Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
- observer
- A-Junnu
- Viestit: 72
- Liittynyt: 25.11.2004 00:00
Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
En tiedä onko huhumylly tälle oikea palsta, mutta linkin takaa löytyy aika paljon mielenkiintoisia juttuja:
http://www.autourheilu.fi/34154.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
http://www.autourheilu.fi/34154.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
F-ryhmän vanhojen autojen sääntöviilauksista ei sanaakaan.
Trafi.n pitää ainakin lakitekstin perusteella antaa kilvet kaikkiin autoihin katsastukseen ja korjaamokäyntiin.
Lakitekstissä mihin tarkoitukseen autoa käytetään ei ole määritelty onko kilpa-auto,kuorma-auto,paku tai normi siviiliauto.
Ainoastaan käytön tarkoitus kirjattu.
Ohjeistaja itsekkään ei tiedä kuinka tulisi lain mukaan mennetellä.
Trafi.n pitää ainakin lakitekstin perusteella antaa kilvet kaikkiin autoihin katsastukseen ja korjaamokäyntiin.
Lakitekstissä mihin tarkoitukseen autoa käytetään ei ole määritelty onko kilpa-auto,kuorma-auto,paku tai normi siviiliauto.
Ainoastaan käytön tarkoitus kirjattu.
Ohjeistaja itsekkään ei tiedä kuinka tulisi lain mukaan mennetellä.
- emppu
- KV
- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
Äffän viilaukset taitaa olla vielä kesken, että odotellaan, kyllä sekin ennen sääntökirjaa sieltä tulee.
Trafi on viranomainen, heidän ajatuksen kulkua muutenkaan maalaisjärjellä ymmärrä. Hirveästi ei kannata viranomaista julkisesti sättiä, sehän voi ottaa vaikka nokkiinsa ja kieltää koko jutun. Siihen asti kuin EU taas heitä ohjeistaa. Siihen menee vuosi tai kaksikin. Se on tämä suomalainen autoverotus, sotkee kaikkea hyvää, jopa turvallisuutta.
Vielä vuosi sitten näin avoimesta AKK:n tiedotuksesta oli vain haaveita.
Trafi on viranomainen, heidän ajatuksen kulkua muutenkaan maalaisjärjellä ymmärrä. Hirveästi ei kannata viranomaista julkisesti sättiä, sehän voi ottaa vaikka nokkiinsa ja kieltää koko jutun. Siihen asti kuin EU taas heitä ohjeistaa. Siihen menee vuosi tai kaksikin. Se on tämä suomalainen autoverotus, sotkee kaikkea hyvää, jopa turvallisuutta.
Vielä vuosi sitten näin avoimesta AKK:n tiedotuksesta oli vain haaveita.
- ariwalk
- KV
- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
FIN-R tekniikkasäännön mukaisten autojen käyttö F-Cupissa 2013
Käsiteltiin esitys FIN-R 2WD autojen käytöstä F-Fupissa yhdessä F-Ryhmän autojen sekä N-Ryhmän autojen kanssa.
Lajiryhmän päätös: Hyväksyttiin esitys FIN-R 2WD-autojen käytösä F-Cupissa 2013. Perusteluna mahdollisimman laajan autokannan käyttö ko. sarjassa ja sitä kautta kilpailijamäärän lisääminen.
Toi kyllä ihmetyttää. Miksei sitten F-ryhmäläisellä pääse SM2-luokkaan ajamaan? Ja toisena että pitäishän sitten toi seqventaali-laatikko saada f-ryhmäläiseenkin. Perustelu on kyllä melko bullshittii kun aattelee nykyisen fin-ärräläisten määrän.
Toivottavasti f-ryhmään saadaan vähä sääntöuudistuksia noiden ylimäärästen peltien yms karsimiseen. En nyt tarkota turvaovia yms vaan noitan nykyaikasessa autossa olevia kaikenmailman hattuhyllyn tukirautoja mitkä ei mitenkää liity korin rakenteisiin kantavasti vaan on jotenkin eessä tms. nykyäänhän noi peltisuikaleet pitäis siirtää sitte erikohtaan jos ne ei alkuperäseen paikkaan mahdu ja sama noiden penkkien rautojen kanssa mitkä ei ole kantavia osia. Ja miksei noita lasikuitusia loksuja voi sallia?
Käsiteltiin esitys FIN-R 2WD autojen käytöstä F-Fupissa yhdessä F-Ryhmän autojen sekä N-Ryhmän autojen kanssa.
Lajiryhmän päätös: Hyväksyttiin esitys FIN-R 2WD-autojen käytösä F-Cupissa 2013. Perusteluna mahdollisimman laajan autokannan käyttö ko. sarjassa ja sitä kautta kilpailijamäärän lisääminen.
Toi kyllä ihmetyttää. Miksei sitten F-ryhmäläisellä pääse SM2-luokkaan ajamaan? Ja toisena että pitäishän sitten toi seqventaali-laatikko saada f-ryhmäläiseenkin. Perustelu on kyllä melko bullshittii kun aattelee nykyisen fin-ärräläisten määrän.
Toivottavasti f-ryhmään saadaan vähä sääntöuudistuksia noiden ylimäärästen peltien yms karsimiseen. En nyt tarkota turvaovia yms vaan noitan nykyaikasessa autossa olevia kaikenmailman hattuhyllyn tukirautoja mitkä ei mitenkää liity korin rakenteisiin kantavasti vaan on jotenkin eessä tms. nykyäänhän noi peltisuikaleet pitäis siirtää sitte erikohtaan jos ne ei alkuperäseen paikkaan mahdu ja sama noiden penkkien rautojen kanssa mitkä ei ole kantavia osia. Ja miksei noita lasikuitusia loksuja voi sallia?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio


Loistavaa myös "pimee" sarja Fin R autoille. Nyt voi tehdä itse vähän uudemman kilpurin eikä tarvii ajella n ryhmän autolla !
Tonne junnupuolelle tekee kudaa kun luokkajako on alle 1400
P.S.Vielkö sallisivat 2 vetoTurbo Diiselit edes omana luokkanaan F-cuppiin niin avot !
- ariwalk
- KV
- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
jos ois facebook ni kyl tulis tykkään-nappia. :DFrog kirjoitti:![]()
![]()
Loistavaa myös "pimee" sarja Fin R autoille. Nyt voi tehdä itse vähän uudemman kilpurin eikä tarvii ajella n ryhmän autolla !
Tonne junnupuolelle tekee kudaa kun luokkajako on alle 1400
P.S.Vielkö sallisivat 2 vetoTurbo Diiselit edes omana luokkanaan F-cuppiin niin avot !
tosiaan, miksei toho mahtuis kiisselivehkeillekki yks luokka ja sit viel luokka v8 autoille ni näkis vähä mite letukalla taitellaa suomalaisella soratiellä.
- saana
- KV
- Viestit: 420
- Liittynyt: 13.12.2010 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
Minun puolesta ajaisivat vaikka mopoautoilla jos vaan saatas harrastaja ja sitä kautta toimitsija määrää isommaks.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.09.2011 19:13
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
tosiaan, miksei toho mahtuis kiisselivehkeillekki yks luokka ja sit viel luokka v8 autoille ni näkis vähä mite letukalla taitellaa suomalaisella soratiellä.
Mahti idea. Olisse mahtavaa nähdä ku joku -85 lankkukylki menis semmosta lentoo et ei mitään rajaa.
Mahti idea. Olisse mahtavaa nähdä ku joku -85 lankkukylki menis semmosta lentoo et ei mitään rajaa.
- ariwalk
- KV
- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
joo mutta se on kumma ku f-ryhmän kisoihi pääsee kohta vissii wrc-autolla vaikka on f-cup kuiteki vielä suomen suosituin rallisarja. miksei sm-sarjaa sit pääse millä mopoautolla tahansa? voisin sanoo että jos noi f-ryhmäläiset vapauttais toho sm2-luokkaan ni vois olla hiukan eri kapinat ku nykyään.saana kirjoitti:Minun puolesta ajaisivat vaikka mopoautoilla jos vaan saatas harrastaja ja sitä kautta toimitsija määrää isommaks.
- Rasvaranne
- A-Junnu
- Viestit: 143
- Liittynyt: 25.04.2007 00:00
- Viesti:
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
Ainakin yksi mies Orivedeltä olisi innoissaan tuosta V8 luokasta... Eihän sillä mitään lankkukylkee oo, mut Mustangi kuitenkin ;)laku kirjoitti:tosiaan, miksei toho mahtuis kiisselivehkeillekki yks luokka ja sit viel luokka v8 autoille ni näkis vähä mite letukalla taitellaa suomalaisella soratiellä.
Mahti idea. Olisse mahtavaa nähdä ku joku -85 lankkukylki menis semmosta lentoo et ei mitään rajaa.
- emppu
- KV
- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
F-Cup ja Historic kisoissa riittää kilpailijoita ilman lisäluokituksiakin. Anemiaa potee rallin SM-sarjat ja sen kilpailut, kera kansallisten.
Kohta ei kansallisia ralleja kukaan uskalla järjestää, kun seuroille ei jää muuta kuin tekemisen vaiva, ehkä tappiotakin.
Kansallisiin pitäisi saada lisää kiinnostavuutta, ehkä riisselit ja lankkukyljet olisi yksi mahdollisuus? Minäkään en näe mitään järkevää perustelua miksi ei pikkuahtimella varustettuja riisseleitä ja lankkukylkiäkin voisi sallia, puhutaanhan nyt kansallisesta autourheilusta.
Kohta ei kansallisia ralleja kukaan uskalla järjestää, kun seuroille ei jää muuta kuin tekemisen vaiva, ehkä tappiotakin.
Kansallisiin pitäisi saada lisää kiinnostavuutta, ehkä riisselit ja lankkukyljet olisi yksi mahdollisuus? Minäkään en näe mitään järkevää perustelua miksi ei pikkuahtimella varustettuja riisseleitä ja lankkukylkiäkin voisi sallia, puhutaanhan nyt kansallisesta autourheilusta.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Rallilajien lajiryhmän kokous 12.9. / muistio
Ja tekniikka ryhmän palvieteriä:
Ryhmän F sääntötarkennuksia
Vaihtoehtomoottorilohkojen käyttö on sallittu sääntöjen puitteissa, mutta on pyydetty Corollaan ns. luurankolohkon käytön hyväksymistä. Tämä lohko ei täytä sääntöä, mutta on saadun tiedon mukaan yleisessä käytössä. Lajiryhmä pyytääkin nyt lisäselvitystä, jotta asia voitaisiin ratkaista.
Esitetään, että lokasuojan levikkeen alta alkuperäistä lokasuojaa saadaan poistaa enintään 12 cm alkuperäisestä pyöränaukon reunasta, mutta kuitenkin enintään sisälokasuojaan asti.
Ryhmän F sääntötarkennuksia
Vaihtoehtomoottorilohkojen käyttö on sallittu sääntöjen puitteissa, mutta on pyydetty Corollaan ns. luurankolohkon käytön hyväksymistä. Tämä lohko ei täytä sääntöä, mutta on saadun tiedon mukaan yleisessä käytössä. Lajiryhmä pyytääkin nyt lisäselvitystä, jotta asia voitaisiin ratkaista.
Esitetään, että lokasuojan levikkeen alta alkuperäistä lokasuojaa saadaan poistaa enintään 12 cm alkuperäisestä pyöränaukon reunasta, mutta kuitenkin enintään sisälokasuojaan asti.