Voin olla väärässä tai yksin omaa mieltä, mutta ralliauton turvakaarissa olen aina ihmetelly miksi niiden rakentaminen sääntöjen mukaan on tehty niin hankalaksi tulkita oikein säännöissä
Oma ajatukseni siis lähinnä kansallisia F ryhmän autoja koskien.
Olisiko ongelma jos kehikolle olisi ns aivan selkeät minimi turvallisuusvaatimukset, jotka tulee täyttää. Sen lisäksi jokainen saisi laittaa vaikka kilometrin sitä putkea sinne autoon mikäli tarpeelliseksi näkee.
Onko se keltään pois jos sitä putkea on taka-akseliston tuennassa tai etukelkoissa tai ihan missä tahansa. Se on sitä sanan helinää ja yhtä tyhjän kanssa onko putki iskarin vai jousen tukipisteessä tai vaikka molemmissa. Pää asia että on hyvin tehty ja auto on niin turvallinen kuin mahdollista.
Väitän että palkintoja ei jaeta näiden asioiden perusteella.
Peräänkuulutan sitä HARRASTAJAYSTÄVÄLLISYYTTÄ.
Moni harrastaja tekee todella hienoja ja turvallisisa autoja, mutta joutuu repimään hiuksia päästään miettimällä mitä seuraavaksi pitää muuttaa tai korjata sääntöjen tulkintojen vuoksi.
Omapahan oli mielipiteeni! Semppiä kaikille tuunaajille.
Timo Jaakonsaari
Entinen rallikuski nykyinen kull.....;)
Tärkeää Turvakaari asiaa !
- tja
- B-junnu
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
- VSa
- B-junnu
- Viestit: 37
- Liittynyt: 11.06.2004 00:00
Re: Tärkeää Turvakaari asiaa !
"Like" ja peukku ylöstja kirjoitti:Voin olla väärässä tai yksin omaa mieltä, mutta ralliauton turvakaarissa olen aina ihmetelly miksi niiden rakentaminen sääntöjen mukaan on tehty niin hankalaksi tulkita oikein säännöissä
Oma ajatukseni siis lähinnä kansallisia F ryhmän autoja koskien.
Olisiko ongelma jos kehikolle olisi ns aivan selkeät minimi turvallisuusvaatimukset, jotka tulee täyttää. Sen lisäksi jokainen saisi laittaa vaikka kilometrin sitä putkea sinne autoon mikäli tarpeelliseksi näkee.
Onko se keltään pois jos sitä putkea on taka-akseliston tuennassa tai etukelkoissa tai ihan missä tahansa. Se on sitä sanan helinää ja yhtä tyhjän kanssa onko putki iskarin vai jousen tukipisteessä tai vaikka molemmissa. Pää asia että on hyvin tehty ja auto on niin turvallinen kuin mahdollista.
Väitän että palkintoja ei jaeta näiden asioiden perusteella.
Peräänkuulutan sitä HARRASTAJAYSTÄVÄLLISYYTTÄ.
Moni harrastaja tekee todella hienoja ja turvallisisa autoja, mutta joutuu repimään hiuksia päästään miettimällä mitä seuraavaksi pitää muuttaa tai korjata sääntöjen tulkintojen vuoksi.
Omapahan oli mielipiteeni! Semppiä kaikille tuunaajille.
Timo Jaakonsaari
Entinen rallikuski nykyinen kull.....;)
- tkr
- B-junnu
- Viestit: 28
- Liittynyt: 05.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: Tärkeää Turvakaari asiaa !
Frog kirjoitti:Tässä nyt virallinen tiedote !
Tarkennus edellisen kokouksen (1/2013) pöytäkirjassa tehtyyn tiedonantoon. Tekniikkalajiryhmä pyysi FIA:lta tarkennusta turvakehikkosäännön kohtien 8.2.1 ja 8.3.2.5 osalta, mutta vastauksen ympäripyöreyden vuoksi tekniikkalajiryhmä päätti muuttaa kansallisesti käytäntöä turvakehikkosäännön kohdan 8.2.1 osalta. Turvakehikko voidaan pääkaaren takatukien osalta viedä em. säännöstä poikkeavasti ohjaamosta matkatavaratilan puolelle pituussuunnassa maksimissaan takaiskunvaimentimien yläkiinnityspisteiden linjaan asti. Takatukien läpiviemiseksi saadaan tehdä kiinteään väliseinään ko. putken halkaisijan kokoinen reikä, muutoin väliseinärakenne on säilytettävä. Takatukien kiinnitys koriin tulee tehdä sääntökirjan kohdan 8.3.2.6 mukaisesti. Mahdolliset turvakehikkoon yhteydessä olevat taka-akseliston lisätuennat sääntökirjan kohdan 8.3.2.5 mukaisesti.
Loistava päätös, eli tälläisiä lisää..Tässä on ajateltu harrastajaakin, ehkä tää laji lähtee uuteen nousuun, aika näyttää..![]()
Tekniikkalajiryhmän jäseniä tulee seuraavan F-cupin osakilpailun katsastukseen katsomaan kehikoita ja ohjeistamaan harrastajia asiaan liittyen.
Ford Escort BDG NO-98
- E__R
- Yleinen
- Viestit: 187
- Liittynyt: 24.11.2005 00:00
Re: Tärkeää Turvakaari asiaa !
Muistetaan sitten että kuten akk:n sivuillakin oli oikein tummennetulla sääntö muutetaan kansallisesti eli tarkoittanee että mahdollisissa KV kisoissa auto on sitten edelleen sääntöjen vastainen.tkr kirjoitti:Frog kirjoitti:Tässä nyt virallinen tiedote !
Tarkennus edellisen kokouksen (1/2013) pöytäkirjassa tehtyyn tiedonantoon. Tekniikkalajiryhmä pyysi FIA:lta tarkennusta turvakehikkosäännön kohtien 8.2.1 ja 8.3.2.5 osalta, mutta vastauksen ympäripyöreyden vuoksi tekniikkalajiryhmä päätti muuttaa kansallisesti käytäntöä turvakehikkosäännön kohdan 8.2.1 osalta. Turvakehikko voidaan pääkaaren takatukien osalta viedä em. säännöstä poikkeavasti ohjaamosta matkatavaratilan puolelle pituussuunnassa maksimissaan takaiskunvaimentimien yläkiinnityspisteiden linjaan asti. Takatukien läpiviemiseksi saadaan tehdä kiinteään väliseinään ko. putken halkaisijan kokoinen reikä, muutoin väliseinärakenne on säilytettävä. Takatukien kiinnitys koriin tulee tehdä sääntökirjan kohdan 8.3.2.6 mukaisesti. Mahdolliset turvakehikkoon yhteydessä olevat taka-akseliston lisätuennat sääntökirjan kohdan 8.3.2.5 mukaisesti.
Loistava päätös, eli tälläisiä lisää..Tässä on ajateltu harrastajaakin, ehkä tää laji lähtee uuteen nousuun, aika näyttää..![]()
Tekniikkalajiryhmän jäseniä tulee seuraavan F-cupin osakilpailun katsastukseen katsomaan kehikoita ja ohjeistamaan harrastajia asiaan liittyen.
Vai pysyinkö kelkassa? KV kisassa auto on oltava KV sääntöjen mukainen eikä kansalliset erivapaudet ole sallittuja?