F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
gianni
Yleinen
Yleinen
Viestit: 222
Liittynyt: 20.08.2005 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja gianni » 15.02.2013 19:04

Miks niin moni itkee Bemareiden suurista tehoista? Kyllähän se on jo nähty, että ei se 300+ hv tee elämää yhtään sen helpommaksi. Tiedän sen itsekin kokemuksesta.
Eikä mitään höpötystä tehojen pudottamisesta alaspäin. Pitäähän nyt autoissa olla ääntä ja voimaa. Kyllähän sen näkee SM:ssä ettei kukaan jaksa katsoa noita etuvetoisia ja nasselaisia vaikka ovatkin ehkä nopeampia. Ei kaikki harrasta tai tule katsomaan niitä nopeimpia autoja. Pitäähän sitä olla viihdettäkin.

Mä oon sitä mieltä, että rajoittamalla ja kieltämällä ei saada mitään hyvää aikaiseksi. Tässä maassa tuota keppiä tarjotaan jo niin monessa asiassa. JOs kerran halutaan tuoreempaa kalustoa viivalle niin miksei sitä sitten mahdollisteta. Onhan sekin jo nähty ettei 230+hv Typerä ole ylivoimainen auto, joten turha pelätä, että modernimmat olisivat se oikotie onneen. Kuitenkin se tyyppi siinä ratin takana vielä ratkaisee (onneksi).

Kaikista luokitelluista kilpureista saisi tehdä F-ryhmän auton. Kunhan alle 3000cc3, turboton ja kaksvetoinen.

Tehtiinpä sitten mitä tahansa niin nykyisillä F-ryhmän autoilla tulisi sellaisenaan saada ajaa jatkossakin.

Avatar
pena1212
Yleinen
Yleinen
Viestit: 225
Liittynyt: 13.01.2007 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja pena1212 » 17.02.2013 11:12

et taida tietää gt,stä mitään,noi osat,esim ei todellakaan sovi näihin gt corolliin,ja esim lokasuojat,mistä saa uusia,ei mistään,kuten alla olevassa tekstissä väitetään,joka oli aiemalla sivulla.



Miten gt on erikoinen? Siihenhän saa uusia korin osia, senkun tilaa. 3min. googlella ja heti löytyi. Laiskoille tässä esimakua http://www.hachiroku.com.au/2012/12/ae8 ... ody-parts/

Muistakaa nyt kun huudatte vapautusten perään, ettette ensivuonna samaan aikaan itke kuinka on kallista. Jos ei tee sitä ja tätä lisää ei voi pärjätä. Itse lähtisin rajoittavalle linjalle, jo pelkän tulevaisuuden kalustoa silmällä pitäen.

Juu ja tiedän olevani tylsä, mutta kokemus opettaa teitäkin.[/quote]

Avatar
Turtle
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 13.06.2005 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Turtle » 17.02.2013 11:54

Kannatan segventiaalin sallimista sekä turbot imuilman kuristimella sallituiksi myös!
Kuristimet myös vappareihin! Sopivalla kuristimella ei moottoreihin tarvitsi upottaa kymppitonnia tai kahtakymppiä!
Luokkien vähimmäispainoja vois nostaa 100 kg :)

Sami93
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 05.06.2011 18:34
Paikkakunta: Urjala

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Sami93 » 17.02.2013 12:23

BMWWBS kirjoitti:
jake74 kirjoitti:
BMWWBS kirjoitti:Nämä kuitu luukut ja lokarit ei ole mitään kulutusosia, eikä ne näin ollen merkittävästi vaikuta kuluihin, niin miksi ne pitäisi sallia?
Montako lokasuojaa ja konepeltiä kuluu vetomiehellä kaudessa?
Jos se noiden hinnasta on kiini, niin kannattaa kyllä
harrastaa jotain ihan muuta lajia.
entäs automerkit joihin ei enää rahalla saa lokasuojia/konepeltejä?
Sellaista autoa ei ole olemassakaan.
Vaikka oliskin, niin sellasella harvinaisuudella tuskin mitään mahdollisuutta f-ryhmään päästä ikinä.
vm-72 carinaan en löydä peltisiä lokareita tai eteen hiekkapeltiä. Aikoinaan piti tehdä sellasesta äffäläinen, sillon niitä oli ainakin yx.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Frog » 17.02.2013 12:57

Jos kaverilla on esim Escort MK 1 tai 2 jossa on Volvon taka-akseli, vaihteisto Toyotasta, Kardaani Transitista, Jarrut Volvosta tai jopa itse sovitettu, etutolpat Volvosta, tukivarret kaverin lupalapuilla, ohjaus kaverin jyrsimä ja Bensatankki C Kadetista! Sitten se haluu laittaa lasikuitu lokarit, nokkapellin, takaluukun sekä pleksi ikkunat ! Miten helkutti te luulette että sillä autolla voi ajaa tieliikenteessä ja miten sen saa leimattua ? Näitä autoja on pilvin pimein ja montaa merkkiä. Kyllä on varmaan paras vaihtoehto siirtyä uudempiin ja lähempänä standardia oleviin ralliautoihin ! Vanhoillakin pitää saada ajaa mutta kohtuus noissa ideoissa pitää olla.

P.S. Sähköpostia vaan rohkeesti ! Posteissa olevat ehdotukset ovat olleet asiallisia mutta niitä on tullut todella vähän ! Siis :
saxspeed@saxspeed.fi vain osallistumalla voi vaikuttaa.

Avatar
Team_RS
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 02.09.2010 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Team_RS » 17.02.2013 16:11

Itse varikolla kun on pyörinyt ja katsellut pyörän ripustus, alusta ja jarru "ratkaisuja", niin joitakin ei kukaan katsastusmies päästäisi tie liikenteeseen.
tästä esim. joku oli kirjoittanut että
-minkälainen on starletin alkuperäinen tukivarsi...? Kaikki hyvin tehdyt on hienoa katseltavaa ja yleensä niillä mennään lujaa ja ne kestää.
Lasikuitu etukansi, takakansi porrasperä malleissa, etulokasuojat, hiekkapellit, voisi sallia ei ovia. ulosajossa joku escortin hiekkapelti ei paljon hidasta oli se materiaalia mitä tahansa.
Paljon puhuttuun moottoritehoon oma näkemys on että suuri merkitys tietenkin mutta hyvä tekosyy... Mitä noita kuristamaan ja luokitus painoja nostamaan, mulla ainakin pelottas se 20 kilon lootun pala siellä penkin alla/takana pultattuna millin peltiin kiinni.
Seku laatikot kans ok mutta laittaa kuka laittaa 10t e paketin.
turvavarusteissa tosi hyvä se 5v lisäaika.
pohjaton kaivo harrastaa mutta aina ollu ja tulee olemaan

Avatar
Masa
KV
KV
Viestit: 345
Liittynyt: 14.01.2005 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Masa » 17.02.2013 21:10

Jotain tarvitsee varmasti tehdä, kun katsoo kyläkilpailujen osallistujamääriä, varsinkin junioreiden ja vertaa vaikka 2-4 vuotta vanhoihin määriin.

Sm rallispriintiin ja F-cupiin näyttää vielä riittävän porukkaa, mutta mikä lienee sielläkin tilanne muutaman vuoden päästä?

Moottoritehja ei mielestäni kannata lähteä rajoittamaan, kun se ei tuloslistaa määrittele.

"10ke" maksavat lisäsäiliö alustat kiellettyjen listalle, niin saadaan samalla vauhtejakin vähän alas.

Auton rakentaminen yksinkertaisemmaksi, kuten Arin viestistä voi päätellä, minkälaisia viritelmiä monet F-ryhmän autot tällä hetkellä on.

On siinä aloittelevalla harrastajalla ihmettelemistä, kun rupeaa autoon vaihtamaan osia, jonka ostanut jostakin valmiina.

BMWWBS
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 119
Liittynyt: 16.05.2004 00:00

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja BMWWBS » 17.02.2013 21:16

entäs automerkit joihin ei enää rahalla saa lokasuojia/konepeltejä?[/quote]

Sellaista autoa ei ole olemassakaan.
Vaikka oliskin, niin sellasella harvinaisuudella tuskin mitään mahdollisuutta f-ryhmään päästä ikinä.[/quote]

vm-72 carinaan en löydä peltisiä lokareita tai eteen hiekkapeltiä. Aikoinaan piti tehdä sellasesta äffäläinen, sillon niitä oli ainakin yx.[/quote]


Ihan pikaisella vilkaisulla jo nettiautosta löyty neljä ta12 carinaa jossa kaikissa oli lokasuojat, lisäksi varaosapuolella yksi jossa melkovarmasti peltilokarit.
Tällä halvimmalla hintaa huimat 220€ ja kaupanpäälle koko auto. Eihän ne uusia ole, mutta hyviä aihioita.
Jos osaa siihen Tojoon laittaa ne volvon akselit ja vaihteistot sekä muut hilavitkuttimet, ei ole enää ylivoimainen urakka entisöidä lokasuoja.
Mieluimmin näkisin tollasen Carinan ihan muualla kun
F-ryhmäläisenä, vaikka historic luokassa tai sitten entisöitynä ja museorekisterissä.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja markomartini » 17.02.2013 21:59

[quote="Frog"]Jos kaverilla on esim Escort MK 1 tai 2 jossa on Volvon taka-akseli, vaihteisto Toyotasta, Kardaani Transitista, Jarrut Volvosta tai jopa itse sovitettu, etutolpat Volvosta, tukivarret kaverin lupalapuilla, ohjaus kaverin jyrsimä ja Bensatankki C Kadetista! Sitten se haluu laittaa lasikuitu lokarit, nokkapellin, takaluukun sekä pleksi ikkunat ! Miten helkutti te luulette että sillä autolla voi ajaa tieliikenteessä ja miten sen saa leimattua ? Näitä autoja on pilvin pimein ja montaa merkkiä. Kyllä on varmaan paras vaihtoehto siirtyä uudempiin ja lähempänä standardia oleviin ralliautoihin ! Vanhoillakin pitää saada ajaa mutta kohtuus noissa ideoissa pitää olla.

P.S. Sähköpostia vaan rohkeesti ! Posteissa olevat ehdotukset ovat olleet asiallisia mutta niitä on tullut todella vähän ! Siis :
saxspeed@saxspeed.fi vain osallistumalla voi vaikuttaa.[/quote]


Eiköhän nuo muut muutokset ole tieliikenne hyväsyttyjä lukuunottamatta ohjauksen jyrsintää ja omatekele tukivarsia. Ja vieläkin % riittää. :roll:

Sami93
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 05.06.2011 18:34
Paikkakunta: Urjala

Re: F- ryhmässä kilpailevat ja sinne aikovat

Viesti Kirjoittaja Sami93 » 17.02.2013 22:47

BMWWBS kirjoitti:entäs automerkit joihin ei enää rahalla saa lokasuojia/konepeltejä?
Sellaista autoa ei ole olemassakaan.
Vaikka oliskin, niin sellasella harvinaisuudella tuskin mitään mahdollisuutta f-ryhmään päästä ikinä.[/quote]

vm-72 carinaan en löydä peltisiä lokareita tai eteen hiekkapeltiä. Aikoinaan piti tehdä sellasesta äffäläinen, sillon niitä oli ainakin yx.[/quote]


Ihan pikaisella vilkaisulla jo nettiautosta löyty neljä ta12 carinaa jossa kaikissa oli lokasuojat, lisäksi varaosapuolella yksi jossa melkovarmasti peltilokarit.
Tällä halvimmalla hintaa huimat 220€ ja kaupanpäälle koko auto. Eihän ne uusia ole, mutta hyviä aihioita.
Jos osaa siihen Tojoon laittaa ne volvon akselit ja vaihteistot sekä muut hilavitkuttimet, ei ole enää ylivoimainen urakka entisöidä lokasuoja.
Mieluimmin näkisin tollasen Carinan ihan muualla kun
F-ryhmäläisenä, vaikka historic luokassa tai sitten entisöitynä ja museorekisterissä.[/quote]

No isompi murhe oli se hiekkapelti. Vaikka on ta12 niin nokka on jo erilainen kun vm-73 eteenpäin. Ihan sama, se auto lojuu tuolla hangessa odottaen uutta elämää. Toi volvo osio ei koske kyllä tätä tojoo.
Pelti hommista sen verran että saattaisin saada lokarit ehkä jonkun näkösiks.
Eikä ne yhdet lokarit olis edes riittänyt, nyky kilpurissa kolmas pari menossa. :P

Vastaa Viestiin