Rallissa lisenssiluokka yleinen,sprintin puolella?
- janne2
- B-junnu
Rallissa lisenssiluokka yleinen,sprintin puolella?
Tervehdys.Saako rallin yleisen kuski ajaa sprinttiä junnujen puolella? Lisenssitiedoissani on nopeuden kohdalla yleinen mutta nousupisteitä mulla on kuitenkin vain 11 kpl,yleisen rajahan on 30 pistettä.Tästä on kai ollut aikoinaan jotain juttua enemmänkin mutta en löytänyt vaikka yritin etsiä...
- labaru1600
- A-Junnu
Re: Rallissa lisenssiluokka yleinen,sprintin puolella?
Joo. Mulla on kitissä ralli nousupisteet 18. Ja sprintis 2
Niin mulla lukee yleinen molemmis ja kysyin akk:lta että mitä mä teen ku noi on väärin kitin muutoksen jäljiltä ja piti ilmottautua kisoihin ni sieltä vastattiin vaan ett niillä mennään mitä kitis on. No eikai siin ku muitten tukkeeks vaan yleiseen
Niin mulla lukee yleinen molemmis ja kysyin akk:lta että mitä mä teen ku noi on väärin kitin muutoksen jäljiltä ja piti ilmottautua kisoihin ni sieltä vastattiin vaan ett niillä mennään mitä kitis on. No eikai siin ku muitten tukkeeks vaan yleiseen
-
- Yleinen
- Viesti:
No juu tässä nähdään tää akk:n meininki
Ite kyselin tossa alkuvuonna noita omia nousupisteitä niin sanoivat että ei ne niitä mistään nää
Käskivät kysyä Rafulta. No se osas kertoo siihen asti kun ne on siirretty kitiin. Eli ilmeiseti ei oo niin just mihin lisenssi luokkaan ittensä lykkää. On se vaan ihme kun kuitenkin kitissä lukee että tarkista omat nousupisteet että on oikein. No täytyy varmaan nostaa ittensä yleiseen ettei taas tarvii sitä rallin junnu tutkintoo suorittaa 

- Isoreisi
- A-Junnu
Itsellänikin oli nousupisteet tuplaantunut uuden Kitin myötä. Viestitin asiasta muistaakseni Heikkiselle AKK:hon, ja saldo oli korjattu muutaman päivän sisällä. Pohjustin virheen todentamisen vanhan kitin saldoon.
Ei minulla ainakaan ollut mitään ongelmia tuon suhteen, ja sain vältyttyä vielä isojen poikien luokkaan nousemisen.
Ei minulla ainakaan ollut mitään ongelmia tuon suhteen, ja sain vältyttyä vielä isojen poikien luokkaan nousemisen.
- Masa
- KV
Tämän keskustelun myötä tuli tarkastettua omat tiedot KITIstä.
Vuoden 2010 jälkeen en ole ajanut AKK:n järjestämissä kilpailuissa kun tuli rallisprintissä nopeusluokitukseksi yleinen. Samalla tuli saman auton käyttö samassa rallisprint kilpailussa mahdottomaksi.
Nyt katsoin tiedot, niin tuli nopeusluokitukseksi juniori! Nuosupisteitä kuitenkin näkyi olevan oikea määrä 36.
Antaiskohan ne minulle nyt tämän tiedon pohjalta juniori lisenssin, niin pääsisi ajamaan taas aktiivisemmin muutakin kuin Harrasterallin kisoja, kun pystyisi ajamaan kaverin autolla samat kisat taas junioriluokassa.
Vuoden 2010 jälkeen en ole ajanut AKK:n järjestämissä kilpailuissa kun tuli rallisprintissä nopeusluokitukseksi yleinen. Samalla tuli saman auton käyttö samassa rallisprint kilpailussa mahdottomaksi.
Nyt katsoin tiedot, niin tuli nopeusluokitukseksi juniori! Nuosupisteitä kuitenkin näkyi olevan oikea määrä 36.
Antaiskohan ne minulle nyt tämän tiedon pohjalta juniori lisenssin, niin pääsisi ajamaan taas aktiivisemmin muutakin kuin Harrasterallin kisoja, kun pystyisi ajamaan kaverin autolla samat kisat taas junioriluokassa.
- jjkoski2
- B-junnu
En kyllä minäkään osannut suoraan lukea KITIstä tai sääntökirjasta miten otsikon mukaisessa tilaneessa toimitaan.
"Nopeuskilpailuissa saavutetut nousupisteet eivät
vaikuta rallikilpailujen A-ja B-juniorijärjestelmän nousupisteisiin"
Mutta miten siis toisinpäin? Yleinen lisenssi ja vain yksi sprintti ajettuna.
"Nopeuskilpailuissa saavutetut nousupisteet eivät
vaikuta rallikilpailujen A-ja B-juniorijärjestelmän nousupisteisiin"
Mutta miten siis toisinpäin? Yleinen lisenssi ja vain yksi sprintti ajettuna.
- Makee72
Itse ajan rallia yleisessä ja nopeutta junnuissa(23 pistettä) 

- Mopoilija
- WRC
- Viesti:
Jos et koskaan ole sprintissä yleisessä ajanut tai sinne itseäsi nostanut niin kyllä pitäisi onnistua. Soittamalla AKK:hon se selviää.janne2 kirjoitti:Tervehdys.Saako rallin yleisen kuski ajaa sprinttiä junnujen puolella? Lisenssitiedoissani on nopeuden kohdalla yleinen mutta nousupisteitä mulla on kuitenkin vain 11 kpl,yleisen rajahan on 30 pistettä.Tästä on kai ollut aikoinaan jotain juttua enemmänkin mutta en löytänyt vaikka yritin etsiä...
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- janne2
- B-junnu
Kiitos kaikista vastauksista.Täytyy selvitellä tätä akk:n kanssa paremmalla ajalla.
- jjkoski2
- B-junnu
Anne Kinnunen, AKK, 10.2.2014: "Nouset vain siinä lajissa missä olet saavuttanut pisteet. Jos saavutat rallissa nousuun vaadittavat pisteet nouset vain rallissa. Jos taas saavutat pisteet noupeuslajissa, pysyt edelleen rallissa junnuna ja nouset vain nopeusessa yleiseen."
T:Jari Koskinen
T:Jari Koskinen