Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
-
suutariset
- B-junnu

- Viestit: 28
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja suutariset » 06.07.2014 18:44
Elikkäs rakenteilla ralliin 325 bemari jossa on aikalailla tarpeeks sähköjohtoja

kuka/ketkä tekee kilpasähköjä? Sais tuon sähkösotkun järjestykseen ja johot vähemmäks
Kiitos etukäteen.
-
Isoreisi
- A-Junnu

- Viestit: 81
- Liittynyt: 07.02.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Isoreisi » 06.07.2014 19:34
Itselläni para-aikaa samanlainen projekti käynnissä, vaikka vastahan tässä on 5 vuotta tuolla värjätyllä jokinorsulla pöristelty.
Erilliset kilpasähköt on varmasti hyvä ja luotettava vaihtoehto, mutta kyllä tuota itsekin pystyy hyvin paljon riisumaan "maalaisjärkeä" käyttäen jos vain muutaman talli-illan suo itselleen.
Boxeja, releitä, relepohjia, liittimiä puhumattakaan johtosarjoista kaikenmaailman mukavuuslaitteille tai ABS ym. ralliin kuulumattomille(?) boxeille on sitten viittä vaille helvetisti, kuten jo oletkin todennut...
Budjettiratkaisuna tuon pystyy siis itsekin tekemään ilman kytkentäkaavioita, riisumalla kaikki ylimääräiset ja jättämällä tarvittavat piuhat esim valot, puhallin, mittaristo liittimineen autoon.
Puhutaan, että painonsäästöä tällä operaatiolla olisi 15-20kg luokkaa. Eli grillikauden jälkeen auton paino kuskeineen pysyisi vakiona. Punnitsen tallin lattialle kerääntyneen kasan jahka homma valmis.
SR
-
JaH
- A-Junnu

- Viestit: 81
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Mikkeli
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JaH » 06.07.2014 21:02
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-
-
jaki
- Yleinen

- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja jaki » 06.07.2014 21:58
Kannattaa miettiä alkaako karsia vai tekeekö kaikki nollasta. Olen kaksi kerta karsinut (toisella kerralla melko huolella) E36:n sähköjä ja todennäköisesti en enää moista urakkaa tee. Syy: karsiminen on erittäin vaikeaa ja hidasta, koska esim Check Control:ssa värit vaihtuu kesken kaiken, maadoitukset pitää ensin purkaa ja sitten kytkeä uudestaan jne. Eli tekemällä kaikki sähköt uudestaan nollasta lopputulos on todennäköisesti paras ja kevein..sekä nopeimmin tehty :)
-
BLUEORANGE
- KV

- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja BLUEORANGE » 06.07.2014 23:20
Mulla on edellisen omistajan toimesta tehty kokonaan e36 uudet sähköt.Tai siis oli noin 2/3 osaa tehty ja tekemättömät huonosti merkattu niin melkein sama vaikka ois tehny puoliks tehdyt uudestaan!Mulla on tallilla 2kpl koko auton alkup johtosarjoja ja kyllähän ne painaa.varmaan sen 30+kg ja uudet on vaikee arvioida mut jos nyt heitetään se 10kg.Boksin johtoja on vielä aivan hirvee sykkyrä hanskalokeron alla eikä niitä oo saanu kunnolla setvittyä.
-
Charter
- Yleinen

- Viestit: 251
- Liittynyt: 01.07.2005 00:00
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Viesti
Kirjoittaja Charter » 19.07.2016 23:20
F-ryhmän escoon pitäs kokonaan uudet sähköt saada...kuka tekee!?
Buhhahhaa...!
-
i-kosunen
- A-Junnu

- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Viesti
Kirjoittaja i-kosunen » 10.12.2016 16:06
Pitäisi bmw 325:seen saada uudet sähköt,kun entiset ja auton alkuperäiset sähköt kärysi ja johtoja suli reilusti. Samalla saisi bmw oman johtosotkun selvemmäksi. Itsellä vähäinen tietämys autosähköpuolesta,joten kysymys kuuluukin onko pohjois-savossa tai lähiseudulla tekijöitä,jotka voisi hommassa auttaa?