FinR1400-T
- Wilho
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 16.09.2008 00:00
- Viesti:
FinR1400-T
Onko kauden 2013 kisoihin tiedossa uusia autoja/kuljettajia ?
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: FinR1400-T
Eikös 1400 Trophy autot aja samassa luokassa ja samoissa kisoissa? Olenko käsittänyt oikein? Luokka 5. 1400 Trophy. Mikä luokka FIN R 1400 autoille? Luokka 5. Autojahan on vaikka kuinka paljon. Kyllä niilläkin ehtii hyvin FIN R autoille.Wilho kirjoitti:Onko kauden 2013 kisoihin tiedossa uusia autoja/kuljettajia ?
- Wilho
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 16.09.2008 00:00
- Viesti:
Re: FinR1400-T
Rataluokasta oli kyse
Eli max 1400cc ahdettu kone,
esim. vw tsi, fiat abarth 500
Kun kaudella 2012 oli 1-2 autoa luokassa niin saadanko ensivuodelle enempi autoja

Eli max 1400cc ahdettu kone,
esim. vw tsi, fiat abarth 500
Kun kaudella 2012 oli 1-2 autoa luokassa niin saadanko ensivuodelle enempi autoja

- hc-motorsport
- KV
- Viestit: 344
- Liittynyt: 15.11.2005 00:00
Re: FinR1400-T
juu, tiedän tiedän... tämä(kin) on väärä paikka minun mielipiteilleni mutta sanompa kuitenkin.
Olen katsellut tuon luokan autojen (auton) menoa radalla ja huomannut esimerkiksi sen tosiasian että jossain tapauksissa avoimessa luokassa kilpailevat endurance-autot ajavat FinRace 1400-T autoja nopeammin.
Eli harrastekilpailu-auto käyttöön tehty yli 20 vuotta vanha kippo (esim. Honda V-Tec 1600) on nopeampi kuin tämän uuden luokan helmi....
Se ei kannusta investoimaan tähän rataluokkaan, varsinkin kun pelkona on että innostus ja osanotto jäävät pieneksi joka tapauksessa.
Asiahan ei minulle kuulu mutta tässä itsekseni ihmettelen että miksi ei meillä tehdä kuten muissa maissa, esim. Norjassa jossa ajetaan 4:ssä eri GT-luokassa ja periaatteessa kaikki mahdolliset autot sovitetaan näihin sääntöihin.
Tällöin kilpailijoilla on valinnanvaraa hankkiessaan kalustoa, käytännössä mistä päin maailmaa tahansa.
Edullista kalustoa on valittavissa mielen mukaan ja mikä tärkeintä, niiden jälleenmyynti on myös mahdollista oman käytön jälkeen.
http://action.pictures.fi/kuvat/2012+Rudskogen+NTCC/
-sivulla on kuvia Norjan osakilpailusta, kuten huomata voi kalusto on monen kirjavaa sisältäen "aitoa" GT-kalustoa, eri merkkiluokkien autoja jne. Kilpailijoita on paljon ja kansa tykkää.
Sama koskee myös Saksan kuuluisaa H&R-ratasarjaa, siellä Pertti Kuismasen kanssa samassa lähdössä voi olla vaikkapa Trabantteja jotka on ehkä vähän vaikeampi mieltää GT-luokan autoksi... yhtä kaikki, kansa tykkää ja mukaan ajamaan pääse lähes jokaiselle sopivalla budjetilla.
http://action.pictures.fi/kuvat/2012+Ho ... STT+HR+Cup+/
Olen katsellut tuon luokan autojen (auton) menoa radalla ja huomannut esimerkiksi sen tosiasian että jossain tapauksissa avoimessa luokassa kilpailevat endurance-autot ajavat FinRace 1400-T autoja nopeammin.
Eli harrastekilpailu-auto käyttöön tehty yli 20 vuotta vanha kippo (esim. Honda V-Tec 1600) on nopeampi kuin tämän uuden luokan helmi....
Se ei kannusta investoimaan tähän rataluokkaan, varsinkin kun pelkona on että innostus ja osanotto jäävät pieneksi joka tapauksessa.
Asiahan ei minulle kuulu mutta tässä itsekseni ihmettelen että miksi ei meillä tehdä kuten muissa maissa, esim. Norjassa jossa ajetaan 4:ssä eri GT-luokassa ja periaatteessa kaikki mahdolliset autot sovitetaan näihin sääntöihin.
Tällöin kilpailijoilla on valinnanvaraa hankkiessaan kalustoa, käytännössä mistä päin maailmaa tahansa.
Edullista kalustoa on valittavissa mielen mukaan ja mikä tärkeintä, niiden jälleenmyynti on myös mahdollista oman käytön jälkeen.
http://action.pictures.fi/kuvat/2012+Rudskogen+NTCC/
-sivulla on kuvia Norjan osakilpailusta, kuten huomata voi kalusto on monen kirjavaa sisältäen "aitoa" GT-kalustoa, eri merkkiluokkien autoja jne. Kilpailijoita on paljon ja kansa tykkää.
Sama koskee myös Saksan kuuluisaa H&R-ratasarjaa, siellä Pertti Kuismasen kanssa samassa lähdössä voi olla vaikkapa Trabantteja jotka on ehkä vähän vaikeampi mieltää GT-luokan autoksi... yhtä kaikki, kansa tykkää ja mukaan ajamaan pääse lähes jokaiselle sopivalla budjetilla.
http://action.pictures.fi/kuvat/2012+Ho ... STT+HR+Cup+/
-
- Yleinen
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: FinR1400-T
Ainakin tekniikkasäännöt on suhteellisen vapaat.
Uusi SS luokkako??
Imusarja kuristin rajoittaa, muuten vapaa.
Kunhan nyt saatiin jonkimoiset säännöt jo loppukaudesta.
Uusi SS luokkako??
Imusarja kuristin rajoittaa, muuten vapaa.
Kunhan nyt saatiin jonkimoiset säännöt jo loppukaudesta.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22.11.2012 20:27
Re: FinR1400-T
Täällä on tekeillä ainaskin yks fiat abarth grande punto ens kauteen 

- jaki
- Yleinen
- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: FinR1400-T
Jaaha, on sitten ainakin yksi auto viivallaHUOLTOPALVELUSUOMI kirjoitti:Täällä on tekeillä ainaskin yks fiat abarth grande punto ens kauteen

Pellinen on myymässä autoaan ja ne kaksi Seatia on käsittääkseni jo myyty Suomesta pois ja Hannonen lähtee Saksaan ajamaan. Ainakin VM-messuilla Corrado-projekti oli vielä (kai?) myymätttä.
- Rookie
- A-Junnu
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Re: FinR1400-T
Oli Hannosella myynnissä messuilla Scirocco projektikinjaki kirjoitti:Corrado-projekti oli vielä (kai?) myymätttä.HUOLTOPALVELUSUOMI kirjoitti:Täällä on tekeillä ainaskin yks fiat abarth grande punto ens kauteen

Tosiaan Seatien omistaja Nieminen taitaa vaihtaa Porschen rattiin ensi kaudeksi...
- jaki
- Yleinen
- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: FinR1400-T
Mistä näistä kaikista kuplan malleista ottaa selvää...Rookie kirjoitti: Oli Hannosella myynnissä messuilla Scirocco projektikin![]()

- spt
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17.04.2005 00:00
Re: FinR1400-T
jaki kirjoitti:Jaaha, on sitten ainakin yksi auto viivallaHUOLTOPALVELUSUOMI kirjoitti:Täällä on tekeillä ainaskin yks fiat abarth grande punto ens kauteen![]()
Pellinen on myymässä autoaan ja ne kaksi Seatia on käsittääkseni jo myyty Suomesta pois ja Hannonen lähtee Saksaan ajamaan. Ainakin VM-messuilla Corrado-projekti oli vielä (kai?) myymätttä.
Jaahas huhuja liikkeellä

Suomessa on muuten Seatien lisäksi 2 kpl Abarth 500 Asetto Corse kilpureita, Niemisellä ja Pellisellä.
- Rookie
- A-Junnu
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Re: FinR1400-T
[/quote]
Jaahas huhuja liikkeellä
Tässä faktaa, Niemisen Seatit on edelleen suomessa ja Cup possu haettiin satamasta viikko sitten...
Suomessa on muuten Seatien lisäksi 2 kpl Abarth 500 Asetto Corse kilpureita, Niemisellä ja Pellisellä.[/quote]
No on sitten ainakin Niemisellä autoja millä ajella
Jaahas huhuja liikkeellä

Suomessa on muuten Seatien lisäksi 2 kpl Abarth 500 Asetto Corse kilpureita, Niemisellä ja Pellisellä.[/quote]
No on sitten ainakin Niemisellä autoja millä ajella
