B -junnuille kisoja

Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
Vastaa Viestiin
kim75
Yleinen
Yleinen

B -junnuille kisoja

Viesti Kirjoittaja kim75 » 31.05.2013 15:41

Positiivisena asiana huomaan, että tänä kesänä historic b-junnut pääsee ajamaan SM-ralleissa ja Lahden Historic EM rallissa.

Olen ollut asiasta viimeisen vuoden aikana yhteydessä järjestäjiin ja nyt tuota unohdusta on korjattu. Kyseessä on olleet kisat joissa on ollut tarkoitus kaikkien päästä ajamaan täyteluokissa pimeänä.

Vaihdoin historic auton osittain kisojen puutteen vuoksi V1600 autoon. Nyt on näköjään purnattava taas. Lahteen pääsee Xerox rallin puolelle b junnu, mutta SM ralleissa ei.

Eikö V1600 pitänyt olla uutena luokkana sellainen, että pääsis ajamaan?

kaluP
B-junnu
B-junnu

Re: B -junnuille kisoja

Viesti Kirjoittaja kaluP » 31.05.2013 21:54

no mikset vaihtanu suoraan sellaseen millä pääset ajamaan!?

ja nyt sen takia noinkin suoraan kirjotettu,kun olen huomannut,että siellä missä valitus niin siellä nimimerkki kim75...

emk
KV
KV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emk » 31.05.2013 22:42

Mutta kyllähän V1600 on sitä mihin keskusliittokin nuoria ohjaa, joten onhan kim75 ihan oikealla polulla ajatuksissaan? Minun mielestä ainakin, vaikkei kohderyhmää edustakaan. Mutta olen ehdottomasti luokan kannalla, vaikka itse 1400trophyn puolella ajetaankin, ralli, rata ja crossi 8(miksei tätä ole mainostettu?!?!) "samalla" kalustolla on huippua nuorille (ja vanhemmillekin).

kim75
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 31.05.2013 22:52

kaluP kirjoitti:no mikset vaihtanu suoraan sellaseen millä pääset ajamaan!?

ja nyt sen takia noinkin suoraan kirjotettu,kun olen huomannut,että siellä missä valitus niin siellä nimimerkki kim75...
Juu olen kova valittamaan. Viestissäni oli kyllä puolet kehumista. Katso kuitenkin sinäkin nuo sm-kisojen luokat. Eikö näytäkin siltä, että olis tarkoitus ottaa kaikki halukkaat ajamaan? Jopa B-junnut hisse vehkeillä. V1600 on kuitenkin B-junnujen osalta unohtunut. Mulle on tälle kesälle kisoja tarpeeksi. Joku muu voi kyllä jäädä taas rannalle. Pitäskö olla joka rallissa sellainen varaluokka johon pääsee ihan kaikilla autoilla ja kaikilla lisensseillä? Silloin ei pääsis unohtumaan joku luokka/lisenssi -yhdistelmä.

makeracing
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja makeracing » 01.06.2013 22:21

Nyt en oikein ymmärrä :roll: Kun minä kävin katsomassa tuolla KITI:ssä, niin ainut kisa jossa ei ollut B-junnuille omaa luokkaa V1600 autoille on Kouvolan SM-ralli. Kaikkiin muihin kisoihin jotka on tällähetkellä auki, on luokka V1600 kalustolle. En ole insinööri, mutta tuommosen asian osasin selvittää. Ja nyt puhun siis vain luokista joihin B-junnuna pääsee ajamaan. Jos haluaa ajaa SM kisoissa pitää ajaa niin kovaa että saa sen yleisen lisenssin ja satsata lajiin niin että on kalusto jolla pääsee ajamaan. Elämä on valintoja täynnä ja kun ottaa asioista selvää eikä vaan narise, niin yleensä homma hoituu. Eläminen vaatii hiukan oma-aloitteellisuutta.

esy 70

Viesti Kirjoittaja esy 70 » 01.06.2013 23:22

Iltaa kaikille!
Olen tossa edelllisten kanssa samaa mieltä, että eiköhän KIM 75 riitä varmasti kisoja mihin osallistua. Kimille ihan positiivisena huomautuksena, että kannattaisikohan panostaa enemmän siihen ajamiseen ja auton rakentamiseen, kuin kiukutteluun, niin alkaisi
tuo harrastus avautumaan vähän paremmin. Jos oot noin ahkera
tutkimaan aisoita, niin uhraa 0.5h kitissä, niin maailma aukeaa.

T:Ipe

kim75
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 04.06.2013 01:29

Kenenköhän varpaille tallasin kun palaute oli noinkin negatiivista?

Miten voi olla vaikea tajuta, että alkukommentissani kehuin Lahden historic em järjestäjiä sekä SM -rallijärjestäjiä siitä, että nyt on luokat B-junnuille historic kalustolla?

Entä miten voi olla mahdotonta ymmärtää, että mainitsin VAIN kesän SM-rallit sellaisiksi joissa ei ole V1600 luokkaa B-junnuille? Tästä en edelleenkään tingi, kun Pohjanmaa sekä Kouvola sm-rallisäännöissä ei ole B kuskille V1600 luokkaa.

Mikäköhän olisi sellainen luokka jossa pääsis paremmin ajamaan rallia tällä budjetilla? Väitän, että nyt minulla on harrastukseeni järkevin mahdollinen luokka ja auto.

Minulla on elämässäni paljon muutakin kuin ralli. On monta asiaa jotka priorisoin rallin edelle. Minulla on vaimo ja lapset. Tiedoksi myös, että ajan ihan täysin omalla palkallani. Palkasta menee ensin talolainan lyhennykset (1400€/kk), sitten menee asumiskulut, ruoka, vaatteet, kulkeminen, terveydenhoito, vakuutukset, kotieläinten kulut yms. Olen ainoa joka taloudessamme tienaa. Muita harrastuksia on paljon, joista autourheilu ei ole tärkeintä. Rallissa minulle on tärkeintä, että pääsee ajamaan. Oikeastaan säälin niitä jotka joutuvat priorisoimaan rallin elämässään tärkeimmäksi päästäkseen ajamaan. Aika sisällötöntä taitaa sellainen elämä olla. Mutta jokainen tekee itse omat valintansa. Jos minun valintani on se, että en viitsi makailla auton alla joka ilta säätämässä niin ei se ole keneltäkään pois.

Jos huomaan kisajärjestäjille tulleen virheen luokkajaoissa "tappiokseni" niin totta kai voin siitä mainita joko tälle foorumille tai suoraan puhelimitse. Maailma tarvitsee kehittyäkseen muitakin kuin joojoo -miehiä.

Seuraava joka laiskuuttaan tai tyhmyyttään ymmärtää minut täysin väärin ja haluaa antaa negatiivista palautetta niin voisi laittaa nimensä kirjoituksensa alle.

Terveisin
Kim Seppänen

AP

Viesti Kirjoittaja AP » 04.06.2013 14:07

Harrastajarallista löytyy aivan varmasti luokka kaikille kikottimille !! Jos ei ole niin se tehdään. Eikä kenelläkään tule paha mieli.

AP

Viesti Kirjoittaja AP » 04.06.2013 14:14

AP kirjoitti:Harrastajarallista löytyy aivan varmasti luokka kaikille kikottimille !! Jos ei ole niin se tehdään. Eikä kenelläkään tule paha mieli.
Siis Harrasterallista ! :idea:

makeracing
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja makeracing » 04.06.2013 17:54

Saatan olla tyhmä, mutta Laihialla luokka 17 on mielestäni sopiva b-junnun V1600 kalustolle. Niinkuin aikaisemmin sanoin Kouvola on ainut kesäkisa jossa ko. luokkaa ei ole. Kisoja elokuun puoleenväliin saakka on 8, joista yksi on EM ralli ja yksi MM-ralli, ja yksi MM-rallin yhteydessä ajettava Vetomies-kisa. Edellisten lisäksi Kouvolan SM,on ainut johonka luokaa V1600 b-junnuille ole. Puolet kesän kisoista pitää sisällään ko. luokan. Se on tietty harmi ja AKK:n vika kun eivät päästä b-junnuja MM-ralliin, mutta ainakin minä sen jotenkin ymmärrän. Minunkin mielestä pitäisi järjestää ainakin tuplasti kisoja kesällä, joista voisin valita yhden johon kerkeäisin osallistua.

aurinkoisin terveisin
Markku Hytönen

kim75
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 04.06.2013 23:33

makeracing kirjoitti:Saatan olla tyhmä, mutta Laihialla luokka 17 on mielestäni sopiva b-junnun V1600 kalustolle. Niinkuin aikaisemmin sanoin Kouvola on ainut kesäkisa jossa ko. luokkaa ei ole. Kisoja elokuun puoleenväliin saakka on 8, joista yksi on EM ralli ja yksi MM-ralli, ja yksi MM-rallin yhteydessä ajettava Vetomies-kisa. Edellisten lisäksi Kouvolan SM,on ainut johonka luokaa V1600 b-junnuille ole. Puolet kesän kisoista pitää sisällään ko. luokan. Se on tietty harmi ja AKK:n vika kun eivät päästä b-junnuja MM-ralliin, mutta ainakin minä sen jotenkin ymmärrän. Minunkin mielestä pitäisi järjestää ainakin tuplasti kisoja kesällä, joista voisin valita yhden johon kerkeäisin osallistua.

aurinkoisin terveisin
Markku Hytönen
Mikä näistä tarkoittaa V1600 luokkaa?
N, A, FIN R, FIA R1, FIA R2 JA R3/2-vetoiset

Tuo on kopioitu laihian sm-kisan säännöistä luokan 17 kohdalta. Luokka on alle 2000 kuutioisille. Jos joku noista sisältää luokan V1600 niin pyydän anteeksi levittämääni väärää tietoa.

Juu en minäkään laittas V1600 autoja MM-rallin perään mihinkään vetomiehiin edes. Ei niitä kukaan jaksa siinä vaiheessa katsoa. ((Toista olis jos koko MM-sarja ajettas V1600 autoilla ;) . Sillon olis autoja mukana ja ihan oikeeta kilvan ajoa. Nyt tais olla Akropoliksessa kämäset 11 wrc 1-autoa...))

Mutta kun V1600 ja b-junnu yhdistelmä puuttuu sm-kisojen "kaikki mukaan" pimeinä ajettavista täyteluokista niin siinä on mielestäni tapahtunut vaan unohdus. Kuten olen jo kirjoittanutkin muutamaan kertaan...

Noi SM-rallit olis budjettiharrastajalle hyviä kun niissä on pimeällä puolella erittäin edullinen kilometrihinta. Siksi niihin olis kiva mennä.

makeracing
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja makeracing » 06.06.2013 11:53

Tunnustan, olen ollut väärässä ja pahoittelen paasaustani täällä.

Toivotan kaikille hyvää kesää ja paljon kilometrejä.

kim75
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 19.07.2013 09:19

Lahden EM-historic kisaan pääsee tänäkin vuonna B-junnut mukaan. Tosin Xerox-rallin puolelle, mutta samaan letkaan kuitenkin.

Nyt siis myös Historic kalusto + B-junnu yhdistelmä sopii.

Lahden ralli on mielestäni erinomaisen hyvin järjestetty ja siellä on yleisöä. Pätkät taitaa olla tänäkin vuonna huikean mielenkiintoisia. Tietysti ek-kilsoja sais olla enemmän suhteessa siirtymiin. Jos pitkät siirtymät on sitä varten, että on kerätty Hämeen parhaat ek:t niin kyllä siinä tapauksessa ajelee siirtymiäkin.

Kisan hintahan on vähän kova, mutta kilometrihinta kuitenkin samaa tasoa kuin muissakin ralleissa ja jopa halvempi kuin pienoisralleissa. Kisassa käytetään superrallisääntöä. Eli jos keskeytät perjantaina niin saat kuitenkin ajaa lauantaina. Tämä on todella hieno asia harrastelijalle jolle sijoituksella ei ole väliä. Kunhan pääsee ajamaan.

Itse olen ilmoittautunut jo V1600 luokkaan. Näkyy olevan 2 B-junnua tässä vaiheessa listoilla hissekalustolla. Kiitos järjestäjille näistä mahdollisuuksista.

Kim

mickey69
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 » 21.07.2013 15:32

Xerox-ralliin piti itsekin lähteä, mutta eipä ole sitten A-junnuille luokkaa ilman nuottia ajaville.. Hinta laatu suhdekin olis ollu ihan kohdillaan, ottaen huomioon ek:n määrä ja ek-kilsat... Kansainvälinen ilmapiiri ja hyvä tiestökin vielä.... 8O :P

Vastaa Viestiin