Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lintti
Viestit: 6
Liittynyt: 25.06.2014 14:14

Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja lintti » 07.10.2014 13:17

Morjesta te autourheilun harrastajat! eli haluisin lähtee kyseleen semmosta ku mul on tuommoinen e30 kori missä on 320 tuo m50b20 moottori laitettu pellin alle. voimaa kyllä riittää mutta nyt lähtisin kyselemään sellaista että onko kellään mitään kotitekoisia ideoita miten saisi tuota bemaria lähtemään viivasta? takakonttiin on työnnetty rengaskoteloon 40kg painoja, mutta eipä tuosta apua ole. osaako kukaan kertoa mitään niksiä rakentaa esim omatekoisia linkkejä tai vastaavia? perä kun ei ole umpiperä niin vaikea siihen on mitään saada, mutta jos jollain olisi jotain hienoja ajatuksia jotka toimii niin kertokaahan ihmeessä! kiitos :mrgreen:

Avatar
fordesko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja fordesko » 07.10.2014 19:09

Laita nyt ainakin ensimmäiseksi takapyörät pystysuoraan että rengas ottaa koko pitopinnalta maahan. En tiedä tarkasti miten e30:ssä on tukivarret, mutta eiköhän tukivarsien reiät saa pirrattua sen verta säätö onnistuu.

Avatar
IrmscherRekord
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 05.11.2006 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja IrmscherRekord » 08.10.2014 10:44

Kunhan perää ei ole menty madaltamaan pilalle, niin se lähtee ihan hyvin myös paikaltaan.

lintti
Viestit: 6
Liittynyt: 25.06.2014 14:14

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja lintti » 08.10.2014 14:17

Renkaat on kyllä niin pystysuorassa kun vaan voi olla. perälle ei tosiaan ole muuta tehty ku vaan laitettu isompi perä, olisko tällä hetkellä 3,64. ei ole madallettu eikä mitään muutakaan. ja kyllä jää vaan jauhamaan vaikka kuinka yrittäis lähteä hyvin. jotain linkkien tapaista systeemiä pitäis yrittää rakentaa jos vaan täältä löytyisi jotain tiettyä hyvää ideaa.

Avatar
IrmscherRekord
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 05.11.2006 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja IrmscherRekord » 08.10.2014 14:50

Vaikea näillä taustatiedoilla arpoa mikä on varsinaisesti ongelma. Jos takakehdon ja tukivarsien puslat on kunnossa, iskarit on kunnossa, lukko toimii ja perää ei ole madallettu niin ei alustan puolella ole mitään erityisesti parannettavaa.

Painonjakaumahan näissä on vakiona hyvin etupainoinen 57/43%, mikä ei auta asiaa. Ja renkaat on hyvä olla jotain muuta kuin auringon kovettamat linglongit tai muut halvat mustat ja suunnilleen pyöreät :)

Avatar
kurko123
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 29.09.2009 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja kurko123 » 08.10.2014 17:37

lintti kirjoitti:Renkaat on kyllä niin pystysuorassa kun vaan voi olla. perälle ei tosiaan ole muuta tehty ku vaan laitettu isompi perä, olisko tällä hetkellä 3,64. ei ole madallettu eikä mitään muutakaan. ja kyllä jää vaan jauhamaan vaikka kuinka yrittäis lähteä hyvin. jotain linkkien tapaista systeemiä pitäis yrittää rakentaa jos vaan täältä löytyisi jotain tiettyä hyvää ideaa.

Sarlin Race Team:llä on ainakin e36 koriin linkkisysteemi, kysy sieltä löytyykö e30:n samanlainen systeemi.

lintti
Viestit: 6
Liittynyt: 25.06.2014 14:14

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja lintti » 08.10.2014 18:42

No jos unehdetaan nämä omatekoiset hetkeksi. mikä olisi mielestänne hyvä perä laittaa kyseiseen bimmeriin. volvo, lada? kumpi olisi helpompi asentaa. :mrgreen:

Avatar
reko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 24.10.2004 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja reko » 09.10.2014 11:32

ettei kävis näin... jätä oma perä ja muuta vaikka vain tiuhempi välitys..

http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 09.10.2014 12:21

Jousen jäykkyys?Löysällä jousellahan sitä vetopitoa saa. Onko sitä verrattu johonkin muuhun autoon et miten lähtee.

lintti
Viestit: 6
Liittynyt: 25.06.2014 14:14

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja lintti » 09.10.2014 12:42

siinä oli ennen 3,91. ja sillä oli tuo 1 ja 2 vaihe niin turhan lyhyt että ei siitä autosta ollut sillon mihinkään. siis on verrattu, ajan tuommosta jokkiksen tyylistä eli rokkirallia, ja kyllä siellä lähdössä aina tuppaa jalkoihin jäädä. mutta kun 2 vaihteen saa päälle niin vasta sitten alkaa auto liikkumaan johonkin. pitäis varmaan suosiolla kokeilla laittaa motti toiseen autoon :mrgreen:

Avatar
Baxter
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 26.10.2004 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja Baxter » 09.10.2014 17:57

Miten olisi tiuhaakin tiuhempi välitys ja lähtisit liikkeelle kakkosella? Todennäköisesti sun vaihteisto on S5D 250G ja siinä on aika iso porras 1. ja 2. vaihteen välillä. Et sä rokkirallissa niin suuria huippunopeuksia pääse, etteikö ne tiheällä perällä riittäis. Minkä kokoisella renkaalla ajat?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: Bmw e30 paremmin lähtemään viivasta?

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 09.10.2014 19:57

sait yv:tä

Vastaa Viestiin