ford ohc
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
ford ohc
onko muilla yleensä käytössä öljyn suurtuottopumppua?
vai pelkkä suurpainepumppu?
tahtoo koi kone hajota laakereilta koko ajan.
välykset on oikeat ja ylärajalla ettei pitäis jurpata kii ja kaikki on tasapainoitettu
ja paljon osia vaihdettu etsien vikaa.
nyt tuli mieleen et vaahdottaisko tuo pumppu öljyä jos kiertää liikaa?
ei kyl näy öljynpaineissa eikä valo välky.
vai pelkkä suurpainepumppu?
tahtoo koi kone hajota laakereilta koko ajan.
välykset on oikeat ja ylärajalla ettei pitäis jurpata kii ja kaikki on tasapainoitettu
ja paljon osia vaihdettu etsien vikaa.
nyt tuli mieleen et vaahdottaisko tuo pumppu öljyä jos kiertää liikaa?
ei kyl näy öljynpaineissa eikä valo välky.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 31.10.2004 00:00
Re: ford ohc
Suurtuotto aina parempi! Millä öljyllä ajat ja kuinka usein vaihdat?? Paljonko painetta??
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: ford ohc
Ei kovin yleinen ongelma ohc koneelle. Reilu öljynpaine on hyvä laakereille fordissa, synnyttää toki lämpöä mutta siksi cooleri joka rauhoittaa lämmöt.
Jos välykset tutkittu, tietenkin veivi laakereineen momentissa ja reikä indillä verrataan kauloihin josta päästään lähelle todellista välystä. Laakereissakin eroja kovilla kierroksilla, tosin ohc kierroksilla ei pitäisi olla ongelmia.
Lähinnä tulisi mieleen että pumppu tai imuputki hörii jostain ilmaa, onhan nämä perusjutut katsottu että startataan ilman venakoppaa ja öljyputkesta ruiskuaa kuplatonta öljyä eikä sen keskellä tulon o rengas vuoda/kupli pitkän startin aikana?
Jos öljyn seassa yhtään ilmaa se katkaisee öljykalvon jolloin laakerivaurio tulee enemmin tai myöhemmin.
Jos välykset tutkittu, tietenkin veivi laakereineen momentissa ja reikä indillä verrataan kauloihin josta päästään lähelle todellista välystä. Laakereissakin eroja kovilla kierroksilla, tosin ohc kierroksilla ei pitäisi olla ongelmia.
Lähinnä tulisi mieleen että pumppu tai imuputki hörii jostain ilmaa, onhan nämä perusjutut katsottu että startataan ilman venakoppaa ja öljyputkesta ruiskuaa kuplatonta öljyä eikä sen keskellä tulon o rengas vuoda/kupli pitkän startin aikana?
Jos öljyn seassa yhtään ilmaa se katkaisee öljykalvon jolloin laakerivaurio tulee enemmin tai myöhemmin.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: ford ohc
kaikki on katottu moneen kertaan, ja laakereina acl kisalaakerit isommalla välyksellä,
nyt vielä ennen kasausta katotaan kytkinkoppa ja kytkinakselikin ettei jostain syystä heittäisi vähän ja kytkinlevy ei menisi aivan keskelle ajossa jolloin olisi tasapainosta poissa taas kampi.
ja nyt tehään vielä ylimääräinen paluuputki venttiilikopasta öljypohjaan.
viimeksi öljynlämmöt oli 116 astetta ja paineet 3,5bar ja tyhjäkäynilläkin 1.5bar /1500rpm)
toi nyt tullu mieleen että öljy vaahtoaa kun suurin osa on kierrossa ja öljypohja suht tyhjä!
ja toi öljyn vähyys öljypohjassa ehkä syy kun ajetaan yli 5km isoa tietä lähes rajoittaa vasten niin hajoo, et se ylimääräinen paluuputki ehkä auttaa
nyt vielä ennen kasausta katotaan kytkinkoppa ja kytkinakselikin ettei jostain syystä heittäisi vähän ja kytkinlevy ei menisi aivan keskelle ajossa jolloin olisi tasapainosta poissa taas kampi.
ja nyt tehään vielä ylimääräinen paluuputki venttiilikopasta öljypohjaan.
viimeksi öljynlämmöt oli 116 astetta ja paineet 3,5bar ja tyhjäkäynilläkin 1.5bar /1500rpm)
toi nyt tullu mieleen että öljy vaahtoaa kun suurin osa on kierrossa ja öljypohja suht tyhjä!
ja toi öljyn vähyys öljypohjassa ehkä syy kun ajetaan yli 5km isoa tietä lähes rajoittaa vasten niin hajoo, et se ylimääräinen paluuputki ehkä auttaa
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- Arcos
- A-Junnu
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25.07.2005 00:00
Re: ford ohc
Öljynpaine kuulostaa alhaiselta sekä lämpö taasen korkeahkolta. Olikohan Cranella jokin tehokas pumppu mitä noissa käytetty. Öljytilavuus riittää ihan RS alupohjan mitta sekä pitkä öljysutari, noin 4 litraa. Castrollin teeweet toiminu hyvin. Kunnolliset öljynpaineet ja ilmaton öljy on riittänyt. Tehokas cooleri oltava siksi että eekoon lopussa öljy kuumempaa jolloin paine laskee.
Meilläpäin ollut muutama tehokas ja kestävä ohc joissa ei tuollaisia vikoja.
Aikoinaan ajettiin 190hv maailmassa ilman mitään cooleria vakioöljypohjalla HD pumpulla eikä laakeriongelmia.
Meilläpäin ollut muutama tehokas ja kestävä ohc joissa ei tuollaisia vikoja.
Aikoinaan ajettiin 190hv maailmassa ilman mitään cooleria vakioöljypohjalla HD pumpulla eikä laakeriongelmia.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: ford ohc
Ennen oli gulf racing öljyt nyt ollu valvoline racing.
rajoitin 8000 rpm
öljynlämmöt pitäis yleensä olla 80-120 välillä 130 astetta kai rupee oleen yläraja
ja öljynpaine aika mones escortis tyhjäkäynnillä vaan lähellä baria tai alle yleensä
et ton mukaan lämmöt ja paineet aika ok.
huomenna käyn vielä testaas suuttimet ettei vika oisi että joku pytty rupee nakuttaa jos saa paljo vähempi soppaa! testataan ny kaikki varoiksi.
rajoitin 8000 rpm
öljynlämmöt pitäis yleensä olla 80-120 välillä 130 astetta kai rupee oleen yläraja
ja öljynpaine aika mones escortis tyhjäkäynnillä vaan lähellä baria tai alle yleensä
et ton mukaan lämmöt ja paineet aika ok.
huomenna käyn vielä testaas suuttimet ettei vika oisi että joku pytty rupee nakuttaa jos saa paljo vähempi soppaa! testataan ny kaikki varoiksi.
- kiksa
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.04.2007 00:00
Re: ford ohc
Heitä pois se suurtuotto pumppu ja laita suurteho pumppu ja öljynpaine anturi sellainen joka hälyyttää kun paineet laskee kiloon nimimerkillä kokemusta on Mulla oli samat ongelmat
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Re: ford ohc
Kokeiles vaihtaa mineraaliöljy.. vaikka kendall 20/50 racing green. Tolla loppu mulla ohc nokka-akseli ym moottorimurheet. Starletissa käytin myös tuota ja toimi hyvin vaikka asvaltilla aina öljynlämpö yli 135 maalissa. Talvella vaatii moottorille esilämmityksen.
power is nothing without control...
- Riesa
- Yleinen
- Viestit: 156
- Liittynyt: 20.11.2004 00:00
Re: ford ohc
Oletko katsonut kiertokangen päittäisvälyksen kampuraan.
Itse olen sinistänyt yhdet kanget tästä syystä.
Itse olen sinistänyt yhdet kanget tästä syystä.
- Jihuu
- Viestit: 14
- Liittynyt: 27.01.2006 00:00
Re: ford ohc
Onkos käynyt ajatus mielessä,että se suurteho/korkeapainepumppu kyllä pumppaa sen öljyn yläkertaan,mutta eipäs öljy virtaakkaan tarpeeksi nopeasti takaisin alakertaan?Venttiilikopan takareunaan putkentumppi josta letkulla lisäreitti öljylle suoraan öljypohjaan..Eikä se UUSI vakiopumppukaan huono vaihtoehto ole.