Tavoitteet hukassa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 13.08.2013 21:30

j67 kirjoitti:Dementikot ei välttämättä muista mistä on puhuneet, tietämättömät taas joutuvat keksimään juttunsa.

Jos ja kun rahasta on riippuvainen tämä porukan väheneminen niin oliskohan tiukemmat säännöt asiaa. Siis sellaiset joissa ei autoon saisi upotettua rahaa vaikka haluisikin. Hypetys hifistely on tietenkinasia erikseen mutta ei maalipinnalla kaiketi yhtään kisaa ole voitettu.

Nämä nykyiset kuskit kyllä pysyy mukana oli säännöt mitkä hyvänsä(sehän on jo nähty) mutta uusiin olisi hyvä panostaa.
Rahastahan se on kiinni.Ainakin minulla.Kippasin auton johon ei tullu juuri edes kosmeettisia vaurioita niin kuuntoon saattamiseen ei 2 tonnia riitä mitenkään ja auto on 90-luvun vehje niin osia on joka nurkalla.Oikomiset,kittaukset ja maalaukset ei käytännössä maksa kun vaivan.

Ostovoima vaan ei ole sama kuin vaikka 80 ja 90 luvuilla.Faija ajeli 90-luvulla Mantalla niin paras piikkirengas makso vähän enempi kun nyt.Luvun perässä oli vaan eri valuuttayksikkö

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 13.08.2013 22:02

Mopoilija kirjoitti:
j67 kirjoitti:Loppuvuoden rallien luokkajakoa katsellessa tulee mieleen että onkohan aivan kaikki tehty yhteen hiileen puhaltamalla.

F- cup on ajattanut a-ja b-junioreissa alle 1400 luokkaa.

Mitä tekee kansallisten kisojen ja arvokisojen järjestäjät lisäluokkien osalta.
Ajattavat, f kuutiotilavuus vapaa luokkaa.

Missähän vika? Vai eikö edes haluta antaa tuolle f alle 1400 luokalle mahdollisuutta kasvaa isommaksi kuin mitä se on nykyisellään.

Alkaa näkymään samoja yhteenhiileen puhaltamisen merkkejä kuin arkkaadianmäellä.
Niin meitä on ilmoittautunut yhteensä 8 autoa noihin mainittuihin F-cup luokkiin. Meidän 8 autokunnan autoista tietääkseni 2 autoa on oikeesti f-ryhmän säännön mukaisia ja loput 6 A-ryhmäläisiä tai V1600 autoja... Eli nää kaks kärsii ja loput ajelee "trophy-luokassa" muissa kisoissa.
Jos nuo 2 autoa on f-ryhmäläisiä niin nehän ei silloin pääse sellaiseen luokkaan joka sopisi kuutiotilavuuden mukaan ko. autoille. Joutuvat siis ajamaan isommassa kuutiotilavuusluokassa.

Jos nuo kaksi eivät sitten kuitenkaan lähde isompaan kuutiotilavuusluokkaan niin kilpailunjärjestäjälle jää miinus kaksi autoa.

Kolmensadan ilmolla tekisi 600€ josta jää varmasti 500€ järjestäjälle. Kulujahan nuo eivät tuo kuin kisapapereiden,tarrojen ja palkintojen myötä.

Jos nuo kaksi on juuri sen raja kohdalla joka ylittää nollatuloksen, niin ilmeisesti sitä 500€ voittoa ei kannata ottaa vastaan.

Työmäärän lisäys vaikka palkkatyönä tehtynä näiden kahden osalta ei saisi syötyä koko ilmojen tuomaa lisäystä.

Ihmetyttää logiikka jolla jonkin uuden asian tuonnin pitäisi tuoda mukanaan suuria lisäyksiä kilpailijamääriin varsinkin kun kisoissa on mukana olemassa olevilla säännöillä kahden tai kolmen auton luokkia.

Asian tekee viellä ihmeellisemmäksi se että eräällä kilpailevalla taholla riittää rahkeita tehdä luokkia vaikka kisa-aamuna jos tarve vaatii.
Pitäisikö siis ottaa oppia kyseistä yhdistyksestä kun ovat keksinet tavan jolla voi tehdä asioita ilman että kilpailulle on haitta tehdyistä muutoksista.
Ja vielä ihmeelisempää on se että ainakin tämän foorumin ja lehtitietojen mukaan olis kuulemma ollut jopa kivaa kisassa mukana olevilla. Vaikka radikaaleja luokkasäätöjä on tehtykin.


Jos tämän lukeminen ahdisti niin mieti, miksi ihmeessä luet. Kerro kun tiedät.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 13.08.2013 23:12

j67 kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:
j67 kirjoitti:Loppuvuoden rallien luokkajakoa katsellessa tulee mieleen että onkohan aivan kaikki tehty yhteen hiileen puhaltamalla.

F- cup on ajattanut a-ja b-junioreissa alle 1400 luokkaa.

Mitä tekee kansallisten kisojen ja arvokisojen järjestäjät lisäluokkien osalta.
Ajattavat, f kuutiotilavuus vapaa luokkaa.

Missähän vika? Vai eikö edes haluta antaa tuolle f alle 1400 luokalle mahdollisuutta kasvaa isommaksi kuin mitä se on nykyisellään.

Alkaa näkymään samoja yhteenhiileen puhaltamisen merkkejä kuin arkkaadianmäellä.
Niin meitä on ilmoittautunut yhteensä 8 autoa noihin mainittuihin F-cup luokkiin. Meidän 8 autokunnan autoista tietääkseni 2 autoa on oikeesti f-ryhmän säännön mukaisia ja loput 6 A-ryhmäläisiä tai V1600 autoja... Eli nää kaks kärsii ja loput ajelee "trophy-luokassa" muissa kisoissa.
Jos nuo 2 autoa on f-ryhmäläisiä niin nehän ei silloin pääse sellaiseen luokkaan joka sopisi kuutiotilavuuden mukaan ko. autoille. Joutuvat siis ajamaan isommassa kuutiotilavuusluokassa.

Jos nuo kaksi eivät sitten kuitenkaan lähde isompaan kuutiotilavuusluokkaan niin kilpailunjärjestäjälle jää miinus kaksi autoa.

Kolmensadan ilmolla tekisi 600€ josta jää varmasti 500€ järjestäjälle. Kulujahan nuo eivät tuo kuin kisapapereiden,tarrojen ja palkintojen myötä.

Jos nuo kaksi on juuri sen raja kohdalla joka ylittää nollatuloksen, niin ilmeisesti sitä 500€ voittoa ei kannata ottaa vastaan.

Työmäärän lisäys vaikka palkkatyönä tehtynä näiden kahden osalta ei saisi syötyä koko ilmojen tuomaa lisäystä.

Ihmetyttää logiikka jolla jonkin uuden asian tuonnin pitäisi tuoda mukanaan suuria lisäyksiä kilpailijamääriin varsinkin kun kisoissa on mukana olemassa olevilla säännöillä kahden tai kolmen auton luokkia.

Asian tekee viellä ihmeellisemmäksi se että eräällä kilpailevalla taholla riittää rahkeita tehdä luokkia vaikka kisa-aamuna jos tarve vaatii.
Pitäisikö siis ottaa oppia kyseistä yhdistyksestä kun ovat keksinet tavan jolla voi tehdä asioita ilman että kilpailulle on haitta tehdyistä muutoksista.
Ja vielä ihmeelisempää on se että ainakin tämän foorumin ja lehtitietojen mukaan olis kuulemma ollut jopa kivaa kisassa mukana olevilla. Vaikka radikaaleja luokkasäätöjä on tehtykin.


Jos tämän lukeminen ahdisti niin mieti, miksi ihmeessä luet. Kerro kun tiedät.
Niin... kaikki tämä JOS.
Kumpa kilpailun järjestäjä voisikin olla varma siitä, että tekemällä luokka varmasti kaikki tulisivat... Eihän silloin kenelläkään olisi hätää.

PS. Viime vuonna Black Rocket -rallia ajettiin kaikki autot sekaisin sulassa sovussa. Kilpailuun oli tulossa enemmän autoja mitä oli paikkoja. Ja ihan yhtä hauskaa se siellä oli ajella N+ trophy autolla niiden 3 litrasten bemareiden joukossa.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.08.2013 17:22

Mitä tuo jos sitten maksaa kilpailunjärjestäjälle.
Rivin tekstiä sääntöihin.

Jos ei luokka jostain syystä toteudu niin sitten ehkä 4-5 riviä tekstiä lisämääräyksen muodossa.
Tämä on ilmeisesti liian iso työ tuon 500€ tavoittelemiseksi. Näin ainakin oletan, muuta syytä en keksi.

Avatar
jjp-racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 02.10.2005 00:00

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja jjp-racing » 14.08.2013 18:49

miks yleisen puolella ole alle 1400cc luokka rajana??? kerta mitä isot edellä niin varmasti kiinnostus lisääntyis junnuissa!! ja nuo ilmoittautumis maksut on vähän mopo karannut käsistä ja tavara palkinnot hävinny kokonaan kisoista välillä jotain arpajaisia!! tuskin ne muissakaan lajeissa arpoo voittajia!?!

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.08.2013 22:25

Hienoa huomata miten akk-motorsportin ja "harrastajien" linja tuntuu olevan hyvinkin eri linjoilla.

Akk on ainakin saamieni tietojen perusteella luonut nuorten sprintti puolelle tuon 1400cc rajan sillä ajatuksella että nuo autot olisivat sitten ajokortti iän myötä käyttökelpoisia ralliuraa aloitettaessa.
Yksi syy minkä arvelisin tuon rajan asetuksen takana olevan on juurikin kustannuspuoli aloitettaessa rallin ajamista.

Nyt esimerkiksi tässä ketjussa tuo ajatus sprintti puolelta rallin siirtymiseen jo olemassa olevalla kalustolla on suorastaan ammuttu alas.
En ainakaan usko että montaakaan nuorta kiinnostaa lähteä ajamaan sillä f-vireisellä sprinnti favoritilla bemareitten joukkoon rallissa.
Väitän että lähes jokainen sprintistä ralliin siirtyvä nuori miettii auton vaihtoa.
Jokainen voi mielessään laskeskella vaikka rengaskuluja 130 heppaisen sprinntiauton ja 300 heppaisen bmw:n välillä.
Juuri nämä kulujen kasvut on niitä jotka hävittävät porukka ralleista.

Se että maksaako ralli 3 vai 5 euroa ek kilometriä kohden on hyvinkin sivuseikka kasvavien kalusto kulujen rinnalla.

Varsinkin niille jotka asettavat edes jonkinlaisia tavoitteita rallissa on turha tarjota kilpailemista kymmenennestä sijasta luokassa.
Vai uskaltaako joku väittää että noilla sprinnti 1400cc laitteilla realistisesti kilpailtaisiin voitosta.
Vaikka tavoite asettelua ei sen suuremmasti olisikaan niin jonkinlaisen tasaväkisen sprintti kauden jälkeen jatkuva kymmenes sija syö varmasti motivaatiota jatkaa lajia.

Kuten tämäkin ketju osoittaa, niin mielipiteet siitä mikä on järkevää ja mikä ei ovat hyvinkin laidasta laitaan. Esitykseni luokkien ja lisenssi tasojen tarpeellisuudesta sai varsin murskaavan vastaanoton kun taas toisen mielestä kuutiotilavuusluokalla ei ole väliä.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja saana » 16.08.2013 20:02

j67 kirjoitti: Jokainen voi mielessään laskeskella vaikka rengaskuluja 130 heppaisen sprinntiauton ja 300 heppaisen bmw:n välillä.
Juuri nämä kulujen kasvut on niitä jotka hävittävät porukka ralleista.

Se että maksaako ralli 3 vai 5 euroa ek kilometriä kohden on hyvinkin sivuseikka kasvavien kalusto kulujen rinnalla.
Tässä nähdään kuinka pielessä ajatukset voivat olla.Viime kevät talvella eräs kilpailija esitti laskelman jossa 6 kilpailun rengas kustannukset ja ilmot olivat suunnilleen saman verran.Ei se EK kilometrin hinta ole mikään sivuseikka.Tulevana viikonloppuna ajetaan 4 pätkän Imatra ralli 76 kilpailijan voimin.Miten se kannattaa ajaa kun joidenkin mielestä se ei kannata 220 kilpailijan osallistumis määrällä??Kuka sen "tappion"maksaa?Kyllä sitä on tyhmä kun ei vaan tajua.

Api
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja Api » 16.08.2013 21:02

Tavoitteena on usein ollu hauskan pito ja päivä pois kotoo...
pääsääntöisesti tavoitteeseen on päästy vaikka lyhin kisa taitaa olla luokkaa 600m ek ykköstä ja sit hajos tekniikka.

Kuinka moni oikeesti tavoittelee sitä munakuppia?
Tulipa sitä kartturoitua 2011 kaudella Valkeakosken pienoisrallisarjassa fiat 850 coupea luokkana F alle 1600 ja paljon...

Ei tää touhu saa olla liian vakavaa, ihan sama mitä luokkia on tai ei niin vetomiehet on vetomehiä ja pärjää kalustoolla millä ajaa tai hankkii kalustoia mikä sopii luokkiiin missä voi edetä urallaan.

Ilmottautuminen maksaa, renkaat maksaa, bensa maksaa.
Jos ei tienaa hulluna tai ei oo sponsseja joka lystin maksaa niin sit pitää kotona itkee ja huutaa netissä kun kaikki on pers¤¤stä.

-Artturi kartturi-
-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 16.08.2013 21:34

saana kirjoitti:
j67 kirjoitti: Jokainen voi mielessään laskeskella vaikka rengaskuluja 130 heppaisen sprinntiauton ja 300 heppaisen bmw:n välillä.
Juuri nämä kulujen kasvut on niitä jotka hävittävät porukka ralleista.

Se että maksaako ralli 3 vai 5 euroa ek kilometriä kohden on hyvinkin sivuseikka kasvavien kalusto kulujen rinnalla.
Tässä nähdään kuinka pielessä ajatukset voivat olla.Viime kevät talvella eräs kilpailija esitti laskelman jossa 6 kilpailun rengas kustannukset ja ilmot olivat suunnilleen saman verran.Ei se EK kilometrin hinta ole mikään sivuseikka.Tulevana viikonloppuna ajetaan 4 pätkän Imatra ralli 76 kilpailijan voimin.Miten se kannattaa ajaa kun joidenkin mielestä se ei kannata 220 kilpailijan osallistumis määrällä??Kuka sen "tappion"maksaa?Kyllä sitä on tyhmä kun ei vaan tajua.
On mopo bemari jos 6 kilpailun renkaat maksaa saman kuin ilmot.
Toki jollain pienitehoisella saattaa laskelma pitää hyvinkin paikkansa.
Mielestäni olen tuonut esiin juuri sen että näitä pienikuluisia tulisi suosia kisoissa.
Olikohan tämä nyt kirjoitettu niin että kaikki tajuaa.
Edelleen olen sitä mieltä että ralli harrasteena on suurelta osin hauskan pitoa.
Sitä vaan en ymmärrä että jonkun pitäisi pitää hauskaa ilman että se on omien mieltymysten mukaan hauskaa.
Grillijonoissa on hyvinkin paljon kavereita jotka aukoo päätänsä isommilleen ja saa joka kerta selkäänsä. Ehkä sekin on jonkun mielestä hauskaa.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tavoitteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja ignis » 16.08.2013 22:16

saana kirjoitti:Miten se kannattaa ajaa kun joidenkin mielestä se ei kannata 220 kilpailijan osallistumis määrällä??Kuka sen "tappion"maksaa?Kyllä sitä on tyhmä kun ei vaan tajua.
Ei kai kukaan teekkään rallia sillä budjetilla että kisaan tulee 220 ilmoittautunutta??? Taitaa ennemmin olla niin että jos tulee 80-100 niin ollaan omillaan ja kaikki siitä ylöspäin on plussaa... Tämä ihan omana arviona ilman yhdenkään rallin tekemisen kokemusta. Ja kaukana ei olla siitä ajasta että Suomeen tulee joku yritys joka tekee avaimet käteen periaatteella erikoiskokeita ralleihin. Ja arvata voi mikä on sellaisen vaikutus ilmoittautumismaksuihin...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Vastaa Viestiin