F-Cup Urjalan tapahtumat

Kotimaan rallien ja sprinttien jälkipyykki, tapahtumat, tulokset yms. kilpailun jälkeen käytävä keskustelu.
gianni
Yleinen
Yleinen

Re: F-Cup Urjalan tapahtumat

Viesti Kirjoittaja gianni » 25.09.2013 21:34

Tuossa samaisessa kisassa 2008 me saatiin jotkut pulut.
Ymmärrän kisajärjestäjän tilanteen, että siinä on varmasti ihan tarpeeksi hommaa ja sit pitäisi vielä miettiä palkintojakin. Jos mennään ihan taiteiden ja sääntöjen mukaan niin taitaisi verottajallakin olla omat intressinsä puuttua peliin... ja se tutusti mutkistaa kuvioita...

Ilmottautumismaksut 20 eurolla ylöspäin ja sijoitetaan se summa palkintoihin?? Tuskin kukaan kuolee siihen korotukseen...

inversio kirjoitti:Oma mielipide palkinnoista.
Tietysti olisi kiva jos palkintoina olisi jotain lahjakorttia yms. mutta 2008, kun voitettiin Urjalassa b-junnujen lisäluokka, saatiin palkinnoksi Alvar Aalto peltivati joka on olohuoneessa vieläkin esillä (emäntä tykkäs pirusti).

Näitä mutterikippoja mitä yleensä saadaan palkinnoksi alkaa olla itelläkin jo jonkin verran ja en oikeastaan niitä enää hyvin kaipaile, vaan minun puolesta järjestäjä voisi säästää rahaa ja jättää ne muille jakamatta paitsi kolmen kärjelle.
Silloin, kun touhua aloittelin oli tietysti kiva saada joku kippo jostain kylärallin seitsemännestä sijasta ja minusta b-junnuissa noita palkintoja voisi edelleen jakaa isommalle määrälle kilpailijoita.
Jos katotaan porukkaa mikä ajaa f-cupissa yleisessä esim. kympin kärjessä ja mietitään minkä verran tuolla sakilla on niitä kippoja kotona, niin oletan, että heille joku kippo seitsemännestä sijasta ei merkitse enää hirveän paljon, niitä on jo autotalli ja varasto pullollaan.
Itsellä nyt, ei enää noista tulevista palkinnoista riesaa ole, kun ei niitä yleisessä kädettömille jaeta.
Silloin 2008 oli lasirallin jälkeen ralli netissä keskustelu näistä lasikukoista ja silloin porukka tykkäs niistä paljon, juuri sen takia, että rouvat pitää niistä.
Tunnen parikin sellaista tapausta jotka tässä lajissa pärjää ja se mitä noille kipoille tapahtuu on, että niistä revitään se kyltti irti liimataan se tauluun ja kippo roskikseen ( ne ei mahdu kämppään enää).

Periaatteesta olen sitä mieltä, kun joku jaksaa tuollaisen rallin järjestää ja nähdä siihen kauheasti vaivaa niin toivottavasti se järjestävä seura saisi siitä maksimi hyödyn, mene ja tiedä se kannustaa tekemään rallin seuraavankin kerran.

T:Mikko Heikkinen

zeizei

Viesti Kirjoittaja zeizei » 26.09.2013 09:43

markokal kirjoitti:bemarin nro:70 kuljettajat ok?
oli mennyt rajusti nurin....toivottavasti kunnossa?
kuskilta murtu selkä, kävelyn opetteluu 6 viikkoo.
kartturi ok.
kaikille auttajille ISO kiitos .
t. jari jokinen

JiiKoo
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja JiiKoo » 26.09.2013 10:53

Kaikkien palkintoja ihmettelevien kannattaa varmaan lukea kilpailun nimi uudelleen. Kyseessä kun oli Nuutajärven Lasi-Ralli. Mitäköhän sieltä voisi palkinnoksi saada... Hyvin monesti kun se kilpailun pääsponsori osallistuu myös tuohon palkintopuoleen.

Omalta osaltani voin sanoa, että "paras" palkinto jonka olen nähnyt - joka tosin jäi saamatta, kun se jaettiin vain voittajille ja itse oltiin kakkosia - oli paikallinen perunarieska. Silloin kyllä hieman hymyilytti.

Palkintojen perässä tätä lajia on kyllä turha harrastaa, vaikka ne mukavia olisikin.

jb1966
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja jb1966 » 26.09.2013 12:54

jossain tuolla -90 luvun lopulla oli Lopella joku kisa missä sai perunasäkin palkinnoks.

Ketzi
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 26.09.2013 20:06

OFFTOPIC, mutta pakko laittaa. Alajärvellä NUSM 2005, pullovettä. 8)

koske
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja koske » 26.09.2013 20:53

joskus 1990 alussa olimme Helsinkirallissa ja kuski sai 200g konvehtirasian ja minä en mitään olivat unohtaneet kartturien palkinnot.

Barney

Viesti Kirjoittaja Barney » 26.09.2013 21:11

Sain itse myös sellassen lasikukon 2010 urjalan talvikisassa. On muuten hienoimpia palkintoja mitä oon rallista voitttanu, riihimäki-rallin lasimaljat on myös todella komeita ja käytössäkin kun tulee tyhjennettyä taskusta kaikki pikkukolikot sellasseen. Niitten kannujen jakamisen vois mun mielestä lopettaa kokonaan ja jakais vaikka 20€ lahjakortteja motonettiin tai johonki muuhun autotarvikeliikkeeseen.

Ja Ps. Se on se lasikukko itseasiassa aika arvokas myös, huuto.netissä oli vastaavasta huudettu 440€....

gt16

Viesti Kirjoittaja gt16 » 26.09.2013 23:08

F1 luokassa olisi paljon paremmat palkinnot ja liksat??

Jones
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja Jones » 27.09.2013 00:27

Oon kuullu tuosta perunasäkistä, tais olla yks säkin saaneista Marko Mänty Corolla Levinillä tuohon aikaan. Aattelin että varmaan vähä legenda juttu mut ei näköjään 8O mutta että vielä pullovettäkin, ja suklaarasia (1kpl), ja jossain on ollu perunalastupussi (Taffel tuote)..
Kyllä jokkikses muuten onkin hienot palkinnot.. Juu tiedetään myös että järjestyskulut on pienemmät, mut osa tuotosta ohjautuu samalla mukavasti kilpailijoiden eduksi :P

Turisti
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Turisti » 27.09.2013 10:20

Lasirallissa 2010 oli kuukauden verran ennen kisaa kisan nettisivuilla (ja linkitettynä ralli.netin uutisiin) kysely kaikille rallin sidosryhmille siitä millaista kisaa haluttaisiin järjestää. Siellä kysyttiin yhtenä kysymyksenä noista palkinnoista ja ymmärtääkseni enemmistön ääntä kuunneltiin. Vanha sanonta "Toista kohti kun kumarrat niin toista kohti on pakko paskantaa" pitää varmaan tässäkin paikkansa. Ja kompromissi ei monesti miellytä sitten ketään tai sen toteuttaminen on haastavaa.

markot
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja markot » 27.09.2013 10:20

Barney kirjoitti:Niitten kannujen jakamisen vois mun mielestä lopettaa kokonaan ja jakais vaikka 20€ lahjakortteja motonettiin tai johonki muuhun autotarvikeliikkeeseen.
Kyllä tälläselle kädettömälle kelpais vallan mainiosti munakuppi, jos joskus sattuu tuuri osuu kohdalle. Mukavempi muisto se on.

RALLAAJA-63

Viesti Kirjoittaja RALLAAJA-63 » 27.09.2013 12:24

Tohon palkinto asiaan niin, paras palkinto on mulla 8 kilon joulukinkku tikkakosken kinkkurallista 1993. Kinkut jaittiin luokka voittajille.
PS. tuli myös ne perinteiset pokaalit mukaan.

vth
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja vth » 27.09.2013 12:40

ehkä motivaatio ajamiseen ja harrastamiseen tulee ihan muualta kuin palkinnoista

Vastaa Viestiin