Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
-
Kimi
- KV

- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kimi » 13.11.2006 12:29
No niin. Minun sähköinsinöörin taidot saavat hymyn monen suulle. :D
Eli pitäisi asentaa tuollaiseen F2-ryhmän BMW 325i autoon tuo 6-napainen FIA päävirtakatkaisija. Okei, katkaisijan mukana tuli selkeät ohjeet, mutta muutama juttu herättää edelleen kysymyksiä.
http://img.photobucket.com/albums/v200/ ... avirta.jpg
Tuossa autossahan ei ole erillistä sytytyspuolaa (ymmärtääkseni), vaan jokaisen tulpan kohdalla on oma puola. Joten miten tuo kytkentä nyt käytännössä sitten tapahtuu oikeaoppisesti? Virtalukolle tulee kaksi johtoa, punainen ja vihreä. Eli jompi kumpi pitänee kierrättää tuota kautta? Miten sitten tuo
Main electrical feed circuit, onko tuo startille menevä johto? Siitä menee vielä sitten toinen johto yhdelle apikoliittimistä, onko tuo esim. herätevirta tai vastaava?
Tuopillinen virtuaaliolutta sille, joka haluaa ja jaksaa auttaa tässä pienessä pulmassa.
Kiitos etukäteen.
-
eskoem
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja eskoem » 13.11.2006 19:19
Kuvan mukaan akulta plusjohto kytkimelle ja siitä johto startille se paksu pääjohto. Sitten tee ohut johto siitä startin puoleisesta isosta mutteriliittimestä siihen pistokeliittimeen kytkimeen kuten kuvassa. Toisesta liittimestä johto siihen vastukseen, joka tuli mukana ja siitä vastuksesta auton runkoon. Eli vastuksen tarkoitus on sammuttaa laturilta tuleva jännite, jos auto sammutetaan käynnistä päävirtakytkimestä. Tähän asti ilmeisesti on selvää? Eli paksu pääkaapeli poikki ja startin puolelta vastuksen kautta maihin. Sitten sun täytyy tutkia mistä johdosta puolat saa virran. Siinä on kait suorasytytys? Siltikin yksi johto tuo virran sytykseen. Sen kun löydät tai epäilet löytäneesi niin irroita johto auton käydessä niin näet sammuuko se. Kun löydät johdon josta se sammuu niin kytke kuvan mukaan se kytkimen kautta. Toinen pääkytkimen pienistä koskettimista on auki kun kytkin on kiinni eli se jossa on maadoitusvastus. Toinen on kiinni eli käynnistysvirran johdossa oleva. Toivottavasti tästä oli jotain apua. Joku joka tuntee Bemarin sähköt voi antaa tarkempia ohjeita käyntivirtajohdosta. Mulla ei ole koskaan ollut Bemaria.
-
MPHUOLTONISULA
- A-Junnu

- Viestit: 144
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti
Kirjoittaja MPHUOLTONISULA » 13.11.2006 21:13
Virtalukosta löytyy syttyjohto.Sen kierrätät päävirtakatkaisijan kautta.
-
HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja HBRteam » 16.06.2014 20:19
MPHUOLTONISULA kirjoitti:Virtalukosta löytyy syttyjohto.Sen kierrätät päävirtakatkaisijan kautta.
Herätetään pikkusen vanhaa keskustelua
mikä niistä e36 virtalukon johdoista pitää kierrättää
tai miten olette muuten kytkeneet 6 napaisen että se pelittää e36:ssa?
kiitos ja kumarrus jos joku valoittaa asiaa
-
JUSE
- Yleinen

- Viestit: 164
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Pösölandia
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JUSE » 22.06.2014 17:05
Minunkin pitäisi laittaa tuo kytkin? Eli kiinnostas kanssa että mikä johto on tuo sytyksen johto?
-
Leinonen
- A-Junnu

- Viestit: 57
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Leinonen » 22.06.2014 18:44
Virtalukon vihreä johto.