Daihatsu Charaden rakentelijat

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rop
KV
KV
Viesti:

Daihatsu Charaden rakentelijat

Viesti Kirjoittaja rop » 23.04.2005 13:55

Huhuu. Missä olette Daihatsun rakentelijat? Olisi hyvä vaihtaa ajatuksia. Itselläni on Daihatsu Charade 1,3i (G102) SS-luokan pikkupöristelijä. Tällä hetkellä kuumeisesti mietin takajousitusta ja -jarruja.

JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu

Daihatsu

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 23.04.2005 14:05

Täällä ollaan :D Ittellä G200 charade valmistumassa ännäläiseks. joitakin kuvia http://groups.msn.com/ClubDaihatsu/rallycharade.msnw ja liity samalla ihmeessä clubiin 8) Mikäs takajousituksessa mättää? "Budjetti jarrut" taakse saat Applausen levyjarruista, ne käyvät ripustuksineen ilmeisen suoraan taakse, ainakin joku tuning rakentaja on saanut ne sinne toimimaan.
Tässä tehdään autourheilulla pientä omaisuutta

rop
KV
KV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rop » 23.04.2005 15:03

Mielenkiintoinen projekti sulla. Oletko tuonut auton Saksasta?

Itsellä on etujousitus muutettu kynäjouseksi ja säädettäväksi, yläpäässä on camber-säätö, iskarina Bilsteinit. Takajousitus on tällähetkellä vakiotolppaan rakennettu Bilsteinit vakiojousilla. Tarkoitus olisi muuttaa nekin kynäjousiksi. Kaikkiin tukivarsiin olen etsimässä jäykempiä kumipuslia tai uniballeja. Taakse pitkittäiseen tukivarteen olisi mahdollista laittaa uniball korin puoleiseen kiinnitykseen ja mahdollisesti kahteen tukivarteen, jotka kiinnittyvät keskelle koria.

Jarrut ovat olleet vakiot. Applausesta saa takajarrut, mutta mistähän Applausen osia kannattaa kysyä? Gtti-mallejakaan ei ole liiemmin ollut tarjolla, edes Saksan maalla.

JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 24.04.2005 13:19

Jep oma projekti on saksanmaalta tuotu. Mulle tulee siihen eteen jotkut metritavarasta tehdyt lisäsäiliölliset kynätolpat ja taakse bilsteinin kynätolpat lisäsäiliöillä. Sen olen jo todennut ettei puslia saa valmis sarjana mistään ellei sitten http://www.irs.co.jp/oversea/ japanissa pysty toimittamaan. Mutta uniball on varmasti SS-kilpuriin järkevin ratkaisu :)

Koivunen Oy on alakanut maahantuomaan aplausen takasatuloita ja levyjä joten ne saa nykyään helpostikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä joka käyttää koivusen palveluja. Ei sulla satu olemaan jossain netissä kuvia sun Charadesta? :D

diff
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Sharadeen lukko !

Viesti Kirjoittaja diff » 24.04.2005 22:41

varastossa 1 kpl sharaden lukko Gripper multiplate .

http://www.diffdealer.com

JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 24.04.2005 23:38

kumpaan malliin G102 vai G200 vai käykö molempiin? paljonko on lukolla hintaa?

rop
KV
KV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rop » 25.04.2005 19:55

JL-MSport kirjoitti:Jep oma projekti on saksanmaalta tuotu. Mulle tulee siihen eteen jotkut metritavarasta tehdyt lisäsäiliölliset kynätolpat ja taakse bilsteinin kynätolpat lisäsäiliöillä. Sen olen jo todennut ettei puslia saa valmis sarjana mistään ellei sitten http://www.irs.co.jp/oversea/ japanissa pysty toimittamaan. Mutta uniball on varmasti SS-kilpuriin järkevin ratkaisu :)

Koivunen Oy on alakanut maahantuomaan aplausen takasatuloita ja levyjä joten ne saa nykyään helpostikkin mistä tahansa varaosaliikkeestä joka käyttää koivusen palveluja. Ei sulla satu olemaan jossain netissä kuvia sun Charadesta? :D
Hyvä. Kiitoksia tiedoista. Omastani ei löydy netistä kuvia ainakaan toistaiseksi. Jostain kisakuvia saattanee löytyä.
Mitehän vaihteiston kanssa? Välityksiä olisi hyvä saada tiuhemmaksi. Mistähän siihen voisi saada apuja?

JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 25.04.2005 21:10

no mulla on yks välitetty loota G102 malliin =) siitä ei vaa oo mitää papereita et millä välityksillä se tarkalleen on, mutta toi mun slalom charade ainaki loikkii sillä kuin jänis :D :D Jotenkin ne välitykset saa laskettua nokka-akselin hihnapyörältä ohjeetki löytyy akk.n katsastajankäsikirjasta (mulla on peukalo keskellä) tai sit koajamalla... Mitäs oot tehny koneelle?

Vastaa Viestiin