Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 03.09.2013 16:13
ariwalk kirjoitti:JTH Racing Team kirjoitti:Minusta Junnu SM ei vie F-cupilta osallistujia, nimenomaan sen vuoksi että harvalla tallissa on menestyvää f-luokan autoa ja ei aja f-cuppia jo valmiiksi.
Rengassääntö on minusta suorastaan mahtava. Mikäli noikin 6+8 kumia ostaa uutena niihin uppoaa n. 4300€. Melko iso niitti harrastajalle? Ei kait missään lue, että on pakko edes uusia oltava.
Kyllähän se vaa väkisin vie. Siihe on kaks syytä.
-Pääset todennäkösesti ajamaa paremmalla numerolla kun f-cupissa kun noita seniilejä on varmaa ensvuonna 70kpl. talvella tuo piikkirengas ei tykkää sorasta edelleenkään varsinka etupyörävetosessa. toi 6-renkaan maksimimäärä saattaa toimia (jos ei tuu plussakelejä tai yli 100 osanottajaa).
-Kahta sarjaa ei vaan oo varaa ajaa kovinkaan monella enää. ja yleensä akk tykkää mättää noi kisat päällekkäin.
sitähän ei varmaa kyllä kukaan tiiä että paljon toi vaikuttaa f-cuppiin mutta toivoisin f-cupin järjestäjiltäkin jotain järkeä tohon sarjasysteemiin kun junioireilta menee iha järkyttävä määrä rahaa renkaisiin talvella kun jo a-junnut joutuu ajaa b-junnu numeroilla senioireiden cupin suosiosta johtuen. ja voisin kyllä sanoa vielä loppuun että tuskin ne on ne seniorit ketkä viimesillä rahoilla ajelee vaan eiköhän ne löydy sieltä junnujen puolelta.
t.ari-matti
Taitaa monikin Seniori ajella "viimeisillä rahoilla"

Mutta voisko Junnut vaikka lähtee ekana ?

-
vturunen
- Yleinen

- Viestit: 191
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja vturunen » 03.09.2013 17:33
Eiköhän joka asiassa ole hyvät ja huonotkin puolet.En nyt oikein ymmärrä sitäkään, jos kaikesta kaivetaan ne mahdolliset ja mahdottomat kielteiset seikat. Kaikenkaikkiaan hyvä, että jotain uutta kokeillaan ja annetaan mahdollisuudet ajaa junnujen ajaa junnu-sm:ää, vaikka taitaa jo nimikin joittenkin mielestä olla väärä.Kokeillaan edes,katsotaan mitä vaikuttaa mihinkin ja tehdään sitten johtopäätökset kokemuksen perusteella ja korjataan jos on siihen aihetta. Eikös....
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 03.09.2013 18:14
Powerslide kirjoitti:"Eiköhän viimeaikaisista suorituksista ole opittavissa se että ihan pelkkiä tähdenlentoja on turha lähettää maailmalle."
Kukahan niitä rallimiehiä sinne maailmalle lähettää? Kyllä ne kaikki ovat menneet ihan itse hankituilla, tai taustajoukkojen hankkimilla rahoilla. AKK:n valmennusryhmäässä oleminen helpottaa vähän rahan hankkimista, mutta kyllä se työ on itse tehtävä.
Kummallisen yleinen kuvitelma on, että maailmalle jotenkin pääsee ilman omaa tahtoa ja taitoa toteuttaa tällainen projekti.
Tuon maailmalle lähettämisen voi käsittää monella tapaa.
Itselläni oli kylläkin ajatus sen suuntainen että se lähettäminen on jotain muuta kuin rahallista tukea.
Monenko kaverin kohdalla tuo Akk:n valmennusryhmä olisi todennut että koita nostaa vauhtia kotimaassa ennen maailmalle lähtöä.
Tuohon renkaiden kulumiseen ja siihen kenelle ne suurimmat kulut kohdistuu auttaisi varmaankin kiertävä lähtöjärjestys.
Jos siellä on mukana parisataa ukkoa niin suora lähtöjärjestyksen kääntö auttaisi paljon. Ekan kisan ensimmäinen toiseen kisaan viimeiseksi.
Keskivaiheilla rengaskulujen voisi olettaa olevan keskivertoa?
-
jjp-racing
- A-Junnu

- Viestit: 88
- Liittynyt: 02.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja jjp-racing » 03.09.2013 19:13
kiertävä lähtö järjestys ehdottamasti ja ekan kisan järjestäjä arpoo ensimmäisenä lähtevän luokan tai se luokka mihin vähiten osallistuu autoja starttaa ekana ekassa kisassa

-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja sps1 » 03.09.2013 20:46
Voihan muuten olla että junnu SM ralleissa lähtee ensimmäisenä nuorten luokka v-1600 tai trophy luokan kalustolla.
-
ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja ariwalk » 04.09.2013 17:56
No en oikein tosta kiertävästä perusta, mutta jos vaikka kokeilis ns. "kuumat" joka luokasta sinne kärkeen.. eli vaikka jos top20 yleisestä, senioreista, a-junnuista ja b-junnuista laitettais ajamaan ekana (sitähän sillo ei tarttis käännellä mihinkään). sitten ne iha normaalisti ketkä on top20 ulkopuolella. sillon pääsis vielä ajamaan ilman soraa ja ois itestä kiinni pääsiskö tonne kuumaa ryhmää.. tietysti kauden ekassa rallissa sitä ei pystyis hyödyntää, mut jotain ton tyylistä vois kokeilla.
Menee aika offtopic ni palataan junnusm aiheeseen ni hyvä juttu että pääsee iästä riippumatta ja jonkinnäköstä kulukattoakin yritetty järjestää, eikä niputeta kaikkia autoja yhteen luokkaan!
-
khmkracing
- Viestit: 3
- Liittynyt: 19.01.2013 11:04
Viesti
Kirjoittaja khmkracing » 13.10.2013 13:40
Onkohan mahdolista saada kumastakin pisteitä sm ja tropystä....Näissä kilpailuissa ajaisivat: Nuoret (kahdessa luokassa), RSJM-luokat, Naisten Cup,
Rally Trophy sekä lisäluokat järjestäjän harkinnan mukaan.

-
Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mopoilija » 13.10.2013 14:16
On mahdolista, Rally Trophyn puolella pisteitä laskettaessa otetaan tietysti yleisen miehet mukaan.