tolkutonta touhua
-
- KV
- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
tolkutonta touhua
Uteliaisuuttani kävin katselemassa kitistä tulevien kisojen sääntöjä.
Oliskohan ollut noin sata erilaista luokkaa tarjolla. Hyvä niin että tarjontaa on, mutta saako joku näistä jotain selvää.
Väitän että aika moni näistä luokista on päällekkäin, tai ainakin melkein jonkun toisen luokan kanssa.
Uskallan väittää että suomentamalla tämän sekasotkun saisi lajista huomattavasti helpomman aloittaa. Ja ainakin lajin seuraaminen tavan tallaajalle olisi paljon helpompaa.
Teknisiä eri ryhmiä/ luokkia on aivan liikaa. Kuutiotilavuuksien jäädessä altavastaajiksi.
Onko järkeä että saman auton voi rakentaa useaan eri ryhmään/luokkaan siten että lopputulos on hyvin lähellä toisiaan.
ännät,aat,äffät,fin ärrät,fia ärrät,hisset.
Ja sitten keksitään laittaa luokka kuutiotilavuus vapaa.
Mikähän 1400 kuutioinen on kilpailukykyinen yli kakstonnisen kanssa?
Tai miten hisse tonninen pärjää kaksilitrastenn joukossa.
Onko siis tosiaan niin että nämä ryhmät, tekniset säännöt määrittelee autot paremmin erilaisiksi kuin kuutiotilavuus?
Oliskohan ollut noin sata erilaista luokkaa tarjolla. Hyvä niin että tarjontaa on, mutta saako joku näistä jotain selvää.
Väitän että aika moni näistä luokista on päällekkäin, tai ainakin melkein jonkun toisen luokan kanssa.
Uskallan väittää että suomentamalla tämän sekasotkun saisi lajista huomattavasti helpomman aloittaa. Ja ainakin lajin seuraaminen tavan tallaajalle olisi paljon helpompaa.
Teknisiä eri ryhmiä/ luokkia on aivan liikaa. Kuutiotilavuuksien jäädessä altavastaajiksi.
Onko järkeä että saman auton voi rakentaa useaan eri ryhmään/luokkaan siten että lopputulos on hyvin lähellä toisiaan.
ännät,aat,äffät,fin ärrät,fia ärrät,hisset.
Ja sitten keksitään laittaa luokka kuutiotilavuus vapaa.
Mikähän 1400 kuutioinen on kilpailukykyinen yli kakstonnisen kanssa?
Tai miten hisse tonninen pärjää kaksilitrastenn joukossa.
Onko siis tosiaan niin että nämä ryhmät, tekniset säännöt määrittelee autot paremmin erilaisiksi kuin kuutiotilavuus?
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: tolkutonta touhua
Veikkaan että varmasti ei ole yli sataa eri luokkaa. No eikö samassa rallissa löydy tonniselle hisselle muuta luokkaa kun se kuutiovapaa?.
Äffäläisissä jossain pikkukisassa vaikkapa B-junnujen kuutiovapaa on kohtalaisen tasanen luokka. Riippuen vähän kisan teiden luonteesta. Oikeestaan f-cupin kisoissakin iso ja pikkuluokat on kohtuu tasasia. Eli ei se kuutiovapaa mikään huono ole. 3000 kuutioo on kumminkin max.
En noista hisse ym luokista oikeen tiedä kun en niitä harrasta,mutta eikö nekin ihan selkeet ole
Äffäläisissä jossain pikkukisassa vaikkapa B-junnujen kuutiovapaa on kohtalaisen tasanen luokka. Riippuen vähän kisan teiden luonteesta. Oikeestaan f-cupin kisoissakin iso ja pikkuluokat on kohtuu tasasia. Eli ei se kuutiovapaa mikään huono ole. 3000 kuutioo on kumminkin max.
En noista hisse ym luokista oikeen tiedä kun en niitä harrasta,mutta eikö nekin ihan selkeet ole
-
- Yleinen
- Viestit: 189
- Liittynyt: 11.04.2014 09:14
Re: tolkutonta touhua
Olet sä kyllä ihme veijari. Ei tarvii kovin pitkälle selata sun viestikirjotuksia kun kovaan ääneen sormet syyhyten suu vaahdossa halusit luokkia mahdollisimman paljon, etkä millään suostunut ymmärtämään miksi ei jokaiselle voisi olla haluamaansa luokkaa!!! Sun mielipiteet on ihan päivästä kiinni...vai pitikö nyt vaan pitkästä aikaa päästä olevinaan pätemään jostain?j67 kirjoitti:Uteliaisuuttani kävin katselemassa kitistä tulevien kisojen sääntöjä.
Oliskohan ollut noin sata erilaista luokkaa tarjolla. Hyvä niin että tarjontaa on, mutta saako joku näistä jotain selvää.
Väitän että aika moni näistä luokista on päällekkäin, tai ainakin melkein jonkun toisen luokan kanssa.
Uskallan väittää että suomentamalla tämän sekasotkun saisi lajista huomattavasti helpomman aloittaa. Ja ainakin lajin seuraaminen tavan tallaajalle olisi paljon helpompaa.
Teknisiä eri ryhmiä/ luokkia on aivan liikaa. Kuutiotilavuuksien jäädessä altavastaajiksi.
Onko järkeä että saman auton voi rakentaa useaan eri ryhmään/luokkaan siten että lopputulos on hyvin lähellä toisiaan.
ännät,aat,äffät,fin ärrät,fia ärrät,hisset.
Ja sitten keksitään laittaa luokka kuutiotilavuus vapaa.
Mikähän 1400 kuutioinen on kilpailukykyinen yli kakstonnisen kanssa?
Tai miten hisse tonninen pärjää kaksilitrastenn joukossa.
Onko siis tosiaan niin että nämä ryhmät, tekniset säännöt määrittelee autot paremmin erilaisiksi kuin kuutiotilavuus?
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: tolkutonta touhua
Lujaa +1 . j67 jos aloitat rallin olet automaattisesti B-juniori(jos ei ole paljon rahaa) ja ajat vaikka alle 1600 autolla niin ei siihen nyt hirveen montaa luokkaa jää.
-
- KV
- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: tolkutonta touhua
Heitetään kysymys.
Jos ajettaisiin yl. A-jun ja B-jun kaikki omana luokkana jokaisessa kuutiotilavuudessa.
Esim.
alle 900
alle 1000
alle1300
alle1400
alle1600
alle2000
alle 2200
yli 2200
Montako eri viritysastetta kuvaavaa ryhmää pitisi olla jotta kaikki nykyiset kilpailuissa mukana olevat ja talleissa seisovat autot olisi jaoteltu niin että eri viritysasteilla olevat kilpailisivat lähes tasaväkisinä.
Päästäisiinkö vähemmillä viritystä kuvaavilla ryhmillä.
esim. vakio/viri/ täysverinen kilpuri.
Luokkia saattaisi tulla jopa nykyistä enemmän mutta ehkä kansantajuisemmassa muodossa.
Uskoisin että ainakin useampi autoyksilö saattaisi jollain edellä kuvatulla tavalla löytyä kilpailuista. Vaikkakin niin ettei kaikkien luokkien olisikaan oltava jokaisessa kilpailussa.
Saataisi jopa helpottaa helpottaa esim. reittien tekoa jos kilpailu olisi profiloitavissa paremmin tietyn tyyppisille autoille.
Jos ajettaisiin yl. A-jun ja B-jun kaikki omana luokkana jokaisessa kuutiotilavuudessa.
Esim.
alle 900
alle 1000
alle1300
alle1400
alle1600
alle2000
alle 2200
yli 2200
Montako eri viritysastetta kuvaavaa ryhmää pitisi olla jotta kaikki nykyiset kilpailuissa mukana olevat ja talleissa seisovat autot olisi jaoteltu niin että eri viritysasteilla olevat kilpailisivat lähes tasaväkisinä.
Päästäisiinkö vähemmillä viritystä kuvaavilla ryhmillä.
esim. vakio/viri/ täysverinen kilpuri.
Luokkia saattaisi tulla jopa nykyistä enemmän mutta ehkä kansantajuisemmassa muodossa.
Uskoisin että ainakin useampi autoyksilö saattaisi jollain edellä kuvatulla tavalla löytyä kilpailuista. Vaikkakin niin ettei kaikkien luokkien olisikaan oltava jokaisessa kilpailussa.
Saataisi jopa helpottaa helpottaa esim. reittien tekoa jos kilpailu olisi profiloitavissa paremmin tietyn tyyppisille autoille.
-
- A-Junnu
- Viestit: 144
- Liittynyt: 29.01.2012 10:11
Re: tolkutonta touhua
Luulisin 14-16 luokan riittävän, 4 wd:t kuitenkin pitää hoitaa ominaan ja jakaa jossakin vaiheessa vielä kahtia.
- Asko -
- Asko -
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: tolkutonta touhua
Toivon että otat yhteyttä edustamaasi yhdistykseen, jonka kautta olet hankkinut kilpailija lisenssin, jos olet?. Osta sen jälkeen sääntökirja ja tutustu sen sivulle 323. Palaa sen jälkeen , jos vielä kehtaat, asiaan. Kirjoituksesi ei millään lailla edistä autourheilua. Kehotan Sinua aloittamaan RokkiRalli puolelta. Siellä ei ole niin paljon luokkia, ellet itse keksi lisää, kuten näissä kirjoituksissa.j67 kirjoitti:Heitetään kysymys.
Jos ajettaisiin yl. A-jun ja B-jun kaikki omana luokkana jokaisessa kuutiotilavuudessa.
Esim.
alle 900
alle 1000
alle1300
alle1400
alle1600
alle2000
alle 2200
yli 2200
Montako eri viritysastetta kuvaavaa ryhmää pitisi olla jotta kaikki nykyiset kilpailuissa mukana olevat ja talleissa seisovat autot olisi jaoteltu niin että eri viritysasteilla olevat kilpailisivat lähes tasaväkisinä.
Päästäisiinkö vähemmillä viritystä kuvaavilla ryhmillä.
esim. vakio/viri/ täysverinen kilpuri.
Luokkia saattaisi tulla jopa nykyistä enemmän mutta ehkä kansantajuisemmassa muodossa.
Uskoisin että ainakin useampi autoyksilö saattaisi jollain edellä kuvatulla tavalla löytyä kilpailuista. Vaikkakin niin ettei kaikkien luokkien olisikaan oltava jokaisessa kilpailussa.
Saataisi jopa helpottaa helpottaa esim. reittien tekoa jos kilpailu olisi profiloitavissa paremmin tietyn tyyppisille autoille.
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: tolkutonta touhua
Ai mazda 323?
Minä kehottaisin kääntymään ihan muihin piireihin. Esim terveydenhuolto...

-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21.11.2011 21:44
Re: tolkutonta touhua
Nykyisillä osallistuja määrillä on ralleihin laitettava kaikki mahdolliset luokat jotta saataisiin riittävästi kilpailijoita. Toki luokkia voi ja täytyykin yhdistää. Ei kai kukaan halua ajaa vain itseään vastaan?