elikkäs onko muilla ollut ongelmia ns. ojennuksen levyissä että niitit katkee keskiöstä? vai vaihratteko levyn muutaman kisan välein?
Ite olen miettinyt ap-racing massalevyä et olisko se kestävempi ja parempi?
entä kumpi useimmiten käytössä suorakytkyn kanssa jousitettu vai jousittamaton?
nyt laitettu talven kisoihin ojennuksen levy ja kesäksi tarkotus vaihtaa kestävempään!
kytkinlevyistä?
- PAR
Re: kytkinlevyistä?
Mulla kävi sama kyseisessä levyssä. Vaihdoin merkkiä levyssä nii sen jälkeen ei ole katkennut kertaakaan.
-
- WRC
En usko että vika poistuu levyä tai merkkiä vaihtamalla ! Tutki kytkinakseli poori ettei kulunut, vääntynyt myös laakerointi silmä ja ensiövälitys. Jos ei orkkis laatikko, niin akselin keskitys. Levyhän on itsessään vahva ja periksiantamaton joten vika tuskin on siinä.
- PAR
Mulla nyt sachsin kytkinlevy ja on kestänyt. Ojennukseen levy oli muuten hyvä, mutta niitit löystyi ja sitten katkes. Kesti ajoa hondassa muutaman rallin ja treenin kyllä. Laakeroinnit, spoori, akselinkeskitys ja muut ok. Tuo sachsin jäykkä levy on toiminu ja aikoinaan ajoin muillakin merkeillä samassa laatikossa ilman ongelmia. Eli itse en ainakaan halua lähteä keskeyttämään kytkimen takia jos olen muut paremmaksi todennut. Nimimerkillä sm rallissa ykkösen siirtymälle keskeyttänyt kytkin rikkoon.
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viesti:
omassa Astrassani sama oire, niitit löystyi heti. Oma analyysini oli, ettei navan ja levyn reijät olleet ihan saman kokoiset. Porasin reijät uusiksi ja niittasin kiinni, niin on toiminut hyvin. Liekkö levy suoraan laserleikkauksen jäljiltä, ja siittä tuo pieni heitto?
-
- WRC
Jos niitin reijät on väljät tai niitit liian löyhällä, niin kyllä se silloin hajoo !
Joissain etuvetoautoissa joissa ei ole silmälaakeria on levyn keskiö kovilla ! Niitit on muuten yleensä tuumasia !
Joissain etuvetoautoissa joissa ei ole silmälaakeria on levyn keskiö kovilla ! Niitit on muuten yleensä tuumasia !
- 2000
- Yleinen
hyvä tietää että en ole ainut jolla samoja ongelmia! joo pitää kesäksi koittaa tota ap-racing levyä sit jos vaikka kestäis paremmin!PAR kirjoitti:Mulla nyt sachsin kytkinlevy ja on kestänyt. Ojennukseen levy oli muuten hyvä, mutta niitit löystyi ja sitten katkes. Kesti ajoa hondassa muutaman rallin ja treenin kyllä. Laakeroinnit, spoori, akselinkeskitys ja muut ok. Tuo sachsin jäykkä levy on toiminu ja aikoinaan ajoin muillakin merkeillä samassa laatikossa ilman ongelmia. Eli itse en ainakaan halua lähteä keskeyttämään kytkimen takia jos olen muut paremmaksi todennut. Nimimerkillä sm rallissa ykkösen siirtymälle keskeyttänyt kytkin rikkoon.
just laitettiin uus ojennuksen levy, eiköhän se nyt nämä talven kisat kestä!