Altezzan (beams) moottori

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Re: Altezzan (beams) moottori

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 22.10.2013 08:55

Jos kammen vaihtaminen kielletään toisesta moottorista, niin onko se sitten enää sitä "perinteistä vakio-osilla virittelyä"

Eikös tämän myötä myös katoa 1.8/2.0 kasvatetut Toyotan koneet pois sarjasta?

Ja jos kannen muokkaaminen kielletään, niin sehän nyt on tosi kaukana "perinteisestä virittämisestä".

Sama ku ajettais vakioautolla ja mieluiten peräkkäin rataa vähän kuluttaen.

Mun mielestä tuo rengassääntö on ihan toimiva juttu. Ite kun hyödynnän kisoissa vanhat renkaat loppuun asti, niin kauteen riittää hyvästikin nuo 12kpl. Lisäksi jos on vielä kova rengas, se ehkä kestääkin (toivotaan). Ja nyt kun kuviointi kielletään, ei tarvitse hankkia erillisiä renkaita sadekelille, jälleen säästöjä siis. Ainakin alustavasti vaikuttaisi siis toimivalta ratkaisulta.

toni791
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 121
Liittynyt: 02.06.2004 00:00
Viesti:

Re: Altezzan (beams) moottori

Viesti Kirjoittaja toni791 » 22.10.2013 21:04

Mun mielestä tuo rengassääntö on ihan toimiva juttu. Ite kun hyödynnän kisoissa vanhat renkaat loppuun asti, niin kauteen riittää hyvästikin nuo 12kpl. Lisäksi jos on vielä kova rengas, se ehkä kestääkin (toivotaan). Ja nyt kun kuviointi kielletään, ei tarvitse hankkia erillisiä renkaita sadekelille, jälleen säästöjä siis. Ainakin alustavasti vaikuttaisi siis toimivalta ratkaisulta.[/quote]


joo siis todellaki mullaki riittäny joka vuosi 12kpl renkaita,ei se oo ongelma..
mutta se et otetaa umpimähkää renkaat jotka tehty autoihin mitkä painaa yli 200kg enemmän ku autokrossiautot..+kova seos..ja se on turvallisuus riski jos rengasta ei saa edes sadekelillä kuvioida!
ps. kardaanithan tästä eniten vaa kärsii.. :mrgreen:

jankka
Viestit: 6
Liittynyt: 10.12.2012 18:34

Re: Altezzan (beams) moottori

Viesti Kirjoittaja jankka » 23.10.2013 21:11

Täällä kirjotellaan vaan jostain museomoottoreiden (2t ja 4ag) halvoista kampiakseleista eikä ymmärretä että billetti kiellolla
kuljettajat haluaa estää rahamiesten kalliilla täysbilletti moottoreilla
mestaruuksien tavoittelun ja harrastuksen kohtuu hintainen jatkumisen.
Jos aikoo vaikka toyotan koneesta tehdä kilpailukykyisen edullisesti
niin miksi se pitää tehdä jostakin museo koneesta kun paljon halvemmalla ja helpommin sen saa tehtyä esim. beams:istä.
Kirjoittelu tuntuu aina täällä hiukan harhailemaan aiheesta ja kun
se kerran taas näihin billetti asioihin kääntyi niin siksi halusin asiaa hiukan oikaista.
T:Jani Lehtinen

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Re: Altezzan (beams) moottori

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 26.10.2013 11:40

Eikös se billett kampiakseli silloin ois hyvä jättää siltikin sallituksi.

Lohko ja kansi tehas tekosia.

Toyotan RZ-FE sarjan koneista löytyy myös hyvä vaihtoehto jos CC:t haluaa isoksi. Potentiaalia padassa on.

jankka
Viestit: 6
Liittynyt: 10.12.2012 18:34

Re: Altezzan (beams) moottori

Viesti Kirjoittaja jankka » 26.10.2013 12:20

Olen samaa mieltä noista kampiakseleista koska aika moneen
moottoriin saa halvemmalla jonkun muun akselin kuin alkuperäisen
eikä vakio lohkossa voi hirveästi kampiakselilla kikkailla.
Lohkot ja kannet kuitenkin niin kalliita ettei kaikilla moisiin ole varaa.
Jos joku on sitä mieltä että billetit pitää sallia ja köyhät voi ajaa vaikka
fillarilla niin menköön hän ajamaan supercareja siellä kyllä saa rahat
poltettua nopeasti.
T:Jani Lehtinen

Vastaa Viestiin