Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
Jugi87
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 70
Liittynyt: 25.01.2011 23:12

Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja Jugi87 » 04.09.2014 14:41

"Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia"

http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1288733536462.html
-Drive it, Like you stole it-

Avatar
pete05
Yleinen
Yleinen
Viestit: 185
Liittynyt: 06.01.2005 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja pete05 » 04.09.2014 21:02

Toi voittajan ratkaisu viimesellä pätkällä on sieltä minne ei aurinko paista.ajetaan 2 päivää terveisiä esim. VW ukot ja sprintti perään ja nopein voittaa rallin. Onko FIA jo kyllästynyt ranskalaisiin maailmanmetareihin.
KIMI ON KINGI

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja emppu » 04.09.2014 22:49

Kerran kaikkea huimaa voi suunnitella..

Joka EK:lta pisteet, vikalta tuplat....jos ei pääse pätkän maaliin ihanneajassa, menee sen ja edellisten pisteet.

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja ltr » 05.09.2014 09:05

Eikö tämän lajin tappamisen vaikka väkisin voisi vaikka lopettaa jo???

Jatkuvat sääntömuutokset tekevät sen että tiimeille ja tehtaille tulee taloudellista tappiota tuhottomasti kun politiikkajaosta suhaa sääntöjen kanssa edes takaisin vailla sitten yhtään mitään päämäärää :evil:

080808
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 13.05.2011 19:36

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja 080808 » 13.09.2014 09:11

FIA:n hallitus hylkäsi kaikki muutosehdotukset-
ONNEKSI :P

Avatar
Uuhis
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 113
Liittynyt: 26.09.2006 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja Uuhis » 24.09.2014 00:23

Seuraava ehdotelma viimeisen erikoiskokeen muuttamiseksi on jo pöydällä: promoottori ja VW:n tallipäällikkö Jost Capito ovat visioineet että ennen viimeistä pätkää kuljettajien väliset aikaerot jaettaisiin kymmenellä(eli kymmenen sekunnin johto olisikin 1 sekuntti jne). Capito totesi sääntöideaansa esitellessään myös että kuskien mielipiteillä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.

Avatar
pete05
Yleinen
Yleinen
Viestit: 185
Liittynyt: 06.01.2005 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja pete05 » 24.09.2014 18:40

Jos äkkiseltään katsoo tuota hommaa niin pois lukien suomi ja austraalia ennen viimestä pätkää ero on ollut keskimäärin 1 minuutti eli tuo olisi siis 10 sek ennen viimeistä pätkää.

noista ajoista kärki ukko on ajanut terveisiä sen yhden päivän eli jos ajaa ees 95% kyytiä niin ero olisi varmaan sen 2 minuuttia ennen viimeistä pätkää.

mielestäni tälläkään ei saada muuta kuin ranskalaisia maailmanmestareita näin se asia vaan on.
KIMI ON KINGI

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja Frog » 24.09.2014 19:11

On se vaan ihme! Ennen voittoon ajavia kuljettajia saattoi olla jopa 15kpl
ja Suomalaiset voitti silloin mestaruuksia. Nyt se vaan on paljon vaikeempaa, eikä siihen pistelaskusysteemit auta.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja emppu » 25.09.2014 06:39

Hamutaan rahaa, enemmän rahaa - se on kaiken takana, tämäkin säätämisen.
Jos tuo olisi edelleen mahdollista että voitosta pystyisi ajamaan 15 autokuntaa, kiinnostus olisi nykyistä paljon suurempaa.
Minä lähtisin FIA:ssa pohtimaan ja kehittämään asiaa tältä pohjalta.

Jos ajetaan ensin kaksi päivää ja ralli ratkaistaisiin kuitenkin kolmantena päivänä, sen viimeisellä EK:lla. Kuka niille aikaisemmille enää lähtisi katsomaan?

Mitä tehdä yksittäisessä osakilpailussa? Miten niihin saataisii enemmän väkeä paikanpäälle?
Kehittäisin yksittäisen EK:n palveluja, etenkin tulospalvelua. Kehittää paikanpäällä olevalle katsojalle tarjottavaa. Toki mahdollisuuksia on kehittää muitakin palveluja hyvinkin yksinkertaisesti. Esimerkikis jokaiselle EK:lle oma netttisivu jossa infoa olisi saatavissa realiajassa.
Mobiililaitteet on nykyään lähes 100%:sesti kaikilla.
Nykyään olisi saatavissa väliaikoja ja muuta tietoa EK:n varrelta, järjestäjän tietokannasta.
Nykyään on mahdollista lähettää radiotaajuuksilla lähetystä hyvinkin edullisesti. Kaikilla on radio matkassaan, puhelimessa.
Suomen MM-rallissa on ralliradio, erinomainen sellainen. Se hoitaisi tehtäväänsä kuten nytkin.
Paikallisesti ja yksittäiseltä EK:lta hoitaisi kahden kolmen hengen tiimi lähetystä maastoon, omalla taajudellaan.
Tätä voisi tehdä juurikin niillä pätkillä jotka ajetaan kahteen kertaan, eli nykyään lähes kaikilta pätkiltä.

TV tarjontaa on kallista tehdä joka EK:lta. Tuo viimeisen pätkän korostaminen johtuu pitkälti siitä. Jos ralli ratkaistaisiin viimeisellä pätkällä, kaikki kamerat olisi siellä ja kustannukset tietysti putoaisivat. Tälläistä ohjelma olisi helppo myydä mainostajille, josta sitä rahaa tässä etsitään.
Voisi niitä mainoksia myydä tuonne yksittäisen EK:n radioonkin, se mahdollisuus on täysin käyttämättä.

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja kim75 » 25.09.2014 09:19

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta rallin MM-sarja on säälittävää pilipalipelleilyä. Maailmanmestaruuskisoissa pitäisi mielestäni kilpailla siitä kuka on nopein kuski. En ole kovinkaan varma, että MM-sarjassa sijalle 9 sijoittunut kuljettaja olisi todella koko maapallon 9. nopein rallikuski. Jos ralleissa on 8-15 wrc1 kuljettajaa hyvinkin eri tasoisilla autoilla niin ei sarja toimi.

Jos mm-sarjalle pitää saada nostetta niin ihan ensimmäinen lähtökohta on, että autoja ja kuljettajia pitää olla yli 50 arvostetuimmassa luokassa.
Tällaisiin kilpailijamääriin ei voi päästä nykyisillä autoilla. Nykyiset wrc1 ja wrc2 luokat on ihan ensimmäisenä yhdistettävä. Jatkossa luokkia voisi olla 2. Etuvetoiset ja 4 vetoiset. Ja molemmissa moottorit ja voimansiirrot täysin vakioita pakoputkea lukuunottamatta. Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.

Avatar
JiiKoo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 130
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja JiiKoo » 25.09.2014 11:40

kim75 kirjoitti: Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.
Tämä oli varmaankin vitsi... 8O

Avatar
fordrs
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 131
Liittynyt: 15.09.2005 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja fordrs » 26.09.2014 22:32

kim75 kirjoitti:Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta rallin MM-sarja on säälittävää pilipalipelleilyä. Maailmanmestaruuskisoissa pitäisi mielestäni kilpailla siitä kuka on nopein kuski. En ole kovinkaan varma, että MM-sarjassa sijalle 9 sijoittunut kuljettaja olisi todella koko maapallon 9. nopein rallikuski. Jos ralleissa on 8-15 wrc1 kuljettajaa hyvinkin eri tasoisilla autoilla niin ei sarja toimi.

Jos mm-sarjalle pitää saada nostetta niin ihan ensimmäinen lähtökohta on, että autoja ja kuljettajia pitää olla yli 50 arvostetuimmassa luokassa.
Tällaisiin kilpailijamääriin ei voi päästä nykyisillä autoilla. Nykyiset wrc1 ja wrc2 luokat on ihan ensimmäisenä yhdistettävä. Jatkossa luokkia voisi olla 2. Etuvetoiset ja 4 vetoiset. Ja molemmissa moottorit ja voimansiirrot täysin vakioita pakoputkea lukuunottamatta. Moottorikokoja ja tyyppejä en osaa määrittää, mutta 2-vetoisissa joku 150-200 hv ja nelikoissa 200-250 hv.
otko kohlassu päätäs, vai juotko viikolla. on koko levottomat puheet.
Onhan siitä ollu puhetta....

Avatar
Uuhis
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 113
Liittynyt: 26.09.2006 00:00

Re: Rallin MM-sarjaan suuria muutoksia

Viesti Kirjoittaja Uuhis » 18.10.2014 02:04

http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... in/4415560

Idioottimainen sääntömuutosehdotus onneksi haudattiin taas. Saa nähdä mitä aivopieruja Jost Capito seuraavaksi tarjoaa että saa tuolle viimeiselle EK:lle haluamansa muutokset.

Vastaa Viestiin