MIKSI RALLI PERUTAAN??

Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
esy 70
Viestit: 13
Liittynyt: 28.02.2011 21:25

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja esy 70 » 20.02.2014 23:09

Ei kai sitä nyt ihan viel tarvii koko sääntökirjaa uusiks kirjottaa renkaiden
osalta, jos on tämmönen talvi 30-40 vuoteen! Ens talvena ku on 2m lunta ja 40 astetta pakkasta, ni toppahousut kiukuttelee et pitäis
järjestäjän hankkii takat penkalle! Kyllä Suomessa viel päästään
talvella ajamaan, se on ihan varma. Ei kai ne Englantilaisetkaan
kaikki oo viel autojaan vaihtamas veneisiin, vaik hiukkasen jalkalistan
välist tuleekin vettä torppaan.....

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 20.02.2014 23:45

Minä en oikeen usko ilmastonmuutokseen ja onneks siitäkin älytön jauhaminen ym buumi on mennyt ohi.Onko se vaan joku maapallon kierron 150 vuoden sykli vai mikä mutta onhan nää talvet ihmeellisen epäsäännöllisiksi menny?.Talvet on lyhentyny tai ei ole kunnollista talvea ollenkaan.Välillä on tosi kylmää ja hetkessä lauhtuu.

Sitä on vaan mentävä sen ehdoilla.Uskon että monen rallin kohdalla on ollut oikea päätös perua.Yleinen kustannusten nousu vielä lisää painetta perumiseen.

Avatar
Pilkunviilaaja
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 104
Liittynyt: 10.01.2009 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja Pilkunviilaaja » 20.02.2014 23:52

Ei kait sitä siviilirenkaalla kumminkaan tarttis ajaa... Ihan vaan vinkiksi "vanhoilta hyviltä ajoilta", jos säilytettäisiin nykyiset renkaat ja nastat, mutta määritettäisiin maksimi nastan kärjen ulkonema samaksi kuin se oli käytännössä silloin ennen... Eli aikoinaan nasta nastoitettiin "pohjaan" eli nastan kärki oli noin 4,5mm ulkona kumin pinnasta. Tämä tarkoitti että 20mm nastasta vain 4,5mm oli ulkona kumista ( eli se osuus josta nykyisenkin nastan kartio kärkeä kohden alkaa.) Eli kumi ei joustanut niin paljon kuin nykyisin ja nastat pysyi kiinni.. Joo, pito oli huonompi... Eli käytännössä ei tämmöisiä nastoituksia kukaan halua tilata rengasvalmistajalta... Mielummin ostetaan nykyisiä renkaita ja valitetaan täällä että on niin vi**n kallista... Olen samaa mieltä.. Mikään ei muutu jos ei sääntö sitä ehdottomasti vaadi...

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 21.02.2014 00:32

Pilkunviilaaja kirjoitti:Ei kait sitä siviilirenkaalla kumminkaan tarttis ajaa... Ihan vaan vinkiksi "vanhoilta hyviltä ajoilta", jos säilytettäisiin nykyiset renkaat ja nastat, mutta määritettäisiin maksimi nastan kärjen ulkonema samaksi kuin se oli käytännössä silloin ennen... Eli aikoinaan nasta nastoitettiin "pohjaan" eli nastan kärki oli noin 4,5mm ulkona kumin pinnasta. Tämä tarkoitti että 20mm nastasta vain 4,5mm oli ulkona kumista ( eli se osuus josta nykyisenkin nastan kartio kärkeä kohden alkaa.) Eli kumi ei joustanut niin paljon kuin nykyisin ja nastat pysyi kiinni.. Joo, pito oli huonompi... Eli käytännössä ei tämmöisiä nastoituksia kukaan halua tilata rengasvalmistajalta... Mielummin ostetaan nykyisiä renkaita ja valitetaan täällä että on niin vi**n kallista... Olen samaa mieltä.. Mikään ei muutu jos ei sääntö sitä ehdottomasti vaadi...
Eikös tää "uusi" sääntö tullu joskus -90 luvun alussa vai onko tässä välissäkin joku vielä muuttunut?Muistelen sillon joskus poikasena kun puhuttiin vanhan säännön renkaista.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja emppu » 21.02.2014 06:56

Varmasti ihan hyvää tarkoitetaan tuolla nastaulkoneman rajoituksella, mutta.
Sen valvonta on on arpapeliä. Sitä pitäisi valvoa joka autosta ja joka EK:n jälkeen. Kenen resurssit siihen riittää, ja rahat? Riittääkö aikakaan?
Nasta tuppaa nousemaan ja tämä saatta estää hyvänkin renkaan jatkokäytön. Eikö se tule näin kalliimaksi?

Nastan lyhentäminenkin on huono vaihoehto. Se jättäisi paljon renkaita käyttämättä. Lisäisi kustannuksia sekin, ainakin muutaman vuoden.

Renkaiden määrän rajoittaminen on yksi keino, mutta kuten nähtiin tänä vuonna junnuässämmässä, sekään ei toimi oikein hyvin. Ainakaan jos sääntöjä kesken kauden muutellaan.

Renkaiden hinnat 20 vuoden aikana lähes kymmenkertaistuneet. Tulot eivät ole tehneet sellaista nousua...

Avatar
miki81
Yleinen
Yleinen
Viestit: 170
Liittynyt: 27.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja miki81 » 21.02.2014 10:55

Ollaan tuolla itärajan takana käyty muutama talvikisa kattelemassa ja siellä on joka kisassa luokka joka ajaa siviilipyörillä. Hauskaa niillä kuskeilla näyttää olevan, vaikka vauhti ei tietystikään ole sitä mitä piikeillä.
Tämä vaatisi varmasti myöskin tiukempaa merkkauslinjaa pimeisiin kisoihin.
Miksi tätä ei voisi kokeilla meilläkin varsinkin jos se olisi vaihtoehto kilpailuiden perumiselle.

Joku sanoi että ei se siviilipyörä paljon halvempi ole.. piikit taitaa maksaa 1600 € sarja ja samanmerkkiset siviilinastat saa 500 €. Kyllä tuhat euroa on ainakin minulle paljon ja varmaan monelle muullekkin. Lisäksi näinä huonoina vuosina tuo 1600 on sileänä muutaman ek:n jälkeen.
Jos kustannuksia ja lajin aloittamiskynnystä halutaan alas tämä olisi mielestäni ainakin kokeilemisen arvoinen asia.
" ralli on köyhien mielestä kallista" :D

Avatar
vth
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja vth » 21.02.2014 15:09

Rallia ei halavaksi saa sääntöjä muuttamalla,ainoa konsti on keksiä uus laji.

Avatar
GreenSlide
Yleinen
Yleinen
Viestit: 279
Liittynyt: 20.06.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja GreenSlide » 21.02.2014 18:17

miki81 kirjoitti:Ollaan tuolla itärajan takana käyty muutama talvikisa kattelemassa ja siellä on joka kisassa luokka joka ajaa siviilipyörillä. Hauskaa niillä kuskeilla näyttää olevan, vaikka vauhti ei tietystikään ole sitä mitä piikeillä.
Tämä vaatisi varmasti myöskin tiukempaa merkkauslinjaa pimeisiin kisoihin.
Miksi tätä ei voisi kokeilla meilläkin varsinkin jos se olisi vaihtoehto kilpailuiden perumiselle.

Joku sanoi että ei se siviilipyörä paljon halvempi ole.. piikit taitaa maksaa 1600 € sarja ja samanmerkkiset siviilinastat saa 500 €. Kyllä tuhat euroa on ainakin minulle paljon ja varmaan monelle muullekkin. Lisäksi näinä huonoina vuosina tuo 1600 on sileänä muutaman ek:n jälkeen.
Jos kustannuksia ja lajin aloittamiskynnystä halutaan alas tämä olisi mielestäni ainakin kokeilemisen arvoinen asia.
" ralli on köyhien mielestä kallista" :D


Kuka sut pakottaa ostaa ne 1600e piikit!?? Käytettyjä täysin kisakuntosia saa varmasti alle viiden sadan ja pito on varmasti tautinen verrattuna niihin siviili linttoihin! Eikä muuten haittaa yhtään jos joku haluaa vetää niillä 1600e piikeillä!!

Kuka pakottaa sut tänä päivänä ajamaan kisapyörillä jos haluat siviilikumeilla ajaa!? Eli kokeilemaan vaan jos siltä tuntuu, se mitään sääntöjen mulkkausta vaadi tai erillistä kisaluokkaa!? EI SIINÄ MITÄÄN JOS ET USKALLA...voithan sitten vaikka laittaa kokemuksesi tänne? .ja jos kilpailua siviilipyörillä haluat , Kerää porukka kokoon ja menkää tyrkkää johonkin kisaan yhessä samaan luokkaan..veikkaan vaan että aika harvassa on ne kuskit jotka haluu 10000e ylöspäin maksavan auton mennä rikkomaan sinne kisaan vaan sen takia että joku toppahousu haluaa että kisa ajetaan siviilipyörillä!? Edelleen kyllä niitä hyviä kisakumeja saa käytettynäkin edullisesti kun vertaa uusien hintoihin ! Ja kyllä niitä uusiakin myydään aika usein alle ovh! Mut jos se ahistaa että joku ajaa niillä 1600e pyörillä mee peilin eteen kysymään missä vika, reenaa lisää, säästä tai hommaa sponssia! Ja onhan noita halvempiakin rengasmerkkejä, roketti, timi yms..Harrastaa voi edullisemminkin mut jos kaikki pitää aina olla viimesintä huutoa,on perseauki ja saamaton niin kannattaa miettiä onko tämä edes oikea laji...

Asenteista tää on aika usein kiinni !

Terveisin perseaukinen duunari harrastaja joka tälläkin hetkellä 16tuntista työpäivää tekee ja lukee tuohtuneena rallinettiä jostain siviilikumeista :D köyhän on pakko painaa että on varaa joskus harrastaa, en ole ikinä ajanut uudella talvipyörällä, mutta todella hyvillä käytetyillä kyllä enkä ikinä ole edes lähellekään 200e per pyörä maksanut ! eikä se ahista yhtään jos joku muu haluaa enemmän eeroja niihin laittaa! ajetaan se mitä on rahaa ajaa. en tiedä millasilla käkisalmen quotroilla ne siellä siperiassa vetää mutta en nää siinä mitään hauskaa et meen sudittelee/liukastelee jonku rallin läpi ja tuhoomaan kalliin kaluston siinä pelleilyssä, sillä ei ole kilpa autoilun kanssa mitään tekemistä, eriasia on jos jollain siviili sierran lintalla mennään pelleilemään.. Kaikki ei ole syntyneet kultalusikka hanurissa, mutta harrastaa pystyy jos vaan tahtoa on ja onhan sitä jokunen opiskelijakin harrastamassa vaikka kallista on...... Elämä on...

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.02.2014 18:47

GreenSlide kirjoitti:
miki81 kirjoitti:Ollaan tuolla itärajan takana käyty muutama talvikisa kattelemassa ja siellä on joka kisassa luokka joka ajaa siviilipyörillä. Hauskaa niillä kuskeilla näyttää olevan, vaikka vauhti ei tietystikään ole sitä mitä piikeillä.
Tämä vaatisi varmasti myöskin tiukempaa merkkauslinjaa pimeisiin kisoihin.
Miksi tätä ei voisi kokeilla meilläkin varsinkin jos se olisi vaihtoehto kilpailuiden perumiselle.

Joku sanoi että ei se siviilipyörä paljon halvempi ole.. piikit taitaa maksaa 1600 € sarja ja samanmerkkiset siviilinastat saa 500 €. Kyllä tuhat euroa on ainakin minulle paljon ja varmaan monelle muullekkin. Lisäksi näinä huonoina vuosina tuo 1600 on sileänä muutaman ek:n jälkeen.
Jos kustannuksia ja lajin aloittamiskynnystä halutaan alas tämä olisi mielestäni ainakin kokeilemisen arvoinen asia.
" ralli on köyhien mielestä kallista" :D


Kuka sut pakottaa ostaa ne 1600e piikit!?? Käytettyjä täysin kisakuntosia saa varmasti alle viiden sadan ja pito on varmasti tautinen verrattuna niihin siviili linttoihin! Eikä muuten haittaa yhtään jos joku haluaa vetää niillä 1600e piikeillä!!

Kuka pakottaa sut tänä päivänä ajamaan kisapyörillä jos haluat siviilikumeilla ajaa!? Eli kokeilemaan vaan jos siltä tuntuu, se mitään sääntöjen mulkkausta vaadi tai erillistä kisaluokkaa!? EI SIINÄ MITÄÄN JOS ET USKALLA...voithan sitten vaikka laittaa kokemuksesi tänne? .ja jos kilpailua siviilipyörillä haluat , Kerää porukka kokoon ja menkää tyrkkää johonkin kisaan yhessä samaan luokkaan..veikkaan vaan että aika harvassa on ne kuskit jotka haluu 10000e ylöspäin maksavan auton mennä rikkomaan sinne kisaan vaan sen takia että joku toppahousu haluaa että kisa ajetaan siviilipyörillä!? Edelleen kyllä niitä hyviä kisakumeja saa käytettynäkin edullisesti kun vertaa uusien hintoihin ! Ja kyllä niitä uusiakin myydään aika usein alle ovh! Mut jos se ahistaa että joku ajaa niillä 1600e pyörillä mee peilin eteen kysymään missä vika, reenaa lisää, säästä tai hommaa sponssia! Ja onhan noita halvempiakin rengasmerkkejä, roketti, timi yms..Harrastaa voi edullisemminkin mut jos kaikki pitää aina olla viimesintä huutoa,on perseauki ja saamaton niin kannattaa miettiä onko tämä edes oikea laji...

Asenteista tää on aika usein kiinni !

Terveisin perseaukinen duunari harrastaja joka tälläkin hetkellä 16tuntista työpäivää tekee ja lukee tuohtuneena rallinettiä jostain siviilikumeista :D köyhän on pakko painaa että on varaa joskus harrastaa, en ole ikinä ajanut uudella talvipyörällä, mutta todella hyvillä käytetyillä kyllä enkä ikinä ole edes lähellekään 200e per pyörä maksanut ! eikä se ahista yhtään jos joku muu haluaa enemmän eeroja niihin laittaa! ajetaan se mitä on rahaa ajaa. en tiedä millasilla käkisalmen quotroilla ne siellä siperiassa vetää mutta en nää siinä mitään hauskaa et meen sudittelee/liukastelee jonku rallin läpi ja tuhoomaan kalliin kaluston siinä pelleilyssä, sillä ei ole kilpa autoilun kanssa mitään tekemistä, eriasia on jos jollain siviili sierran lintalla mennään pelleilemään.. Kaikki ei ole syntyneet kultalusikka hanurissa, mutta harrastaa pystyy jos vaan tahtoa on ja onhan sitä jokunen opiskelijakin harrastamassa vaikka kallista on...... Elämä on...
Tämä vuodatus kuuluu samaan sarjaan kuin pari muutakin tässä ketjussa.

Haluaisin, kuten muutama muukin selvän vastauksen nimimerkiltä GreenSlide.
Mikä laittaa vastustamaan näin hanakasti siviilirenkaita jossain luokassa johon osallistuminen on vapaaehtoista.
Käsittääkseni varsin asiallisesti on ehdotettu kokeilua jollekkin luokalle. Jopa niin ettei se sulkisi kenenkään osallistumista vastaavaan luokkaan kilpailussa, jossa saa käytää oikeita rallirenkaita.

Esim. V-1600 siviilirenkaillla ja toinen v-1600 rallirenkailla. Keneltä tämä kokeilu on poistamassa jotain? Käsittääkseni enemmin antamassa, jopa sen perutetuksi aiotun kilpailun ajamisen perutuksen sijasta.
Toki saa tähän muutkin vastata.

Toisaalla ketjussa ihmeteltiin miten rallin osallistumismaksut voi olla kalliita ja samalla liian pieniä.
Onkohan ihan viimeisenpäälle mietitty kysymys?
Ilmeisen tahallisesti myös oli otettu herneitä nenään tuosta ruota/jää tiedosta.
Jokainen joka on ollut tekemisissä tienkunnostuksen kanssa tajuaa mitä tapahtuu kun pinta on lähes liejua ja alla kivikova jää/ruotainen tienpohja.
Käytännössä tarkoittaa lähes varmaa miinusta budjettiin.
Lieju pintaisella tiellä ei kannata järjestää mitään mutta ohuen jääkerroksen päällä saattaa tietyllä kulutuksella olla mahdollista ajaa. Nämä asiat pitää käsitellä eri asioina eikä miettiä ratkaisua kaikkia kelejä ajatellen.

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 21.02.2014 20:02

Jokainen joka on ajanut kilparenkaalla ja vakiorenkaalla on varmasti huomannut jonkunlaisen pitoeron,eli järjen käyttö ei ole kiellettyä edes rallissa jos pyörä ei pidä niin vauhtia pois.Ei ole minkäänlainen ongelma ajaa rallia siviilirenkaalla mutta se ei varmasti ole yhtä näyttävää kun kisapyörällä.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.02.2014 20:17

Löytyykö tietoa koska ns.rallinastarengas tuli markkinoille.
Rallin alkutaipaleella oli ainakin lähes siivinastat joten milloin eriteltiin kisarenkaat ja siviilinastarenkaat? Lienee jollain lukijoista jonkinlaista muistikuvaa?

Avatar
miki81
Yleinen
Yleinen
Viestit: 170
Liittynyt: 27.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja miki81 » 21.02.2014 20:57

GreenSlide kirjoitti:
miki81 kirjoitti:Ollaan tuolla itärajan takana käyty muutama talvikisa kattelemassa ja siellä on joka kisassa luokka joka ajaa siviilipyörillä. Hauskaa niillä kuskeilla näyttää olevan, vaikka vauhti ei tietystikään ole sitä mitä piikeillä.
Tämä vaatisi varmasti myöskin tiukempaa merkkauslinjaa pimeisiin kisoihin.
Miksi tätä ei voisi kokeilla meilläkin varsinkin jos se olisi vaihtoehto kilpailuiden perumiselle.

Joku sanoi että ei se siviilipyörä paljon halvempi ole.. piikit taitaa maksaa 1600 € sarja ja samanmerkkiset siviilinastat saa 500 €. Kyllä tuhat euroa on ainakin minulle paljon ja varmaan monelle muullekkin. Lisäksi näinä huonoina vuosina tuo 1600 on sileänä muutaman ek:n jälkeen.
Jos kustannuksia ja lajin aloittamiskynnystä halutaan alas tämä olisi mielestäni ainakin kokeilemisen arvoinen asia.
" ralli on köyhien mielestä kallista" :D


Kuka sut pakottaa ostaa ne 1600e piikit!?? Käytettyjä täysin kisakuntosia saa varmasti alle viiden sadan ja pito on varmasti tautinen verrattuna niihin siviili linttoihin! Eikä muuten haittaa yhtään jos joku haluaa vetää niillä 1600e piikeillä!!

Kuka pakottaa sut tänä päivänä ajamaan kisapyörillä jos haluat siviilikumeilla ajaa!? Eli kokeilemaan vaan jos siltä tuntuu, se mitään sääntöjen mulkkausta vaadi tai erillistä kisaluokkaa!? EI SIINÄ MITÄÄN JOS ET USKALLA...voithan sitten vaikka laittaa kokemuksesi tänne? .ja jos kilpailua siviilipyörillä haluat , Kerää porukka kokoon ja menkää tyrkkää johonkin kisaan yhessä samaan luokkaan..veikkaan vaan että aika harvassa on ne kuskit jotka haluu 10000e ylöspäin maksavan auton mennä rikkomaan sinne kisaan vaan sen takia että joku toppahousu haluaa että kisa ajetaan siviilipyörillä!? Edelleen kyllä niitä hyviä kisakumeja saa käytettynäkin edullisesti kun vertaa uusien hintoihin ! Ja kyllä niitä uusiakin myydään aika usein alle ovh! Mut jos se ahistaa että joku ajaa niillä 1600e pyörillä mee peilin eteen kysymään missä vika, reenaa lisää, säästä tai hommaa sponssia! Ja onhan noita halvempiakin rengasmerkkejä, roketti, timi yms..Harrastaa voi edullisemminkin mut jos kaikki pitää aina olla viimesintä huutoa,on perseauki ja saamaton niin kannattaa miettiä onko tämä edes oikea laji...

Asenteista tää on aika usein kiinni !

Terveisin perseaukinen duunari harrastaja joka tälläkin hetkellä 16tuntista työpäivää tekee ja lukee tuohtuneena rallinettiä jostain siviilikumeista :D köyhän on pakko painaa että on varaa joskus harrastaa, en ole ikinä ajanut uudella talvipyörällä, mutta todella hyvillä käytetyillä kyllä enkä ikinä ole edes lähellekään 200e per pyörä maksanut ! eikä se ahista yhtään jos joku muu haluaa enemmän eeroja niihin laittaa! ajetaan se mitä on rahaa ajaa. en tiedä millasilla käkisalmen quotroilla ne siellä siperiassa vetää mutta en nää siinä mitään hauskaa et meen sudittelee/liukastelee jonku rallin läpi ja tuhoomaan kalliin kaluston siinä pelleilyssä, sillä ei ole kilpa autoilun kanssa mitään tekemistä, eriasia on jos jollain siviili sierran lintalla mennään pelleilemään.. Kaikki ei ole syntyneet kultalusikka hanurissa, mutta harrastaa pystyy jos vaan tahtoa on ja onhan sitä jokunen opiskelijakin harrastamassa vaikka kallista on...... Elämä on...
Huhhuh, sai hyvät naurut tälle illalle.. kiitos vaan GreenSlide.
:lol: :lol:
En tosiaan halua kieltää sinulta tai keneltä muultakaan pitkällä ja kalliilla piikillä ajamista ja suurella todennäköisyydellä jatkan sellaisilla itsekin harrastelua vaikka joskus tuo uusi "nastarengasluokka" syntyisikin.
Ehdotin siis kokeiltavaksi uutta luokkaa muiden rinnalle.

Kysymys oli vain siitä että olen yleisellä tasolla huolissaan tämän rakkaan lajimme näivettymisestä enemmän tai vähemmän.
Kilpailuja perutaan enemmän kuin ajetaan osin kelin, osin liian vähäisen osallistujamäärän takia ( ainakin 2 rallia tänä talvena ).

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.02.2014 21:12

Mihinkäs tämä johtaa ? Vastaus: Rallit vähenee, Ilmot nousee, harrastajat vähenee MUTTA osallistuja määrät kasvaa.

Siviilirengas vouhottajille voin kokemuksesta kertoa että se ei yksinkertaisesti toimi talvella ! 20 auton jälkeen on jarrutuspaikat kun linja-auto pysäkit. 80 luvun puolivälissä ajettiin kokeiluna jopa 2 kokonaista rallia tavan talvirenkailla kaikkien luokkien osalta ! Yleiskilpailu Akurallissa voitettiin Audi Quatrolla yleisessä ja Warrella junnuissa.

Avatar
miki81
Yleinen
Yleinen
Viestit: 170
Liittynyt: 27.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja miki81 » 21.02.2014 21:34

Frog kirjoitti:Mihinkäs tämä johtaa ? Vastaus: Rallit vähenee, Ilmot nousee, harrastajat vähenee MUTTA osallistuja määrät kasvaa.

Siviilirengas vouhottajille voin kokemuksesta kertoa että se ei yksinkertaisesti toimi talvella ! 20 auton jälkeen on jarrutuspaikat kun linja-auto pysäkit. 80 luvun puolivälissä ajettiin kokeiluna jopa 2 kokonaista rallia tavan talvirenkailla kaikkien luokkien osalta ! Yleiskilpailu Akurallissa voitettiin Audi Quatrolla yleisessä ja Warrella junnuissa.
luulen kyllä että harrastajamäärät on suoraan verrannollisia osallistujamääriin pitkällä aikavälillä.
Tietysti jos kansan tahto on että vähentyköön harrastajat niin sittenhän olemme oikealla tiellä,

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: MIKSI RALLI PERUTAAN??

Viesti Kirjoittaja MJT » 21.02.2014 21:49

Frog kirjoitti:Mihinkäs tämä johtaa ? Vastaus: Rallit vähenee, Ilmot nousee, harrastajat vähenee MUTTA osallistuja määrät kasvaa.

Siviilirengas vouhottajille voin kokemuksesta kertoa että se ei yksinkertaisesti toimi talvella ! 20 auton jälkeen on jarrutuspaikat kun linja-auto pysäkit. 80 luvun puolivälissä ajettiin kokeiluna jopa 2 kokonaista rallia tavan talvirenkailla kaikkien luokkien osalta ! Yleiskilpailu Akurallissa voitettiin Audi Quatrolla yleisessä ja Warrella junnuissa.

Muistan kisat. Laineen Antero, taisi muuten voittaa ja Sohlbergin Kari taisivat vetää Audeilla. Muistan kun ostin Karin käyttämät renkaat ja ajelin niillä siviiliä. Pito ja renkaiden kestävyys hyvää luokkaa. Kumit olivat Nokia Hakkapeliitat ja nastoitus vakionastoilla.

Vastaa Viestiin