ford ohc

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

ford ohc

Viesti Kirjoittaja 2000 » 01.10.2016 18:27

onko muilla yleensä käytössä öljyn suurtuottopumppua?
vai pelkkä suurpainepumppu?
tahtoo koi kone hajota laakereilta koko ajan.
välykset on oikeat ja ylärajalla ettei pitäis jurpata kii ja kaikki on tasapainoitettu
ja paljon osia vaihdettu etsien vikaa.
nyt tuli mieleen et vaahdottaisko tuo pumppu öljyä jos kiertää liikaa?
ei kyl näy öljynpaineissa eikä valo välky.

jama
Viestit: 13
Liittynyt: 31.10.2004 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja jama » 01.10.2016 21:56

Suurtuotto aina parempi! Millä öljyllä ajat ja kuinka usein vaihdat?? Paljonko painetta??

Avatar
mexico
B-junnu
B-junnu
Viestit: 39
Liittynyt: 23.06.2004 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja mexico » 01.10.2016 22:13

Öljyn lämmöt,jäähdytin?

Avatar
Arcos
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 80
Liittynyt: 25.07.2005 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja Arcos » 02.10.2016 20:37

Ei kovin yleinen ongelma ohc koneelle. Reilu öljynpaine on hyvä laakereille fordissa, synnyttää toki lämpöä mutta siksi cooleri joka rauhoittaa lämmöt.
Jos välykset tutkittu, tietenkin veivi laakereineen momentissa ja reikä indillä verrataan kauloihin josta päästään lähelle todellista välystä. Laakereissakin eroja kovilla kierroksilla, tosin ohc kierroksilla ei pitäisi olla ongelmia.
Lähinnä tulisi mieleen että pumppu tai imuputki hörii jostain ilmaa, onhan nämä perusjutut katsottu että startataan ilman venakoppaa ja öljyputkesta ruiskuaa kuplatonta öljyä eikä sen keskellä tulon o rengas vuoda/kupli pitkän startin aikana?
Jos öljyn seassa yhtään ilmaa se katkaisee öljykalvon jolloin laakerivaurio tulee enemmin tai myöhemmin.

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja 2000 » 02.10.2016 21:06

kaikki on katottu moneen kertaan, ja laakereina acl kisalaakerit isommalla välyksellä,
nyt vielä ennen kasausta katotaan kytkinkoppa ja kytkinakselikin ettei jostain syystä heittäisi vähän ja kytkinlevy ei menisi aivan keskelle ajossa jolloin olisi tasapainosta poissa taas kampi.
ja nyt tehään vielä ylimääräinen paluuputki venttiilikopasta öljypohjaan.
viimeksi öljynlämmöt oli 116 astetta ja paineet 3,5bar ja tyhjäkäynilläkin 1.5bar /1500rpm)
toi nyt tullu mieleen että öljy vaahtoaa kun suurin osa on kierrossa ja öljypohja suht tyhjä!
ja toi öljyn vähyys öljypohjassa ehkä syy kun ajetaan yli 5km isoa tietä lähes rajoittaa vasten niin hajoo, et se ylimääräinen paluuputki ehkä auttaa

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja peteracing » 03.10.2016 00:43

Mikä öljy??
power is nothing without control...

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja peteracing » 03.10.2016 00:46

Paljon sulla on rajotin?
power is nothing without control...

Avatar
Arcos
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 80
Liittynyt: 25.07.2005 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja Arcos » 03.10.2016 08:00

Öljynpaine kuulostaa alhaiselta sekä lämpö taasen korkeahkolta. Olikohan Cranella jokin tehokas pumppu mitä noissa käytetty. Öljytilavuus riittää ihan RS alupohjan mitta sekä pitkä öljysutari, noin 4 litraa. Castrollin teeweet toiminu hyvin. Kunnolliset öljynpaineet ja ilmaton öljy on riittänyt. Tehokas cooleri oltava siksi että eekoon lopussa öljy kuumempaa jolloin paine laskee.
Meilläpäin ollut muutama tehokas ja kestävä ohc joissa ei tuollaisia vikoja.
Aikoinaan ajettiin 190hv maailmassa ilman mitään cooleria vakioöljypohjalla HD pumpulla eikä laakeriongelmia.

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja 2000 » 03.10.2016 13:02

Ennen oli gulf racing öljyt nyt ollu valvoline racing.
rajoitin 8000 rpm
öljynlämmöt pitäis yleensä olla 80-120 välillä 130 astetta kai rupee oleen yläraja
ja öljynpaine aika mones escortis tyhjäkäynnillä vaan lähellä baria tai alle yleensä
et ton mukaan lämmöt ja paineet aika ok.
huomenna käyn vielä testaas suuttimet ettei vika oisi että joku pytty rupee nakuttaa jos saa paljo vähempi soppaa! testataan ny kaikki varoiksi.

Avatar
kiksa
Viestit: 3
Liittynyt: 18.04.2007 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja kiksa » 06.10.2016 20:51

Heitä pois se suurtuotto pumppu ja laita suurteho pumppu ja öljynpaine anturi sellainen joka hälyyttää kun paineet laskee kiloon nimimerkillä kokemusta on Mulla oli samat ongelmat

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja peteracing » 07.10.2016 09:32

Kokeiles vaihtaa mineraaliöljy.. vaikka kendall 20/50 racing green. Tolla loppu mulla ohc nokka-akseli ym moottorimurheet. Starletissa käytin myös tuota ja toimi hyvin vaikka asvaltilla aina öljynlämpö yli 135 maalissa. Talvella vaatii moottorille esilämmityksen.
power is nothing without control...

Avatar
Riesa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20.11.2004 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja Riesa » 07.10.2016 23:25

Oletko katsonut kiertokangen päittäisvälyksen kampuraan.
Itse olen sinistänyt yhdet kanget tästä syystä.

Avatar
Jihuu
Viestit: 14
Liittynyt: 27.01.2006 00:00

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja Jihuu » 12.10.2016 19:22

Onkos käynyt ajatus mielessä,että se suurteho/korkeapainepumppu kyllä pumppaa sen öljyn yläkertaan,mutta eipäs öljy virtaakkaan tarpeeksi nopeasti takaisin alakertaan?Venttiilikopan takareunaan putkentumppi josta letkulla lisäreitti öljylle suoraan öljypohjaan..Eikä se UUSI vakiopumppukaan huono vaihtoehto ole.

Vastaa Viestiin