Miltä kuulostaisi idea jossa kasataan "harjoituspätkät" yhdeksi ralliksi.
Yksi seura olisi järjestysvastaava, lupien hakemukset,akk luvat, yms.
Useampi seura järjestäisi kukin omalla alueella erikoiskokeen tai kaksi.
Hoitaisi luvat tielle, järjestämis organisoinnin. Ek hoitajan, palokunnan, ambulanssin. Tekisi ns. rallin rallikilpailun sisälle.
Näitä seurojen tekemiä ralleja 5, 10,15 tai 20 nippuun ja iso ralli olisi valmis.
Näin saataisiin järjetämiskynnystä alas. Reitin teko helpottuisi, pelastus/turva jakautuisi useammalle tekijälle.
Kulurakenne kevenisi kun useampi pikkuralli toimisi samoilla luvilla ja tarpeistoilla.
Samoin pitkien rallien tekeminen helpottuisi.
Löytyykö ek järjestäjiä? Onko kiinnostusta?
Haluaako kilpailijat ajaa vanhan ajan pitkiä ralleja, kaksipäiväisiä. Yli sata kilometriä pätkiä?
ralli yhteistyönä
-
expert
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: ralli yhteistyönä
Millä tällaisen yhteis rallin rahoitus ja jakaminen toimis?
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: ralli yhteistyönä
Epäilen että tulee moninkertaiset kulut yhden kisan järjestämiseksi. Kukaan kilpailija ei voi maksaa suuria ilmoittaumiskuluja. Jos 5 ( erillistä) kisaa saattaa ilmoittautuminen maksaa 500 €. Epäilen että tällainen järjestely ei onnistuisi. Seurakisoissakin maksut olleet jopa 100 € / auto. Lupamaksut niin suuria, että tulee kalliiksi. Jos yksi kisa menee vain yhdet lupamaksut. Nyt useammat tällaisen järjestämisessä. Jos yhdellä luvalla, niin kisahan on kuin normaali kilpailu, jossa erikoiskokeen järjestäjät eri seuroja..
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: ralli yhteistyönä
Tarkistin vielä lupamaksuja. AKK haluaa käsittääkseni 416 € / seurakisan järjestäjä. Jos 5 järjestäjää
= 5 x 416 €. Reilu 2000 €. Jos 10 niin reilu 4000 €. Elykeskus haluaa 500 € / lupa/ kisa. jos 10 järjestäjää se tekee 5000 €. Pelkkiin lupamaksuihin menisi 10 seurakisan kohdalta lähes 10,000 € . Tähän tiemaksut + teiden hoitokulut ym . Yhtälö on mahdoton. Jos järjestelykuluihin menee varovasti arvioiden ehkä 12.000 €, ei sitä voi toteuttaa ainakaan tällaisella järjestelyllä..
= 5 x 416 €. Reilu 2000 €. Jos 10 niin reilu 4000 €. Elykeskus haluaa 500 € / lupa/ kisa. jos 10 järjestäjää se tekee 5000 €. Pelkkiin lupamaksuihin menisi 10 seurakisan kohdalta lähes 10,000 € . Tähän tiemaksut + teiden hoitokulut ym . Yhtälö on mahdoton. Jos järjestelykuluihin menee varovasti arvioiden ehkä 12.000 €, ei sitä voi toteuttaa ainakaan tällaisella järjestelyllä..
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: ralli yhteistyönä
Rautalanka malli.
Kokonaiskilpailu 12 pätkää. Kuvitteelinen lähtö Helsingistä.
Osa 1 Helsinki-Salo neljä pätkää.
Osa2 Salo-Karkkila neljä pätkää
Osa 3 Karkkila -Helsinki neljä pätkää.
Kilpailun järjestelyt jaettu osiin teknisen toteutuksen osalta, yksillä luvilla. Akk, ely, yms.
Nyt tilanne on se ettei kilpailijoita tule " täyttä" määrää.
Osat 1-2-3 ajaisi 80 kilpailijaa. Osan 1 60 kilpailijaa, osan2 60 kilpailijaa,
osan 3 60 kilpailijaa.
Näin saataisiin yksi pitkä ja kolme lyhyttä kisaa yksillä maksuilla.
Maantieteellinen jako voisi olla isompi jolloin alueellisia kilpailijoita saisi noihin lyhyisiin kisoihin ja vastaavasti halukkaille olisi isompi kisa.
Tällä mallilla kolme alueellista rataa, turvaa, yms. hoitaisi työn jaon.
Luulisin että tulisi halvemmaksi kuin kolmen aluellisen mini kilpailun järjestäminen erikseen.
Aukesiko nyt mikä olisi mahdollinen hyöty?
Onko nykyinen noin 50-60 ek kilometriä se määrä mitä halutaan ajaa.
Onko nykyinen tapa jossa useampi erillinen kilpailu, järkevä tapa ajattaa kilpailuja?
Kokonaiskilpailu 12 pätkää. Kuvitteelinen lähtö Helsingistä.
Osa 1 Helsinki-Salo neljä pätkää.
Osa2 Salo-Karkkila neljä pätkää
Osa 3 Karkkila -Helsinki neljä pätkää.
Kilpailun järjestelyt jaettu osiin teknisen toteutuksen osalta, yksillä luvilla. Akk, ely, yms.
Nyt tilanne on se ettei kilpailijoita tule " täyttä" määrää.
Osat 1-2-3 ajaisi 80 kilpailijaa. Osan 1 60 kilpailijaa, osan2 60 kilpailijaa,
osan 3 60 kilpailijaa.
Näin saataisiin yksi pitkä ja kolme lyhyttä kisaa yksillä maksuilla.
Maantieteellinen jako voisi olla isompi jolloin alueellisia kilpailijoita saisi noihin lyhyisiin kisoihin ja vastaavasti halukkaille olisi isompi kisa.
Tällä mallilla kolme alueellista rataa, turvaa, yms. hoitaisi työn jaon.
Luulisin että tulisi halvemmaksi kuin kolmen aluellisen mini kilpailun järjestäminen erikseen.
Aukesiko nyt mikä olisi mahdollinen hyöty?
Onko nykyinen noin 50-60 ek kilometriä se määrä mitä halutaan ajaa.
Onko nykyinen tapa jossa useampi erillinen kilpailu, järkevä tapa ajattaa kilpailuja?