ohc kirjoitti:
Ennemmin h**vetti jäätyy kuin etuvetoon vaihdetaan. Ainakin täälä ;). Ralliauton kuuluu vetää takapyörillä, tai no pieni poikkeus sallitaan eli nelivedot myös ihan messeviä laitteita.
Niin kauan ajetaan F:ssä "vanhan liiton" takavedolla kuin mahdollista ja jos tämä mahdollisuus loppuu, loppuu myös lajin harrastus siihen paikkaan!

Oletko itse koskaan edes koittanut ajaa etuveoisella? Vai kuulutko siihen perinteiseen ryhmään joiden mielestä etuveto puskee aina mutkissa, ja se ei muutenkaan etene mihinkään? Itse olen ajanut kilpaa vuodesta 1989, ja koskaan en ole ajanut takavetoisella rallia... Jokkista ja Rallicrossia olen kyllä niiläkin ajanut, kuten myös etuvetoisilla.
Ja mielestäni tälläiselle kädettömälle kuskille tuo etuvetoinen sopii erittäin hyvin käteen. Toki tuolla reilu 300 heppaisella Gr.A nelivedolla pääsee kyllä ihan eri fiiliksiin, mutta se siitä kun puhutaan kaksivetoisista... Koita edes miltäse tuntuu. Jos ei mielytä, niin sitten voit vaikka siirtyä murtomaahiihtoon.
Itsellenikin kelpaisi sellaiset säännöt, että jostain nykyaikaisesta esimerkiksi turbo dieselistä saisi järkevasti tehtyä kilpurin edes johonkin luokkaan. Erään etuvetoisen riiselin luokitustodistusta ensikertaa lukiessani olin jo varma että tuosta tulee seuraava projekti. Siinä oli VK luokiteltu iso läjä osia mm. moottoriin muista konserni vehkeistä, mm. turboa, välijäähdytin, pakosarja, ym. Ja kaikista oli myös varaosanmerot kerrottu. Ajattelin siinä pienessä mielessäni että siitähän saa helposti tehtyä auton tämän vuoden SM:ään, muttaa kun kaikki VK luokitukset oli peruttu kun R3D luokitus astui kuvaan... Siellä sitten on pakko olla Sequ loota, luokitellut iskarit ym..
Eli jos tämäkin auto olisi mahdollista tehdä noilla alkuperäisillä R.A luokitukisilla, nii sellainen olisi ehkä jo valmistumassa.
Toivottavasi noille riisseseillekin saataisiin jonkilaiset sännöt aikaiseksi. Tuossakin tapauksessa auttaisi jos esimerkiksi laatikko ja iskarit olisivat vapaat, niin se olisi heti 20tke halvempi rakentaa. Noi R autot kun pitää olla iskareita myöden luokiteltu, ja kaikkiin ei edes ole luokiteltu jousitusta soralle....
Mutta toisaalta täällä on kylläkin vallallaan sellaine meininki, että kun tarpeeksi moni ajaa sääntöjen vastaisella autolla, niin säännöt muutetaan..... Josko omatki räpellykset menisi läpi, kun niitä on tarpeeksi monella ajossa..