4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen.. *vika löytyi*
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.03.2012 11:31
4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen.. *vika löytyi*
Mikähän mahtaa vaivata kun alkaa pätkimään/rytkäämään 5000rpm kohdalla ja polttaa putkessa sekä moottorin häiriövalo saattaa välähtää. Vaihdettuja osia, puola, sytytysboksi, tulpat tulpanjohdot, virranjakaja, pa-suodatin, kokeiltu toista boksia, ei imuvuotoja, sytytysennakko n. 8. Joskus pääsee ykkösvaihteella vedättämään rajoittimelle, mutta heti kun saa kakkosen silmään ja kierrokset putoo n. 5000rpm niin pätkiminen alkaa. Jostain syystä tulee vikakoodi starter signal(STA signal) ja vikakoodi 7 eli kaasuläpän asentotunnistin. vaihdoin startinkin kun ajattelin, että startti olis hajoamassa kun pitikin ihme ininää. Moottori siis toiminut ennen purkamista aivan normaalisti. On ihmetelty ja kahteltu toyota asentajienkin kanssa ja kaikki on äimänä, että mikä mättää. Itsellä loppuu ideat pikku hiljaa missä vika..
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 25.10.2013 07:50
Re: 4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen
Voisiko olla kampiakselin asentotunnistin..? Itsellä oli Corollassa kuukausi sitten sama oire, paitsi että kierroksia otti vain 3000 ja siten alkoi putkessa paukkua.
Kaikki oli sitä mieltä että vika kannen puolella venttiileissä tms, mutta kun vaihdettiin tunnistin, auto toimii täysin. Hinta osalle oli muistaakseni 30€.
Kaikki oli sitä mieltä että vika kannen puolella venttiileissä tms, mutta kun vaihdettiin tunnistin, auto toimii täysin. Hinta osalle oli muistaakseni 30€.
- Viuhti
- A-Junnu
- Viestit: 55
- Liittynyt: 22.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: 4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen
Ootko tehny jotain moottori remonttia kuten laakeroinu/rengastanut/kansi jumppaa tjms, minkä jälkeen moottori ei enää vedä vai alkoko kuvaamasi oireet suoraan ajosta?
Onko vakio?
Onko vakio?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: 4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen
Vaihda se kaasuläpän asentotunnistin ! Huom tyhjäkäynti säädetään sitten sen kumitulpan alta eikä läpältä !Touni91 kirjoitti:Mikähän mahtaa vaivata kun alkaa pätkimään/rytkäämään 5000rpm kohdalla ja polttaa putkessa sekä moottorin häiriövalo saattaa välähtää. Vaihdettuja osia, puola, sytytysboksi, tulpat tulpanjohdot, virranjakaja, pa-suodatin, kokeiltu toista boksia, ei imuvuotoja, sytytysennakko n. 8. Joskus pääsee ykkösvaihteella vedättämään rajoittimelle, mutta heti kun saa kakkosen silmään ja kierrokset putoo n. 5000rpm niin pätkiminen alkaa. Jostain syystä tulee vikakoodi starter signal(STA signal) ja vikakoodi 7 eli kaasuläpän asentotunnistin. vaihdoin startinkin kun ajattelin, että startti olis hajoamassa kun pitikin ihme ininää. Moottori siis toiminut ennen purkamista aivan normaalisti. On ihmetelty ja kahteltu toyota asentajienkin kanssa ja kaikki on äimänä, että mikä mättää. Itsellä loppuu ideat pikku hiljaa missä vika..
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.03.2012 11:31
Re: 4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen
Auto on 87, eikä tietääkseni ole kampiakselin asentotunnistinta. Virranjakassa 4 hampainen ja 24 hampainen trikkeri, josta kone saa tiedon. Jos oon nyt yhtään ymmärrän tosta rutkusta.
Kaasuläppä on toinen mutta se on gt86 jossa erilainen liitin, sen vois metsästää jostain..
3,4kg teräsvauhtipyörä vakiosta vähän jyrkemmät nokat, n-ryhmän boksi, venttiilien lisäviisteet ja vähän kairailtu kantta jotain pikkuviilailuja. Auto oli ennen laakerien ja mäntien vaihtoa samalla kokoonpanolla toiminnassa ja tämä alkoi aivan yhtäkkiä..
Tyhjäkäynti on ollut hyvä ja käy sitä nätisti. Muutenkin toimii moitteettomasti siihen 5000rpm..
Kaasuläppä on toinen mutta se on gt86 jossa erilainen liitin, sen vois metsästää jostain..
3,4kg teräsvauhtipyörä vakiosta vähän jyrkemmät nokat, n-ryhmän boksi, venttiilien lisäviisteet ja vähän kairailtu kantta jotain pikkuviilailuja. Auto oli ennen laakerien ja mäntien vaihtoa samalla kokoonpanolla toiminnassa ja tämä alkoi aivan yhtäkkiä..
Tyhjäkäynti on ollut hyvä ja käy sitä nätisti. Muutenkin toimii moitteettomasti siihen 5000rpm..
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.03.2012 11:31
Re: 4A-GE pätkii 5000rpm jälkeen
Voi tsiisus mikä vika, kaasuläppää vaihtaessa huomasin, että suuttimien maadoitusjohto oli löystynyt... ei hyvää päivää, kiitoksia kumminkin vinkeistä