Escort mk2 turvakaaret
- wroom
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.01.2011 00:00
Escort mk2 turvakaaret
Mikä riittää mk2 escortin ovidiagonaali putken paksuudeksi, jotta täyttää f-ryhmän säännöt?
Tuli hommattua escortti ja siinä on kaarien paksuudet seuraavasti:
Etupääkaari: 42
Takapääkaari, takadiagonaali ja etupääkaaren ja takapääkaaren yhdistävät putket: 38
Ovidiagonaalit (1 kpl molemmin puolin): 33
Tuli hommattua escortti ja siinä on kaarien paksuudet seuraavasti:
Etupääkaari: 42
Takapääkaari, takadiagonaali ja etupääkaaren ja takapääkaaren yhdistävät putket: 38
Ovidiagonaalit (1 kpl molemmin puolin): 33
- jounimaa
- B-junnu
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16.12.2004 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Lukaseppa sääntökirjaa. Löytyy AKK sivuilta.
- v2000
- A-Junnu
- Viestit: 113
- Liittynyt: 18.01.2007 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Kannatta myös tarkistaa putket onko saumatonta putkee kun noi mitat on vähän erikoisia...(42 ja 33)
- wroom
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.01.2011 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Lukastu on mutta siihen diagonaaliin liittyen jäi vähän epäselväksi. Liekkö jollain suoraa vastausta??jounimaa kirjoitti:Lukaseppa sääntökirjaa. Löytyy AKK sivuilta.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: Escort mk2 turvakaaret
"45 x 2.5 (1.75” x 0.095”) tai 50 x 2.0 (2.0” x 0.083”)wroom kirjoitti:Lukastu on mutta siihen diagonaaliin liittyen jäi vähän epäselväksi. Liekkö jollain suoraa vastausta??jounimaa kirjoitti:Lukaseppa sääntökirjaa. Löytyy AKK sivuilta.
Pääkaari ja sivukaaret
38 x 2.5 (1.5” x 0.095”) tai 40 x 2.0 (1.6” x 0.083”)
Puolisivukaaret ja kehikkorakenteen muut osat (ellei aiemmissa kohdissa ole toisin määritelty)"
Huomioithan sen, että kaarien määrän minimivaatimukset menee sitten kilpurin katsastuskortin päiväyksen mukaan.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- casagrande
- A-Junnu
- Viestit: 109
- Liittynyt: 01.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Escort mk2 turvakaaret
Luen sääntökirjaa siten että:
8.3.2.3 Suojakehikon minimivaatimukset:
Suojakehikon minimivaatikset on määritelty seuraavasti:
Auton luokitus: Kakkosohjaajan kanssa Ilman kakkosohjaajaa
01/01/2002...31/12/2004 Kuva 253-35A Kuva 253-36A tai symmetrisesti
01/01/2005...31/12/2005 Kuva 253-35B Kuva 253-36B tai symmetrisesti
01/01/2006 eteenpäin Kuva 253-35C Kuva 253-36C tai symmetrisesti
Eli nuo luokituspäivät määräävät minimivaatimukset - ei katsastuskortin myöntämispäivämäärä. Vai jäikö minulta jotain huomaamatta?
8.3.2.3 Suojakehikon minimivaatimukset:
Suojakehikon minimivaatikset on määritelty seuraavasti:
Auton luokitus: Kakkosohjaajan kanssa Ilman kakkosohjaajaa
01/01/2002...31/12/2004 Kuva 253-35A Kuva 253-36A tai symmetrisesti
01/01/2005...31/12/2005 Kuva 253-35B Kuva 253-36B tai symmetrisesti
01/01/2006 eteenpäin Kuva 253-35C Kuva 253-36C tai symmetrisesti
Eli nuo luokituspäivät määräävät minimivaatimukset - ei katsastuskortin myöntämispäivämäärä. Vai jäikö minulta jotain huomaamatta?
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
wroom kirjoitti:Mikä riittää mk2 escortin ovidiagonaali putken paksuudeksi, jotta täyttää f-ryhmän säännöt?
Tuli hommattua escortti ja siinä on kaarien paksuudet seuraavasti:
Etupääkaari: 42
Takapääkaari, takadiagonaali ja etupääkaaren ja takapääkaaren yhdistävät putket: 38
Ovidiagonaalit (1 kpl molemmin puolin): 33
Hieman outoja mittoja. Lieneekö auto Historic luokan kilpuri?. Sinne paksuudet saattavat riittää.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: Escort mk2 turvakaaret
Kansalliset lisäykset:casagrande kirjoitti:Eli nuo luokituspäivät määräävät minimivaatimukset - ei katsastuskortin myöntämispäivämäärä. Vai jäikö minulta jotain huomaamatta?
"Kohta 8.3.2.1.3 (kattovahvistukset) koskee myös
autoja, joissa ei ole luokiteltua turvakehikkoa ja joiden
katsastuskortti on myönnetty 1.1.2007 tai myöhemmin.
Kohdan 8.3.2.1.5 mukaiset vahvistukset ovat pakollisia
autoissa, joiden katsastuskortti on hankittu 1.1.2010
jälkeen."
Jälkimmäinen koskee liitosten vahvistamisia.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- casagrande
- A-Junnu
- Viestit: 109
- Liittynyt: 01.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Escort mk2 turvakaaret
Kiitokset Mopoilijalle ystävällisestä oikaisusta virheelliseen tulkintaani.
- wroom
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.01.2011 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Eipä ole kilpurissa katsastuskorttiakaan, eli mistä tässä nyt pitäisi lähteä liikenteeseen?Mopoilija kirjoitti:"45 x 2.5 (1.75” x 0.095”) tai 50 x 2.0 (2.0” x 0.083”)wroom kirjoitti:Lukastu on mutta siihen diagonaaliin liittyen jäi vähän epäselväksi. Liekkö jollain suoraa vastausta??jounimaa kirjoitti:Lukaseppa sääntökirjaa. Löytyy AKK sivuilta.
Pääkaari ja sivukaaret
38 x 2.5 (1.5” x 0.095”) tai 40 x 2.0 (1.6” x 0.083”)
Puolisivukaaret ja kehikkorakenteen muut osat (ellei aiemmissa kohdissa ole toisin määritelty)"
Huomioithan sen, että kaarien määrän minimivaatimukset menee sitten kilpurin katsastuskortin päiväyksen mukaan.
Kaaret ovat sääntökirjan kuvan 253-4 kaltaiset lisättynä 253-8 oviputkella (joka ainakin menee uusiksi), kattoristikkoa ei ole.
Siihen kun joutuu hankkimaan uuden katsastuskortin, niin pitääkö siinä tapauksessa kaariin lisätä myös kattoristikko?
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Escort mk2 turvakaaret
Runkonumeron perusteella akk:sta saa ostaa uuden vanhoilla tiedoilla jos edellinen kortti hävinnyt silloin mikään ei ole muuttunut kortin päiväyksen osalta.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: Escort mk2 turvakaaret
Jos kokonaan uuden joudut hankkimaan niin kyllä pitää olla kattoputkikin, joko ristikko tai v-mallin putki. Ja myös nuo vahvistukset pitää olla.wroom kirjoitti:Eipä ole kilpurissa katsastuskorttiakaan, eli mistä tässä nyt pitäisi lähteä liikenteeseen?Mopoilija kirjoitti:"45 x 2.5 (1.75” x 0.095”) tai 50 x 2.0 (2.0” x 0.083”)wroom kirjoitti: Lukastu on mutta siihen diagonaaliin liittyen jäi vähän epäselväksi. Liekkö jollain suoraa vastausta??
Pääkaari ja sivukaaret
38 x 2.5 (1.5” x 0.095”) tai 40 x 2.0 (1.6” x 0.083”)
Puolisivukaaret ja kehikkorakenteen muut osat (ellei aiemmissa kohdissa ole toisin määritelty)"
Huomioithan sen, että kaarien määrän minimivaatimukset menee sitten kilpurin katsastuskortin päiväyksen mukaan.
Kaaret ovat sääntökirjan kuvan 253-4 kaltaiset lisättynä 253-8 oviputkella (joka ainakin menee uusiksi), kattoristikkoa ei ole.
Siihen kun joutuu hankkimaan uuden katsastuskortin, niin pitääkö siinä tapauksessa kaariin lisätä myös kattoristikko?
Mutta ihan aluksi kannattaisi selvittää vähän tarkemmin noita kaaria, nimittäin jos mittasi pitävät paikkansa joudut liki jokaisen putken vaihtamaan... Koska vaikka saisit vanhan katsastuskortin ei se sinua F-ryhmässä vapauta noista kaarien minimipaksuuksista.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Mitään ihmeellistä rakennelmaa ei kannata alkaa perkaamaan, koko paska rälläkällä kasaan ja sisusta uusiksi. Huomioitava säännöt, kisakatsastukset ja erityisesti miehistön turvallisuus.
Esim Hewiset ja Luuppala tekee nykyaikaiset kehikkoputket jotka tulee pääkaari ja sivupääkaaret 45mm. Muu rakenne 38mm.
Oviputket tulee tehdä kahtena eli ylempi järkevälle korkeudelle jotta pääsee hyttiin ja alempi helmaan loveamalla poikittainen lattiapalkki.
Nykyään saa hisseenkin hitsata kehikon koriin kiinni.
Oviaukon vinotuki on "pakko" laittaa, yksi hyödyllisimmistä palikoista. Nykyaikainen 45mm pää ja sivupääkaari on aivan eriluokkaa vääntöjäykkyydeltään kuin vanhat 38mm pulttikaaret jotka tuli alas jo kevyissä kaadoissa, nähty on.
Yksi oleellinen asia vanhaa ryskyä elvytettäessä on että lattia varmasti ehjä johon putket istutetaan.
Neliöpellistä tehdyt ratsupaikka rytäykset tulee leikata heti pois ja laittaa vielä nykyään lähes ilmaiset alkuperäisenmalliset original pokatut korjauspalat jotka hitsaa huolella kiinni.
Siinä jotain tippejä ja poraa sen tarkistusreiän.
Esim Hewiset ja Luuppala tekee nykyaikaiset kehikkoputket jotka tulee pääkaari ja sivupääkaaret 45mm. Muu rakenne 38mm.
Oviputket tulee tehdä kahtena eli ylempi järkevälle korkeudelle jotta pääsee hyttiin ja alempi helmaan loveamalla poikittainen lattiapalkki.
Nykyään saa hisseenkin hitsata kehikon koriin kiinni.
Oviaukon vinotuki on "pakko" laittaa, yksi hyödyllisimmistä palikoista. Nykyaikainen 45mm pää ja sivupääkaari on aivan eriluokkaa vääntöjäykkyydeltään kuin vanhat 38mm pulttikaaret jotka tuli alas jo kevyissä kaadoissa, nähty on.
Yksi oleellinen asia vanhaa ryskyä elvytettäessä on että lattia varmasti ehjä johon putket istutetaan.
Neliöpellistä tehdyt ratsupaikka rytäykset tulee leikata heti pois ja laittaa vielä nykyään lähes ilmaiset alkuperäisenmalliset original pokatut korjauspalat jotka hitsaa huolella kiinni.
Siinä jotain tippejä ja poraa sen tarkistusreiän.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: Escort mk2 turvakaaret
Voihan vitalis.Tuli näköjään mullekkin hitsaamista ja leikkaamista.Olipa hyvä että tämmönen aihe nostettiin esille.Mulla bimmerissä kaarien tekohetkellä säännönmukaiset kaaret mutta oon rakennellu kuin iisakin kirkkoo ja hain kats.kortin viime vuoden lopulla ja nyt meinasin mennä ekalle leimalle.
Eihän ne nyt kelpaa vaan ristikoiden vahvistukset on tehtävä.
Eihän ne nyt kelpaa vaan ristikoiden vahvistukset on tehtävä.