Starlet

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
polaris1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 137
Liittynyt: 25.11.2005 00:00

Starlet

Viesti Kirjoittaja polaris1 » 15.11.2012 19:15

Oletteko käyttäneet kallistuksenvakaajan päässä normaaleja puslia vai onko jokin parempi kiinnitystapa tukivarteen. Paikolaan vakio tukivarsi ja kallistuksenvakaaja. Olen nähnyt joskus että kallistuksenvakaaja on keskeltä katkaistu, onko siinä mitään taikaa ajettavuuteen.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja peteracing » 15.11.2012 19:23

en oo ikinä nähny vakiotukivartta?!?! 8O
power is nothing without control...

ksi
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 10.06.2004 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja ksi » 15.11.2012 19:46

ss-luokassa näkyy olevan reaktiotangot muotia,liekkö f:ssä hyväksyvät.. joskus aikoinaan näkyi escorteissa joissa oli sierran tukivarret että oli tukivarren puslat korvattu jopa alumiinilla,oli takuulla ainakin jäykkä,kestoa epäilen kyllä..
kirraa,kirraa..... OSU!!!

Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 15.11.2012 20:08

Oliko se vakaaja oikein katkipoikki vai hitsaamalla jatkettu?
Kuullu joskus et olis käytetty Mirafiorin alatukivartta, on vissiin pidempi ja vahvempi jolloin vakaajaa pitäny levittää.

Avatar
polaris1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 137
Liittynyt: 25.11.2005 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja polaris1 » 15.11.2012 20:50

Olen nähnyt niitä keskeltä katkastuja mihin on tehty semmonen putki sarana. Sillonhan se vastaa periaatteessa toiminnaltaan semmosta "kauppisen" alatukivartta ja reaktiotankoa. Jotkut väittää että kääntyy paremmin kun ei ole vakaaja käytössä mutta tiä häntä.

Avatar
LRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 125
Liittynyt: 25.09.2006 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja LRT » 15.11.2012 22:17

keskeltä on mullakin poikki ja holkki putki päällä, eli vakaaja toimii vaan tukivartena.

Avatar
polaris1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 137
Liittynyt: 25.11.2005 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja polaris1 » 15.11.2012 22:26

Onko sulla kallistuksenvakaaja kiinni tukivarressa vakio puslilla vai jollain tukevammalla. Mulla on nyt siinä semmoset häränsilmä laakeri käikäleet,mutta hieman työlät vaihtaa tukivarresta toiseen jos tukivarsi vääntyy. Haluaisin nyt vaihtaa siihen orkkis tyyppiset puslat että on helppo vaihtaa tukivarsi esim sprintissä.

Avatar
LRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 125
Liittynyt: 25.09.2006 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja LRT » 16.11.2012 16:55

vakio paikalla vakio pusla.

Avatar
jas
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 99
Liittynyt: 10.10.2004 00:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja jas » 17.11.2012 14:21

kyllä noilla vakiotukivarsillakin jotkut ajelee...:)
vakaajan korikiinnikkeisiin uretaanipuslat ja päihin myös tai sitten nylonista sorvaten.
luulis että vakiopuslilla rengas liikkuu pitkittäin melkoisesti jarrutuksissa 8O
ei ole ollu ongelmia kääntymisen eikä etupään pidon kanssa..

Avatar
keppiveto
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 22.07.2005 00:00

Re: Starlet

Viesti Kirjoittaja keppiveto » 19.11.2012 09:57

Laitoin yv_tä.

Vastaa Viestiin