j67 kirjoitti:Jukkiz kirjoitti:Noin sais mahdollisesti halvennettua V ja Trophy autja mutta kuinka paljon, jos haluaa voitosta ajaa? riittääkö se kun alustaan ja jarruihin palaa rahaa kuitenkin. ja sen luokan myös pitäis oikeasti olla kiinnostava myös amisten mielestä.
tehopaino suhde rajoilla viritellään autoja... roadsport on sellanen ratapuolella. suosittu kyllä, mutta halpako? jos haluaa pärjätä.
Tokihan tehopaino suhde löytyy myös ihan vakiostakin ilman mitään virittämistä.
Veen autoista ei ole tietoa paljonko niihin palaa rahaa kun alustaa ja jarruja viritellään. Kovasti ovat ainakin yrittäneet rajata rakentelua jotta ei luisuisi ihan holtittomaksi kulujen osalta.

Jospa palattaisiin sääntöihin joilla itsekkin aloittelin, nyt kohta 39 vuotta tauotta kestäneen harrastajan urani rallin ajamisessa vuonna 1974.
Silloin ajettiin ns.1-ryhmän autoilla, eli siis me opintolainalla, ei edes opintotuella toimeen tulevat vähintään viisi rallia vuodessa.Autot vakioautoja KAIKILTA OSIN, ja niihin ei saanut tehdä muuta muutoksia kuin reijät takapenkkeihin turvakaaren putkia varten. Ei edes iskareita ja jarruja saanut repostella.Renkaat vakiorenkaat ja auto, se sama millä kaikki muutkin ajot ajettiin,vietiin kilpailupaikalle ajamalla.
Kyllä silloinkin oli kilvan ajamisen maku koska kilpailuluokat oli järkevästi porrastettu.
No, nyt joku tietenkin vastaa että mites se turvallisuuspuoli?Jos epäilee niin kaivakoon tilastot tuon ajan kuolleita ja luokkaantuneista rallikisoissa.Eipä taida olla tilasto kovin pitkä.
Nyt jälleen ajan samanlaisella autolla mikä on luonnollisesti historic-peli, mutta erona on että varusteet, renkaat,kuljetukset mym.ym. ovat kustannuksiltaan aivan eri maailmasta.
Niin tarkoitan tällä sitä että ajetaan kuitenkin edes teoriassa kilpailukykyisellä kalustolla kuten silloin ennen.