Ke20 Corolla Äffään.

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 10.08.2014 23:41

Tervehdys. Nyt vinkit ja viisaudet tarpeen mimmosella tekniikalla kannattaisi/saa tehdä 2t:llähän näillä vissiin eniten on kilpailtu mutta jotensakin se painava-möltti oksettaa jo ajatuksenakin. k:moottorilla ei tulisi niin lekanokkanenkaan mutta mimmosen keijon tuoho saa ja kannattaa tehdä ja mihin luokkaan että sillä oisi edes realistisest mahdollisuudet keriitä johkin.? Entäpä takapää hiasen 5,3nen rautakasa on nyt alla ihan suoraan lehdissä kiinni mimmosta linkkiä voisi ajatella pitääkö norrat olla alla vai saako nakata meneen kuten escorteissa nykypäivänä?. ps auto olisi mukava pitää myös valkokilpisenä. kiitos jo etukäteen vinkeistä.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja jake74 » 11.08.2014 00:13

eipä sulla oo vaihtoehtoja ku 3K tai 3K kampiakseli johonki K moottorin lohkoon tai 2T.

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 11.08.2014 00:38

eli tällä ei saa ajaa 4tai5 koolla? kuin tarlettiin saa lykätä 5k:n? voi paska! toki tuota 3k-ta mietinkin juuri että eikö tuosta sais suht kilpailukykyisen alle 1300siin.

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 11.08.2014 01:07

solex45 kirjoitti:eli tällä ei saa ajaa 4tai5 koolla? kuin tarlettiin saa lykätä 5k:n? voi paska! toki tuota 3k-ta mietinkin juuri että eikö tuosta sais suht kilpailukykyisen alle 1300siin.
alle 1300cc luokkaa ei ole äffäcupin kisoissa eikä kyläkisoissa...sprinteistä ja hissekisoista kyllä löytyy alle 1300cc luokkia..joten ralleissa saat polkee pedaalia pohjaan 5k starlettien ja gt corollien seassa :roll:

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja jake74 » 11.08.2014 06:33

solex45 kirjoitti:eli tällä ei saa ajaa 4tai5 koolla? kuin tarlettiin saa lykätä 5k:n?
ei saa ajaa koska 4 ja 5K on pitempiiskunen kampiakseli.
starlettiin on luokiteltu 4K moottori joten siinä saa olla myös 5K jossa sama iskunpituus.

LahtiRacing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 01.06.2004 00:00
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja LahtiRacing » 11.08.2014 06:50

Kyllä tuo T hyvä vaihtoehto on kun siitä sitten voi ottaa 2T,3T ,2TG tai 3TG vaihtoehdon...

Kyllä Hallia kovaa 2T:llä ajoi ja Boström 3TG:llä

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 11.08.2014 07:40

Eli siis sedanissakin saa olla twincam hattu? Olen ollut luulossa että vain coupe ssa saisi olla tg:kansi.? :D taas opittiin uutta. Ja vielä 3t alakertaa saa käyttää? ! siitähän vois oikeesti jo saada löylyä. 3t alakerta kunnon pattipää visecoilla ja tc kansi päälle.

LahtiRacing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 01.06.2004 00:00
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja LahtiRacing » 11.08.2014 08:27

F-ryhmän säännöt antaa laittaa twin cam kannen kunahn venttiilien määrä on 2/sylinteri.. ellei moniventtiiliä luokiteltu.. olisihan tuo 20v 4AGE ehkä muuten tullut käyttöön... Aikoinaan kun tyhmänä ruvettiin utelemaan että saakos laittaa niin sitten heti sääntö tuli...
vaikka fiatin kannen saat laittaa jos annetuilla muutoksilla saa menee päälle

LahtiRacing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 01.06.2004 00:00
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja LahtiRacing » 11.08.2014 08:36

362 sivu sääntökirjassa kertoo kaiken...

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 11.08.2014 08:45

Kyllä tämä tästä valkenee. Eli k-moottori keulilla myyntiin ja metsästämään 3t aihiota ja tg:n hattua.

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja bax » 11.08.2014 13:43

et kyllä valitettavasti saa lattaa TG konetta ei ole luokiteltu koskaan ke 20 malliin ainoastaan ke25 ja kyllä se norra täytyy olla paikalla ja jopa kantaa auton painon kun iskunvaimennin irroitetaan

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 11.08.2014 14:25

Tuota mä vähän järkeilin että koppa pitää olla coupe että saa twincam hatun laittaa. kait tuohon työntötankomoottorillakin saa mukavasti liikkumaan hyvä kansi päälle ja kun 3t akselilla tekee kunnon pattipää männillä että saa kunnon puristussuhteen. Ei kukaan raskisi laittaa autostaan alta kuvia kuinka takaperin on toteutettu ja luokitustodistuksetkin olisivat mukavat.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja jake74 » 11.08.2014 14:42

3T kampiakseli on sääntöjen vastainen koska iskunpituus kasvaa luokiteltuun iskunpituuten nähden.
eikö tuo norrasääntö poistunut nytten?

mulla vois olla sähkösessä muodossa TE20/21 luokitustodistus.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja Frog » 11.08.2014 14:46

jake74 kirjoitti:3T kampiakseli on sääntöjen vastainen koska iskunpituus kasvaa luokiteltuun iskunpituuten nähden.
eikö tuo norrasääntö poistunut nytten?

mulla vois olla sähkösessä muodossa TE20/21 luokitustodistus.
Lohko on vapaa kunhan luokiteltu kampiakseli sopii käytettyyn sekä materiaali pysyy samana ! Kansi myös vapaa venttiili rajoitukset ja asennus kelvollinen luokiteltuun lohkoon edellytetään.
Pääjousen tyyppi on vapaa ! Mutta jousitustyyppi tulee säilyttää ( ei perssonia Ladaan )

P.S. Jos on 2T luokiteltu niin TG kansi sopii sääntöön. 5K tai jopa 7K lohkotkin käy kunhan käytetään luokiteltua iskua.

P.S. 2
Export engines:

3K — 1.2 L (1,166 cc) I4, 8-valve OHV, carb, 58 PS (43 kW) (DIN)[8] / 68 PS (50 kW) (SAE)[9]
3K-H — 1.2 L (1,166 cc) I4, 8-valve OHV, carb, 55 PS (40 kW) (DIN) - desmogged version, introduced in fall of 1974[8]
2T — 1.6 L (1,588 cc) I4, 8-valve OHV, carb, 75 PS (55 kW) (DIN)

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 11.08.2014 14:56

Eli se on tyytyminen 2t ja poraus. Jos voisit laittaa mulle luokkarit tulemaan. @@ siivoan hiukan sähköpostia ensin. Perhana kun saisi varmuuden tuohon takaakselisto-hommaan visioita olisi 3 linkki tai tarletissahan on lähes sinällään ok vetopito josko sovittaisi corollaan palan starlettia pohjaan ;)

Vastaa Viestiin