Mikä loota on A-Omegoissa kun koneena on 2,0 16 valve (sama kone kuin gsi kadett?)?
Kestääkö tuollaset "mitään"?
Eli ajatuksena olisi pieni piristys tuollasen koneeseen ja vakioloota perässä. Tuo yhdistelmä johonkin muuhun koppaan ja sitten sprinttiin.
Ooppelin vaihteisto
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Ooppelin vaihteisto
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- reko
- A-Junnu
- Viestit: 68
- Liittynyt: 24.10.2004 00:00
A-omegessa ei ollut 16v koneita, ne tuli vasta B-mallin mukana jonka moottorimalli on 2,0XEV.ecotec n.130hp Joka ei ole sama kuin kadetissa, astrassa tai vectrassa 2,0XE 150hp. enyway...XEV:tä EI voi suositella virittämistä ku ei kestä vakionakaan....
A ja b mallin omegoissa on jonkinsortin getrag, joka on suht kestävä,ainoo ett keppi menee väljäks ja on ku puurokauha
A ja b mallin omegoissa on jonkinsortin getrag, joka on suht kestävä,ainoo ett keppi menee väljäks ja on ku puurokauha
- Tommi_Turunen
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Äänekoski
Eipäs höpistä ihan pehmoisia. Tuossa ecotecissä on vakiona 136hp, eikä se nyt niin huono ole viritysaihiona kuin annoit ymmärtää. Noita ecotec sarjan moottoreita käytetään joissain virityskirjoissakin esimerkki moottorina että miten joistain koneista saa helposti tehoa ilman suuria muutoksia. Ja mitä tuohon kestoon tulee niin ecoteci kestää vakiona ihan siinä missä 20XE konekkin.
A Omegoissa on vakiona ooppelin omatekemät vaihdelaatikot joka on aika huono laatikko verrattuna getragiin. Synkat ei kestä repimistä ja muutenkin hidas laatikko vaihtaa. Vaihdevivusto on tosiaan varsinkin vanhenmiten aikas soppakauha. Tasaista vääntöä kestää ihan hyvin. Näitä ooppelin omia laatikoita on R25 ja R28 malleja joista isompaa löytyy ainoastaan 3.0 24V mallista. Tuota R25 löytyy kahta mallia eli OHC moottorin ja 16V koneiden perään käypää ja sitten CIH moottoreiden perään sopivaa mallia.
A Omegoissa on vakiona ooppelin omatekemät vaihdelaatikot joka on aika huono laatikko verrattuna getragiin. Synkat ei kestä repimistä ja muutenkin hidas laatikko vaihtaa. Vaihdevivusto on tosiaan varsinkin vanhenmiten aikas soppakauha. Tasaista vääntöä kestää ihan hyvin. Näitä ooppelin omia laatikoita on R25 ja R28 malleja joista isompaa löytyy ainoastaan 3.0 24V mallista. Tuota R25 löytyy kahta mallia eli OHC moottorin ja 16V koneiden perään käypää ja sitten CIH moottoreiden perään sopivaa mallia.