Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
-
- Yleinen
- Viestit: 182
- Liittynyt: 20.02.2015 23:54
- Paikkakunta: Nokia
Re: Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
No varsinaista rattilukkoahan ei tarvi olla missään, mutta tieliikennekatsastus vaatii "kiinteän ajonestävän laitteen", eli ratti- tai vaihdelukko tai esim panssaripuola mitä on kai käytetty joskus aikojen alussa. Ilmeisesti jenkkimiehet ovat saaneet ihan elektronisen ajonestonlaitteenkin kelpaamaan.
- kprt
- KV
- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
Ei tarvitse olla rattilukkoa valkokilpisessä autossa, jos on rattiin asennettava puomilukko tai irroitettava ratti.
- 1770
- A-Junnu
- Viestit: 74
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
Nimimerkki "saana" kaipailee F-ryhmään omia sääntöjä. Kun ENSIMMÄINEN lause F-ryhmän säännöissä, jossa ryhdytään käsittelemään autoon sallittuja muutoksia kertoo, että "Ryhmässä A-sallittujen muutosten ja lisäysten lisäksi ovat voimassa tässä säännöissä sallitut muutokset", pitäisi asia olla aika yksinkertainen. Paljonko asiaa selventää, jos tämän lauseen tilalle laitetaan A-ryhmän säännöt (11 sivua)? Tai jos viittaus turvallisuussääntöihin (artikla 253) poistettaisiin ja tilalle laitettaisiin 16 sivua tekstiä? Eikö ole kaikkein yksinkertaisinta, että asiat kirjoitetaan vain yhteen kertaan ja sitten tarvittaessa viitataan mistä pitää myös lukea? Jos kaikkien ryhmien säännöt tehtäisiin näin, niin sääntökirjassa olisi aika paljon enemmän sivuja, kuin nykyisessä kirjassa. Esim. SS-ryhmässä sallitaan myös F-ryhmän muutokset ja siten myös A-ryhmän muutokset, niin nämä kaikki pitäisi kopioida SS-ryhmän sääntöjen yhteyteen. Samalla sääntöjen ylläpitäminen(=muuttaminen) tulisi todella haasteelliseksi, kun pitäisi käydä muuttamassa sama asia monessa eri paikassa. Jo nykyisessä mallissa on ristiriitaisuuksia tämän takia. Tällä malilla ne moninkertaistuisivat.
Ei kukaan väitä, että nykyinen sääntökirja olisi helppo lukea tai edes ymmärtää, mutta parempaakaan mallia ei ole keksitty. Juuri päättynyt lajiryhmien haku osoitti sen, että ei paljon ollut halukkuutta tekniikan lajiryhmään tätä työtä tekemään.
Ei kukaan väitä, että nykyinen sääntökirja olisi helppo lukea tai edes ymmärtää, mutta parempaakaan mallia ei ole keksitty. Juuri päättynyt lajiryhmien haku osoitti sen, että ei paljon ollut halukkuutta tekniikan lajiryhmään tätä työtä tekemään.
- saana
- KV
- Viestit: 420
- Liittynyt: 13.12.2010 00:00
Re: Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
Jos edellisen kirjoittajan ehdotukset toteutettas niin jo olis pikkusen selkeempi ihan pystymetsästä tulleen ymmärtää sääntökirjaa.Sivumäärästä ei kannata huolestua kyllä nettiin niitä mahtuu.Niinkuin edellä olevasta kirjoituksesta käy ilmi niin kyse on viitsimisestä eli ei välitetä.Kyllä se sieltä jostain löytyy kun se on sinne jonnekkin kerran kirjotettu??Jos ei löydä ei kannata ajaa Rallia... 

-
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30.06.2011 22:21
Re: Virtalukon pakollisuus F-Fyhmässä
Kohtahan ne loppuu kuskitkin, kun jo 16-vuotiaana pitää lähteä Latviaan asti rallia ajamaan, että voi edetä urallaan.