per pätkä. Olisin sitä mieltä ettei vakio-Amazonia kannata tehdä kun vakio-osat on melkein samaa hintatasoa kuin viriosat. Ajamisen riemu ja tunne on ihan toista "oikealla" kilpa-autolla. Lisäksi sinun Avangeri on varmasti suorituskykyisempi ja mielekkäämpi harrastaa kuin vakio-Ama.
Nää on nyt ihan amatööriharrastajan juttuja eikä meidän autot ole ehkä ihan maan huippuja mutta hauskaa niiden kanssa on ollut ja tulee olemaan.
Nää on nyt ihan amatööriharrastajan juttuja eikä meidän autot ole ehkä ihan maan huippuja mutta hauskaa niiden kanssa on ollut ja tulee olemaan.
"Rallydrivers do it sideways"
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Volvot PV ja Amazon
http://www.nettiauto.com/volvo/amazon/4752422" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa ainoa mitä nettiautosta löysin. Mihinköhän tuo hinta perustuu? Ostajia ei ole ollut liikenteessä tohon hintaan kun auto on ollut myynnissä jo viime vuonna. Ostaiskohan tota kukaan edes
5000€:llä.
Tossa ainoa mitä nettiautosta löysin. Mihinköhän tuo hinta perustuu? Ostajia ei ole ollut liikenteessä tohon hintaan kun auto on ollut myynnissä jo viime vuonna. Ostaiskohan tota kukaan edes
5000€:llä.
- viljami76
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Huikea Hisse-autojen kuvalinkki http://historicralli.galleria.fi/kuvat/Autogalleria/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos sen tekijälle.
Laskin kuvista pikaisesti 35 PV tai Amazon ralli-Volvoa. Olisiko viivalla max 5 per vuosi ja nekin yleensä samoja.
Nyt vaan kuvien rekkareiden perusteella selvittämään omistajia ja tiedustelemaan, olisiko autot myynnissä. Mulla on se EOC-47 ja se ei ole myynnissä vaan tulee ensi talvena taas viivalle.
Kiitos sen tekijälle.
Laskin kuvista pikaisesti 35 PV tai Amazon ralli-Volvoa. Olisiko viivalla max 5 per vuosi ja nekin yleensä samoja.
Nyt vaan kuvien rekkareiden perusteella selvittämään omistajia ja tiedustelemaan, olisiko autot myynnissä. Mulla on se EOC-47 ja se ei ole myynnissä vaan tulee ensi talvena taas viivalle.
"Rallydrivers do it sideways"
Re: Volvot PV ja Amazon
Ei ole korrektia arvostella täällä muiden myynti-ilmoituksia!kim75 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/volvo/amazon/4752422" on-click="window.open(this.href);return false;
Tossa ainoa mitä nettiautosta löysin. Mihinköhän tuo hinta perustuu? Ostajia ei ole ollut liikenteessä tohon hintaan kun auto on ollut myynnissä jo viime vuonna. Ostaiskohan tota kukaan edes
5000€:llä.
Niin, eipä kai sitä kukaan osta, jos voi tehdä 5k ekellä

Tai kysyppä myyjältä tietääkö hän ralliautoilusta mitään

- mma
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Volvot PV ja Amazon
Miksei Volvolla voi voittaa Porschea ? Kysykääpä neuvoa esim. Mikkolalta, Alenilta, Saloselta, Pitkäseltä ym alan miehiltä jotka taistelivat yleiskisan voitosta jossain saksassa tehtyjä VW tuotteita vastaan silloin kun ei muita edes ollut. Luokkavoitosta sen verran, että aikoinaan (kauan sitten) eräs RoiUA:n kaveri ("lätäkkö") sanoi, että kun voittaa yleiskisan niin siinä tulee luokkavoitto samalla. ;D :D Pekalle terveisiä. t.ap
- 911_Rally
- A-Junnu
- Viestit: 70
- Liittynyt: 12.04.2007 00:00
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Volvot PV ja Amazon
Ei tainut näistä kun Mikkola ajaa Volvolla F periodin aikana eli tässä nk. "Amazon luokassa". Muut herrat lienevät liian nuoria ?mma kirjoitti:Miksei Volvolla voi voittaa Porschea ? Kysykääpä neuvoa esim. Mikkolalta, Alenilta, Saloselta, Pitkäseltä ym alan miehiltä jotka taistelivat yleiskisan voitosta jossain saksassa tehtyjä VW tuotteita vastaan silloin kun ei muita edes ollut.
Ex. P1800
- JLe
- A-Junnu
- Viestit: 138
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Volvot PV ja Amazon
Eikä ajettu Suomessa F periodin aikana Porsche 911:lläkään kuin kerran, Pohjola rallissa 1965, ja sen kisan tulosluettelohan näytti tällaiselta:
1. Rauno Aaltonen - Morris Cooper S
2. Raimo Kossila - Volvo 544
3. Risto Virtapuro - Volvo 122
4. Martti Heiskanen - Volvo 544
5. Simo Lampinen - Saab 96
6. Touko Karhu - Volvo 544
7. Turkka Elovirta - Ford Cortina GT
8. Aarno Erola - VW 1500 S
9. Pekka Routti - VW 1500 S
10. Esko Nuuttila - Opel Kadett 1000
11. Juha Raikamo - Volvo 544
12. Onni Vilkas - MB 220 SE
13. Raimo Halm - Volvo 122
14. Reijo Merisalmi - Volvo 544
15. Ensio Mikander - VW 1600 TL
16. Antti Aarnio-Wihuri - Porsche 911
1. Rauno Aaltonen - Morris Cooper S
2. Raimo Kossila - Volvo 544
3. Risto Virtapuro - Volvo 122
4. Martti Heiskanen - Volvo 544
5. Simo Lampinen - Saab 96
6. Touko Karhu - Volvo 544
7. Turkka Elovirta - Ford Cortina GT
8. Aarno Erola - VW 1500 S
9. Pekka Routti - VW 1500 S
10. Esko Nuuttila - Opel Kadett 1000
11. Juha Raikamo - Volvo 544
12. Onni Vilkas - MB 220 SE
13. Raimo Halm - Volvo 122
14. Reijo Merisalmi - Volvo 544
15. Ensio Mikander - VW 1600 TL
16. Antti Aarnio-Wihuri - Porsche 911