Mun mielestä ei ole perustetta ottaa Äffään mukaan ihan mitätahansa luokittelematonta kinneriä. Ei näytä pysyvän näilläkään enää paletti kasassa.
F-ryhmä kelpoisia luokiteltuja automalleja on sääntökirjan mukaan 576 erilaista. Niistä peräti 223 on 2000 tai uudempaa mallia. Luulisi löytyvän jokaiselle jotain. Kylmä totuus on se , että tilastojen mukaan viime vuonna F-ryhmän autoja esiintyi vain 53 erilaista. ja jos mukaan otetaan ryhmistä N ja A ne autot joilla jo nyt pääsee mukaan sääntöjen mukaan rakennettuna kokonaismäärä nousee vain 93 erilaiseen autoon. Yli 480 hukattua mahdollisuutta odottaa rakentajaansa.
On huomattava että luokiteltujen listasta puuttuvat kaikki vanhat 1 ja 2-ryhmään luokitellut. Uusin auto millä pääsee äfvään on vuosimalliltaan 2009. Se on niille jotka kaipaavat uudempia malleja kehiin.
V-luokan autoille luvattu luokan siirto on hyvä asia ja se pitäisi hoitaa ilman riistomaisia "luokituskustannuksia".
Jos sitten sattuisi niin ettei noita liki kuudestasadasta löydy sopivaa niin luokitukset pitäisi tehdä Tekniikkaryhmän toimesta ja kohtuullisemmin kustannuksin. Kotona käynnein vaikka 2000 ekua/auto.
Takavetomiehille ei ole uudemmissa autoissa paljon kilpailukykyisiä vaihtoehtoja, mutta kuka tekee Suomen ensimmäisen ralliauton Skylinen GTR:stä tai Evo V:sta.
Etuvetokuskeille löytyisi montakin uudempaa kovaa peliä joissa on osan saantikin kohdillaan. Esim: pikkuluokkaan Fiat Palio 1,6. Luokkari 2 cm paksu, vain lompakko rajoittaa.
Isoon luokkaan Megane 2,0 "malli Laukkanen" , tai keksijäpellelle Carina ST191 2,0, josta saa helposti kovakulkuisen, mutta vakaan laitteen.
Valitettavasti niitä jotka oikeasti osaa tai/ja uskaltaa rakentaa jonkun uuden erilaisen kilpurin on tässä maassa vähässä. Niitä jotka vain jauhaa on enemmän....
