Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 25.02.2014 20:27
Poika on kinunnut omaa kilpa-autoa jo jonku tovin ja nyt voisi olla hyvä aika laittaa asia alulle. Jospa sitä sitten ensitalven jääradalle kerkeis sellaisen puuhastella/teettää valmiiksi. Kuski on 10 vuotias. olen pyöritellyt ajatusta päässäni ja yrittänyt keksiä millasesta autosta kannattais sellanen rakentaa.. Tässäpä muutamia prioriteettejä tärkeys järjestyksessä.
1.turvallinen
2.kevyt
3.helppo löytää kilpa osia esim. välitys, vaihteisto yms. joka saa sen tuntumaan kilpa-autolta ilman isoja hevosvoimia. Kertokaa ideoita ja perusteluja?
ps.. kuskin mielipidettä asiasta kysyessäni sain vastaukseksi,että takaveto tojota tai anssin mitsu

power is nothing without control...
-
2-tg
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 29.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja 2-tg » 25.02.2014 20:40
Lada juolahti ensimmäisenä mieleeni. Luisuu jo vakiona ihan hyvin.
-
MS-R
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 15.06.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja MS-R » 25.02.2014 20:48
Hanki Mitsu. Sillä se pikku Halliakin treenaa.
-
Turtle
- A-Junnu

- Viestit: 111
- Liittynyt: 13.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Turtle » 25.02.2014 21:08
Tuota samaa meilläkin pohdittiin ja juuri valmistuu pojalle 12 v Astra!
Perustelut:
Aihio edullinnen
Osat ilmasia
Kone helppo ajaa, kun vääntää alhaalta!
Ilman lukkoa se on hyvä hajoittelu kapine tulevaan V1600 vehkeeseen!
V1600 Megane olis kanssa edullinen ja asiallinen aihio.
Takaveto kannattaa unohtaa, vaikka hauska onkin ;-)
-
FOS-SIILI
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13.12.2008 00:00
Viesti
Kirjoittaja FOS-SIILI » 25.02.2014 21:53
Meillä pojat nyt 12 ja 14v. Vanhalla Caprilla vakio koneella pidetty hauskaa. Piikkirenkaat ja kuppipenkit tekee jo kilpasäväyksen. Itse ovat rakentaneet ja voimaa pitäisi kuulemma saada lisää. Tiuhempaa perää saa tarjota mikäli enkkuakseliin jollain sattuu jostain syystä lojumaan nurkissa, lukko kiinnostaa myös, mutta en hitsi linjalle haluaisi lähteä.
Tuolla tarinaa.
http://vaajatoukat.omasivu.fi/capri/
-
ketales
- Viestit: 2
- Liittynyt: 23.02.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja ketales » 28.02.2014 11:16
Meillä esikoiselle 12v. tekeillä bmw e36 1,8i. Merkkiin päädyttiin kun kriteereinä oli takaveto, osien saatavuus/hinta ja hankintahinta ja onhan tuosta e36 korisesta tulossa rallipuolelle uusi "escort" kun osalistuja listoja katselee ;) joten osien saatavuus on melko hyvää.
-
AP
Viesti
Kirjoittaja AP » 28.02.2014 11:37
Kyllähän se takaveto on paras/mieluisin aloitus/harjoittelu kampe. Sitten kun vielä tekee radasta sopivan nopsan niin todella mukava talviharrastus. Käytettyjä piikkirenkaita ja turvavarusteitakin saa aika edullisesti kun pitää silmät ja korvat auki. Sitten jos sinne maailmalle isojenpoikien mukaan aikoo niin silloin se v-1600 ja keula edellä menoksi. Eikä luisut pelota enää kun ne on jo selkäytimessä.
-
seppo47
- Viestit: 4
- Liittynyt: 31.07.2011 21:33
Viesti
Kirjoittaja seppo47 » 28.02.2014 15:08
Kivahan takavetoisella on liirailla mutta jos istutat pikkupojan selkäytimeen takavetoisen luisut on peli jo "huipulle" menetetty...
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 28.02.2014 15:50
juu..ei kai sitä takavetosta. tämmösiä oon miettiny:
swift
corsa
corolla
fiesta
mites noihin löytyy välitystä yms..?
power is nothing without control...
-
emk
- KV

- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja emk » 28.02.2014 15:52
Jos ei takavetoisesta pysty muihin vetotapoihin siirtymään niin kyllä se maine ja mammona on muutenkin jo menetetty. Takavetoiseen saat halvemmalla osia jos haluat sitä suorituskykyä vähän lisää (välitys ja lukko vaikkapa) joten menee täydestä tollasessa jääratatouhussa.
Tarpeeks tuore peli vaan pitää olla (ja siinä tuo takavetoisuus ahdistaa) ettei into lopu siihen jatkuvaan ropaamiseen... Eli tästä syystä oma ääni tuoreemmalle etuvedolle.
-
markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja markomartini » 28.02.2014 16:38
Mites olisi kartingauto piikkirenkailla. Oma kokemus että hauskaa oli aikamihillä kun kellotimme aikoja takatalvina.
Ja siitä sitä uraa on f1 asti jos siltä tuntuu.
-
AP
Viesti
Kirjoittaja AP » 28.02.2014 16:47
markomartini kirjoitti:Mites olisi kartingauto piikkirenkailla. Oma kokemus että hauskaa oli aikamihillä kun kellotimme aikoja takatalvina.
Ja siitä sitä uraa on f1 asti jos siltä tuntuu.
Erittäin hyvä peli. Sellaisella aikoinaan tuli ajeltua.
Sehän siinä vaan on paha kun F1 ei ole etuveto

-
Marko Tähkä
- KV

- Viestit: 488
- Liittynyt: 30.12.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja Marko Tähkä » 28.02.2014 17:47
Mites tommonen mopoauto niitähän saa nykyään vissiin vakuutusyhtiöltä edullisesti ja luulis että konetta vaan suurentamalla saa pikkuhiljaa sitä tehoa kun taidot karttuu.Tuli vaan mieleen, en niistä rikkaimureista tiedä mitään.Juu ei sittenkään katoin avk;n sivuilta ihan himskutin kalliita.
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 28.02.2014 18:04
juu ei mopoautoa.. en pidä turvallisena vaihtoehtona. karting autokin löytyy, mutta taitaa olla vähän kylmää hommaa. tänä talvena hankittiin sellanen polaris rzr170 jolla on käyty jäärataa pärräämässä, huono talvi vaan on verottanut ajopäiviä. tuo on kyllä ihan kiva laite.
power is nothing without control...