Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
-
- A-Junnu
- Viestit: 70
- Liittynyt: 25.01.2011 23:12
Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
-Drive it, Like you stole it-
- pete05
- Yleinen
- Viestit: 185
- Liittynyt: 06.01.2005 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Toi voittajan ratkaisu viimesellä pätkällä on sieltä minne ei aurinko paista.ajetaan 2 päivää terveisiä esim. VW ukot ja sprintti perään ja nopein voittaa rallin. Onko FIA jo kyllästynyt ranskalaisiin maailmanmetareihin.
KIMI ON KINGI
- emppu
- KV
- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Kerran kaikkea huimaa voi suunnitella..
Joka EK:lta pisteet, vikalta tuplat....jos ei pääse pätkän maaliin ihanneajassa, menee sen ja edellisten pisteet.
Joka EK:lta pisteet, vikalta tuplat....jos ei pääse pätkän maaliin ihanneajassa, menee sen ja edellisten pisteet.
- ltr
- A-Junnu
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08.02.2007 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Eikö tämän lajin tappamisen vaikka väkisin voisi vaikka lopettaa jo???
Jatkuvat sääntömuutokset tekevät sen että tiimeille ja tehtaille tulee taloudellista tappiota tuhottomasti kun politiikkajaosta suhaa sääntöjen kanssa edes takaisin vailla sitten yhtään mitään päämäärää
Jatkuvat sääntömuutokset tekevät sen että tiimeille ja tehtaille tulee taloudellista tappiota tuhottomasti kun politiikkajaosta suhaa sääntöjen kanssa edes takaisin vailla sitten yhtään mitään päämäärää

-
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.05.2011 19:36
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
FIA:n hallitus hylkäsi kaikki muutosehdotukset-
ONNEKSI
ONNEKSI

- Uuhis
- A-Junnu
- Viestit: 113
- Liittynyt: 26.09.2006 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Seuraava ehdotelma viimeisen erikoiskokeen muuttamiseksi on jo pöydällä: promoottori ja VW:n tallipäällikkö Jost Capito ovat visioineet että ennen viimeistä pätkää kuljettajien väliset aikaerot jaettaisiin kymmenellä(eli kymmenen sekunnin johto olisikin 1 sekuntti jne). Capito totesi sääntöideaansa esitellessään myös että kuskien mielipiteillä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
- pete05
- Yleinen
- Viestit: 185
- Liittynyt: 06.01.2005 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Jos äkkiseltään katsoo tuota hommaa niin pois lukien suomi ja austraalia ennen viimestä pätkää ero on ollut keskimäärin 1 minuutti eli tuo olisi siis 10 sek ennen viimeistä pätkää.
noista ajoista kärki ukko on ajanut terveisiä sen yhden päivän eli jos ajaa ees 95% kyytiä niin ero olisi varmaan sen 2 minuuttia ennen viimeistä pätkää.
mielestäni tälläkään ei saada muuta kuin ranskalaisia maailmanmestareita näin se asia vaan on.
noista ajoista kärki ukko on ajanut terveisiä sen yhden päivän eli jos ajaa ees 95% kyytiä niin ero olisi varmaan sen 2 minuuttia ennen viimeistä pätkää.
mielestäni tälläkään ei saada muuta kuin ranskalaisia maailmanmestareita näin se asia vaan on.
KIMI ON KINGI
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
On se vaan ihme! Ennen voittoon ajavia kuljettajia saattoi olla jopa 15kpl
ja Suomalaiset voitti silloin mestaruuksia. Nyt se vaan on paljon vaikeempaa, eikä siihen pistelaskusysteemit auta.
ja Suomalaiset voitti silloin mestaruuksia. Nyt se vaan on paljon vaikeempaa, eikä siihen pistelaskusysteemit auta.
- emppu
- KV
- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Hamutaan rahaa, enemmän rahaa - se on kaiken takana, tämäkin säätämisen.
Jos tuo olisi edelleen mahdollista että voitosta pystyisi ajamaan 15 autokuntaa, kiinnostus olisi nykyistä paljon suurempaa.
Minä lähtisin FIA:ssa pohtimaan ja kehittämään asiaa tältä pohjalta.
Jos ajetaan ensin kaksi päivää ja ralli ratkaistaisiin kuitenkin kolmantena päivänä, sen viimeisellä EK:lla. Kuka niille aikaisemmille enää lähtisi katsomaan?
Mitä tehdä yksittäisessä osakilpailussa? Miten niihin saataisii enemmän väkeä paikanpäälle?
Kehittäisin yksittäisen EK:n palveluja, etenkin tulospalvelua. Kehittää paikanpäällä olevalle katsojalle tarjottavaa. Toki mahdollisuuksia on kehittää muitakin palveluja hyvinkin yksinkertaisesti. Esimerkikis jokaiselle EK:lle oma netttisivu jossa infoa olisi saatavissa realiajassa.
Mobiililaitteet on nykyään lähes 100%:sesti kaikilla.
Nykyään olisi saatavissa väliaikoja ja muuta tietoa EK:n varrelta, järjestäjän tietokannasta.
Nykyään on mahdollista lähettää radiotaajuuksilla lähetystä hyvinkin edullisesti. Kaikilla on radio matkassaan, puhelimessa.
Suomen MM-rallissa on ralliradio, erinomainen sellainen. Se hoitaisi tehtäväänsä kuten nytkin.
Paikallisesti ja yksittäiseltä EK:lta hoitaisi kahden kolmen hengen tiimi lähetystä maastoon, omalla taajudellaan.
Tätä voisi tehdä juurikin niillä pätkillä jotka ajetaan kahteen kertaan, eli nykyään lähes kaikilta pätkiltä.
TV tarjontaa on kallista tehdä joka EK:lta. Tuo viimeisen pätkän korostaminen johtuu pitkälti siitä. Jos ralli ratkaistaisiin viimeisellä pätkällä, kaikki kamerat olisi siellä ja kustannukset tietysti putoaisivat. Tälläistä ohjelma olisi helppo myydä mainostajille, josta sitä rahaa tässä etsitään.
Voisi niitä mainoksia myydä tuonne yksittäisen EK:n radioonkin, se mahdollisuus on täysin käyttämättä.
Jos tuo olisi edelleen mahdollista että voitosta pystyisi ajamaan 15 autokuntaa, kiinnostus olisi nykyistä paljon suurempaa.
Minä lähtisin FIA:ssa pohtimaan ja kehittämään asiaa tältä pohjalta.
Jos ajetaan ensin kaksi päivää ja ralli ratkaistaisiin kuitenkin kolmantena päivänä, sen viimeisellä EK:lla. Kuka niille aikaisemmille enää lähtisi katsomaan?
Mitä tehdä yksittäisessä osakilpailussa? Miten niihin saataisii enemmän väkeä paikanpäälle?
Kehittäisin yksittäisen EK:n palveluja, etenkin tulospalvelua. Kehittää paikanpäällä olevalle katsojalle tarjottavaa. Toki mahdollisuuksia on kehittää muitakin palveluja hyvinkin yksinkertaisesti. Esimerkikis jokaiselle EK:lle oma netttisivu jossa infoa olisi saatavissa realiajassa.
Mobiililaitteet on nykyään lähes 100%:sesti kaikilla.
Nykyään olisi saatavissa väliaikoja ja muuta tietoa EK:n varrelta, järjestäjän tietokannasta.
Nykyään on mahdollista lähettää radiotaajuuksilla lähetystä hyvinkin edullisesti. Kaikilla on radio matkassaan, puhelimessa.
Suomen MM-rallissa on ralliradio, erinomainen sellainen. Se hoitaisi tehtäväänsä kuten nytkin.
Paikallisesti ja yksittäiseltä EK:lta hoitaisi kahden kolmen hengen tiimi lähetystä maastoon, omalla taajudellaan.
Tätä voisi tehdä juurikin niillä pätkillä jotka ajetaan kahteen kertaan, eli nykyään lähes kaikilta pätkiltä.
TV tarjontaa on kallista tehdä joka EK:lta. Tuo viimeisen pätkän korostaminen johtuu pitkälti siitä. Jos ralli ratkaistaisiin viimeisellä pätkällä, kaikki kamerat olisi siellä ja kustannukset tietysti putoaisivat. Tälläistä ohjelma olisi helppo myydä mainostajille, josta sitä rahaa tässä etsitään.
Voisi niitä mainoksia myydä tuonne yksittäisen EK:n radioonkin, se mahdollisuus on täysin käyttämättä.
-
- Yleinen
- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta rallin MM-sarja on säälittävää pilipalipelleilyä. Maailmanmestaruuskisoissa pitäisi mielestäni kilpailla siitä kuka on nopein kuski. En ole kovinkaan varma, että MM-sarjassa sijalle 9 sijoittunut kuljettaja olisi todella koko maapallon 9. nopein rallikuski. Jos ralleissa on 8-15 wrc1 kuljettajaa hyvinkin eri tasoisilla autoilla niin ei sarja toimi.
Jos mm-sarjalle pitää saada nostetta niin ihan ensimmäinen lähtökohta on, että autoja ja kuljettajia pitää olla yli 50 arvostetuimmassa luokassa.
Tällaisiin kilpailijamääriin ei voi päästä nykyisillä autoilla. Nykyiset wrc1 ja wrc2 luokat on ihan ensimmäisenä yhdistettävä. Jatkossa luokkia voisi olla 2. Etuvetoiset ja 4 vetoiset. Ja molemmissa moottorit ja voimansiirrot täysin vakioita pakoputkea lukuunottamatta. Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.
Jos mm-sarjalle pitää saada nostetta niin ihan ensimmäinen lähtökohta on, että autoja ja kuljettajia pitää olla yli 50 arvostetuimmassa luokassa.
Tällaisiin kilpailijamääriin ei voi päästä nykyisillä autoilla. Nykyiset wrc1 ja wrc2 luokat on ihan ensimmäisenä yhdistettävä. Jatkossa luokkia voisi olla 2. Etuvetoiset ja 4 vetoiset. Ja molemmissa moottorit ja voimansiirrot täysin vakioita pakoputkea lukuunottamatta. Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.
- JiiKoo
- A-Junnu
- Viestit: 130
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
Tämä oli varmaankin vitsi...kim75 kirjoitti: Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.

- fordrs
- A-Junnu
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15.09.2005 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
otko kohlassu päätäs, vai juotko viikolla. on koko levottomat puheet.kim75 kirjoitti:Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta rallin MM-sarja on säälittävää pilipalipelleilyä. Maailmanmestaruuskisoissa pitäisi mielestäni kilpailla siitä kuka on nopein kuski. En ole kovinkaan varma, että MM-sarjassa sijalle 9 sijoittunut kuljettaja olisi todella koko maapallon 9. nopein rallikuski. Jos ralleissa on 8-15 wrc1 kuljettajaa hyvinkin eri tasoisilla autoilla niin ei sarja toimi.
Jos mm-sarjalle pitää saada nostetta niin ihan ensimmäinen lähtökohta on, että autoja ja kuljettajia pitää olla yli 50 arvostetuimmassa luokassa.
Tällaisiin kilpailijamääriin ei voi päästä nykyisillä autoilla. Nykyiset wrc1 ja wrc2 luokat on ihan ensimmäisenä yhdistettävä. Jatkossa luokkia voisi olla 2. Etuvetoiset ja 4 vetoiset. Ja molemmissa moottorit ja voimansiirrot täysin vakioita pakoputkea lukuunottamatta. Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.
Onhan siitä ollu puhetta....
- Uuhis
- A-Junnu
- Viestit: 113
- Liittynyt: 26.09.2006 00:00
Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... in/4415560
Idioottimainen sääntömuutosehdotus onneksi haudattiin taas. Saa nähdä mitä aivopieruja Jost Capito seuraavaksi tarjoaa että saa tuolle viimeiselle EK:lle haluamansa muutokset.
Idioottimainen sääntömuutosehdotus onneksi haudattiin taas. Saa nähdä mitä aivopieruja Jost Capito seuraavaksi tarjoaa että saa tuolle viimeiselle EK:lle haluamansa muutokset.