Sähköinen ohjaustehostin

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
JariKaukola
Viestit: 11
Liittynyt: 09.04.2005 00:00
Viesti:

Sähköinen ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja JariKaukola » 18.05.2005 20:42

Sattui jäämään käteen tuollainen toyotan sähköinen ohjaustehostin joka asennetaan rattiakselin väliin...
Olisinkin tiedustellu olisko jollakulla mahdollisesti kokemusta sellaisen asentamisesta/sähköjen kytkemisestä...?
Millanen mahtaa olla ajossa...?

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

En pysty auttaan, mutta...

Viesti Kirjoittaja Unto » 18.05.2005 22:29

Itse haeskelin saman tyyppistä "täys sähköstä" tehostajaa, Opel Corsa Sportin tehostaja oli kiikarissa. Varaosatoimittajalta tehostajaa kysyessä myyjä sanoi että hänellä on yksi kokonainen tehostaja ja viis vaihdelaatikkotonta tehostajaa... Hän ei laittaisi kyseistä tehostajaa ralliautoon, kun ne ei tahdo kestää edes siviiliajoa.
Itse asiaa miettineenä ei tarvitse hirmu vilkasta mielikuvitusta mitä tapahtuu kun kyseisen laitteen hammasrattaat hajoavat kesken tiukan väännön, siinä tilanteessa jos lyö rattiakselin jumiin niin...

Tiedän että joissain kilpureissa käytetään kyseisiä Corsan tehostimia, en tiedä onko mitään ongelmia ilmennyt tai mimmonen tehostus niissä on. Olisi hauska kuulla käyttäjien mielipiteitä ja tuntemuksia asiasta, itse kun en myyjän "pelottelusta" johtuen uskaltanut tehostinta ostaa.

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Re: Sähköinen ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Tepi » 18.05.2005 22:53

JariKaukola kirjoitti:Sattui jäämään käteen tuollainen toyotan sähköinen ohjaustehostin joka asennetaan rattiakselin väliin...
Olisinkin tiedustellu olisko jollakulla mahdollisesti kokemusta sellaisen asentamisesta/sähköjen kytkemisestä...?
Millanen mahtaa olla ajossa...?
mulla on myös, en oo testannu käytännössä. sähköissä ei epäselvyyksiä.
onhan sulla siihen ECU ja pistokkeet? sillä pelkällä rattiakselimoottorilla et pitkälle pötki.
jos ajoneuvon nopeusimpulssi tehdään samalla taajuudella kuin toyotassa(tehostimen luovuttaja), niin ratinkääntämiseen tarvittava voima on teoriassa sama kuin toyotassakin, vaikka toyota ja oma ? autosi olisivat erijäykkyisiä tehostin irroitettuna.
onko Avensiksesta?
pistä privaa jos on kysymyksiä.

Avatar
KHN
Viestit: 17
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja KHN » 19.05.2005 13:54

Tällä miehellä on sähköinen tehostin ratakilpurissa. Ehkäpä häneltä voisi saada jotain kokemusperäistä tietoa.

http://koti.aina.fi/t.nieminen.racing/tekniikk.htm

Avatar
sanppi1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

turvallisuutta

Viesti Kirjoittaja sanppi1 » 13.06.2005 11:52

ei kannata laittaa mitään sähkösiä . tulee taas yksi mahdollinen vika paikka. ja mitä sitte kun se hajoo? ehkä ei mitään tai metsä kutsuu.
käykää salilla niin jaksatte veivaa eikä tarvii miettiä et kestääkö joku sähkö viritelmä.noi f pätkät on kuitenkin niin lyhitä et kyl ne jaksaa jos vähänkin viittii tehä omalle kunnolleen jotain lenkki tai joku pyöräily juttu.sitä paitsi hyvässä kunnossa oleva kuljettaja pystyy keskittymään ajamiseen puolet paremmin kuin rapakunnossa oleva kuumuudesta ja väsymyksesstä huolimatta. :D

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 13.06.2005 22:14

Kyllä jos asfalttia ajaa enemmän niin tehostin on ehdoton.Ei siksi etteikö kunto riitä veivata sitä 3 kilometriä vaan yksinkertaisesti ajaminen on tarkempaa kun ei joudu hampaat irvessä vääntämään ruoria.Ja pystyy kesken mutkan vaihtamaan turvallisesti.

Avatar
PaDt
Viestit: 3
Liittynyt: 11.01.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja PaDt » 12.01.2009 21:24

Palautetaanpa vanha aihe ylös ku tuli ajankohtaiseksi.
Eli hommasin kans tollasen toyotan (corolla vm.02) sähköisen ohjaustehostimen ja nyt pitäis saada siihen sitte sähkökuvat/kytkentäohjeet.. :lol: Olisko kukaan asentanu omaansa kyseistä kapistusta? :roll:

Vastaa Viestiin