VOIMAA VETURIIN

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
starlet
Viestit: 9
Liittynyt: 20.05.2004 00:00

VOIMAA VETURIIN

Viesti Kirjoittaja starlet » 09.06.2005 09:51

TIETÄÄKÖ KUKAAN NETTIOSOITETTA? SE OLI JOKU JYVÄSKYLÄLÄINEN FIRMA, MISTÄ SAI LASTUJA.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 09.06.2005 10:19

www.turbotec.com ???

Suosittelen kysymään myös ProRex Oy'ltä Subaru -kuski Jari Ketomaalta 0440225480

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 09.06.2005 23:47

yksi hyvä vaihtoehto ovat itävaltalaiset PBox tehoyksiköt

n 20% tehoa ja vääntöä lisää turbo-dieselautoihin vakioasetuksessa

moneen autoon TUV-hyväksytty päästöjen osalta jolloin voi muutoskatsastaa

lisää Poweria saa tarvittaessa avaamalla boxin

--------------------------

rallinetin lukijoille muuten noista meiltä erikoisalennus, mainitse rallinet

Avatar
ToofaSt-racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 08.06.2004 00:00
Paikkakunta: Lapua/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ToofaSt-racing » 10.06.2005 10:03

Tampereen suunnalla teitä palvelee WDRACING Oy, firma mistä saa UPSOLUTE:n "lastuja" edullisesti niin paketti-, kuin henkilöautoihin. Yritys myy mm.rallirenkaita. Yrityksen sivut: www.wdracing.net

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 11.06.2005 01:25

Noita turbo dieseleitä lastuttaessa kannattaa aina miettiä voimansirron asettamia rajoja. Kuulemman mukaan VAG konsernin autojen vaihdelaatiot ei kestä lisääntynyttä vääntöä jos perus auto on normaali TDI. Jo tehtaalla alkuperäisesti rakennettu pover diesel (punasia kirjaimia) näissä autoissa on ilmeisesti vahvempi laatikko, tehdas asennuksena.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 11.06.2005 07:34

Joo,pakujen laatikot ei kestä ihan mitä vaan.Mm. nelikkoavolavojen laatikkoon saat olla vaihtamassa kytkinakselin laakeria lisääntyneen vääntörasituksen takia jo vakionakin kärrynvedon vuoksi.Vaikka ajaisit nelosella kärryn kanssa.Nämä lastutuksethan lisäävät kivasti vääntöä
->"kylläpäs kulkee hienosti alakierroksilla,mutta mikä on tuo kolina tyhjäkäynnillä..."
Ja huomiona tuttavan korjaamolta,automaattilaatikko on paholaisen keksintö pakuissa :? .yksi transportteri on ollut laatikko leveällään lattialla jo 3 kertaa,ajettu 150 000 km 8O (ko. kaveri on erikoitunut n.30v kokemuksella automaatteihin ja totesi että kitkapinnat ei kestä edes normaalikäytössä.),tälläkään ei ole kärryä vedelty...
Ihan vaan meikäläisen huomioita kun on 15v ajanut nelikkoavolavoilla kaikki ajot :wink:

Vastaa Viestiin