Daihatsu Charaden rakentelijat
- rop
- KV
- Viesti:
Daihatsu Charaden rakentelijat
Huhuu. Missä olette Daihatsun rakentelijat? Olisi hyvä vaihtaa ajatuksia. Itselläni on Daihatsu Charade 1,3i (G102) SS-luokan pikkupöristelijä. Tällä hetkellä kuumeisesti mietin takajousitusta ja -jarruja.
- JL-MSport
- A-Junnu
Daihatsu
Täällä ollaan :D Ittellä G200 charade valmistumassa ännäläiseks. joitakin kuvia http://groups.msn.com/ClubDaihatsu/rallycharade.msnw ja liity samalla ihmeessä clubiin
Mikäs takajousituksessa mättää? "Budjetti jarrut" taakse saat Applausen levyjarruista, ne käyvät ripustuksineen ilmeisen suoraan taakse, ainakin joku tuning rakentaja on saanut ne sinne toimimaan.

Tässä tehdään autourheilulla pientä omaisuutta
- rop
- KV
- Viesti:
Mielenkiintoinen projekti sulla. Oletko tuonut auton Saksasta?
Itsellä on etujousitus muutettu kynäjouseksi ja säädettäväksi, yläpäässä on camber-säätö, iskarina Bilsteinit. Takajousitus on tällähetkellä vakiotolppaan rakennettu Bilsteinit vakiojousilla. Tarkoitus olisi muuttaa nekin kynäjousiksi. Kaikkiin tukivarsiin olen etsimässä jäykempiä kumipuslia tai uniballeja. Taakse pitkittäiseen tukivarteen olisi mahdollista laittaa uniball korin puoleiseen kiinnitykseen ja mahdollisesti kahteen tukivarteen, jotka kiinnittyvät keskelle koria.
Jarrut ovat olleet vakiot. Applausesta saa takajarrut, mutta mistähän Applausen osia kannattaa kysyä? Gtti-mallejakaan ei ole liiemmin ollut tarjolla, edes Saksan maalla.
Itsellä on etujousitus muutettu kynäjouseksi ja säädettäväksi, yläpäässä on camber-säätö, iskarina Bilsteinit. Takajousitus on tällähetkellä vakiotolppaan rakennettu Bilsteinit vakiojousilla. Tarkoitus olisi muuttaa nekin kynäjousiksi. Kaikkiin tukivarsiin olen etsimässä jäykempiä kumipuslia tai uniballeja. Taakse pitkittäiseen tukivarteen olisi mahdollista laittaa uniball korin puoleiseen kiinnitykseen ja mahdollisesti kahteen tukivarteen, jotka kiinnittyvät keskelle koria.
Jarrut ovat olleet vakiot. Applausesta saa takajarrut, mutta mistähän Applausen osia kannattaa kysyä? Gtti-mallejakaan ei ole liiemmin ollut tarjolla, edes Saksan maalla.
- JL-MSport
- A-Junnu
Jep oma projekti on saksanmaalta tuotu. Mulle tulee siihen eteen jotkut metritavarasta tehdyt lisäsäiliölliset kynätolpat ja taakse bilsteinin kynätolpat lisäsäiliöillä. Sen olen jo todennut ettei puslia saa valmis sarjana mistään ellei sitten http://www.irs.co.jp/oversea/ japanissa pysty toimittamaan. Mutta uniball on varmasti SS-kilpuriin järkevin ratkaisu :)
Koivunen Oy on alakanut maahantuomaan aplausen takasatuloita ja levyjä joten ne saa nykyään helpostikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä joka käyttää koivusen palveluja. Ei sulla satu olemaan jossain netissä kuvia sun Charadesta? :D
Koivunen Oy on alakanut maahantuomaan aplausen takasatuloita ja levyjä joten ne saa nykyään helpostikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä joka käyttää koivusen palveluja. Ei sulla satu olemaan jossain netissä kuvia sun Charadesta? :D
- diff
- A-Junnu
- Viesti:
- rop
- KV
- Viesti:
Hyvä. Kiitoksia tiedoista. Omastani ei löydy netistä kuvia ainakaan toistaiseksi. Jostain kisakuvia saattanee löytyä.JL-MSport kirjoitti:Jep oma projekti on saksanmaalta tuotu. Mulle tulee siihen eteen jotkut metritavarasta tehdyt lisäsäiliölliset kynätolpat ja taakse bilsteinin kynätolpat lisäsäiliöillä. Sen olen jo todennut ettei puslia saa valmis sarjana mistään ellei sitten http://www.irs.co.jp/oversea/ japanissa pysty toimittamaan. Mutta uniball on varmasti SS-kilpuriin järkevin ratkaisu :)
Mitehän vaihteiston kanssa? Välityksiä olisi hyvä saada tiuhemmaksi. Mistähän siihen voisi saada apuja?
- JL-MSport
- A-Junnu
no mulla on yks välitetty loota G102 malliin =) siitä ei vaa oo mitää papereita et millä välityksillä se tarkalleen on, mutta toi mun slalom charade ainaki loikkii sillä kuin jänis :D :D Jotenkin ne välitykset saa laskettua nokka-akselin hihnapyörältä ohjeetki löytyy akk.n katsastajankäsikirjasta (mulla on peukalo keskellä) tai sit koajamalla... Mitäs oot tehny koneelle?