Säästötalkoot

Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.06.2013 21:20

saana kirjoitti:j67.Olen samaa mieltä.Lisäksi lisäisin että kyllä Norsunluutornissa tiedetään mikä on kohtuullinen ilmo taso.On siitä tutkimukset tehty.Nyt pitäisi vaan päättää halutaanko Ralleja halvemmalla tehdä?Onko kädet sitovat säännöt tehty sellaisiksi ettei se ole mahdollista?Milloinkahan muuten kyselyn tulokset julkaistaan vai onko ne jo julkastu ja missä ? :?:
Mikäli olet ollut yhteydessä tuonne norsunluutorniin niin lienee selvää miksi halvempia ralleja ei tehdä.
Ainakaan kyseisestä norsunluutornista se ei jää kiinni.
Muutamat järjestäjät on hakenut erivapauksia eri kokeiluihin, eli eipä liene säännöt ja niiden tulkinnat hirveän ahdasmieliset.

Jos tutkii rallinetissä ehdotettuja asioita niin lienee noin 80% vastauksista olevan jollain tavalla negatiivisia ehdotusta kohtaan. jos sama meno on tuolla oikeassa elämässä niin en ihmettele miksi vaihtoehtoisia kokeiluja ei järjestetä.
Yhtään vastausta en ole nähnyt akk-motorsportilta tulleen, joten......

typ311
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 11.05.2011 15:08

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja typ311 » 28.06.2013 10:13

Huomenna Jyväskylään ja viikon päästä sastamalaan rallailemaan.
Paperinumero tallin seinälle yök ei hienoa.Viikko tehty öisin ja iltaisin autoa koneremontti,alustaa,peltejä nyt valmis ja virtaa vielä on akuissa? Jossain vaiheessa kävi mielessä että myyn koko keksinnön ja sijoitan rahat johonkin yhtä järkevään kohteeseen.Mutta kyllä sitä vyötä kiristää on se vaan niin hienoa harrastus ja mahtavia persoonia täynnä niin hisse kuin muissakin luokissa.
Säästöähän saisi jos joku tekisi talkoilla eikä aina ensimmäinen kysymys olisi mitä siitä saa! Vanhemmat seurojen aktiivit kun eivät enään jaksa niin sitten ollaan kusessa ja syvällä.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja Frog » 28.06.2013 11:55

Voihan sitä talkootyötä jokainen kokeilla ! Tekee vaikka päivän töitä ilman palkka vaatimusta tai on töissä vapaapäivänä talkoolla !

Itse tein koko Oviseppärallin hommani ilman mitään korvausta omasta tahdosta.

Vaikka kuinka haluutte säästää ! Suokaa myös motorsportissa elantonsa hakkiville mahdollisuus saada korvaus työnteosta.

Syyllinen harrastuksen hintaan löytyy kun katsoo peiliin.

typ311
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 11.05.2011 15:08

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja typ311 » 28.06.2013 13:26

Talkoita tullut tehtyä kymmeniä. Vuosia joten tuttua hommaa :lol: jos kukaan ei tee mitään ilman palkkaa niin sitten hommat ulkoistettava ja kulut harrastajien maksettavaksi yksinkertaista eikö :oops: kulut tietysti korvattava aina mutta ei esim sulkumiehelle tai makkaranpaistajille tuntipalkkaa tarvitse maksaa!
Kerhoista. Pitäisi löytyä kyllä porukkaa järjestyshommiin sehän on mielestäni asian ydin ei kaikki aja mutta osaavat kyllä ek ym asiat hoitaa hienosti.Kyseinen keskusteluhan ei lopu ikinä ja kaikkein pahimmat filosofit ei tee yhtään mitän muuta kuin jeesustelevat asiaa.

Ei herneitä kurkkuihin :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja j67 » 28.06.2013 18:05

typ311 kirjoitti:Talkoita tullut tehtyä kymmeniä. Vuosia joten tuttua hommaa :lol: jos kukaan ei tee mitään ilman palkkaa niin sitten hommat ulkoistettava ja kulut harrastajien maksettavaksi yksinkertaista eikö :oops: kulut tietysti korvattava aina mutta ei esim sulkumiehelle tai makkaranpaistajille tuntipalkkaa tarvitse maksaa!
Kerhoista. Pitäisi löytyä kyllä porukkaa järjestyshommiin sehän on mielestäni asian ydin ei kaikki aja mutta osaavat kyllä ek ym asiat hoitaa hienosti.Kyseinen keskusteluhan ei lopu ikinä ja kaikkein pahimmat filosofit ei tee yhtään mitän muuta kuin jeesustelevat asiaa.

Ei herneitä kurkkuihin :lol:
Kerhoista pitäisi löytyä porukkaa. Ehkä juuri tuossa on yksi peruskysymys. Pitäisi löytyä, niin pitäisi, vaan kun ei löydy.
Miksikö ei?
Miltä kuullostaisi seuraava arvaus.
Ek-järjestäjä joutuu sitomaan itsensä usein koko päiväksi tapahtuman pariin. Päälliköt useamman päivän (muutamia tunteja per päivä).
Mitä järjestäjä saa vastineeksi? Seurata rallia jossain kilometri suoralla. Ja kaikenlisäksi asettaa itsensä puhelinterrorisoinnin kohteeksi seuraavien kisojen lähestyessä.

Mikä on vaihtoehto jos ei ole mukana järjestämässä.
Saa katsella missä tahtoo ja miten kauan. Saa viellä valita seuraavan katselukerrankin oman mieltymyksen mukaan.

Joten kumpihan vaihtoehto mahtaisi kiinnostaa varsinkin nuoremman ja miksei vanhemmankin ikäluokan edustajia.

Toki jos ketään ei tee niin eipä tarvi kenenkään katsoa.
Mutta siitä huolimatta panostus pitäisi olla juuri näiden sulkumiesten/naisten suuntaan.

Yksi ryhmä ek:oon varsilta on hävinnyt, rallikuskien sukulaiset/tuttavat. Juuri ne jotka oli helppoa puhua mukaan.
Miksi nämä talkoo porukat on käytännössä hävinneet, siihen on aika yksikertainen selitys. Kilpailijoita on määrällisesti huomattavasti vähemmän kuin rallin kulta vuosina.
Tähän ei auta muu kuin panostaminen ruohonjuuri tason harrastamiseen. Ne jotka ajavat pari kolme kisaa vuodessa.

Viimeaikaiset panostukset on käytetty uusien maailmanmestarien tekemiseen.
Jokainen voi pohtia onko tuo suuntaus ollut oikea ja mikä on ollut panostuksen tulos.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja ignis » 28.06.2013 19:15

j67 kirjoitti:Yksi ryhmä ek:oon varsilta on hävinnyt, rallikuskien sukulaiset/tuttavat. Juuri ne jotka oli helppoa puhua mukaan...
Nyt taas hieman oikaiset jos kuvittelet että AKK on toimillaan aiheuttanut tuon talkootyön vähenemisen. Se kun on tätä päivää ihan joka asiassa ja mitä suuremmassa määrin ja itseasiassa vielä toistaiseksi rallissa talkoo työtä on muihin lajeihin verrattuna jopa reilusti... Olen viime vuodet viettänyt aikaa jäähalleilla satoja ja taas satoja tunteja koittaen omalta osaltani mahdollistaa parinkin junnu jääkiekko-joukkueen toiminnan. Siellä huomaa sen talkootyön vähenemisen todella konkreettisesti. Osa vanhemmista tuo omat lapsensa kuin hoitoon sinne joukkueeseen mutta mihinkää toimintaan ei osallistuta. Mielummin kaikki kuitataan rahalla. Välillä on vaikeaa löytää edes toimitsijoita peleihin. Ja kuitenkin puhutaan siis omien lasten harrastuksesta. Joka joukkueessa on ollut muutaman hengen porukka joka käytännössä hoitaa kaiken. Eli talkootyön väheneminen ei ole mikään rallimiesten yksinoikeus...

Kaikkiaan aiheesta sen verran että Frog on oikeassa. Kustannusten vähentäminen lähtee vessan peilistä. Niin kauan kun asenne on se että rallia ei voi ajaa jos ei ole +200hp takaveto auto niin sitten ei auta valittaa kustannuksista. Tuttu oli myymässä V1600 autoa ja ostajien kommentit olivat sillä tasolla että ko autolla on täysin mahdoton ajaa rallia kun siinä ei ollut nukattua kojelautaa... Kun asenne on tuo niin on aivan turha valittaa 15€ numerolapuista... Rallia ei voi ikinä harrastaa ilmaiseksi mutta ei sitä tänäkään päivänä tarvitse kalliilla harrastaa.
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

JTH Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 15.09.2011 09:13

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja JTH Racing Team » 28.06.2013 22:30

Allekirjoitan edellisen tekstin. Olen itsekkin jonkin aikaa toiminut jääkiekkojoukkueen tukena, ja ilman niitä muutamaa aktiivista vanhempaa ei homma toimi.

Toimin myös talkoissa ja ei talkoissa ole mitään vikaa. Jos on yhteinen asia, joista kaikki nauttii ja tekee sen puolesta töitäkin. Jokainen oman mahdollisuuden mukaan. Mikäli ei pääse, ei nouse syyttäviä sormia. Pääasia et kaikilla on hyvä fiilis. Toki olen muissa urheilulajeissa huomannut, että ei ihmiset tahdo nykypäivänä sitoutua. Toisaalta se on hyväkin, puolivaloilla on kurja harrastaa mitään.

Ralli on minun mielestä niin hieno laji, että kaikenlaiset hommat sen ympärillä on hienoja. Kyllä ralli on edelleen vetovoimainen laji. Kuten kaikkeen urheiluun, niin myös ralliin kaipaisin enemmän sellaista kansanliikettä, enkä tarkoita niitä kaljakatsojia vaan ihan peruskansaa. Rallissakin hommat on vähän vip-pohjaista, ja monesti rallista ajatellaanki että siihen kykenee vain raharikkaat. Jos löytyy halua ja tahtoa, niin ihan varmasti voi ajaa. Eikö kaikkein hienointa olekkin kun joku pöllyttää vehkeellä millä ei olisi pitänyt olla saumaa? Ei se miten satojen tuhansien auto olikin "yllättäen" nopein.

Kannattaisi myös miettiä onko järkevää hakea ne kaikki mahdolliset hevoset sieltä konehuoneesta? Mitä kovempi viritystaso sitä kestävämmät "kit" osat tulisi olla, ja yleensä kaikki osat ei ole sellaisia. Eli vähän kestävämmät vehkeet nii halvempi harrastaa... Toki kuski voi myös ite miettiä, että kannattaisiko ajaa taitojen mukaan vai kaataa joka kisassa. Eikös ralli ole jossain määrin kestävyyslaji, eikä puhdasta nopeutta kuin sprint.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja j67 » 28.06.2013 23:42

ignis kirjoitti:
j67 kirjoitti:Yksi ryhmä ek:oon varsilta on hävinnyt, rallikuskien sukulaiset/tuttavat. Juuri ne jotka oli helppoa puhua mukaan...
Nyt taas hieman oikaiset jos kuvittelet että AKK on toimillaan aiheuttanut tuon talkootyön vähenemisen. Se kun on tätä päivää ihan joka asiassa ja mitä suuremmassa määrin ja itseasiassa vielä toistaiseksi rallissa talkoo työtä on muihin lajeihin verrattuna jopa reilusti... Olen viime vuodet viettänyt aikaa jäähalleilla satoja ja taas satoja tunteja koittaen omalta osaltani mahdollistaa parinkin junnu jääkiekko-joukkueen toiminnan. Siellä huomaa sen talkootyön vähenemisen todella konkreettisesti. Osa vanhemmista tuo omat lapsensa kuin hoitoon sinne joukkueeseen mutta mihinkää toimintaan ei osallistuta. Mielummin kaikki kuitataan rahalla. Välillä on vaikeaa löytää edes toimitsijoita peleihin. Ja kuitenkin puhutaan siis omien lasten harrastuksesta. Joka joukkueessa on ollut muutaman hengen porukka joka käytännössä hoitaa kaiken. Eli talkootyön väheneminen ei ole mikään rallimiesten yksinoikeus...

Kaikkiaan aiheesta sen verran että Frog on oikeassa. Kustannusten vähentäminen lähtee vessan peilistä. Niin kauan kun asenne on se että rallia ei voi ajaa jos ei ole +200hp takaveto auto niin sitten ei auta valittaa kustannuksista. Tuttu oli myymässä V1600 autoa ja ostajien kommentit olivat sillä tasolla että ko autolla on täysin mahdoton ajaa rallia kun siinä ei ollut nukattua kojelautaa... Kun asenne on tuo niin on aivan turha valittaa 15€ numerolapuista... Rallia ei voi ikinä harrastaa ilmaiseksi mutta ei sitä tänäkään päivänä tarvitse kalliilla harrastaa.

Lähinnä ajatus oli että jos aletaan leipomaan niitä maailmanmestareita niin pakkoko niitä on tehdä kaikissa kyläkisoissakin.

Luokkajaosta ja sen merkityksestä on jauhettu ja tullaan jauhamaan. Mutta se käy esimerkiksi mitä tarkoitan.
Jos luodaan jokin "uusi maailmalle meno luokka" niin sujuvasti syrjäytetään kasa vanhoja tai ainakin laitetaan yhteen nippuun.
Tästä on juuri seurauksena se ettei halvemman tason autot kiinnosta koska on osoitettu että menestymällä lähes jokainen on maailmalle valmis mestari. Toki näin suorasukaisesti ei asiaa varmaan kentällä käsitellä, mutta esimerkin voima on vaan yllättävän tehokas.
Juuri tämä mestariluokan kalusto buumi on ollut suurin vähennyksen syy harrastajakunnan häviämisessä.

Uskallan väittää että tilanne olisi hyvinkin toinen jos olisi osattu erottaa omaksi huvikseen ajavien ja maailmalle pyrkivien tavoitteet.
Asiaa ei ole vielläkään mahdoton korjata mutta vaatisi kyllä aikamoista katsantokannan muutosta eri tahoilta rallia sivuavien lausuntojen annossa. Niin lajiliiton kuin harrastajakunnankin keskuudessa.

Medialla on myöskin oma osansa tilanteeseen. En ihan äkkiä muista milloin olisi ollut juttua siitä että ralli voisi olla ihan vaan harrastus ilman menestystavoitteita milloin missäkin sarjassa. Nyt tarkoitan kaupallisia medioita, ei nettikeskusteluita.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja ignis » 29.06.2013 00:36

j67 kirjoitti:Lähinnä ajatus oli että jos aletaan leipomaan niitä maailmanmestareita niin pakkoko niitä on tehdä kaikissa kyläkisoissakin.
Ei kai se AKK:n tavoite ole??? Ainakaan mun mielestä. Luokat on suurimmaksi osaksi FIA:n sääntöjen mukaiset mutta sitten on myös oikeasti harrastaja luokkia kuten vaikka tuo V1600. Ralli herättää intohimoja ja kaikki haluaa sen naapurin pojan maailmalle. Vanhemmilla vain on se ikävä velvollisuus maksaa se lysti ja olla se realismin ääni siinä olkapäällä. Jos on oikeasti lahjakas "esapekkalappi" ajamassa niin se pistää kyllä silmään vaikka ajaisi millä... Kyllä se sieltä sieltä nousee ja löytää rahoituksen. Suomessa on vain niin saakelisti "ihan hyviä" kuskeja joista vain ei ikinä tule "mitään". Jos joku laittaa niihin kiinni omakotitalon niin se ei ole sääntöjen vika...

Tuolla jääkiekossa on sellainen sanonta että se ei ole ongelma että teini-ikäinen poika kuvittelee olevansa seuraava "Teemu Selänne"... Mutta se on ongelma jos sen pojan vanhemmat kuvittelee sitä samaa... Unohtuu ne perusasiat aika äkkiä kun lähdetään tavoittelemaan kuuta taivaalta ilman edellytyksiä. Sama on monesti tilanne myös rallissa. Vanhemmilla ja viisaammilla pitäisi olla sitä realismia siinä vieressä kun kaveri höyryää pää punaisena että on pakko saada sitä ja tätä... Kuten totesin niin asenne ratkaisee tässäkin lajissa. Toki tuo 15€/ilmoittautunut auttaa järjestäjää eikä sitä voi väheksyä. Mutta yleisen asenne ilmaston pitää tässä lajissa muuttua aika paljon että kustannukset oikeasti laskee. 80-luvulla vielä suurin osa harrastajista ajoi pikkuluokan autoilla. Nyt kaikilla pitää olla vähintään M3 tai Corolla jos ei mitsulla aja... Ja niin kauan kun porukka haluaa ajaa noilla "voimavaunuilla" niin se maksaa... Paljon.
Ja edelleen. Ralliin saa tuhlattua aika äkkiä varsin suuriakin omaisuuksia mutta jos on oikeasti halua, niin rallia voi ajaa myös suht edullisestikin. Auto ei vain ole silloin mikään noista edellä mainituista...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Avatar
asconautti
Viestit: 14
Liittynyt: 12.03.2009 00:00

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja asconautti » 29.06.2013 01:53

j67 :lle aito pyyntö? vastaat jos kykenet.... miksipä et pystyisi siihen; Noin 6 kk ajan olen seurannut kirjoitteluasi tällä foorumilla aiheeseen jos toiseen....on vaan vissiin kivaa: ei tarvitse eritellä siitä syystä,koska kommentoit aivan kaikkeen.! Joko sinusta on aikoinaan aikajana ajanu yli
tämän lajin suhteen,,,,alkoiko se koskaan,,, tai sitten yli ajoi oikeesti ihan aito tavarajuna! Kaikkitietävänä ja kaikessa oikeassa olevana suosittelisin et jättäisit meidät rauhaan: kaikki rallia harrastavat ihmiset ,autojensa rakentajat,kilpailuja järjestävät /omaa vapaa-aikaansa tuhlaavat ihmiset, kaiken rahansa tuhlaavan porukan omaan rauhaansa..KIITOS ps. kaikilla on ongelmia.... ne vaan pitää tajuta itse!

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 29.06.2013 14:11

Joku on joskus sanonut että jääkiekkoa pelaamalla voi nousta NHL:n pelkkien hyvien pelisuoritusten näytöillä, mutta rallia ajamalla ei voi nousta MM- sarjaan pelkällä harrastuksen voimalla vaikka vetäisi miten hyvin tahansa, tässä lajissa kun täytyy aina olla joko paljon rahaa tai asiansa osaava "jouhki" takana.

Kuuntelin pari vuotta sitten Neste Oil Rallyssä yhtä MM sarjan tallipäällikköä kun hän kertoi, miten herättää tallipäälliköiden kiinnostusta ja madaltaa kynnystä päästä MM tiimiin.
Kun kuljettaja voi näyttää että takana on luja treeni niin ajamisessa kun fyysisessä kunnossa, kokemusta on rakennettu määrätietoisesti sekä monipuolisesti, pystyy näyttämään että on nopea ja tasainen kuljettaja koko ajan eikä vain kaksi EK:ta ja sitten on pelit romuna ja että on hankkinut kokemusta niin kaksi- kuin nelivetoisesta, näiden jälkeen täytyy löytyä rahaa että voit vuokrata tehdasauton (WRC:n) esimerkiksi Neste Oil Rallyyn ja teet siellä vaikuttavan ja huomiota herättävän suorituksen.
Näin avaa mahdollisuuksia päästä tehdas tiimiin, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että tunkua MM tiimeihin on erittäin paljon, joten ei sinne silti ole helppo päästä, vaikka voittaisi vuokra-autolla Suomen MM rallin.
Eli voidaan todeta, että ralliharrastus on aina kuitenkin enemmän harrastuskenttä jossa harrastamisen mahdollisuuksiin ja sen kehitykseen tulee panostaa eikä siihen, että viedään koko kenttää sillä periaatteella, että kaikki rakentuu ajatukseen mahdollisimman monen kuljettajan pääsystä tehdastiimiin.

Se mitä tulee keskusteluun rallin harrastamisen kulutekijöistä, Ignis on kyllä aivan tuhannen oikeassa siinä, että voi valita millä ajaa, eli harrastaa voi edullisesti.
Koskenalan Petteri on täällä jossain keskustelussa julkaissut hyvän laskelman siitä, mitä maksaa kun ajaa V1600 autolla kilpaa.
Jos joku sanoo ettei V1600 auto ole edes kilpa-auto, niin tervetuloa koittamaan, siellä kun on vastassa yksi Laura ja yksi Simo, jotka vetää varmasti vähän parempaakin F-ryhmän kuskia turpaan joka pätkällä ja reilusti.

Näkisin kyllä tulevaisuuden ralliautoilussa juuri siinä, että mennään takaisin 80 luvun pikkuluokkiin, eli harrastuskentästä tulee monipuolinen ja samalla edullisempi, jotka asioina taasen luo kiinnostusta ja näiden asioiden kautta saadaan harrastusta lisääntymään.
Niin F-ryhmän- kuin nelivetoisten voimakalustolla on oikeasti vaikeaa harrastaa, koska takana pitää olla hyvä tiimi, joka uhraa aikaa autoon myös kisojen ulkopuolella ja tämän päivän rengashinnoilla ja kaluston ylläpito- ym kuluilla täytyy oikeasti olla paljon rahaa, että voi harrastaa.

2000 luvun maailmassa elämä on aivan erilaista kun 80 luvulla, jolloin ihmisillä oli aikaa enemmän ja tressiä puolet vähemmän.
Samoin rahan arvo on muuttunut markka-ajasta euroaikaan, joka on tehnyt jo pelkästään elämästä kallista, harrastamisesta puhumattakaan.
Kiitos AKK.lle ja sen tekemälle hyvälle työlle siinä, että on palattu rallissa aikaan, jossa on mahdollista harrastaa lähes kaikille kukkaroille sopivissa luokissa.

Voitaisiin lopuksi kysyä, onko ralli harrastuksen ainoa tarkoitus ajaa kilpaa kalustolla joka syö tolkuttomasti rahaa, vai olisiko aika herätä todellisuuteen ja miettiä, että harrastaisi kalustolla joka on edullinen ja sen myötä voisi ajaa paljon kilpailuja, joka taasen nostaisi osanottajamääriä kilpailuissa ja toisi näin kilpailujen järjestäjille enemmän rahaa ?

Aurinkoista kilpailu kesää kaikille !
Timppa

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 29.06.2013 15:55

Yhteiskunta ja valtiovalta asettaa omat määräykset jotka maksavat luullakseni aikalailla saman joka paikassa eli niistä ei juurikaan voi nipistää,mutta sitten lajin sisältä tulevat säännöt ovat toinen juttu mihin ehkä voitaisiin vaikuttaa tarkastelemalla sitä ettei nyt näitä vastuukysymyksiä koskevilla säännöillä olisi vaikutusta hintoja nostavasti.(eli kilpailijalla ja järjestäjällä on samaa asiaa koskeva esim.vakuutus molemmilla vaikka kilpailijan vakuutus kuitenkin on se korvaava vakuutus.)Järjestäjähän joutuu nodattamaan akk:n sääntöjä/yhteiskunnan lakeja.Lakeja on pirun vaikea muuttaa mutta sääntöjä helppo jos tahtoa löytyy.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja j67 » 29.06.2013 16:28

asconautti kirjoitti:j67 :lle aito pyyntö? vastaat jos kykenet.... miksipä et pystyisi siihen; Noin 6 kk ajan olen seurannut kirjoitteluasi tällä foorumilla aiheeseen jos toiseen....on vaan vissiin kivaa: ei tarvitse eritellä siitä syystä,koska kommentoit aivan kaikkeen.! Joko sinusta on aikoinaan aikajana ajanu yli
tämän lajin suhteen,,,,alkoiko se koskaan,,, tai sitten yli ajoi oikeesti ihan aito tavarajuna! Kaikkitietävänä ja kaikessa oikeassa olevana suosittelisin et jättäisit meidät rauhaan: kaikki rallia harrastavat ihmiset ,autojensa rakentajat,kilpailuja järjestävät /omaa vapaa-aikaansa tuhlaavat ihmiset, kaiken rahansa tuhlaavan porukan omaan rauhaansa..KIITOS ps. kaikilla on ongelmia.... ne vaan pitää tajuta itse!

Siis pitäisi vastata siihen että tuntuu pahalta lukea kirjoiotuksiani. hmm mitähän siihen vastaisi.






Loppupelissä kysymys siitä pitääkö säästää vai ei on kysymys kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta.

Olipa kerran leipuri Munkki joka leipoi kräämimunkkeja ja myi niitä sitten 5 eurolla.
Kauppa kävi aikansa mutta lopulta kaupan ovi ei enää auennutkaan entiseen tahtiin.
Leipuri munkki päätti korjata tilannetta tekemällä kräämimunkkeja extrakräämillä ja myi niitä sitten 6 eurolla. Ei käynyt kaupan ovi yhtään enempää. Onneksi Leipuri Munkki oli fiksu mies päätti alkaa mainostamaan halvempia 5 euron kräämimunkkejä. No niihän siinä kävi ettei Leipuri Munkin bisnes pitkään jatkunut.
Leipuri munkki oli ihmeissään että mikähän meni vikaan kun ei halvemmat munkit mennetkään kaupaksi vaikka olivat kalliinpia halvempia.
Olisiko jotain yhtenäistä rallin vähenevän kuljettaja tilanteen kanssa?

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 29.06.2013 16:54

Millanen on kräämimunkki mä en oo ikinä kuullu. :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Säästötalkoot

Viesti Kirjoittaja j67 » 29.06.2013 17:49

Marko Tähkä kirjoitti:Millanen on kräämimunkki mä en oo ikinä kuullu. :lol:
Koita googlettaa :lol:

Vastaa Viestiin